{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

BF
BF
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Opdrætter {{forumTopicSubject}}

Ville I købe hvalp af en opdrætter som sværger til Cesar Millan?
Eller ville I være fuldstændig ligeglade?

Spørger, da jeg tilfældigvis så en opdrætter, som gør det.

Kommentarer på:  Opdrætter
  • #1   13. nov Ja... Var hunden God ville jeg väre ligeglad. Millan selv gad jeg dog ikke lägge penge hos

• #2   13. nov Altså.....

Hvis forældredyrene er af netop de helt specielle linjer jeg leder efter er jeg da ligeglad med hvad opdrætter sværger til... Opdrætter flytter ikke ind hos mig

• #3   13. nov kommer an på om der i kontrakten står noget om at skulle træne efter de metoder

• #4   13. nov Slige ting kan man ikke stille krav om i en kontrakt - den holder ikke i retten.

• #5   13. nov Ja. Uanset hvordan tæven trænes har det jo ikke indflydelse på hvalpens sundhed.

• #6   13. nov Altså medmindre hundene bliver mishandlet eller hvalpenes grænser bliver overskredet (a la alfarul fx), så ville det ikke betyde noget for mig. Jeg vælger mere ud fra linjer end opdrætter.

• #7   13. nov Ja, hvis det er hvalp jeg skulle købe og kuldet var lige det jeg søgte, så er jeg ikke hysterisk med, at opdrætter skal have samme tilgang til træning/opdragelse som jeg selv (i så fald kunne næsten ingen af os vel købe hunde, for vi har jo alle vores egen idé om den rigtige måde at gøre ting på).
    Er der tale om mishandling, så er der forhåbentligt ingen af os der køber, men i den forbindelse er det jo lige meget, om man bruger CM eller en anden "guru" - at man kan lide CM betyder jo heldigvis ikke automatisk, at man render rundt og mishandler hunde.

• #8   13. nov Jensen - det kan opdrætter jo altså ikke bestemme, en sådan kontrakt ville ikke være gyldig. Når hunden er solgt er den solgt og sælger har ikke længere medbestemmelse over alt hvad du foretager dig med den, herunder træningen af den.

• #9   13. nov #7

Enig. Jeg tænker blot, at der er nogle af de ting, CM gør på TV, jeg ville kalde mishandling. Så hvis opdrætter nu er ekstrem tilhænger, kunne denne vel praktisere noget lignende - og så ville jeg ikke vælge den opdrætter

• #10   13. nov Hvis man ikke kan finde drømmehunden andre steder, så ville det for mig afhænge af hundenes sind.
    Hvis de voksne hunde ellers har et stabilt sind, så ville det være lige meget hvordan opdrætter træner hundene - MEN det ville så ikke være hos opdrætter jeg ville søge råd og vejledning til træning og adfærd

Hvis tæven gik og var bange konstant, så ville jeg ikke vælge hund derfra..

• #11   13. nov Kunne jeg vælge, ville jeg fravælge en opdrætter, der var Milan-tilhænger. Dette fordi jeg finder det hyggeligt og brugbart at have en masse hundesnak med min opdrætter, og en Milan-fan ville risikere at få mit pis en smule i kog

• #12   13. nov Jeg ville fravælge sådan en opdrætter, da jeg gerne vil have et godt forhold til dem Der har avlet min hund. Det kan jeg ikke få med en Milan fanatiker

• #13   13. nov Jeg handlede i mange år i den lokale brugs, hvor uddeleren var erklæret venstremand og sågar medlem af byrådet. Hvad skulle det have med sagen at gøre? Jeg køber min vare og har ikke yderligere mellemværende med sælger, mm der opstår problemer, og der støtter jeg mig til gældende lovgivning - venstremand eller Cesar Millan.
    Man kan naturligvis lave et statement og handle andre steder, men man risikerer at snyde sig selv

• #14   13. nov Jeg ville gå udenom sådan et sted, medmindre jeg ikke kunne få drømmehvalpen noget andet sted. Jeg er glad for, at jeg har et godt forhold til Atlas opdrætter, og jeg ville nok have svært ved at snakke hund alt for længe, med en som har de holdninger. Jeg ville heller ikke have lyst til, at støtte et sted som potentielt mishandlede sine hunde (hvis vi siger, at personen trænede fuldstændigt efter Cesars metoder).

