{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.046 visninger | Oprettet:

Hund og marsvin {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

På tirsdag får vi hundehvalp hjem. Vi har i forvejen tre marsvin, og de skulle jo gerne kunne vendes til hinanden, så de i det mindste kan tolerere hinanden.

Jeg havde tænkte mig at sidde med en af grisene og så lade hunden undersøge dem. Bliver han for voldsom, siges der nej og hans fjernes, til han er faldet til ro igen. Men findes der en bedre måde?

Han skal selvfølgelig aldrig være alene med dem. De står i stuen, og er vi ikke hjemme, er planen at han skal være i køkkenet smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og marsvin
  • #1   26. jun 2016 Lad dem blive i buret så de kan løbe væk uden at hvalpen kan løbe efter

  • #2   26. jun 2016 ikke alle hvalpe har ikke altid lært hvad der er dit og dens. derfor er det helle korrekt ord som nej det er min ikke din. men lad dem blive i buret og et sted hvor hunden ikke kan nå dem.i hverdagen for en sikkerheds skyld. men ja vi har jagt hunde så vi siger det lidt stort nej til dem hvis det bliver for voldsom når de hilser på heninden (:

  • #4   26. jun 2016 Jeg ville indlære nej på en noget mere positivt forstærkende måde først smiley Så den lærer hvad nej betyder inden i bare bliver sure....et godt indlært nej er også ret vigtigt i fremtiden..

    smiley så det er ikke noget jeg ville have min hvalp skulle have en negativ association med lige fra den var landet i et nyt hjem....

    Afled den istedet med noget hvis den bliver for voldsom smiley og ros den når den er dygtig..meget!! smiley


  • #5   26. jun 2016 Giv godbid når den kigger roligt på marsvinene så lærer den hurtigt at bare at kigge på dem er det bedste

  • #6   26. jun 2016 Da jeg fik Tucker, fik han lov til at snuse til vores ene marsvin nogle gange og ellers kunne han altid kigge på dem. Det var aldrig et problem, selvom han med tiden faktisk kunne stikke hovedet ind til dem.
    Nu lever han så med en fri kanin i hjemmet smiley Aldrig har der været det mindste problem.
    Men nu har den race nok heller ikke helt de samme jagtinstinkter som din kan have smiley



    profilbillede
  • #8   27. jun 2016 Mange tak for jeres svar smiley

    Jeg fik nok ikke lige formuleret det klart nok, men planen er selvfølgelig at han skal lære nej og falde til her, før jeg stikker et marsvin op i hovedet på ham.
    Marsvinene står allerede så højt, at han først vil være i stand til at se ind i buret, når han bliver voksen. Skal jeg så stå og holde ham og lade ham kigge på dem, eller er det bedre at sætte dem i løbegård og så sidde ved siden af med ham og kigge på dem?

    Der er ikke nogen dør imellem stue og køkken, så han bliver ikke fuldstændig afskærmet, men der er sat babygitter op, så han aldrig skal være alene med dem, når vi ikke er hjemme.


Kommentér på:
Hund og marsvin

Annonce