{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

Min hund kom op at toppes med en anden {{forumTopicSubject}}

Igår kom Taiga op at toppes med en anden hund han blev desværre skadet men er okay ( de var lige gode om det)

Men hvordan skal jeg takle det fra nu? Vi hilser ikke på andre hunde hvis vi er i snor kun hvis vi er løse og som regl plejer vi kun at hilse ikke lege, (igår gik det galt fordi vi prøvede at undgå en situation med en anden hund der altid laver ballade)

Han er jo en glad dreng og elsker alt og alle men er stadig hanhund men hvordan undgår jeg at det kommer til at sætte sig i ham? ( ikke at jeg kan mærke på ham at han har ændret sig bare for at komme det i forkøbet)

Kommentarer på:  Min hund kom op at toppes med en anden
  • #1   11. aug PS. Hvis billedet ser trist ud er det altså ikke fordi jeg pylre ham jeg ligger bare selv med roskildesyge:/

• Bodil Dalsgaard
    Bodil Dalsgaard Online Tilmeldt:
    dec 2012

Følgere: 26 Emner: 45 Svar: 4.208
    #2   11. aug Jeg forstår slet ikke ønsket om at lade hunde møde fremmede hunde må jeg indrømme, lav nogen legeaftaler med hunde du ved han kan sammen med og hold ham helt fra fremmede hunde;) så er problemet løst

• #3   11. aug Det behøver du heller ikke
    Men nu vil jeg stadig gerne komme i forkøbet at have en hund der laver udfald bare ved synet af en anden hund så det er det jeg egentlig spørg til

• #4   11. aug Ja det er en svær balance. Måske du skal lade ham styre det? Hvis han viser positiv interesse i en anden hund, så spørg om de kan hilse, men hvis han virker uinteresseret, så undgå kontakt.

Sådan plejer jeg at gribe det an. Lige nu er min tæve snart i løb, så hun vil pt hilse på ALLE Når hun ikke er i løb, så er total ligeglad med 80-90% af andre hunde.

• #5   11. aug Er han påvirket da nu? Altså når I møder andre? Hvis ikke så tror jeg da ikke der er sket noget som du behøver træne...

Det er jo ikke nemt at stoppe en hund i at lave udfald på forhånd... den laver dem jo af en årsag - ofte frygt. Årsagen skal være der før du kan træne den væk...

• #6   11. aug Og god bedring med roskildesygen!

• #7   11. aug Årh jo tak har 10 års dag men min kæreste og det skulle så være fejret. Det bliver det så ikke

• Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    jan 2014

Følgere: 7 Emner: 16 Svar: 1.939
    #8   11. aug "Hvis han viser positiv interesse i en anden hund, så spørg om de kan hilse"

En hund kan sagtens vise positiv interesse i en anden hund fra afstand... det er når de kommer helt tæt på det som regel går galt.

Min må kun hilse på hunde der ikke på nogen som helst måde er stive i kroppen eller blikket, og ingen store hanhunde, eller sure schæfertæver

• #9   11. aug Jeg ville ikke lade ham hilse på fremmede hanner... helt simpelt. Det er gået galt en gang nu... og hvad sker der næste gang... en tosset ejer der anmelder noget, og så hænger man på al den ballade.

Ikke engang min Lab hilser på fremmede.

• #10   11. aug Louise jeg forstår dig men nu bed min ikke og har aldrig gjort det.

Men hun var meget bange for at jeg vil melde hendes men de var jo lige gode om at starte hendes holdt det så bare ikke til markeringer

• #11   11. aug Ja men selvom din ikke bed, så kan det stadig ende galt... du kender ikke de fremmede hunde, og hvad de kommer med af bagage. Min ville aldrig bide.... men derfor passer jeg stadig på ham.

• #12   11. aug
    Det var i forhold til at du skrev nogen kunne melde min

Jeg passer også op min hund!

