{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
780 visninger | Oprettet:

Rikke H
Rikke H
Tilmeldt:
7. jun 2016
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23

Spor {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Jeg er begyndt at træne spor med hunden. Problemet er bare, at når han er færdig med sporet, så går han rundt og snuser efter flere hapsere. Hvad kan jeg gøre ved det, da han jo ikke skal lære at afvige fra sporet

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spor
  • #2   24. jul 2017 Du tager den naturligvis i snor og går rask væk fra sporet idet du leger med ham eller alternativt fylder godbidder ind.
    Når sporet er slut skal næsen op og hunden skal igang med noget andet;)


  • #3   24. jul 2017 Jeg har aldrig forstået hvad problemet skulle være i at de går bagspor.

    Vi forhindrer det ikke og hvis hundene lige tjekker sporlæggerens rute bagefter er det helt ok.

    Vores spor slutter altid med en genstand og så kan hunden egentlig gøre som det passer den bagefter..... (naturligvis i line og alt det der...)


  • #5   24. jul 2017 Så vidt jeg ved bruger man i DcH sporflag.
    Det er rigeligt signal til hunden - hvis den altid oplever at sporet starter med flaget på venstre side af den, så går den aldrig den gale vej. Eftersom jeres opsøg altid ligger bagved sporet er det let for hunden at regne ud.

    Desuden kan de uden problemer - fatter ikke hvordan - skelne mellem frem og tilbage på et spor.

    Der er mange der ikke ønsker at hunden samler rester op (optimalt er der ingen) - for os betyder det intet.
    Hunden er ude af sporbilledet, opgaven er slut.


  • Rikke H
    Rikke H Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23
    #6   24. jul 2017 Jeg har prøvet at lægge en video ind af sporet, men det fungere ikke rigtigt? Jeg har en lang line på ham, og har lært (fra dch træning) at man bare skal lade hunde følge sporet og ikke blande sig. Men skal jeg så bare være hurtigere til at gå væk med ham når han har nået enden af sporet? smiley

  • #7   24. jul 2017 Jeg har altid en lille bøtte med noget lækkert, vådfoder, pølser eller sådan noget til slut på sporet. Hun markerer den som en genstand. Så hygger vi lidt med den og jeg fortæller hvor dygtig hun er. Så tager jeg hendes sele af og hun får sin bold. Simpelthen få fokus fra sporet, som jo er slut

  • Rikke H
    Rikke H Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23
    #9   24. jul 2017 Jeg har trænet der siden januar, dog kun lydighed. Vi har bare brugt to gange træning på teori om spor, og så gå spor, og i og med at han er cocker vil jeg gerne lære ham at gå et godt spor.

    Han er meget maddrevet, og er ikke dem mindste smule interesseret i legetøj. Jeg ved bare ikke om jeg kan komme til at træne spor før jeg har oparbejdet mig gennem alt det andet? Får aldrig lært ham apport f.eks
    Skal man arbejde sig opad, eller kan man bare starte på sportræningen?

    Starter igen 1 august, og så snakker jeg med min træner om det smiley


  • Rikke H
    Rikke H Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23
    #10   24. jul 2017 Og linen er en longe line til heste, Ca 10 meter tror jeg smiley

  • Rikke H
    Rikke H Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23
    #12   24. jul 2017 Jeg lægger godbidderne i hvert skridt men gå kun 20-30 skidt nu. Så vil jeg prøve med kortere line. Men jeg er jo nødt til at følge med bag ved eller ved siden af ham når linen ikke er længere? smiley

  • #14   25. jul 2017 Haha, Pjevsen smiley

    Jeg har slet ikke styr på hele DcH-programmet smiley

    Og så klart, hvis man føler sig tryg ved at sørge for at få hunden væk fra sporet, så er det jo bare det, man skal gøre, det skader jo intet som helst smiley

    Var det mig, der skulle det, ville det blive med en altid kendt afslutning (vi bruger jo så en genstand, jeg ved ikke hvad man gør i DcH) og så et "fri" og en bold (Naturligvis afhængigt af, om det vil få hunden til at løbe spor eller ej, det er klart. Der skulle helst ikke være mere motivation på afslutningen end sporsøget).

    Hvad angår det at sætte farten ned på sporet - jeg ville foretrække at tilrettelægge sporet, så det ikke er nødvendigt at lave modtræk og kommunikere med hunden undervejs.
    Hvis et nej er nødvendigt, så er der noget galt med måden sporet er lagt på.

    Hvis hunden går for hurtigt og ikke koncentrerer sig kan det handle om flere ting.
    Er maden FOR lækker? Skru ned for kvaliteten.
    Er hunden FOR sulten? Sørg for at hunden ikke er helt i mad-panik inden sporet
    Læg sporet en godbid i alle skridt, læg godbidden i hælen. Sørg for at der ikke på noget tidspunkt gås ligeud - lav buer og vinkler (afhængigt af hundens niveau, start med store buer) igennem hele sporet så hunden simpelthen går af, hvis den ikke koncentrerer sig om, hvor det ligger.

    Til at starte med er det nødvendigt at holde hunden tilbage - gå 1 til 1½ meter bagved hunden, som har linen siddende i en kæde og ført ud under hunden mellem benene til dig.
    Efterhånden som hunden selv sætter tempoet ned - det går der et par spor med - så kan du slække trækket.
    Husk at DU sætter tempoet indtil hunden har fanget at den intet får, hvis den ikke koncentrerer sig.
    Målet er, at hunden får samtlige godbidder på hele sporet....

    Når hunden går i dit tempo (svarende til hvad en 3-4 årig ville kunne gå), så slækkes trækket helt automatisk smiley


Kommentér på:
Spor

Annonce