{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.574 visninger | Oprettet:

Dårlig oplevelse med træning {{forumTopicSubject}}

Hej!

Ja jeg vil egentlig bare have råd til hvordan jeg skal forholde mig.

Vi er begyndt til begynder træning både hos retrieverkluben også et privat sted.

Vi er yderst tilfredse med retrieverklubben, hvor vi er startet til hvalpetræning.

Men det andet sted, hvor vi er begyndt til begynder lydighed, er virkelig forfærdeligt.

Vi skulle løbe rundt på en fodboldbane og lære hundene at gå ved vores venstre side. Hvis den ikke gik pænt og trak i snoren, skulle vi (citat træner:)"trække igen i snoren med samme kraft som hunden trak os - vi skulle ikke finde os i at blive trukket rundt af den".

Hvis hunden ikke satte sig på plads, skulle vi bestemt sætte den på plads og presse numsen ned. Her er jeg af den opfattelse, at man venter til hunden gør det, hvis den ved, hvad man ønsker, eller også hjælper man på plads ved at vejlede med en godbid.

Og vi var desuden flere end 5-6 på holdet, selvom vi blev lovet at holdet var lille og at man gik langsomt frem.

Det var direkte løgn - vi var mindst 10, og stemningen var meget stresset og hård. "De hunde skulle ikke tro at de er noget"

Hvordan kan man drive træning på den måde? Jeg håber at jeg kan få mine penge tilbage - da jeg har betalt 1250kr for 5 gange. Vi skal ikke komme der igen.

Hos retrieverklubben er træningen meget anderledes - positiv træning og i meget langsomme skridt.

Jeg vil gerne garantere at ingen hunde fandt den form for lydighedstræning motiverende OVERHOVEDET hos den private træner. Vi gjorde intet af det den træner ville have os til.

Andre der har oplevet noget lignende??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig oplevelse med træning
  • #1   19. jan 2015 Øv øv øv,jeg har selv været til træning sådan et sted,kan self ikke sige hvor..jeg var også blevet lovet et lille hold med små racer..vi var nok en 20 stykker med hvalpe i alle størrelser,jeg havde fra starten sagt at min datter(9 år dengang ) skulle med,da hun så var med,fik jeg meget pænt af vide at det ikke var velset og at hun forvirrede hundene..jeg kom 2-3 gange og meldte mig ud igen,jeg var ligeglad med pengene,ville bare væk derfra smiley

  • #2   19. jan 2015 Annette okay. Man skal nok holde sig fra private træningsteder, med mindre en masse har sagt god for dem. De der er tilknyttet DKK plejer at være gode. Kan man ikke give dem dårlig anmeldelse nogen steder? Skal jeg skrive til hende og klage samt bede om penge retur, eller bare meddele, at vi ikke kommer mere?

  • #3   19. jan 2015 tja, at sådanne steder kan eksistere, er jo fordi der stadig findes masser af folk der tror på at det er vejen frem.
    Og det VIRKER jo, hvis man gør det konsekvent nok. Om man så er tilfreds med at hunden adlyder, men måske ikke med glæde og iver, er jo op til den enkelte at afgøre.
    Men metoderne har været brugt i maaaange år, og det har de jo fordi de faktisk virker. Og er det et sted der ikke gør noget i at komme ud og se hvad der rører sig udenfor deres egen lille træningsplads, jamen så har de sikkert ikke opdaget at der faktisk er meget andet der OSSE virker... og måske endda med større arbejdsglæde som resultat.

