{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
487 visninger | Oprettet:

Mophy
Mophy
Online Tilmeldt:
8. nov 2016
Emner: 4 Svar: 121

Foderringe {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Jer, der er medlem af div. foderringe; hvordan har i 'fundet' dem? Jeg anede ikke at den slags eksisterede, men det lyder jo vældig smart med mængderabat, hvis man ellers kender en god flok - hvilket jeg desværre ikke gør.
Er der nogen, der tilfældigvis kender til noget i østjylland? Jeg er ret åben ift. mærker så længe der er tale om kvalitetstørfoder, for kræet er endnu for ung til at jeg ved hvad han faktisk fungerer bedst på, så jeg vil under alle omstændigheder skulle teste af før større indkøb.
Derfor er emnet også mest bare for lige at stikke en tå i vandet smiley

Kommentarer på:  Foderringe
  • #1   3. nov Jeg fandt den jeg brugte i Kbh herinde. Det viste sig så at være en klub, jeg har trænet i, som søgte folk, der kunne være med. Idag er det vidst næsten kun folk fra klubben, som er med, for det er vokset reg meget har jeg indtryk af. Det er Karina herinde, der administrerer den.
    Der har et par gange været folk herinde, der gerne ville starte foderringe i Midtjylland, men det falder altid lidt til jorden, er mit indtryk...

• Mophy
    Mophy Online Tilmeldt:
    nov 2016

#2   3. nov Ja, jeg synes nemlig at emnet har været oppe herinde før, men det ærgrer mig da at høre at dem i øst/midtjylland har tendens til at falde til jorden. Det kræver jo nok også lidt at holde kørende, kunne jeg forestille mig, så det giver vel meget god mening smiley

• #3   3. nov Jeg har indtryk af at det er temmeligt omfattende at holde styr på for den, der står for det. Vi andre bestiller jo bare;)

• #4   4. nov Er der så mange penge at spare, i forhold til at købe et par sække selv? Nogen foderfirmaer leverer gratis til døren også. Tit er det over 500 kr. Det kommer man hurtigt op på.

• #5   4. nov Altså da jeg var med i den foderring i Kbh tror jeg at jeg betalte ca 190kr for 3x3kg, som normalt ville koste over 350kr. Så det var jo en god besparing synes jeg:)

• #6   4. nov Der hvor vi køber, får vi 45% rabat, fordi vi køber mere end 45 sække. Og de 45% får vi så på ALT. Også alle godbidderne, foderspande, prut-poser osv. Så ja, jeg synes, der er meget at spare, specielt hvis man har mange/store hunde.

Men det ER virkelig et stort arbejde. Vi har omkring 70, der bestiller hver gang, så vi får ca. 4 tons hjem. Som skal pakkes ud, tælles op, fordeles i bunker - og derefter udleveres/smides i alle folks biler. Det er en del timers koordination ift. at modtage bestillinger og betalinger, og få det hele videre som én samlet bestilling. Og så er det mindst 15 mand høj, der knokler i ca. 3 timer hveranden måned, når det hele kommer hjem. smiley
    Det skal tilføjes, at det også er både sjovt og hyggeligt smiley

• Mophy
    Mophy Online Tilmeldt:
    nov 2016

#7   4. nov Hvor bliver jeg pludselig ærgerlig over at København ligger så langt væk, Karina! DET gad jeg sørme godt være en del af smiley

• #8   4. nov Mophy, så starter du da bare én op.
    Du må gerne få en kopi af mit monster-regneark, og den "pick-liste", jeg fletter til, for at få lavet en ordrebekræftelse til hver bunke smiley

• #9   4. nov Det er et stort arbejde for dem, der skal lave arbejdet med at koordinere - udsendelse af indkøbsliste/mail, samle bestillinger, sende bekræftelser, tjekke om der er betalt korrekt og bestille.

Oveni kommer så hele slæbet omkring varerne, når de kommer hjem og skal udleveres igen. Hvis der så ydermere er folk, der mener at de kan hente som de vil, så smiley smiley både med hensyn til at komme kl. 23.30 om aftenen, når man har aftalt kl. 21 men også dem, der tror at man er lagerhotel, så man har deres foder stående i hele huset i 3-4 uger....

Vi har valgt at lave en mindre foderklub nu, nemmere logistisk og stadig en hel del at spare.

Men ja, der er mange penge at spare i de store klubber, hvor man måske tager 4-5 eller flere paller hjem - vi sparede 40+ %. Nu er besparelsen nærmer 30 %.

• #10   4. nov Måske du kan finde en opdrætter, der bestiller hjem med opdrætterrabat og du kan købe hos....

• #11   4. nov Kirsten - vi kører det helt skarpt. Ingen penge - ingen varer bliver bestilt. Man SKAL bestille og betale inden et bestemt tidspunkt på en bestemt dato, og ens varer SKAL hentes indenfor et vindue på halvanden time, og hvis man ikke kan, så må man alliere sig med én fra gruppen,

Vi fordeler på en stor gårdsplads, så de fleste kan godt forstå, at vi ikke bare kan efterlade deres varer der, når vi kører smiley

Men ja.. Det er virkelig et stort arbejde, og jeg er glad for, at vi kan gøre det i klub-regi, så der altid er en stribe instruktører og faste kursister, som man kan regne med hjælp fra.

