{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
856 visninger | Oprettet:

seprationsangst schæfer hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej hundegalleri
har slemt brug for hjælp m min hun schæfer hvalp Tøsen, på 7 måneder, hun virker meget til at lide slemt af seprationsangst, jeg er begyndt at bruge bur til hende og hun kan godt lide at vær deri så længe hun kan se mig, det samme gør sig gælden når hun bar går rundt i huset og ikk kan se mug fare hun op i gear for at finde mig m det samme, jeg sys i starten at det var sødt og sys det sådan set at det erdet, når jeg er hjemme, men problemt ligger i at når hun så skal være alene hjemme og jeg skal på arbejde, til at starte m havde jeg ikk hende i bur, men har jeg efterhånden set mig nødsaget til eftersom hund splitter mit hjem mere eller mindre til atomer så snart jeg ikk er hjemme, men det virkede fint m bur de første par uger men nu er det lykkes hende at komme ud af det og begyndt at spiltte mit hjem af atter igen... smiley jeg elsker hende højere end noget andet og vil på ingen måder af m hende, hvis det kan undgåes, hjælp hva gør jeg forkert? Eller hva sker der tager på dyrehosbi i løbet af i dag(fredag) og spørger om råd der men håber i kan hjælpe inden da?
Mvh steven


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  seprationsangst schæfer hvalp
  • #1   21. feb 2014 Lyder som en hvalp der keder sig.
    Hva laver du med hende inden du tager på arbejde?


  • #2   21. feb 2014 Hvordan har du trænet alene hjemme med hende?
    Og hvad får hun af aktivering inden du tager afsted?


  • #3   21. feb 2014 Få en professionel adfærdsbehandler ud og tage en vurdering af, hvor det går galt. Arranger pasning indtil problemet er løst. Det er mega synd for hunden og det er mega synd at spærre den inde i et bur, når den har det elendigt med at være alene - det er muligt det hjælper dig at putte den i bur, fordi den ikke kan ødelægge dine ting, men det har hunden det jo ikke bedre af. Noget af det vigtigste er at lære sin hund at være alene og have det godt med det, synes jeg - det er trods alt en unaturlig situation for hunden, som vi mennesker tvinger den til at være i så derfor er det også vores ansvar at lære den det - selvom det kommer til at koste penge, hårdt arbejde og måske hele ferien smiley



  • #5   21. feb 2014 Hvor længe har det været sådan? Har hun aldrig kunnet være alene?

    Hvordan har du trænet det da hun var lille?


  • #6   22. feb 2014 Jamen hun har haft det al den tid jeg har haft hende, (ca halvanden månede) dog var det ikk så slemt i starten at have hende i bur, da hun piv en del da jeg kørte og derefter har hun bar lagt sig bed og slappet af, og ved at hun ikk er blevet træninet overhvoedet fra hun var lille da ham der havde hende plus resten af kullet, bar skulle af m dem, og jeg træner selv de mest basale ting som sit, dæk og plads, og lader hende komme ud og lege og løbe m mine kollegaers hunde når vi har fri på samme tid så inskaldelse bliver osse trænet og det går rimeligt udemærket frem og går tur på ca 3 kilometer m hende inden jeg skal på arbejde og ca 5-6 km når jeg kommer hjem,
    og det er fint folk siger det er synd at "spærre" hende inde i bur og sige jeg skal træne m hende, men nu træner jeg allerede m hende og så istedet for at komme m en dumsmart bemærkning så kom m tips og trick man kan bruge igen, istedet for det andet tak på forhånd smiley


  • #7   22. feb 2014 Hvordan har du trænet alene hjemme?

  • #8   22. feb 2014 Ved at gå ud af døren og ud i indkørelsen så hun stadig kunne se mig og så gå ind igen, og så øge tidwn mellem jeg går ud og ind og når jeg aå kommer ins har jeg lidt godbider i lommen som hun så får det har dog ikk været den træning der har været mest af,

  • #9   22. feb 2014 Måske du skulle starte der.

    Starte med få sekunder og udvide det langsomt så hunden bliver tryg ved tanken om, at du nok skal komme tilbage.

    Personligt ville jeg droppe alt om bur - når du nu ved, at hun stadig er angst der, så er det ikke en løsning, der er på hundens præmisser. Dermed ikke dine egne, da det kun skærper problemet.

    Så helt tilbage til scratch.

    Dog uden at hun kan se dig, når du er ude. Du skal være væk i hendes bevidsthed, men kun meget lidt ad gangen i starten.


  • #10   22. feb 2014 Hmm det er faktisk rart m nogle seriøse svar, tusinde tak det vil jeg prøve så, og buret er røget ud efter i går da hun åbenbart er utrolig stærk så hun ødelagde buret igår da hun ville ud af det, men forresten du har nogle utrolige flotte schæfer smiley og endnu engang tak for hjælpen smiley gir lyd fra mig hvordan det kommer til at gå her inde smiley

  • #11   22. feb 2014 Velbekomme - og mange tak for rosen til mine vapser smiley

Kommentér på:
seprationsangst schæfer hvalp

Annonce