    Herinde er der masser af "hundenørder" der læser, tager på kurser osv. Men i den virkelige verden er folk altså ikke sådan generelt set, super veloplyste omkring hvad der rører sig indenfor træningsteori


  • #4   19. jan 2015 Der er måske svært at få pengene tilbage, når det "bare" er stemningen du ikke bryder dig om (jeg ville heller ikke bryde mig om den), men hvis de har LOVET at i ville være 5-6 på holdet og i er over 10, så du klager over noget rent konkret og ikke abstrakte ting, så tror jeg altså godt du kan være bekendt at bede om pengene retur smiley

  • #5   19. jan 2015 Lorte sted. Øv. Har desværre også selv prøvet. Det gælder bare om at stoppe hurtigst muligt. Hvis de har en hjemmeside kan du måske lave en anmeldelse på trustpilot. smiley

  • #6   19. jan 2015 Og nej, self skal man ikke holde sig fra privat træning, blot pga nogen af stederne er dårlige..
    men man skal da undersøge hvordan der trænes, før man betaler (det er jo ofte dyrt nok). Det skal man jo i øvrigt osse hvis man ønsker at træne i en klub, for dem er der sandelig osse forskel på
    Lad være at melde til et hold, før du har spurgt ind til hvordan der trænes, og hvis muligt, har overværet en træning (eller har fået en prøvetime, de steder der tilbyder den slags)


  • #7   19. jan 2015 Michelle - okay... Jeg tror også at alle deltagerne tror at de gør det helt rigtige. Men en hund der skal tvinges til at arbejde bliver jo aldrig lydig??

  • #8   19. jan 2015 Michelle jeg talte i telefon i en time med den private træner, og hun sagde alt det jeg gerne ville høre. Jeg var overbevist om, at hun var den bedste.

  • #9   19. jan 2015 Funke okay ja... Ja skal jeg så lade være med at skrive andet til hende end at jeg vil have pengene retur pga for mange på holdet?

  • #10   19. jan 2015 Jeg havde fortalt træneren ,at jeg ikke syntes hendes /hans metoder var ok ,og så bare blevet væk Syntes de andre du var på hold med, at det var ok ?

  • #11   19. jan 2015 Hunde der tvinges til at arbejde kan sagtens blive lydige. Det handler "blot" om at de i de situationer adlyder for at undgå ubehag, i stedet for at opnå noget rart, som heldigvis er det langt de fleste træner efter.

    Jeg kan kun anbefale dig at stoppe på det hold med det samme. Det er vigtigt at man selv kan stå inde for den træning man giver hunden, ellers dur det bare ikke. Og der findes såmænd utrolig mange fantastiske private træningssteder, med meget kompetente trænere, det gælder bare om at finde de rigtige, ligesom det gør med klubber.


  • #13   19. jan 2015 Inger - okay. Jeg tror at de alle på holdet var overbeviste om, at de gjorde det rigtige. En kvinde i jagttøj var meget hård mod sin labrador, og den fik virkeligt nogle ryk med snoren, når den ikke gik rigtigt. Vi startede ikke med små skridt, det var bare direkte ud på en stor fodboldbane og gå i en række uden at lære hunden hvad den skulle. Træneren sagde endda til mig (jeg sagde min hund har ikke lært sit kommando endnu) at det kan den godt du skal bare sige sit længe nok og mase numsen ned!!!!

    Jeg har lært hende at sidde på plads med en plads kommando, men vi er ikke nået til at sitte endnu uden at det er en plads. Ved godt mange lærer deres hund at sitte men jeg lærte hende at stå istedet.

    Det gik ihvertfald i et alt for hurtigt tempo og jeg følte mig meget utryg, især fordi jeg altid har hørt at man IKKE må rykke i snoren og det var det vi skulle gøre her. Vi fik at vide at den skulle få respekt på den måde. Øv jeg fik det dårligt af at se på det der foregik. ville aldrig kunne få mig selv til at gøre sådan ved min hund - det strider mod al sund fornuft


  • #14   19. jan 2015 Jeg har allerede besluttet, at vi ikke kommer der mere. Vi træner kun i retrieverklubbben hos den træner vi ved er dygtig som vi er startet til træning hos.