• #15   13. nov Jeg er helt ligeglad med hvad opdrætteren synes om dette og hint, så længe denne laver et godt stykke arbejde i forhold til hvalpene.

• #16   13. nov Jeg har faktisk en god hundeven der er stor Millan fanatiker - jeg er det stik modsatte Vi kan sagtens gå ture og snakke hund alligevel. Det er sundt at trøne sine argumenter og møde folk, der ikke er enig med en Vedkommende er så heller aldrig hård mod hunden, når jeg er der. Faktisk er jeg den mest "skrappe" af os to

• #17   13. nov Jeg ville ikke støtte sådan en opdrætter. For mig er det rigtig vigtigt, at avlshundene har et godt liv og det mener jeg ikke at de kan have, hvis opdrætter benytter sig af CMs træningsmetoder og hundeopfattelse. Desuden tror jeg en hund, som opdrages og behandles efter CMs metoder vil nære mistillid til mennesker og jeg ønsker, at min hvalp præges af en hundemor som har stor tillid til mennesker. Og hvad så med opdrætters prægning af hvalpene, den vil jo så også være efter CMs tankegang. Nej, jeg ville bestemt ikke købe hvalp ved den opdrætter. Valg af opdrætter handler for mig om rigtig meget andet end sunde avlslinier

• #18   13. nov Så længe hvalpene ikke er præget på dominanstanken og kastet om på siden (og dermed fejlpræget) så ville jeg være ligeglad.
    Der er en hel masse forhold, der afgør hvor jeg handler hund; bl.a. hvor kuldet vokser op og hvad de oplever hos opdrætter, så det er ikke sådan sort eller hvidt.

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 4 Følgere: 6 Emner: 83 Svar: 3.285
    #19   13. nov Jeg ville ikke støtte sådan en opdrætter.
    Når opdrætteren er stor fan, så bliver hans egne hunde med garanti også behandlet efter Milan metoden, og det samme gælder for hvalpene.
    For mig betyder det rigtig meget, hvordan hvalpen er blevet behandlet/præget hos opdrætteren, og en hvalp, som fra dag et er blevet behandlet efter Milan metoden har i mine øjne taget skade.

• #20   13. nov Nu skal man måske lige skelne det man ser på tv, som er hunde med problemer som han så nogen gange ret hårdhændet prøver at rette, fra det han siger og gør når det kommer til almindelige hunde. Sidstnævnte er for mig at se ikke så forskelligt fra jan fennel m.fl. jeg er uenig i teorierne, men det er sgutte skadeligt for hunden at den ikke må ligge i møblerne eller at den får mad til sidst.

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 1.968
    #21   13. nov Sjovt som "ny" at oprette 2 emner uden overhovedet, at komme med et enkelt svar eller respons..

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

#22   13. nov Der ser jeg så på det med andre øjne.

Hvis han kan finde på at gøre alle de modbydelige ting på tv, hvad er han så i stand til at gøre ved hundene når han er alene med dem ?

• BF
    BF Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #23   13. nov Peter: Ja, det er HAMMER sjovt . God aften til dig

• #24   13. nov Anni - min pointe er, at hvis man er til CM, så er det altså ikke = at man kaster rundt med sin hund i kvælertag osv.
    Man kan altså godt være til CM, være glad for sin hund og behandle den ordentligt, men ganske enkelt bare have købt teorien om, at det er super vigtigt at være "pack leader", og at for at opnå dette, skal kræet bare ALDRIG sidde højere end dig og what ever... JEG gad ikke have hun og skulle gå rundt og brug tid på at overveje, om den mon er ved at overtage verden, men hvis en opdrætter mener det dur, så skal han/hun da være så velkommen... husk nu på, at det ikke er CM personligt, du skal købe hund af, og at man finder mening i hans teorier er ikke = at man kvæler sine kræ, kaster dem om på ryggen osv. ved enhver given lejlighed.

