{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

Facebook lukker grupper med salg af dyr {{forumTopicSubject}}

Jeg ville lige tjekke en af de to eurasiergrupper på FB, jeg er medlem af - men den er væk smiley
Den er muligvis slettet af FB, fordi opdrættere (senest Essies, som jeg har nævnt i anden tråd), har annonceret sine hvalpe. Det kan også være, at den er slettet, fordi gruppens admins lavede nye regler for annoncering af hvalpe. Det kan også være, den er slettet, fordi der blev advaret om en opdrætter, der avlede tavleløst på ikke undersøgt ældre tæve kombineret med syg ung hanhund.

Jeg er sgu lidt chokeret smiley

Tjek gerne JERES racegrupper folkens.

https://www.dr.dk/nyheder/penge/facebook-lukker-danske-dyregrupper-paa-stribe?fbclid=IwAR2FplwEfXEJt9CrGvxGUBkuuD0EwHvfT97b0FLnJAyYQc_G4EOiCquqEGk

PS. Jeg kan ikke helt overskue, om det OGSÅ er en god idé at lukke salgsgrupper.

Kommentarer på:  Facebook lukker grupper med salg af dyr
  • Natasja G
    Natasja G Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 10 Emner: 3 Svar: 49
    #1   4. aug https://www.peta.org/media/news-releases/facebook-has-a-new-shareholder-peta/

Det giver god mening så smiley
    PETA mener jo ikke at man må eje dyr

• Christina & Slædehundene
    Christina & Slædehundene Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 5 Følgere: 372 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 1.750
    #2   4. aug Altså det har været mig bekendt længe? At man ikke må sælge dyr på facebook smiley

Sågar hvis man skal sælge udstyr og det fremvises på et dyr risiker du at annoncen slettes..

Jeg tror det sådan en "både og" løsning...

• #3   4. aug Vidste du, Christina, at man ikke må annoncere fx et kuld eurasierhvalpe i en eurasier FB-gruppe?
    Må jeg så heller ikke fortælle i MIN kennels FB-gruppe, at jeg har fået et kuld hvalpe, der er til salg? Hvis ikke, må jeg hellere advare Essies ejer om, at hun skal slette sin gruppe smiley Hun har jo stadig et par hanner, der ikke er reserveret.

• #4   4. aug Det har aldrig været tilladt at sælge dyr på fb, det er bare først i år de er begyndt at håndhæve egne regler.

• #5   4. aug det er ikke nye regler

• #6   4. aug Jamen fair nok - men en advarsel før lukning kunne have været fint. En advarsel med "fjern alt, der bare ligner annoncering af hvalpe", kunne have været fint.

• #7   4. aug De forstår at sætte tingene i perspektiv.. Der må sælges stoffer i lange baner uden de gør en skid.
    Der må vises utallige billeder af mishandlinger af dyr og mennesker uden de gør noget..
    men oh ve oh skræk at der sælges en hund..

• #8   4. aug Men hvorfor? Folk kan jo følge reglerne fra start. smiley

• #9   4. aug Hvor går grænsen mellem at "sælge dyr" og fremvise et kuld på facebook? Hvor eksplicit skal selve salget være?

For betyder det fx også, at man ikke må lægge glædesbilleder op af et kuld hvalpe i en FB-gruppe, fordi det i bund og grund er det samme som at annoncere et kuld til salg?

Jeg synes grænsen er noget svær at tyde.....

• Natasja G
    Natasja G Tilmeldt:
    maj 2016

#10   4. aug At der må vises mishandling af dyr, er også PETA der ønsker dette. Derfor er de blevet medejere af FB, for at få det som de vil smiley

Online Tilmeldt:
    aug 2008

#11   4. aug Ja Isabelle.... Hvis du vælger skulle være flabet - så JA. Det vidste jeg godt.

Der må ikke reklameres med dyr uanset og uanset hvilke grupper.......

At facebook nogle gange tager fejl og fjerner annoncer der ikke var "salg" af dyr - det jo bare sådan det fungerer når alt tekonologi..

• #12   4. aug Du må godt fremvise billeder af dyr, kuld osv. Men nævnes der ordene salg , pris og lignende i den retning så bliver det slettet. Har set dyregrupper komme omkring det ved at undlade dette og skrive på en bestemt måde smiley

• #13   4. aug "Hvis du vælger skulle være flabet - så JA. Det vidste jeg godt."

Jeg spørger da IKKE for at være flabet. Jeg spørger, fordi jeg ikke vidste det - fordi det kommer totalt bag på mig.
    Jeg troede i min naivitet, at når der var så mange deciderede salgsgrupper for dyr på FB, MÅTTE det da være tilladt - at sælge dyr på FB.
    Æv, jeg bliver sgu sur over at blive kaldt flabet, fordi jeg stiller spørgsmål til noget, jeg ikke ved smiley

• #14   4. aug Det er så teknisk set ikke nogen 'ny' nyhed. Det er efterhånden en del uger siden at det her først ramte i marsvinegrupperne.

• #16   4. aug Gruppen med salg af DP'ere er der stadig.