  • #15   19. jan 2015 Nu har jeg ikke læst alle kommentarerne,men opsøg de steder du tror ku være noget,overvær en time og stol så på din egen mavefornemmelse smiley

  • #16   19. jan 2015 Jeg syntes det er godt du holder dig fra det sted Men jeg ville sig til træneren som du mener Ellers får den træningsmetode aldrig en ende Det skulle de andre også gøre, der var på holdet ,men det er jo svært ,hvis de ikke ved bedre smiley

  • #17   19. jan 2015 Nej, jeg havde også skrevet, at jeg ikke var enig i træningsmetoden. Men jeg tror du kommer længst med at den største begrundelse for at ville have pengene tilbage er, at de ikke overholder hvad de har lovet mht. for mange på hold smiley

    Jeg ville også udmelde, at jeg er uenig i måden hvorpå der trænes, men jeg kunne forestille mig at det kunne blive lidt bøvlet at ville have pengene tilbage pga. træningsmetoden, fordi det handler om kommunikationen og ofte kan blive lidt abstrakt fordi det kan have været en misforståelse osv osv - hvorimod at det faktum, at de ikke overholder den begrænsning de selv har sat, er en konkret grund at ville have pengene tilbage for, uanset hvilken side det ses fra smiley


  • #18   19. jan 2015 Det er så ærgerligt, at der stadig findes den slags steder...
    Jeg håber du kan få dine penge tilbage - eller ihvertfald nogle af dem.

    Men jeg synes dog ikke, at man skal holde sig fra private steder/steder uden for DKK.

    Da vi fik til hvalpetræning med Chessie, gik vi først et lille privat sted, herude hvor vi bor. Vedkommende var ved at uddanne sig til adfærdsterapeut, og selvom jeg bestemt ikke var enige med hende i alt, så havde hun nogle ret gode pointer og metoder indimellem. Der var fri hundeleg i halvdelen af tiden, og det var vi ikke særlig glade for, fordi Chessie var mindre end de andre og mere tilbageholdene, og derfor blev overrumplet fuldstændig. Men selve træningen var fin, dog en smule ensartet, men Chessie lærte meget der.

    Senere gik vi på et andet hold, hos Vibeke Reese - som vel også er privat? - og det var meget, meget bedre (og dyrere). Vi havde været der et par gange i forbindelse med fotografering til hendes bog, så vi kendte lidt til træningen og omgangen derude. Her lærte vi enormt meget, både om adfærd og træningen. Selvom holdet var meget forskelligt - alt fra 8 uger til 6 mdr., og forskellige størrelser, niveauer osv., så blev der taget hånd om os hver især, og vi fik øvelser og opgaver, der passede til lige netop vores hund. Det var små hyggelige hold, og alle træninger blev startet med teori om adfærd, gennemgang af øvelser osv. :o)

    Til gengæld har jeg aldrig været på et DKK hold (udover ringtræning), så jeg ved ikke, hvordan træningen foregår der. :o)


  • #19   19. jan 2015 Ja... Havde bare lige brug for at komme ud med det. Min mand kender også en som træner schæfere som politihunde osv. og han sagde også at den træner lød som en idiot. Ikke engang en garvet schæfer træner kan se noget godt i den trænings form! Jeg vil ihvertfald være meget skeptisk for træning fremover, og sørge for at overvære træningen først! Heldigvis er jeg ikke blåøjet så jeg gjorde ikke hvad den idiotiske træner sagde, selvom hun påpegede det for mig. Jeg er glad for at jeg kan stå fast men jeg har jo også undersøgt meget grundigt hvordan man træner med de bløde metoder, så jeg vidste med det samme, at det her var forkert.

  • #20   19. jan 2015 CTS okay... Vi skal også gå til ringtræning indenfor DKK når holdet starter op igen. Men der må jeg jo også overvære det først før jeg kan vide, om det også er sindssygt? smiley

  • #21   19. jan 2015 Jeg har gået til ringtræning ved DKK for mange år siden Da syntes jeg det var godt at gå der Og så er det jo godt ,at din hund kan komandoen Stå smiley

  • #22   19. jan 2015 Natasha -self bliver sådan en hund a lydig, såfremt man er præcis og konsekvent.

