{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.374 visninger | Oprettet:

Alene hjemme træning - hvor meget? {{forumTopicSubject}}

Vi har fået ny griffonhvalp som nu er 14 uger. Vi har i forvejen en 7,5 år gammel griffon/mops. Vi er i sidste uge startet intensivt op på alene-hjemme træningen og jeg synes det går ganske fint. Jeg bruger en lille transportabel hvalpegård til hvalpen så de to er adskilt, da det ellers går op i hat og briller (vild hundeleg). Vi har fået en fin morgenrytme op og jeg har simpelthen lagt træningen i skema og udvider stille og roligt hver dag.

Jeg står op 6.30, lukker hurtigt hvalpen ud i haven for at klare evt nødtørft. Lufter den gamle vuf og går derefter med hvalpen, hvor vi træner gå pænt i line undervejs. Når vi kommer hjem træner vi lidt enkle øvelser i haven hvorefter jeg sætter mig i hvalpegården og fodrer hvalpen. Herefter trækker jeg mig lidt fra hende, trisser stille og roligt rundt i huset og får redt seng osv. Kl 8 ligger hun som regel og sover og slapper af i hvalpegården og så "går det løs".

Vi er startet med hurtigt ind/ud af hoveddøren og har udvidet lidt hver dag, så vi nu er oppe på 10 minutter. Jeg har sat min pc til overvågning så kan sidde på en stol ude foran huset og holde øje. Der er enkelte smuttere hvor jeg kan se hun bliver urolig og skynder mig for at nå ind INDEN hun piver. Men ellers er det gået støt fremad. Hun ligger jo som regel og sover/slapper af mens jeg trisser ind og ud, men kan se ud af øjenkrogen at hun tit lige kigger med det ene øje og så ellers sover videre så tænker hun registrerer at der sker noget under alle omstændigheder.

Spørgsmålet er egentlig bare hvor længe man kører træningen i løbet af dagen - jeg har faktisk bare trænet ml 8-16 som er det tidsrum ca. hun vil skulle være alene i en dag i fremtiden. Selvfølgelig med små luftere undervejs når jeg kan mærke hun skal ud. Men hvad siger I til mængden af alene træningen på en dag?

Muchas gracias for input smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme træning - hvor meget?
  • #2   8. aug 2016 Ja det kan være lidt kringlet her, da vi pt residerer hos svigerforældrene og i forvejen indvaderer en del med to hunde LOL, men jeg vil prøve at huske det. Og ja jeg har haft mange tanker omkring det med to hunde, og tænker de hjælper hinanden lidt, men også derfor jeg holder den lille i hvalpegård så alene hjemme = afslapning og ikke vild leg. Samtidig får jeg indimellem passet den gamle, så den lille også lærer at være HELT alene smiley

    Men ja var egentlig bare lidt i tvivl om jeg skulle/kunne køre på i hele det tidsrum hun skal være alene, eller bare en del af det. Men giver selvfølgelig mening at nøjes med 1-2 gange når vi er ude i de længere intervaller. Pt. skal hun jo bare gerne have følelsen af at der ikke sker noget ved at være alene, fordi jeg altid kommer igen....


Kommentér på:
Alene hjemme træning - hvor meget?

Annonce