{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.112 visninger | Oprettet:

Min hund er jaloux/overbeskyttende {{forumTopicSubject}}

Jeg har en lille pomeranian/pekingeser blandning på 2,3 kg som simpelthen bliver så overbeskyttende/jaloux når andre hunde nævner sig. Hvis jeg foreksempel sidder i sofaen og min fars rottweiler nærmer sig, så løber hun op på skødet af mig og beder ham på hundesprog om at flytte sig, hun bider ikke eller noget men gør som en i helvede. Det samme gentager sig hvis der er hund der hopper op af mig, eller en kat kommer for tæt på mig.
Ved ikke om hun er jaloux eller ovebeskyttende, men vil hvertfald gerne bekæmpe problemet. Hvad kan jeg gøre for at ændre den adfærd og hvad kommer den af? Hun er forresten 1,5 år gammel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund er jaloux/overbeskyttende
  • #2   27. jun 2017 Det er, som Vark skriver, resourceforsvar og noget du bør tage særdeles alvorligt, især hvis din hund er meget sammen med andre.
    Det stresser både hunden og de andre involveret.
    Jeg ville få spat af at have sådan en hund.
    Min tidligere svigerinde havde en sådan hund, og den ANGREB min hund, når de var i rum sammen selvom han kun var i nærheden af mig. Blot han vippede med et øre, røg hunden på min, og selvom jeg pointerede overfor min tidligere svigerinde, at den adfærd var unaturlig og usund - forsøgte hun ikke at løse det.
    Hendes reaktion var, at sådan var hendes hund, og min skulle bare trække sig smiley
    Resultatet blev, at vi aldrig var sammen med hende og hendes hund. Og hvis vi var, så var min hund lukket væk. Hun blev også bedt om aldrig at tage hendes hund med, når hun kom på besøg.
    Jeg husker ikke, hvad der skete med hunden, men hun havde den kun i få år.


  • #3   27. jun 2017 Jeg er enig med Vark og DKK.
    Når du F.eks sidder i sofaen og Rottweileren kommer hen til dig, så siger du NEJ og sætter din hund ned på gulvet, for ligesom at fortælle den at du ikke vil finde dig i den opførsel, det burde være nok "self. afhængigt af hvor slemt det står til", er det ikke nok og den hopper op igen og igen, så brug en snor som du kan sætte foden på, så hunden ikke kan hoppe op igen mens du hilser på el.kæler med den anden smiley . hvis din hund accepterer det, så roser du den mens du kæler begge hunde.
    Det er meget simpelt, den skal bare lære det nu, hvor den er teenager/unghund det er typisk for en hund på 1 ½ år at afprøver grænser, og alt det den lære nu, vil den huske resten af livet "selvom det nogle gange SLET ikke ser sådan ud" smiley derfor er det SÅ vigtigt at være bestemt nu, og vise den hvor grænserne går, så du/ I ikke skal slås med de problemer resten af hundens liv.

    Som DKK skriver, så beholdt hendes eks. svigerinde ikke hunden, og det er gerne i denne alder at folk opgiver og aflevere hunden på et internat, da unghunde Kan være slemme, men holder man ud får man den bedste hund man kan ønske sig.


Kommentér på:
Min hund er jaloux/overbeskyttende

Annonce