{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
563 visninger | Oprettet:

Transportburs træning {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Har brug for lidt hjælp, for skal nemlig have transportburs trænet Ziva på 7mdr som skal til at være i transportbur når hun er med i bil, hun er vant til at sidde på skødet..

Jeg har idag modtaget transportburet (et stofbur), og hun kan sagtens gå ind i det, snuse og gemme godbidder, der hvor jeg skal bruge hjælp er mht når jeg skal prøve at lukke det mens hun er i det osv..

Desværre er hendes frygt for bur ret stor da min kære far bare har haft smidt hende om i buret med deres schæfer når vi har skullet id og køre, hundene elsker hinanden, men iden burtræning, en stor vild schæfer, og kun en halvblød måtte, ja, så ville jeg sq os pisse i pelsen af skræk og hyle det hele ned (hvilket hun gør!)
Desuden, hvis nu hun var deromme, man kørte galt, så ville hun blive slynget rundt imod metaltremmer = en højst sandsynlig død hund (alene i buret eller med schæfer), så har sagt nix til at hun skal være deromme!

Derudover, min ene veninde smed hende i deres hunds lille stofbur da de skulle køre for mig en dag (deres var ikke med, og vores hunde er bedste venner), og som vanen tro sad hun og pev og hylede, og hun havde tisset på tæpperne smiley

Så i kan godt se, at hun ikke er tryg ved det, men har i råd til hvordan jeg skal gribe det an?

Som sagt render hun selv ind og ud af det herhjemme, har åbnet top og front så hun ikke føler sig indelukket smiley

Beklager det lange indlæg, håber i kom igennem det *rødme*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Transportburs træning
  • #1   15. dec 2014 jeg ville fjerne hendes kurv og bytte den ud med buret. lig gamle tæpper (der dufter af hende og evt en trøje med din duft) så vil jeg foder hende i det.. og det første stykke tid vil jeg ikke lukke det.. bare lade hende blive helt fortrolig med det.. og så vil jeg ikke tillade andre hunde at komme i hendes bur, det skal være hendes helde. og når hun sover i det og synes om det, så vil jeg give hende et mega godt ben og så lukke buret.

  • #2   15. dec 2014 Herhjemme stod buret åben i stuen et par uger. Alle ben og andre lækre sager, blev givet i buret, og det var udstyret med tæpper at ligge i og var overdækket så det blev "huleagtigt".

    Det tog ikke mange minutter før Reiki adopterede det som sit nye yndslingssted, og i dag er det stadig sådan at sætter jeg et bur op, ligger han i det med det samme...

    Hvornår der skal lukkes er en vurderingssag -når hunden af sig selv benytter det og virker helt tryg ved at være i det, kan man give den noget lækkert med derind og lukket i korte intervaller. Sæt dig evt ved siden af buret med en god bog, så hunden får fornemmelsen af ikke at være helt forladt, selvom der er lukket.
    -det har aldrig været nødvendigt ved de hunde jeg har haft/har kendt, men når nu hun ikke er så glad for det, kan det være det er en hjælp


  • #3   15. dec 2014 Ziva bruger ikke kurv til at sove i (håber hun vil når jeg får købt en ordenlig en), hun ligger i sofa eller seng smiley

    Dog spiser hun kødben osv på gulvet, vil ikke have det i sofaen (adr lol), men der ligger hun på gulvtæppet eller på puden hun har til at kunne komme i sofaen..

    Det med at sidde ved buret med hende var os planen når det var ^_^

    Jeg har lagt fleecetæpper derind som duftee af hende da hun har haft ligget i dem, men god idé med en trøje der dufter af mig, det havde hun os ved alene hjemme træning smiley

    Kan godt se det hele er lidt tricky for os, men det burde kunne lade sig gøre, håber jeg ihvertfald :-s


  • #4   15. dec 2014 Jeg har aldrig trænet ophold i bur ved transport;) mine hunde er bare blevet læsset i buret, de får et tyggeben og så kører vi;) de første gange kører jeg kun til sjove hundesteder, fx skov eller træningspladsen smiley nogen ting skal bare være, mine hunde skal være i bur under kørsel, sikkerhed frem for alt;)

  • #5   15. dec 2014 du kan også træne gå i buret og så belønne hende hver gang hun går der ind, vi øvede også dæk inde i buret..

