{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
367 visninger | Oprettet:

Ditte
Ditte
Følger: 10 Emner: 7 Svar: 12

Hvor længe fødekasse? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger, hvor længe har i så fødekassen stående fremme til hvalpene?

Alt tiden de bor hos jer, eller flytter i dem senere over på nogle tæpper eller andet, så de også bedre kan udforske verdenen?

Grunden til at jeg spørger er, at den fødekasse min tæve og hvalpene er i, er meget høj i indgangspartiet, så hvalpene skal være ret så store for at de selv kan komme ind og ud.

Derudover overvejer jeg lidt at flytte dem ind i stuen snart, i stedet for at de står i kassen inde i soveværelset. Tænker mere, at de er omkring 3 uger nu, og går med tankerne om de ikke efterhånden mere skal være hvor vi er mest, så de bliver så vant til så mange lyse og andet som muligt, i stedet for at være i soveværelset.

Vil i dele jeres erfaringer?

Kommentarer på:  Hvor længe fødekasse?
  • Bodil D
    Bodil D Online Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 2 Følgere: 12 Emner: 3 Svar: 189
    #1   21. maj Mine begynder at komme ud hver gang de har spist når de er ca 3 uger, det passer sammen med at de får brug for betydelig mere plads, dvs jeg ville senest give dem mere plads når de var de 3 uger, mine er i stuen fra starten, de får bare udvidet hvalpegården når de er ca 3 uger;)

• Ditte
    Ditte Tilmeldt:
    jun 2017

#2   21. maj De er også begyndt at komme en del ud af kassen, hvilket de hygger sig ret godt med smiley

Mine tanker gik mere på, hvornår at man slet ikke havde brug for kassen mere?
    Hvornår at de kan "nøjes" med tæpper, puder eller lignende at ligge på?

Mere hvis jeg rykker dem ind i stuen, om jeg skal flytte kassen med, eller om de "bare" skal have andet at sove på smiley

• #3   21. maj Vores har været 2-2,5 uger, når de har forladt fødekassen. Der kan de selv kravle ud, men de har svært ved at finde tilbage over kanten, så vi fjerner kassen så de lettere kan finde hinanden. I stedet lægger vi vetbeds på gulvet.

• #4   21. maj Mine har haft fødekassen indtil de flyttede hjemmefra, for den kender de og er trygge ved, så kan ikke se hvorfor man skal tage den fra hvalpene.
    "indgangen" i min fødekasse har været lavet sådan, at man kan regulere højde ved at tage Brædder ud.

Du kunne jo overveje at ændre på indgangen på din fødekasse så højden kan reguleres, det er ret nemt at lave.

• #5   21. maj Sådan her så indgangen til min fødekasse ud.

profilbillede
  • #6   21. maj De kender og er ligeså trygge ved vetbeds, hvis de har ligget på dem i fødekassen. Vores hvalpe har slet ikke gidet fødekassen, når først de kunne komme ud smiley Så den tog bare plads og blev en lidt irriterende forhindring for dem.

• #7   21. maj Mine har altid været glad for deres fødekasse og har ligget i den indtil de er flyttet.
    Men enhver har jo sin egen måde at gøre det på.

• #8   21. maj Vores fødekasse har stået permanent i hvalpeværelset og de sover i den til de flytter.
    De er ude det meste af dagen og farer rundt i huset til vi går ind og sover..

• #9   21. maj Jeg har gjort lige som Kenzie. Jeg synes fødekassen fylder for meget, og de er ikke specielt interesserede i at bruge den, når de først er kommet ud af den.

Min har meget lav forkant, så de forlader den omkring 2-2½ uge.

• #10   21. maj Mine har den stående indtil de synes den skal splittes ad smiley det er når de er ca. 7 uger.
    Jeg har ikke fødekasse i traditionel forstand, men en firkantet kurv i kunstlæder, de kan kravle ind og ud, når de er ca. 2½ uge og begynder allerede der, at tisse udenfor kassen.

profilbillede
  • #11   21. maj Min føde- og hvalpekasse åbnes, når hvalpene er omkring 2½ uge. Den bliver stående sålænge en eller flere af hvalpene føler for at sove i den indimellem - hvilket gerne er, til de er 6-7 uger.

profilbillede
  • #12   21. maj Når mine når en vis alder, sover de helst hér - også om natten smiley

profilbillede
  • #13   21. maj Jeg åbner kassen når de får øjne og begynder at gå. Det giver hurtigt renlige hvalpe. Kassen fjernes helt når de er tre uger, da de ikke længere bruger den da. De sover hvor de nu er, når de bliver trætte. Klassisk husky.

• #14   22. maj Jeg synes altså at man også skal tænke lidt i race når man fjerner fødekassen.

Hvis man lod DP hvalpe sove som Isabelles på billedet, så ville de ligge og ryste af kulde og blive syge.

• #15   22. maj De VILLE nok slet ikke lægge sig til at sove dér, Anni - og i øvrigt har mange hvalpe og jeg haft lange debatter om, hvor det var passende at sove smiley

• #16   22. maj Jeg må indrømme at jeg havde hegn foran sengen så de måtte altså ligge i kassen eller på gulvet. smiley
    Jeg gad ikke 5 hvalpe i sengen.. De har dog alle ligget i både sofa og seng inden de flytter hjemmefra..

• Ditte
    Ditte Tilmeldt:
    jun 2017

#17   22. maj 1000 tak for svar alle sammen smiley

Kan se at det er meget forskelligt hvor længe folk har kassen stående.
    Jeg kan ikke ændre på åbningen, da det ikke er min kasse, men en lånt smiley

Tror jeg lader den stå i soveværelset noget tid endnu, og så bare løfter hvalpene ud af den. I går tilbragte de næsten hele dagen i stuen til deres fulde tilfredshed, og drattede så bare om på tæpper eller gulvet når trætheden faldt over dem.

Da vi så gik i seng, blev de båret ind i kassen, og tilbragte natten der.

Kommentér på:
Hvor længe fødekasse?