Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tom tæve
  • #3   3. nov 2018 Heller ikke jeg.
    Ofte tænker jeg de går tom fordi der er noget galt ift netop den kombination

• Louise C
    Louise C Tilmeldt:
    nov 2018

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #5   3. nov 2018 Ja, der var givet herpesvac. Kennel Hearthitter var det m samme hanhund?

• #7   3. nov 2018 Det er fandens med den herpesvaccine.
    Jeg har også hørt problemer om tomme tæver efter vaccinen og har også selv haft det. Men hvordan ved man med sikkerhed, at det er vaccinen, hos mig er samme tæve blevet drægtig i andet forsøg også efter 1. vaccine.

• #9   3. nov 2018 Jeg ville prøve igen, hvis jeg syntes at det er den helt rigtige hanhund(men jeg har også racer hvor de helt rigtige hanhunde ikke hænger på træerne)..

Mht. Herpes vaccine, så har jeg lige haft 2 tomme tæver i træk, tæver hvor alt var gjort efter forskrifterne, de fik begge herpes vaccine i forbindelse med progesterone testen. Samme tæver fik året før både 8 og 9 hvalpe og kun den sidste herpes vaccination...om det er en tilfældighed ved jeg ikke, men næste gang herpes vaccinere jeg ikke, før måske til sidst i drægtigheden.

• #10   3. nov 2018 Et interessant link om herpes som jeg fik af en af min Hollandske venner, som er veterinær sygeplejske(hun herpes vaccinere slet ikke)..

https://dogzine.nl/nl/nieuwsartikelen/hoe-zit-het-met-herpes#hide-block-newsplus-lite-main-menu

• #12   3. nov 2018 Som jeg forstår på linket er herpes først et problem for hvalpene hvis det er aktivt og vist nok nysmittet, så der er ingen problemer hvis det bare er i dvale eller i alm. Udbrud..
    Før i tiden sørgede man jo bare for at holde hvalpene varme, da det dræber virus...opdrættere har jo klaret sig fint med den fremgangsmåde før vaccination kom til.
    Men jeg er også i syv sind, for jeg vil jo gerne gøre det bedste for mine hunde og de kommende hvalpe, men er blevet meget i tvivl om jeg i virkeligheden gør det bedste ved at vaccinere tæven..jeg tænker lidt at du udsætter tæven for en død virus i en situation hvor hunden og æggene er modtagelige/sårbare, derudover udsætter du også dem for alle de tilsætning stoffer der også er i vacciner og jeg ved fra mennesker at det er noget krasbørstig møg.

• #13   3. nov 2018 Jeg ville prøve igen med samme han i næste løb.
    Kun hvis vi snakker aller sidste udkald for at sætte en tæve i avl osv. Ville jeg overveje en anden han.
    lykkes det heller ikke i næste så må du skifte til en anden han.

• #14   3. nov 2018 Jeg har også tidligere prøvet 2 gange med samme han. Første gang gik tæven tom, næste gang fik hun 11 hvalpe. Det var før jeg begyndte på herpes vaccination. Så nej, jeg ville hellere ikke opgive, hvis det var en han, jeg virkelig troede på til netop den tæve.

• Louise C
    Louise C Tilmeldt:
    nov 2018

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #15   4. nov 2018 Tusind tak for jeres saglige svar! Jeg har ikke tidligere hørt om de tanker omkring herpes vac., så det vil jeg bestemt tage med i mine overvejelser.

• #16   4. nov 2018 Jeg ved heller ikke om det har en betydning eller om det i mit tilfælde blot var tilfældighed, men jeg har ihverfald tænkt mig at lade tvivlen bestemme næste gang og ikke lade min tæve vaccinere første gang..

• #20   4. nov 2018 Emma: Hvorfor anbefalede den første dyrlæge ikke herpes?

• #22   4. nov 2018 Det må du godt, det er lidt interessant at høre hans grund smiley

• #24   4. nov 2018 Det ved jeg, jeg plejer også at bruge canicold, derfor ved jeg også at sidste gang var alt i orden inden parring og inseminering.. Den ene tæve havde endda 9 modne æg og det var en parring med samme han som gav 9 hvalpe(en dødfødt)året før.
    De fik ikke den første herpes vaccine ved første kuld, da den var i restordre og ikke til at opdrive..

• #25   4. nov 2018 Ift herpes vacc, SKAL man så ikke give den, når man har brugt den før? Det sagde min dyrlæge, efter vi begyndte på den.

Jeg har haft tæver der gik tomme efter samme hanhund, alle blev tjekket - der var intet at finde. Vi prøvede igen, og der kom hvalpe. Var ligesom om der var en periode hvor det bare ikke ville lykkedes, lidt uanset hvad vi gjorde og pludselig vendte det.
    - Det var først uden herpes vacc, så med, og vi har så brugt den siden, men synes ikke den ændrede noget nødvendigivs.

Men vi prøvede med samme hanhund - og de fik hvalpe.

Kommentér på:
Tom tæve

Annonce