    Bodil. min er for det meste også blevet putte i bur i bilen og så afsted, men hund der bange for et bur, skal efter min mening ikke bare puttes i et bur i bilen og så køres med, kan give den ar for livet omkring bure og køre tur..


  • MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

    Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 100
    #6   17. dec 2014 Min 5 mrd gl. Elsker sit transport bur, og hopper til tider op ad fremmede biler i håb om det er min bil. Vi gjorde det at hun fik et læs bløde tæpper, da det gav hende tryghed. Derudover har hun altid fået nogle "gode oplevelser" efter en køretur så det er en god ting at køre bil.

  • #7   17. dec 2014 Bodil -det samme har jeg gjort ved Gaia.. Men det afhænger vel lidt af hvad hunden forbinder sådan et bur med. Reiki var ikke begejstret for at blive lukket væk på den måde inden buret blev præsenteret, Gaia har altid været nem på det punkt.

    TS's hund har i forvejen kedelige oplevelser med bur, så tror jeg ikke jeg bare ville smide den ind og håbe på det bedste.

    Mine er begge sådan nu, at hvis bagsmækken står åben, så hopper de ind på deres pladser i bilen og kan tilbringe det meste af dagen med at vente på nogen gider komme og starte bilen...


  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #8   17. dec 2014 Til buruvillige hunde kan man gribe det noget anderledes an end "du skal i bur" konceptet. Man kan vende den om og bruge "du kan ikke komme ind i buret selv om du vil" metoden, hvilken jeg også har haft brugt til hunde som heller ikke ville i bil eller andre steder.

    Kast rigeligt med lækre godbidder i buret.
    lad hunden gå derind og spise få godbidder
    Tag hunden ud uden ord
    Luk buret
    Afvent hundens ærgrelse over ikke at kunne komme ind til godbidderne og luk den derind igen.
    Dette gentages flere gange hvorefter buret fjernes efter hunden har set at man har kastet flere godbidder derind

    Når hunden har ændret opfattelse af buret, og det gør den hurtigt, køres rutinen igen, men nu med lukket bur.

    Gradvis øges tiden inden hunden tages ud.

    Ligesom med alenetræning er det vigtigt at man skaber den rette lette stemning og at hunden ikke når at blive ked af at være i buret inden den tages ud.


  • #9   17. dec 2014 Ziva ved intet bedre end at køre bil, hun ELSKER! at køre bil! smiley

    Hun sidder jo så på mit skød på forsædet og kigger ud på verden, hun elsker det bare smiley

    Igår tog jeg og slog forsidens "låge" ned så den hænger løst foran åbningen, og hun går stadig ind og ud af buret, og tidligere idag lå hun derinde 5min og gnavede ko øre ^_^

    I morgen tænker jeg at lukke toppen på buret (os selvom det er der jeg smider ting ned for at hun går derind lol), så må vi se hvad hun siger smiley

    Alle råd i tråden er gemt, og mange tak indtil videre! smiley

    Og ja, jeg vil aldrig tvinge mine dyr til noget de er panisk angste for, og man må sige Ziva er blevet gjort mega bange for at blive lukket i bur, ellers ville hun jo ikke tisse af skræk smiley


  • #10   17. dec 2014 Jeg må nok indrømme, jeg ikke har trænet burtræning med Pepsi.
    Jeg havde det dog stående i stuen et par dage, men ikke 5 vilde heste kunne få ham derind...

    Ud i bilen med buret og da han skal med ud at køre hopper han logrende op i buret og sætter sig, som om han altid havde haft det smiley Han elsker nu at køre bil, det gjorde han bestemt ikke før. Der skulle jeg både trække ham mod bilen og løfte ham op smiley Nu når jeg ikke engang at åbne bagsmækken før han springer på : D


Kommentér på:
Transportburs træning

Annonce