{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.670 visninger | Oprettet:

Gå pænt! {{forumTopicSubject}}

Hello Danmark..
Min doper dreng har lidt problemer med at gå pænt i snoren..
Vi bruger en sele til ham, men som det er nu kan min kæreste dårligt gå med ham som han trækker nu..

Så hvad er folkets mening? Kvælerkæde ? Den der snude sele ?
Eller er der andre muligheder?
Vi har selvfølgelig prøvet en masse teknikker med godbidder, og at stoppe hverdag han trækker osv. Men uden held smiley

På forhånd tak ^^


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gå pænt!
  • #1   20. feb 2017 Træning?
    Man kan benytte en masse redskaber,
    men det mest fair er nu engang at lære hunden det, man ønsker...


  • #2   20. feb 2017 Det blev jeg ikke meget klogere af.. træner med ham dagligt

  • #3   20. feb 2017 Kan se han er fra 2016? Hvor lang tid, har I trænet med hver metode, når du skriver, at I har prøvet "en masse teknikker"? Der er jo ingen af dem, der virker på et par dage eller én uge smiley

  • MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

    Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 100
    #4   20. feb 2017 Uanset hvad træningsform i benytter kommer der ikke resultater på dag 1. Vejen frem er at være konsekvent. Hvis du ikke på egen hånd kan få resultater ville dine penge være bedre brugt på en professionel der kan hjælpe dig på vej.


  • #5   20. feb 2017 Hvor længe har du prøvet de forskellige teknikker af? - det er jo ikke noget man bare lige løser på 14 dage smiley
    Jeg ville holde mig langt fra kvæl og grime.
    Herhjemme er det trænet ved at jeg har gået meeeeeget langsomt når hunden hiver eller helt stoppet op og det har bestemt gjort en stor forskel over tiden.


  • #6   20. feb 2017 Uden at være grov, så kan det være rigtigt svært selv at vurdere om den træningsmetode man bruger er den rigtige.

    Med en dobberman ville jeg helt sikkert vælge at finde en form for træning i kan gå til.


  • #7   20. feb 2017 Jeg havde også store problemer med at Dumle trak, min kæreste er betydelig større og stærkere end mig, så Dumle har bare fået lov til at trække, for han synes ikke det var et problem.
    Men hun var altså ved at vælte mig om kuld hele tiden smiley

    For det første går jeg aldrig tur uden godbidder mere. Specielt i starten, skal det være VIRKELIG lækre godbidder, og vær gavmild med dem!

    Og prøv det med at stoppe op, når han trækker igen. Jeg ved godt at du har prøvet det, men det tager længere tid, end hvad man umiddelbart lige tror.
    Jeg synes også at jeg havde prøvet det med Dumle, men problemet var, at jeg kun stoppede 80% af gangene.

    Det er meget vigtigt at det er HVER gang. Og ikke bare når hunden trækker meget, det skal være så snart linen bliver stram, så stopper jeg med det samme. Jeg siger ikke noget, men så snart Dumle så kigger om på mig, SÅ er der fest!

    Vi brugte (hvad der føles som evigheder) på at gå enormt små ture, for vi brugte stort set hele gå turen på at stå stille. Følte mig lidt som en idiot, for der skete absolut ingen fremskridt i starten.
    Men det er meget vigtigt, at det er samme regler, på hver eneste tur. Det nytter ikke noget du træner det på én gåtur om dagen, og så lader ham trække på de to andre.

    Dumle trækker stort set aldrig mere. Så snart linen bliver stram, vender hun om, og kommer tilbage til mig!
    Men lige som så meget andet træning, skal det vedligeholdes. Hvis jeg har været syg, og min kæreste har gået med hende i et par dage, så trækker hun igen, for han er rigtig dårlig til at bemærke, at hun trækker. Så han går bare, uanset om hun trækker eller ej.

    Så skal jeg lige bruge et de første 5-10 minutter på at genopfriske reglerne, når det igen er mig, der går tur med hende, men så går hun også pænt igen smiley


  • #8   20. feb 2017 Der kommer meget hurtigt et fokus på at fejlrette, når en hund trækker.
    Jeg vil anbefale at gå helt tilbage til at indlære det, man ønsker i stedet for at fokusere på at fjerne det, man ikke ønsker.

    Jeg tror at netop det fokus er med til at skabe problemet i første omgang.

    Og så betyder ens relation til hunden en masse - hunden skal følges med en fordi man er SAMMEN.
    Som ejer skal man lægge energien i samværet på gåturen og ikke bare lufte hunden..


  • #9   20. feb 2017 Har du ikke lige overtaget ham?
    Men ja, I skal lære ham at gå pænt.


  • #10   20. feb 2017 Det har du da ret i Zenta - i tråden for et par dage siden, stod der, at I overtog ham for omkring 3 uger siden? Så har I været alt for utålmodige, hvis I allerede har afprøvet "en masse teknikker".
    I skal først og fremmest have opbygget et bånd og en vilje til samarbejde, og så er "gå pænt", én af de øvelser, I kan arbejde på.