    Hunde kan arbejde af to årsager: for at opnå noget eller for at undgå noget. Begge dele virker. Du kan sågar gennemtæve din hund og stadig få en lydig hund (ikke at jeg anbefaler det smiley ) så længe de bare timer dine tæv rigtigt.

    Husk lige på at mennesker har trænet hunde i virkeligt mange år. Og det er altså ikke først efter klikkerens opfindelse at hunde er blevet lydige smiley

    Nu er det self ikke sådan at "gammeldags" pr definition er = hårdhændet behandling af hunden... det er jo trods alt ikke nyt at det gavner at belønne kræet når det arbejder godt.

    Men den der tilgang med KUN at belønne god adfærd, ignorere dårlig osv, har trods alt ikke sååå mange år på bagen. Og hunde var altså osse lydige inden den tilgang til hundetræning tog sit indtog i DK


  • #23   19. jan 2015 Jeg havde samme oplevelse ved en DCh afdeling, så det er ikke kun private steder, at den slags sker...


  • #24   19. jan 2015 Jeg forstår slet ikke man vil give over 1200 kr for 5 gange træning..
    Det er hvad et års kontigent i andre træningsklubber koster..

    Jeg synes du skal finde noget konkret at klage over -f .eks. antallet af kursister. og bede om at få dine penge igen..


  • #25   19. jan 2015 Det kan nemlig ske alle steder og inden for alle foreninger. Både i DcH og DKK er der steder hvor træningen ikke lever op til moderne principper. Jeg træner selv mest i DcH og går i en klub hvor det positive er i hovedsædet, mens man ude til konkurrencer sagtens kan møde eksempler på det modsatte andre steder.

    Har haft samme oplevelse i DKK. Jeg har prøvet ringtræning to forskellige steder; det ene rigtig godt og skønne personer, det andet var metoderne bestemt ikke noget for mig.
    Man skal bruge sin sunde fornuft og følge sin mavefornemmelse, ligemeget hvor det er.


  • #26   19. jan 2015 Jeps, fremover må man overvære før man betaler, således, at man kan droppe stedet uden at spilde pengene på det, hvis det ikke foregår som man ønsker det. smiley

    Havde aldrig oplevet den form for træning før, selvom jeg har prøvet forskellige hold indenfor DKK. Så jeg troede de hårde træningsmetoder var sjældne nu om dage. Desværre er det åbenbart ikke sådan.


  • #27   19. jan 2015 Nej desværre findes det endnu Det kunne stoppes, hvis alle som dig stoppede de steder det bruges

  • #31   19. jan 2015 jeg havde en meget lignede oplevelse ved en DCH afdeling. Her blev hvalpe bundet udenfor klubhuset i 45 minutter (førte træningsdag), ejerne blev rådet til ALDRIG at hilse på hvalpen når de kom hjem, bruge kæder osv. Der blev gjort grin af den "bløde træning" hos DKK, hvalpe blev hevet hårdt i snoren (også så de krøb ved siden af træner), en hvalp blev fysisk tvunget ned i dæk omkring 30 gange på en træningstime, der blev brugt mange "arrr arr!" og træneren toppede der her ved at sige "ja ja det kan godt være at vi i DCH kun arbejder med de såkaldte bløde metoder (jeg er i tvivl om han overhovedet vidste hvad det egentlig var) men har man fx en hund som trækker heller ikke kommer så kan vi til en hver tid gå over på banerne bagved og hive den hund rundt i snoren et par gange eller smækket strømhalsbånd på den".
    Des steder findes desværre stadig - og jeg kan kun råde alle hundeejere til aldrig at træne et sådant sted!


  • #32   19. jan 2015 Der er både gode og dårlige træningspladser, både i DKK, DGI, DCH - og privat.
    Det er utroligt vigtigt at spørge ind til stedets/instruktørens baggrund, de metoder, der trænes efter, størrelsen på holdet osv.
    Personligt ville jeg også altid besøge en træningsplads på forhånd, ihvertfald hvis der ikke var adskillige jeg kendte og stolede på, der havde sagt god for den.