• #13   11. aug Jeg siger ikke, at du ikke passer på din hund.... men tosser kan man ikke gardere sig imod... og de kan finde på alverdens ting.

• #14   11. aug Det rigtigt jeg tror også at det for fremtiden kun er hunde vi kender.

Jeg tror selv hun blev meget overrasket for hendes hund var kun 16 mdr men jeg er lidt i tvivl om den lige havde været i klammeri med den vi prøvede at undgå eller hvordan for det var det vi stod og snakkede om da det skete så fik ikke lige helt fat på om det måske var derfor den reagerede så voldsomt

• #15   11. aug I går stod jeg og sludrede med to pomeraminerejere, hundene og jeg kender ret godt - altså både ejere og hunde Det var vældig fredeligt for både mine tre og de syv små. Pludselig blev en af de små røde sur og gik vildt gøende efter Kela - der trak sig undrende tilbage. Efterfølgende havde den lille sådan en mundfuld Kelapels - i munden. Den var så bare lige blevet sur - bedt om afstand - uden at vi havde set det ( ), og Kela var blevet "bidt", uden at hun havde opdaget det

• #16   11. aug Ja man skal være opmærksom på kræene det kan hurtigt gå galt, fandt jeg ud af

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 12 Svar: 751
    #17   11. aug Mit bedste råd er, at slappe meget af de næste gange i møder andre hunde.

Personligt tror jeg at de færreste hunde tager skade af en gang ballade, hvor i mod at vi mennesker har det med at se spøgelser det næste stykke tid.

Så forsøg at agere ligesom du plejer.

Min blev overfaldet forleden, og en time efter gik samme tur ligesom jeg plejer. Der var intet at mærke på ham. Ok, han var så heller ikke blevet bidt alvorligt, skal det siges, dertil var to hunde for små.

• #18   11. aug Vi fortsatte turen efter det var sket og han hyggede sig, dog lidt mere trygget end normalt da han var blevet bidt i øret og det var/er ømt. så han legede ikke så meget med Nemo (min venindes lab hvalp som var med) han snuste bare rundt og vi mødte ikke andre hunde på vejen ud over en enkelt lige efter som jeg valgte at gå udenom da de ikke kan sammen

• #19   12. aug Han er jo ved at nå en alder hvor han er ved at være rigtigt voksen, så det kan sagtens tænkes at han bare ikke kan med andre hanhunde fra nu af. Og at det intet har at gøre med episoden her, men at han bare ikke har noget ønske om det.

Som en del af de andre i tråden, så hilser mine ikke på fremmede - hvis jeg kan undgå det (heller ikke hundehvalpen) - og de er kun løse med hunde jeg kender. Mine har nok i deres egen flok og har intet behov for at være sociale med / lege med andre hunde. Omend de nyder en gåtur med kendte hundevenner.

• #20   12. aug Anna G er det min eller den hund der bed du referer til?

• #21   12. aug Taiga er fra 2014, Anna, så han har vist været voksen et stykke tid

• Kennel Hearthitter
    Kennel Hearthitter Online Tilmeldt:
    jul 2017

Følgere: 1 Svar: 421
    #22   12. aug Shaker blev først arrig på andre hanner da han var omkring 3 - 3 1/2 år gammel. Han kunne godt have issues med andre hanner, hvis han havde sine tæver med sig, men var han alene var han en stor blid dreng, til omkring de 3 år.
    Så han er ved at være rigtig voksen nu, og jeg ville ikke stole på han ikke ved et andet slagsmål med mere pres, bider.
    Så skærm ham fra hanner han ikke kender, og lad ham evt kun lege med tæver.

• #23   12. aug Kan der seriøst komme mere Press på end en hund der har godt fat i skindet som rusker ham o_O

• #24   12. aug Samme med aslan. Han var CA tre år før det kom. Han kan med nogle hanner, alle täver og alle hvalpe.