Online Tilmeldt:
    aug 2008

#17   4. aug Så skulle du godt nok have omfumuletet din sætning først- for ja - det er en gammel nyhed, også i lukket grupper (alt aktivitet overvåges)

Jeg prøvede det tilbage i januar da jeg skulle udlåne min hest. Og måtte fjerne billeder i første omgang og dernæst prøve igen og gøre det om et par gange før jeg fandt ud af at "interesse" ikke skulle skrives osv....

• #18   4. aug Citerer lige artikelen: "Det overrasker ham ikke, hvis andre grupper samtidig går fri.

- De handler meget på, hvad der ligesom kommer op. Det betyder også, at overtrædelser i den milde ende kan være noget, Facebook ser gennem fingre med.

- Facebook er så stort et community, at det er umuligt for dem at være politibetjente over for alt, vurderer Dennis Christensen."

• #19   4. aug "Så skulle du godt nok have omfumuletet din sætning først"

"Vidste du, Christina, at man ikke må annoncere fx et kuld eurasierhvalpe i en eurasier FB-gruppe?"

Flabet sætning? smiley

Jeg er ret overbevist om, at eurasiergruppen blev anmeldt - af en quinde, der var pissed over, at der blev advaret imod hendes tavleløs opdræt på syge hunde - omend der IKKE blev nævnt et eneste navn - kun alder på tæve og hanhund (hhv. seks år og syv måneder smiley )

• #20   4. aug Man må gerne vise sine hvalpe, men man må ikke skrive de er til salg og evt pris.
    Det er fuldstændig det samme i alle de "hønse-grupper" jeg er med i. Man må ikke sælge kyllinger....

• #21   4. aug I skal osse nok kigge efter de grupper med de nøgne racer...
    Jeg kender en marsvineopdrætter der kom på is hos facebook for at poste billeder af sine skinnymarsvin - det var sørme nøgenhed, og derfor forbudt smiley

• #22   4. aug Lige nu er der sågar grupper uden 'forbudt' indhold, der ryger i fælden - udelukkende fordi de ligner andre grupper med 'forbudt indhold'.

Svarer lidt til at få en fartbøde i en grøn volvo, selvom man overholder hastigheden - blot fordi der tidligere på ugen var en masse grønne volvoer der kørte for stærkt.

• #23   4. aug Åh Isabelle, det må være trist at være vidne til, at der avles skrammel i ens race smiley

6årig tæve, og så en stor hvalp som faren, tilmed med skidt helbred?

Hvordan kan man dog få sig at det smiley det er i hvert fald IKKE af kærlighed til ens race smiley

• #24   4. aug Lige præcis, Salla - og derfor advarede en opdrætter, der har kæmpet for racen flere år, før jeg fik Lina, hvalpekøbere, der blev kontaktet af folk med tavleløse eurasiere, der end ikke er sundhedsundersøgt.
    Det var fedt at opleve eurasieropdrættere - nye som gamle, kennelejere som "engangs-opdrættere" stå sammen om, at den slags vil vi bare ikke være med til. Men så blev gruppen fjernet smiley

• #25   4. aug Isabelle administratoren af gruppen får mulighed for at "klage" over lukningen hvis de ikke mener den overtræder reglerne, så gennemgår de den igen. Finder de ingen overtrædelser bliver den åbnet igen.

Så er det bare om som admin at lave regler der siger der ikke må foregå køb og salg og så håndhæve reglerne.
    Sådan har vi gjort i hamsterforeningen. Selvfølgelig er det træls at vi ikke længere må sælge, men vi henviser så til vores hjemmeside hvor man kan finde en liste med opdrættere man så kan kontakte. Vi opdrættere sørger så for at henvise videre hvis vi ikke selv har unger smiley

• #26   4. aug Det er længe siden FB begyndte på den sweep. Det er et spørgsmål om tid med resten.

Man må ikke hverken sælge eller opfordre til salg af dyr, og det er de begyndt at håndhæve nu.

Det har næppe noget med PETA at gøre. De ejer kun nok til at indsende forslag, ikke til rent faktisk at bestemme noget

• Natasja G
    Natasja G Tilmeldt:
    maj 2016

#27   4. aug Hvad får FB så ud af det? smiley

• #28   4. aug "Isabelle administratoren af gruppen får mulighed for at "klage" over lukningen hvis de ikke mener den overtræder reglerne, så gennemgår de den igen. Finder de ingen overtrædelser bliver den åbnet igen."

Den gruppe, jeg nævner, OVERTRÅDTE reglerne, for der var indimellem indlæg med hvalpekuld - dog ikke med pris og sådan "in your face" salgsannoncering. Men admin havde lige lavet nye regler vedr. annoncering af hvalpekuld, og jeg er 99% sikker på, at man ikke var klar over FB's regler.
    Det er SÅ ærgerligt at fx denne side bare lukkes. Hvorfor ikke lige advare og bede om, at eventuelle indlæg med overtrædelse fjernes fluks?

• #29   4. aug Den med 'gud det vidste jeg ikke' den holder jo altså ikke vand. Man er selv ansvarlig for at sætte sig ind i reglerne.