    Når det er sagt, så er jeg da rigtig ked af, at I har fået sådan en dårlig oplevelse, og det er dejligt at læse, at du med det samme har valgt det fra. Kun det bedste er godt nok til dig og ikke mindst - til din hvalp smiley


  • #33   19. jan 2015 Som mange andre skriver, så findes der gode og dårlige træningssteder, nåde indenfor privat og foreningsregi.
    Fedt at du siger fra og ikke udsætter din hvalp for dens slags træning. Dog synes jeg du skal fortælle din træner hvorfor du ikke kommer mere. Selvom det kun er et lille pip, kan det være at du sætter gang i nogle tanker hos træneren.
    Derudover mener jeg så absolut at du kan få dine penge tilbage hvis du er blevet lovet positiv træning på et lille hold, men fik hård strafbaseret træning på et stort hold.


  • #34   19. jan 2015 Ja. Mht prisen på træningen troede jeg at træningen var de penge værd - jeg betaler gerne en høj pris for en virkeligt fantastisk træning. Jeg havde også talt med træneren om træningsmetoderne og hun forsikrede mig om at det var de bløde. Hun talte med mig i en time i telefonen, og jeg følte mig overbevist. Jeg sagde også til hende til træningen, at jeg syntes hun var for hård, og dertil svarede hun, at hun ikke anvender hårde træningsmetoder og at hun ikke gør hundene fortræd. " Hun sætter dem bare på plads".

  • #35   19. jan 2015 Natasha - Mange steder, til ringtræning i DKK, betaler man pr. gang. :o)
    Det gør man ihvertfald der, hvor jeg har været. :o)


  • #36   19. jan 2015 Jeg ved ikke lige hvad forbrugerklagenævnet skulle gøre Ulla?
    Stedet har jo leveret varen = træning. At man ikke bryder sig om metoderne, giver jo ikke en ret til at få penge retur.

    Ang holdstørrelse, så er "små hold" jo et fortolkningsspørgsmål -10 på et hold, er de fleste steder ikke et kæmpe hold


  • #37   19. jan 2015 Men hvis der er blevet lovet 5-6 på hvert hold, er 10 vel en klart overtrædelse. :o)

  • #38   19. jan 2015 En træner i DCH der åbent siger at de smider elhalsbånd på hundene ??? Arrr, det sq en and smiley


  • #40   19. jan 2015 Jeg har prøvet noget lignende. Det var med en cocker spaniel på 8 uger.. Han sku ha kvæl for han sku ikk tro han ku stikke a med mig for lige pludselig så tog han magten...

    behøver jeg og si jeg var der i 30 min og så gik jeg!

    meld dig ud og bed dem om at læse lidt på hunde træning ano 2015...
    j


  • GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 220
    #42   19. jan 2015 Natascha det lyder godt nok som en ærgelig oplevelse smiley øv hvor er det bare møg surt at blive lovet noget, som slet ikke holder!!!!!

    Jeg kan anbefale dig Lea Nor, hvis du ønsker DKK Lydighed, hun er også dyr, men alle pengene værd. Pt er der bla træning i en hal i Lyngby. Der er kun 4 pr hold og kun positiv træning smiley



  • #43   20. jan 2015 nej det er desværre ikke en and smiley Men et skal da helt klart pointeres at dette ikke blev nævnt som en metode de gjorde brug af i DCHregi - men at en træner nævnte at han havde brugt det på et par ugen (som skrevet udenfor DCHregi) fordi han "hellere ville få hunden til at fatte budskabet her og nu i stedet for at en ejer skulle bakse med problemet i flere år".
    Oplevelsen havde jeg da jeg til min store fortrydelse startede på et 3. månedershold med Salik da jeg lige havde overtaget ham (for små 2 år siden)

    Og ja jeg har gået videre med oplevelsen - hvad der kom ud af det skal jeg ikke sige.
    Jeg kan levende forestille mig hvor frustrerende det må være for de gode trænere og afdelinger af nogle ødelægger ryget for resten (for naturligvis har jeg også haft fornøjelsen af bl.a. at træne med fornuftige, dygtige og sympatiske trænere både i DCH og hos andre klubber smiley )


  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #44   20. jan 2015 Natascha, jeg synes det er på sin plads at du giver navnet på træneren.