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#25   12. aug Ja det kan der sagtens. Det kan sagtens tænkes at han lige pludselig ikke finder sig i den og anden uheldig adfærd fra andre hanner..

• #26   12. aug Egentlig giver det jo mening, når jeg tænker nærmere efter - det med de tre år. Jeg venter fx med at parre mine tæver, til de er cirka tre år - synes de skal have lov til at være fjollede unghunde, før de bliver mødre - og det ER de som to-årige - fjollede, selv om de jo sådan set skulle være mentalt færdigudviklede i den alder

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#27   12. aug Det giver absolut mening. Mange hunde skal også lige "sættes" mentalt med alderen, før de reagerer med et : skrid pomfrit, ved hunde der er for nærgående osv.

• #28   12. aug Har været ude og går idag hvor vi mødte en anden hund (begge i snor de hilste ikke vi passerede bare hinanden) og han er fuldstændig som han plejer!

Men for fremtiden leger vi kun med hunde vi kender.

• #29   12. aug Ja, Kennel Hearthitter.
    Jeg kommer til at tænke på Lina, der jævnligt mødte en sur labrador - Jonas. Hun reagerede på hans surhed ved at drøne hen til sine mennesker - altså indtil hun var omkring tre år. SÅ sagde hun "hold dog kæft" Siden opførte Jonas sig høfligt overfor hende

• #30   13. aug Han er jo en boxer Isabella, så vidt jeg ved er de rocker sent modne?

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#31   13. aug Det har nok ikke så meget at gøre med hvornår de modner. De fleste hunde skal oftest sættes mentalt inden de råber røv af nærgående hunde..

Vores tæver har fra start sagt fra overfor hanner. Chante var ikke meget mere end 3-4 mdr før hun sagde fra. Nedstirrede den første 3 år gamle han lidt over et år gammel, og hun havde bidt ham hvis han havde prøvet igen.
    De går heller ikke og snuser til hinanden.
    Det ændrede sig så da Bello kom til huset. Han må tilsyneladende alt på nær at hoppe på ryggen af dem.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 774
    #32   13. aug Nu råber Figo ikke specielt meget RØV til andre hunde (kun hvis de starter), men jeg kan klart mærke at han først er modnet rigtigt mentalt efter han er fyldt 3 år.

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#33   13. aug Måske også en dum beskrivelse.
    Og har jo netop noget at gøre med hvornår de er mentalt modne, men ikke baseret på specielle racer.
    For de når jo den sidste modningsfase mellem 2 1/2 og 3 1/2 år oftest. Og der sker bare rigtig meget der, særligt med hanner, hvor tæverne mange gange er mere "voksne"..

• #34   13. aug Øv øv... Personligt ville jeg holde ham fra fremmede hanner.. Og så ellers bare slappe af når du går tur med ham, da han ellers ville kunne mærke din nervøsitet med det samme..

Hearthitter - Hehe, så tror jeg vidst at jeg skal prise mig lykkelig for at Costa stadig kan med alle hanner og alle tæver i en alder af 2 1/2 år..

• #35   13. aug Han siger og har ellers længe sagt "røv" til andre men det er nok ham der er den nærgående :'D

• #36   13. aug Min må være defekt..

Han har kun sagt "RØV" 2 gange.. Og det var da det bankede på døren imens han var alene hjemme med mig..

• #37   13. aug Carina- jamen Taiga har det også fint de skal bare ikke tro de skal bestemme over ham så siger han noget til dem og så fandt jeg får længe siden ud af at man på tur ikke skal stoppe op og bare stå for det er der konflikterne kommer der har ikke været problemer hvis en person har skulle samme vej og vi går. Det er nok når de stopper op og leger istedet for at rende og have travlt med Skovbunden

• #38   15. aug Vi har idag været i skoven og han er fuldstændig uberørt, man kan slet ikke mærke på ham at han har fået tæv af en anden hund.

• #39   15. aug Hvor dejligt at hører

Kommentér på:
Min hund kom op at toppes med en anden