Jeg kunne aldrig finde på at købe hos en opdrætter jeg mente mishandlede sine dyr - men man man altså godt være både dyreven OG tro på CM's teorier om hunde.

• #25   13. nov Nu tænker jeg lige..
    Faxe-fjolset har OEB hvalpe af lækker type, ville jeg købe hvalp der..?
    Nej ikke på vilkår, ingen har noget SÅ unikt, så jeg ville støtte ham med så meget som en 5 øre..

• #26   13. nov jeg har tænkt over den i dag, og jeg har det som KH:

Ikke om jeg vil lægge en bøjet femøre ved sådan et fjols, og ikke om jeg vil reklamere for deres opdræt ved at have en af deres hunde.

Så nej.

• #27   13. nov Jeg vil dælme heller ikke handle med Faxegutten...

Men men - hvis jeg skulle være enig med opdrætteren om træningsmetoder ville det blive temmelig svært at finde en hund af den type, jeg ønsker.

Jeg er da heller ikke i tvivl om at vores 9 nylige hvalpekøbere ikke nødvendigvis var enige med mig om træning.
    Men de var dælme glade for vores arbejde med hvalpene....

• #28   13. nov Der er bare nogle der kan være så langt fra en at man ikke vil handle der.
    Om det så er træningsmetoder, at de har en grøn sofa, eller jeg bare ikke kan lide dem er for mig uvedkommende..

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

#29   13. nov Michelle - uanset hvilken pointe du har, så ville jeg aldrig købe hvalp hos en opdrætter hvis hundehold og træning ikke harmonerer med min mening om det

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 1.968
    #30   13. nov Jeg ville håbe på, at dem som har den rette hund fra de rette linier, er mennesker som jeg deler en del af mit hundesyn med...Men, hvis de har HUNDEN, så ville jeg nok alligevel vælge en hund derfra, også selvom at jeg synes at de lidt usympatiske.

• #31   13. nov Anni - nu var det mere fordi du antydede, at fordi den fiktive opdrætter er tilhænger af CM, så må avlsdyrene nødvendigvis have det dårligt. Det er jo så ikke enig i.
    Om du vil købe der, er naturligvis helt op til dig

• #32   13. nov Hvis det var drømme hvalpen efter den linje du gerne ville have. Så JA.
    Jeg syntes nødvendigvis ikke at de ting behøver at hænge sammen.
    Du støtter du ikke CM ved at købe hvalp fra en der er fan af ham.

• #33   14. nov Niks! Jeg ønsker en gensidig god kemi, kommunikation og forståelse i forhold til opdrætteren, og det tror jeg bliver svært, hvis vores værdier og holdninger ligger så fjernt fra hinanden. Forældredyrenes og ejerens sind og væremåde smitter også af på hvalpene, selvom de små ikke er blevet "trænet" endnu. Nope, så vil jeg hellere vente et år på en anden hvalp.

• #34   14. nov Kunne jeg få hvad jeg søgte andetsteds, så ville jeg gå uden om en Milan fan!
    På mig siger det lidt om hvorvidt man har fuldt med tiden og den nye viden - og det har man ikke som Milan-fan.. Og ja er der mon så andre emner mere vitalt for opdrættet hvor man heller ikke er opdateret?

• #35   14. nov Synes det kommer meget stærkt an på, hvilken effekt det har på deres hunde, samt hvordan de omgås hvalpene. Hvalpene præges jo altså en del hjemme hos opdrætter, og for mig er det meget vigtigt at den del gøres ordentligt.

Kommentér på:
Opdrætter