    Jeg ville nok møde op næste gang, uden hund, og tage ordet og fortælle hvorfor jeg ikke vil træne på stedet, det kan måske give andre hundeejere mod til også at sige fra.
    Jeg ville bede om mine penge med henvisning til telefonsamtalen og antallet af kursister.

    Vi får aldrig ændret sådanne trænere, ved bare at blive væk uden at sige noget. Hun har jo fået sine penge!

    Du kan spørge hende, om hvilken vurdering hun ønsker fra dig på diverse hundefora, så får piben muligvis en anden lyd, men gør noget!


  • #45   20. jan 2015 CMP - når du skriver på denne her måde :

    "ja ja det kan godt være at vi i DCH kun arbejder med de såkaldte bløde metoder (jeg er i tvivl om han overhovedet vidste hvad det egentlig var) men har man fx en hund som trækker heller ikke kommer så kan vi til en hver tid gå over på banerne bagved og hive den hund rundt i snoren et par gange eller smækket strømhalsbånd på den".

    - så kan det godt se ud som om at .... "vi i DCH godt kan smække et elhalsbånd på en hund" ...

    Det kan godt være det bare er mig, men jeg synes det er en uheldig måde at skrive tingene på, sådan a la miskreditering af DCH.


  • #46   20. jan 2015 Martine - Jeg synes mere det lyder som om, at han godt ved, at det ikke er generelt accepteret af DCH, eftersom det er noget, der skal foregå 'omme bagved'. :o)
    For mig lyder det mere som om kritik at træneren, fremfor kritik af klubben som sådan. :o)


  • #47   20. jan 2015 Og det at der er en træner i en forening, der ikke afviser brug af elhalsbånd, ser du ikke som et problem for foreningens ansigt udad til ?

  • #48   20. jan 2015 Som sagt, så synes jeg ikke, at det afspejler DCH's holdning - og derfor heller ikke DCH's "ansigt" udad til - men udelukkende en træner, der godt ved, at det han gør er i strid med DCH's værdier. :o)

  • #49   20. jan 2015 Eller en træner, der godt ved, at brug af elhalsbånd er i strid med dansk lovgivning ..

    Jeg har ikke skrevet noget sted at det afspejler DCH´s holdning iøvrigt - jeg har skrevet at måden det blev formuleret på imho er uheldig. Hvis du ikke har det på samme måde, er det jo bare fantastisk.


  • #50   20. jan 2015 Martine - Korrekt, men nu er elhalsbånd jo ikke det eneste, han nævner, at de kan gøre 'omme bagved'. :o)

    Hvad mener du så med
    "Og det at der er en træner i en forening, der ikke afviser brug af elhalsbånd, ser du ikke som et problem for foreningens ansigt udad til ?"

    For mig at se, er det lidt det samme. :o)


  • #51   21. jan 2015 Aj, det var sq ikke et emne til diskussion !

    Jeg giver udtryk for hvad jeg får ud at det skrevne - når jeg opfatter det på den måde, kunne det jo tænkes at der måske var andre, der havde det på samme måde.

    Du er ikke en af dem - godt så - kan vi lade den ligge her ??


  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #52   21. jan 2015 Enig med Martine

    Jeg ser det også som et problem, at vi i DcH har trænere, som højt og flot blæser på både interne regler og lovgivningen. En forening er aldrig bedre end den dårligste træner og derfor opfordrer jeg altid utilfredse medlemmer/tilskuere til at gå til toppen med relevante klager. Hovedbestyrelsen kan intet gøre ved noget, de ikke har kendskab til.

    Selv har jeg undervist DcH konsulenter, hvoraf nogles holdning var, at nu havde de været konsulenter i x antal år, så skulle jeg ikke komme her og forsøge at lære dem noget. Skidt holdning og den findes desværre også stadig hos visse trænere.