    Det lyder til, at det ville være rigtigt godt for jer, at komme afsted til noget træning med ham, hvor I kan få kompetent hjælp til det hele smiley


  • #11   20. feb 2017 Gustav plejde at trække helt vildt da vi fik ham(ved godt han kun er en lille chihuahua, men de skal altså heller ikke trække! )
    jeg brugte kontakt øvelser og godbidder og så snakker jeg UTROLIGT meget med ham når vi går, roser ham når snoren er "løs" og kalder ham til mig når han kommer for langt væk osv.
    han trækker sjældent nu, men hvis han gør, så kommer han løbende tilbage hvis snoren giver et ryk og så holder han sig pænt ved siden af mig.
    kontakt under gå tur gør i min verden underværker, synes selv hundende føler man er med så og så går man turen sammen, man lufter dem ikke bare!
    så må folk glo dumt på mig når vi går forbi og jeg siger "nøøøj dufter det godt!" "jaa du er en god hund" "neeej kig på mig!" "åh du fin" "hov er det vådt?" osv. osv. men det virker virkeligt!


  • #12   20. feb 2017 gå til lineføring både hvor du og din kæreste går med din dober

  • #14   20. feb 2017 Dejligt med reklame i forum.

  • #16   20. feb 2017 Og lad nu være med at falde for alverdens quick fixes i værste fald kan det være direkte skadeligt, som fx. Haltien.

    Så ja, begynd til træning. I har jo anskaffet en brugshund.....


  • #18   21. feb 2017 Der er kun en vej - et lagt sejt træk. Det tager måneder, ikke uger, at lære en hund at gå pænt i snor. Specielt når den har lært noget andet.

  • #19   21. feb 2017 Det drejer sig om kontakt til hunden og maaange timers træning. Godt at du ikke går på hvalpehold der hvor jeg lige er startet med min, det er for hvalpe imellem 2-5 måneder, der forventer trænerne allerede næste gang (gang 4) at de skal kunne gå fri ved fod.
    Kontakt, ros og 2 skridt af gangen, det kan godt være, at I ikke når så langt på turen, men så det jo være sådan.


  • #21   21. feb 2017 Det ville næsten være underligt med en ung Dober der ikke trak i linen smiley De er meget 'fremadgående' og har hele tiden alle antenner slået ud og det der med fokus på dig - eller din kæreste - i længere tid af gangen kan være en by i Rusland smiley ...hov, der var en fugl, en cykel, en duft, en hund, en bil, et EGEEEERN, uiiiiii der var så lige en kat, osv....
    Der er kun en vej frem og det er træning, træning og atter træning i at følge dig - uanset hvilken vej du går. Det der med at stoppe op duer sjældent med den slags hund. Jeg prøvede i lang tid med min, men man skal vist være gjort af et særligt stof for at have tålmodighed til at stå der og glane i mange minutter før hunden endelig opgiver det den har fokus på og vender om smiley Grime, halti-seler osv er spild af penge. Min kunne sagtens trække temmelig voldsomt i en grime og det samme i en anti-træksele; en af dem med en ring foran hvor teorien er at når hunden trækker så bliver den automatisk vent om. Altså min fortsatte ligeud med fuld kraft smiley De kan også sagtens trække i et kædehalsbånd smiley Det der virkede på min var oceaner af træning i helt plain lineføring på gåturene med massere af belønning for at gå det rigtige sted og så at vende om og gå modsat når hun trækker (det er åbenbart en meget 'hård straf' at vende om og gå den vej man lige er kommet for min dober smiley ). Min er snart 5 år gammel og skal stadig lige errindres om at hun skal gå pænt i starten af turen ellers så lægger hun alle sine 33 kg tungt ude for enden af snoren og bliver der hele turen. Flexiliner er totalt no-go til din hund HAR lært at gå ordentlig i snoren og en sele gør blot at han kan lægge mere vægt i trækket. Jeg ville gå med ham i et bredt fast halstbånd. Jeg bruger 'nome-halsbånd' til min (et bredt foret halvkvæl).



    profilbillede
  • #22   21. feb 2017 Tak for jeres svar alle sammen..
    Det er rigtigt at jeg jo ikke har haft ham særlig længe, næsten en måned, men jeg træner dagligt, ved at stoppe når han trækker og ved at tale til ham og med bestikkelse af god bidder..
    Formålet med emnet var enlig at høre om der var en eller anden "vidunder-øvelse" eller en kæde eller sele som jeg bare skulle prøve..

    Men jeg må bare være mere tålmodighed, og holde tungen lige i munden .


  • #23   21. feb 2017 I hundetræning løber man desværre yderst sjældent ind i mirakler, der løser problemet på et spiltsekund smiley Det er som regel træning og atter træning, der løser problemet smiley

  • #24   21. feb 2017 Otto schæfer var 3år da Jon overtog ham, han trak voldsomt,da havde Jon mulighed for at cykle gennem en park til arbejde, Otto lærte lynhurtigt at han blev"udnyttet" og kunne derefter gå pænt i snor.

Kommentér på:
Gå pænt!

Annonce