{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

Hunden med på cykeltur {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation at jeg har en BC som jeg meget gerne vil have mulighed for at cykle med fx når vi skal til stranden.
Jeg vil dog meget gerne have et input til hvordan man for ham vænnet til det? Jeg har forsøgt nogle gange, det jeg har opnået indtil videre er at han sådan set løber fint ved siden af cyklen, dog har han nogle gange hvor han stopper meget pludseligt og andre gange trækker han frem med en meget hårdt ryk. Dette indebærer at man er tæt på at vælte selv, og derfor spørger jeg så her igennem efter input.
Skal lige nævnes at han normalt hader cykler, gerne vil hyrde dem o.lign. men dette oplever jeg ikke som et problem når jeg eller min familie cykler med ham.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden med på cykeltur
  • #1   18. feb 2017 Træning, træning og træning..

    Vi skal netop til at starte samme proces da tæven skal til udholdenhedsprøve snarest. (Cykelprøve hvor hunden skal løbe 20 km med 12 km i timen ved siden af en cykel).

    De skal lære præmissen, så du skal sørge for at indlære kommandoer (evt "trav") og så skal du vise ham hvad du ønsker han gør, når du cykler - altså at det er forbudt at stoppe og at han skal holde sig på rette sted.
    Det gør du ved at være fuuuldstændig opmærksom hele tiden og hjælpe ham til rette med linen.


  • #3   19. feb 2017 Hvor finder man en elastik line henne? Da det er ret voldsomt med rykkene da han er ved at trække mig af cyklen. Og han har trukket min mor af hendes cykel

  • #4   19. feb 2017 Hvordan har I trænet det?
    Det tyder på at I er gået for hurtigt frem, hunden har ikke forståelse for reglerne.

    Så må I ned og gå ved siden af cyklen og hente det tabte.


  • #5   19. feb 2017 Det er mest min mor der træner det med ham og det er ikke ret tit. Jeg mener at sidste gang de trænede det var i sommers. Men jeg har gået med ham samtidig med at jeg har trukket cyklen ved siden af. Og det siger han ikke noget til. Man kan også cykle ved siden af ham uden han reagere på det. Men han kan ikke når det er personen der cykler som holder ham.

  • #7   19. feb 2017 Uanset udstyr skal man lære hunden det - alt andet er unfair.

    Der skal arbejdes, hunde kan ikke forventes bare at kunne..


  • #8   19. feb 2017 Jeg ved godt at der skal trænes. det er også derfor at jeg har spurgt herinde. da jeg ikke selv ved hvordan.

  • #9   19. feb 2017 Tænker du som minimum skal lære hunden:
    - Stop
    - at trave (med kommando - her hedder det "rolig")

    "Stop" har jeg trænet ved at sige ordet stop, idet jeg selv stopper op når vi går eller løber sammen.
    "Rolig" har jeg lært hunden ved at gå med hunden (på plads) og stille og roligt øge hastigheden. Hvis så hunden begynder at trække sænker jeg farten og siger "rolig", og selvfølgelig massere af ros. smiley


Kommentér på:
Hunden med på cykeltur

Annonce