  • #53   21. jan 2015 Der ER jo bare stadig hårdhændede trænere rundt omkring, og jeg har personligt mødt dem både i DCH, DGI og DKK-regi.
    Og det eneste man vel reelt kan gøre for at ændre på tingenes tilstand, er at tage bladet fra munden og sige sin mening klart og tydeligt? Tror jeg....


  • #54   21. jan 2015 Martine - Og jeg giver udtryk for hvad jeg får ud af det skrevne.
    Jeg går ikke ud fra, at det er noget, du har eneret på. ;o)

    Hvorfor er folk altid så bange for diskussioner? Herregud, er det så hårdt, at blive sagt lidt imod?


  • #55   21. jan 2015 Hvad er det du gerne vil diskutere, CTS ?

    Vi kan diskutere fra nu af til du bliver voksen - og vi bliver ikke enige alligevel. Jeg synes det er en uheldig formulering - a la "her i svømmehallen underviser vi børn i svømning, og er der en, der ikke vil hoppe frivilligt fra 3-meter vippen har vi en hal inde bagved så der går vi bare ind og skubber ham i" ...

    Du ville opleve det som en superfed svømmehal med en ikke ret god svømmelærer - jeg ville opfatte det anderledes.

    Men hvad vil du ha vi skal diskutere ?


  • #56   21. jan 2015 ... så formoder jeg iøvrigt heller ikke, at du på nogen måde ville løfte et øjenbryn, hvis du kom til en rideskole hvor en af ridelærerne sagde :

    "Her træner vi heste på den blide måde - dvs. hvis der er en stædig krikke imellem dem, så har vi naturligvis både pisk og sporer og en lille tys-tys mark omme bagved ridehuset, så den kan lære det ..."

    - det ville være et super fint sted at være hest - med en dårlig ridelærer ???


  • #57   21. jan 2015 Jeg kan ikke rigtig se, hvad det store problem er - ja, hun skrev DCH, og hun kunne i princippet lige så godt have skrevet DKK for den sags skyld. At møde en dårlig træner kan da være dårligt for foreningens ansigt udadtil uanset om det så er DCH, DKK eller andre foreninger. At hun skrev, at det var hos DCH, var jo bare for at forklare, hvor hun oplevede det. Kan ærlig talt ikke se, hvorfor lige præcis dette skulle være miskreditering af DCH smiley

  • #58   21. jan 2015 Nej og hvis du heller ikke kan det, så er den jo i virkeligheden ikke længere.

    I skulle måske tage at overveje, at fordi I ikke ser problemet, kan det godt ske, at det er der alligevel ... bare en tanke ....


  • #59   22. jan 2015 Martine - Jeg siger ikke, at der nødvendigvis er noget at diskutere. Jeg har det bare svært med den der "Nogen siger mig imod, så nu gider jeg ikke diskutere det"-mentalitet. Du kommenterer på noget, en anden skriver - og jeg kommenterer på det du skriver. Ingen siger, at du behøver svare på det, hvis du ikke vil.

    "Vi kan diskutere fra nu af til du bliver voksen" - Wow, get over yourself. Med kommentarer som denne, er det vidst ikke mig, der skal blive voksen...

    Jeg siger ikke, at det får DCH til at virke som en superfed forening, jeg siger bare, at det for mig heller ikke får det til at virke som det modsatte. Det minder mig bare om, at man må se sig ordentligt for, uanset hvor man er. Jeg ville ikke vælge DCH fra af den grund, ej heller tænke dårligere om det. Jeg synes ikke, at én person kan sige ret meget, om hvordan DCH er.

    Ligesom jeg heller ikke synes, at én svømmetræner kan sige noget om, hvordan svømmehallen er, eller at én ridelærer kan sige noget om hvordan rideskolen er. Medmindre det er den eneste træner på stedet, selvfølgelig.

