{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

Giv pote og kør bil {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg har to "problemer", som jeg håber i kan hjælpe mig med. Eller bare hjælp til en af dem?

GIV POTE: Jeg har en golden på knap 6 år, som jeg gennem de seneste 2 år har fået ansvaret for at træne med, i stedet for mine forældre. Jeg har prøvet at lære min hund at give pote, men den gider hverken løfte den ene eller den anden pote fra jorden, så mit spørgsmål er egentlig bare hvordan jeg kan lære hende det? smiley
Det er egentlig ikke fordi det er det store problem, jeg vil bare gerne lære hende det. Jeg har både prøvet klikkertræning, (hvilket jeg stadig gør når jeg træner hende) og gentagende gange at løfte hendes pote mens jeg giver kommandoen pote.

KØR BIL: Derudover har jeg et andet problem med hende. Jeg kan ikke få hende med ud og køre bil uden at hun prøver at stikke af fra bilen, eller føle sig ubehageligt til mode. Hun kan ikke finde ro og hun vil meget hellere blive hjemme når hun finder ud af hvad vi skal.

Jeg håber i vil/kan hjælpe mig smiley
- Line


Kommentarer på:  Giv pote og kør bil
  • #1   27. apr 2014 Lægger hun aldrig poten på dit ben når I sidder og nusser?

    Med hensyn til at hun ikke vil med ud at køre, så prøv at købe noget D.A.P, spray det på et tørklæde ca. 15 minutter før I skal køre og give hende det på. Spray derudover lidt på det sted hun skal sidde.
    Og så kør små ture på et par minutter hen til fede steder og gå en tur.


  • #2   27. apr 2014 Det er meget forskelligt om hunde bryder sig om at køre bil. Holly elsker det for eksempel. Hun er altid den første der hopper ind i bilen. Vi har gjort sådan, at hun altid kommer et ekstremt hyggeligt sted hen efter hun har kørt, så hun forbinder det med noget godt.
    Hvis hun godt kan lide godbidder, kan du altid give hende nogle lækre godbidder i men i kører, så hun forbinder det at køre bil som noget rigtig hyggeligt. Men det med, at det altid er et godt sted, man "ender" efter man har kørt bil, er godt.

    Mht at give pote, er det vigtigt, at det er hunden selv, der løfter poten fra starten af. Da jeg skulle lære Holly det, der holdte jeg bare min hånd frem med en godbid, indtil hun selv tappede med poten. Det lærte hun ekstrem hurtigt. Efterfølgende kom der kommando på.


  • #3   27. apr 2014 Tak for svar begge to smiley

    Hun tager aldrig poten op på mig eller løfter poten fordi hun bliver utålmodig eller noget. Hun sidder altid bare og venter og kigger ..

    Jeg vil lige prøve at undersøge det der spray smiley
    Vi tager hende kun med i bilen hvis vi skal ud og gå, hjem til andre hunde eller dyrelægen (som hun elsker at besøge).
    Hun spiser ikke i bilen, hun vil ikke tage imod godbidder eller noget som helst smiley


  • #4   27. apr 2014 Jeg ville gøre det, at jeg ville tage hende med udenfor, og så holde hende i en afstand, hvor hun stadig er rolig. Når hun så kigger på bilen, klik og godbid. Når hun virker til at være tryg ved det, så ville jeg gå et skridt tættere på, og så det samme igen.
    - Til sidst vil du kunne sætte hende ind i bilen, starte bilen, og måske køre en lille smule i bilen. Det kræver nok lidt hjælp fra en anden person though, LOL.

    Simpelthen at vænne hendes hoved til, at bilen er en god ting.

    Det vil tage lang tid, men måske hjælper det?


  • #5   28. apr 2014 Det lyder som en ide der er værd at prøve, tak smiley

  • #6   28. apr 2014 Ang. godbidder. Hvis du gerne vil have hende til at spise i bilen så skal godbidderne nok være ekstremt lækre :o)

    Dog skal du være obs. på køresyge. Når hun er i bilen, mens I kører, hvordan er hun så?

    Kan hun lide at komme til stranden så er det et ekstraordinært lækkert sted at komme for hunde og ofte turen værd. Alm. gåture, eller en tur til dyrlægen, som Kia også er glad for, er ikke noget der er noget specielt for Kia.

    Men alt hvor hun kan komme ud og tulle uden snor, og helst hvor der er vand involveret vil hun ikke kun løfte en pote for, men hun ville hoppe på tungen hvis jeg bad hende om det :o)


  • #7   28. apr 2014 Vi har prøvet alt angående godbidder og hun er normalt en meget madglad hund!
    Vi har tænkt meget på om det kan være køresyge, men vi syntes ikke det tegner sådan. Hun har meget svært ved at finde ro, men hun viser ikke nogle tydelige tegn på køresyge.
    Da Mille ikke er ude og køre særligt tit, er det specielt for hende at komme noglw steder hen, så nye ture ville nok ikke gøre den store forskel (vi besøger dog også stranden sommetider) smiley
    Men tak for rådene, jeg vil lige være opmærksom på om jeg kan mærke nogle tegn på køresyge. smiley


Kommentér på:
Giv pote og kør bil

Annonce