• #30   4. aug OK, Gotta - hvad skal man så sige, hvis der er noget, man ikke lige vidste?

• #31   4. aug Sur mås, og slå dig selv med en sammenrullet avis.
    Dem der laver en gruppe på fjæs er ansvarlige for at få styr på reglerne - og derefter som minimum håndhæve dem og informere gruppens medlemmer.

Se på det sådan her.
    Hvis jeg sætter mig op på en cykel og tager den ud af helsingørmotorvejen, så er jeg ikke fritaget for en bøde ved at hævde at jeg ikke vidste man ikke må cykle i motorvejsrabatten.

• #32   4. aug Men altså - hvis der er noget, jeg ikke vidste, ER der noget, jeg ikke vidste. At jeg måske BURDE have vidst det, er noget andet.
    I mit tilfælde burde administrator have kendt regler - ingen tvivl her, selv om jeg er super ærgerlig over den bastante reaktion fra FB's side smiley

PS. Jeg risikerer heldigvis ikke noget i min lille FB-gruppe. Jeg har ikke haft hunde til salg smiley

• #33   4. aug Let's face it. I rigtigt mange grupper har man godt vidst det. Men fordi fjæs ikke håndhævede det i årevis, så kørte man bare videre med klatten. Nu hakker spætten så - hårdt - og så er det bare sur mås for admins at skulle kigge mange tusinder opslag igennem for at slette opslag med køb og salg.

• #34   4. aug Hvorfor kan FB ikke tage en lille bitte del af ansvaret for IKKE at have håndhævet og IKKE at have advaret - og så melde klart ud, at enhver overtrædelse fra DAGS DATO indebærer lukning af gruppen?

Hvad er fidusen i, at admin skal slette opslag om salg fra 2016? HVIS der skal slettes, kunne man vel nøjes med opslag om salg fra 2019.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 10 Emner: 39 Svar: 3.476
    #35   4. aug Altså den golden-gruppe jeg er med i har i al den tid jeg har været med slået hårdt ned på salg i gruppen og i deres retningslinjer står der netop også at forbuddet mod salg i gruppen er pga. facebooks politik (og det er egentlig fint nok, så bliver man heller ikke spammet med alle mulige der skal af med deres kuld).

Dog er der jævnligt opdrættere der ligger billeder ud af deres hvalpe samt anbefalinger af kenneler og debat om parringer og sundhed derinde som jo er god hjælp til dem der søger hvalpe.

Og sorry Isabelle, din gruppe overtrådte reglerne. At facebook ikke har håndholdt reglerne længe og ladet gruppen køre lyder som en dårlig undskyldning for ikke at sætte sig ind i reglerne.

• #36   4. aug Jeg TROR virkelig ikke, at administrator kendte reglerne - men jeg kan tage fejl selvfølgelig.
    Er det for dårligt, hvis han ikke kendte dem? Ja, det er det nok. Men det er godt nok ganske ganske få opslag, der overhovedet har været om salg af hvalpe - måske et enkelt om året max. Eurasierhvalpe er jo gerne solgt, før de er født.

• #37   4. aug Isabelle, du kan da bare lave en ny Eurasier gruppe.

• #38   4. aug Ja da. Men jeg er bare lidt ked af al den viden, der forsvandt med den gamle.

• #39   4. aug Den viden dukker hurtig op i en ny gruppe

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 10 Emner: 39 Svar: 3.476
    #40   4. aug Jamen det kan da godt være at de ikke kendte reglerne, men det bøder de så for nu.

• #41   4. aug Ja, Ida (og Anni) - men æv altså smiley

• #42   4. aug Så længe fjæs skovler penge ind, så er de nok pænt ligeglade.

Lidt lissom herinde hvor brugernes mening tæller nada så længe der ruller reklamepenge ind.

• #43   4. aug Det har været forbudt utrolig længe, og en lang række kattegrupper er blevet lukkede, selvom disse ikke indeholdt salg af katte. Selv pelsmus til katte lavet af kaninskind må ikke sælges. Det er alene nok til at få en gruppe lukket. Så min side er blevet kaldt en fremvisningsside, og alt der indeholdt noget med til salg, har jeg slettet. Og så har jeg henvist til min hjemmeside i stedet. Det går bare ud over så mange også over hittekatte, der jo flittigt bliver annonceret på FB.

• #44   4. aug Det er ikke nyt nej. Problemet dukker af og til op i den Schæfer gruppe jeg er medadmin i.

• #45   4. aug Jeg har flere gange forsøgt at sælge mit akvarie via FB, da det er der folk kigger fremfor G&G og DBA, men min annonce bliver afvist hver gang, hvilket irritere mig, da jeg ikke sælger dyr eller fisk.

Så jeg syntes også at de skulle rette deres fokus mod salg af stoffer, videoer hvor dyr bliver mishandlet mv. i stedet for.

• #46   4. aug Jeg forsøgte at sælge en pose kattefoder. Der var afbilledet en kat uden på posen. Den gik ikke igennem hverken første elller anden gang.
    3. Gang tog jeg billede af bagsiden.

Kommentér på:
Facebook lukker grupper med salg af dyr