{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

Præ-agility erfaringer ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa kære hundefolk smiley

Lige pt. går jeg til hvalpetræning med min lille vovse som er 6,5 mdr.
Planen på sigt er at jeg gerne vil gå til agility med hende, derfor kunne jeg godt tænke mig, at hører fra nogle der har gået til præ-agility, hvad laver man og hvor henne man kan gå til det ?

Jeg træner hos Dch og de har ikke noget præ-agilityhold.

Nogen der kender et præ-agilityhold omkring Næstved ?

Glæder mig til at hører jeres erfaringer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Præ-agility erfaringer ?
  • #1   19. mar 2016 Jeg gik på et præ-agility hold i dch Odense for mange år siden. Det var rigtig godt. Alle mulige gode kommandoer og styring af hunden, kontakt, kropskontrol, selvtillid blev trænet. Det var faktisk både sjovt og virkelig god træning.
    Desværre har dch sådan nogle stop prøver man skal bestå, og jeg var ikke lige på til test og prøver på det tidspunkt. Så vi forsatte istedet vores lydighed i DKK.


  • #2   19. mar 2016 jeg har en agilitybane i haven. Og lavede selv pre-agility med hende da jeg fik hende som 4½ mdrs.
    Det skal lige siges at jeg har trænet agility siden 1992.
    Tunnel, løbe over pinde der ligger på jorden, gå op af vippen, og balance på træstammer i skoven. Der er masser af ting du kan lære den. Du behøver ikke betale for at gå på kursus for det. Men har du aldrig trænet med rigtig træner før, bør du tilmelde et kursus.
    Det er meget vigtigt at lære din hund at stå stille på kommando, og blive stående. Den øvelse vil du få rigtig meget brug for, i hundens liv.
    Billedet her er taget lige da hun var kommet hjem til mig.


    profilbillede
  • #3   19. mar 2016 Min erfaring er at det er super vigtig at få lydigheden og kontakten 100 % på plads, inden man begynder på agility eller præ-agility, ikke ikke du har det bliver det meget svære at træne agility, hvis ikke umuligt. Man kan også risikere at den lydighed hunden/hvalpen har forsvinder eller bliver dårligere.
    Så rådet herfra er vent til hunden mindst er 1 år gammel og gerne 1,5 år, og gå på et lydighedshold indtil da. Hunden må alligevel først springe når den er 1,5 år så der er inden grund til at have travlt, du kan stadig træne diagering med hvalpen eventuelt ved at have låg eller spande stående med 2,5-3 meter imellem i to rækker og så skifte vis sende hunden ud til den ene og den anden side.


  • #4   19. mar 2016 Tak for jeres råd og kommentarer smiley
    Jeg har gået til agility i flere år med min tidligere hund smiley

    Vi har god kontakt til hinanden, og hun er meget interesseret i hvad jeg vil have hende til smiley

    Vi øver allerede lidt balance på træstammer og sten når vi går tur smiley

    God idé at træne det hjemme smiley
    Jeg tænkte det ville være smart at lave lidt fremadsendelses øvelser, lidt introduktion til nogle af forhindringerne osv. det bliver self. lidt svært eftersom jeg ikke har nogle forhindringer, men der kan måske nok findes lidt alternativer smiley

    Jeg kan nu heller ikke finde nogle steder med præ-agility her i nærheden, så jeg må nok bare øve lidt herhjemme smiley

    Tak for jeres svar og god dag til jer og jeres dejlige vovser smiley


  • Griffen
    Griffen Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 93
    #5   19. mar 2016 Klubberne bestemmer selv hvad de lægger i præ-agility. I nogle af de klubber hvor jeg har stået for udviklingen af præ-hold, valgte vi at sætte kravene lavt og så træne kontakten og lydigheden på holdet. Derudover lavede vi meget kropskontrol og kropsbevidsthed, selvkontrol, flatwork og naturligvis en masse arbejdsglæde og fremdrift. Der er oceaner af ting man kan lave med en ung hund uden at forcere udviklingen.
    Der var generel tilfredshed med holdene, hundeførerne var glade for at komme igang, vi synes vi fik nogle dygtige hunde ud af det og lydighedstrænerne var lidt lettede over at "slippe" for de ekvipager der reelt ikke var interesserede i DcH-programmet, men blot gik og ventede på at hunden var gammel nok.


  • #6   19. mar 2016 Det lyder som et godt hold Griffen smiley
    Jeg ville nu gerne have haft der var sådanne et hold i nærheden af mig, men da jeg ikke kan finde noget, tror jeg det det desværre ikke ..

    Men tak for at du deler ud af din erfaring smiley


  • #7   19. mar 2016 Min er 9 mdr og alt vi laver er at løbe i tunneller. Jeg har lagt meget vægt i lydighed og trick for at vi har den bedste kontakt

  • #8   20. mar 2016 Lyder meget fornuftigt smiley

    Vi træner også lidt tricks og lydighed, tunnel prøver hun når vi er til hundesvømning. De har et par tunneler i haven, hvor man lige lufter af inden svømningen smiley





Kommentér på:
Præ-agility erfaringer ?

Annonce