    Jeg synes dog, at det er lige i overkanten at formode, at jeg "ikke vil løfte et øjenbryn" i sådan en situation. Hvor får du det fra? Det er da en sær formodning af have. Selvfølgelig ville jeg da det. Jeg siger bare - igen - at det ikke nødvendigvis ville få mig til at tænke dårligere om stedet.

    Mht. #58 - så ja, det skulle vi måske, og der er vidst heller ingen, der har påstået, at bare fordi vi ikke kan se problemet, så kan det ikke være der. Måske skulle du også overveje, at bare fordi du kan se et problem, behøver det ikke være der.


  • #60   22. jan 2015 Din sidste sætning understreger med alt tydelighed at dine empatiske evner er ikke-eksisterende ... ellers ville du være klar over, at man aldrig bør underkende andre menneskers ret til at udtrykke at de har et problem med det ene eller andet.

    "Jeg ser ikke problemet, så det skal du heller ikke gøre" ... fin tankegang for nogen måske - for mig, udtryk for en ligegyldighed og fejen-andre-af-banen måde at opføre sig på.

    Jeg siger ikke, at der nødvendigvis er noget at diskutere. Jeg har det bare svært med den der "Nogen siger mig imod, så nu gider jeg ikke diskutere det"-mentalitet. Du kommenterer på noget, en anden skriver - og jeg kommenterer på det du skriver. Ingen siger, at du behøver svare på det, hvis du ikke vil.

    Men - hvis man ikke gør det, så er du på den anden side heller ikke sen til at kommentere på det, vel ?

    Hvorfor er folk altid så bange for diskussioner? Herregud, er det så hårdt, at blive sagt lidt imod?

    Måske - bare en tanke - skulle du overveje, at når du er så tilbagelænet og ligeglad med om folk deler din store diskussionslyst, så er det en godt tip, at lade være med at kommentere på det.

    Men jeg kan godt se hvad du mener - ih, det er sjovt at diskutere noget, der er så gennemgribende ligegyldigt smiley


  • #61   22. jan 2015 Martine - Øh, hvad... Jeg siger bare, at du jo ikke nødvendigvis har ret. Bare fordi du synes der er et problem, behøver det ikke betyde, at der reelt set er det. Ligesom det heller ikke behøver betyde at der ikke er et problem, bare fordi jeg ikke kan se det.

    Jeg siger på intet tidspunkt, at du ikke har ret til at mene det, jeg siger bare at jeg ikke er enig. Der er forskel. Jeg synes desuden ikke helt jeg er ene om at have en "fejen andre af banen"-måde at opføre sig på. Du har ret, jeg tager fejl - punktum. Er man ikke enig med dig, så underkender man pludselig andres ret til at udtrykke at de har et problem med noget og man skal tilsyneladende lægge øre til den ene nedgørelse efter den anden.

    Jeg synes helt ærligt ikke det er mig, der udviser manglende empatiske evner, ej heller mig der underkender andres ret til at udtrykke et problem - og heller ikke mig der fejer andre af banen. Sidstnævnte ses fx ganske tydeligt i din sidste kommentar. Har du sagt, at det ikke skal diskuteres, så er det bare sådan det er.

    Er det sådan en ubehagelig tone det skal foregå i - nej, så er det dælme ikke sjovt at diskutere. Jeg er bestemt ikke ligeglad med, om folk deler min diskussionslyst - og den er ej heller stor. Jeg undres bare over den tone og opførsel der straks lægges for dagen, når nogen ikke er enig. Så skal man da straks have at vide, at man er helt forkert på den.

    Og så vil jeg lige slutte af med, at havde du ikke kommentere på det jeg skrev, havde jeg ikke kommenteret yderligere på det - så din observation er (igen) ikke helt korrekt.
    "Men - hvis man ikke gør det, så er du på den anden side heller ikke sen til at kommentere på det, vel ?"


  • #62   22. jan 2015 .... nu vælter jeg sq kongen smiley

Kommentér på:
Dårlig oplevelse med træning

Annonce