• #12   4. nov Karina - i vores foderklub blev det gjort i privat regi, så arbejdet lå på en familie, og så er det voldsomt. Nu har vi splittet det lidt op, så vi istedet for en meget stor foderordning har en stor i Kbh. og et par mindre lidt spredt på Sjælland, det letter logistikken.

• Mophy
    Mophy Online Tilmeldt:
    nov 2016

#13   4. nov Karina: Problemet er lidt at finde alle de der mange medkøbere. Jeg træner i en lille bitte klub, og det er desuden så langt ude på landet at rigtig mange herude har sådan en trist idé om at alt dyrere end supermarkedsfoder er ekstravagant og halvsnobbet - det er sgu lidt op ad bakke smiley Jeg takker for dit tilbud, men det bliver vist ikke aktuelt lige foreløbigt.

Kirsten: Ja, alt det der vilde organiseringsarbejde skræmmer mig også lidt, må jeg indrømme. Det lyder ret rædselsfuldt at få privaten gjort til ufrivillig lager, så jeg kan sørme godt forstå du fandt på noget mindre smiley

• Mophy
    Mophy Online Tilmeldt:
    nov 2016

#14   4. nov Nu har jeg jo også selv kun en enkelt lille (mellemstor) hund, så det er også begrænset hvor vilde mængder jeg selv kan have stående. Det kan godt være at det smarteste i sidste ende bare er at købe privat.

• #15   4. nov Det kunne jeg forestille mig Kirsten. Jeg indrømmer da blankt, at jeg også indimellem har været ved at kaste håndklædet i ringen. Bla. sidste gang, da foder-leveringen var halvanden time forsinket, så vi kun havde 45 minutter til at pakke ud og fordele, og det kan man altså under ingen omstændigheder nå at lave 70 bunker på.

Folk stod (rimeligt tålmodigt - bevares) og ventede, og bilerne holdt i kø hele vejen ned at grusvejen, og måtte dirigeres en anden vej ud, når de havde fået deres ting puttet i bilen.
    Oveni var det øs-pjask-regnvejr... Arrrggghhhhhh smiley

• #16   4. nov Mophy, det var så ikke mig det gik ud over, men min veninde der startede det hele op. Men jeg var rystet over, hvor ligeglade folk er, ingen hensyntagen.
    Nu kører jeg en lille foderklub her i det Vestsjællandske og har skåret vareudvalget meget ned og tager kun dem ind som jeg kender godt. Så kører det fint.

• #17   4. nov Karina, så er det et mareridt - jeg har heldigvis en stor garage og carport, hvor jeg kan få leveret det helt ind i nu.

• #18   4. nov Ja, og alle ordresedlerne var gennemblødt, så vi kunne ikke engang tjekke, om vi havde pakket korrekt, når vi afleverede i bilerne. Det plejer vi altså.

MEN... da næsten alt var afhentet, og der var nylavede flæsestegssandwich og et glas vin oppe under pavillonen - og når der bare var godt humør, og det bedste selskab igennem det hele..
    Ja.. så var det jo alligevel nogle gode timer, selvom frustrationen (ihvertfald hos mig) var til at tage og føle på, og jeg overhovedet ingen stemme havde, fordi jeg ikke, som jeg plejer, kunne holde pause i min "kommanderen", når der kom fly henover os smiley smiley smiley

• Mophy
    Mophy Online Tilmeldt:
    nov 2016

#19   4. nov Puha, det er alligevel lidt nogle skrækhistorier smiley Ej, det er jo godt når ellers man føler man får noget ud af det, på den ene eller den anden måde.

• #20   4. nov Haha nej. det ER hyggeligt, og som regel går det helt glat. Men når tingene enten kommer for sent, eller man i den indledende optællinge opdager, at der mangler noget, så bliver det en smuuule stressende.

Vi har så gjort det, at vi har rundet alle priserne op, og alt overskuddet går så til Hundesport Mod Cancer. Så kan man holde til meget, synes jeg.

• Mophy
    Mophy Online Tilmeldt:
    nov 2016

#21   4. nov Det er virkelig også fint gjort! Det hele, faktisk; det er jo et virkelig stort arbejde, især når det foregår så tit. Sagde du hver halvanden måned?! Det lyder helt vildt, når i kan samle så store ordrer. Respekt for at i sender overskuddet videre smiley

• #22   4. nov Jeg har også rundet lidt op, så kan jeg nemlig stikke vognmanden en 100 kr for at smide varerne helt ind i garagen! smiley Derværre en mere selvisk årsag end din!

Men der bliver også et lille tilskud til et årligt fællesarr. for alle.

• Mophy
    Mophy Online Tilmeldt:
    nov 2016

#23   4. nov Hveranden, ser jeg nu. Det er STADIG tit, synes jeg smiley

• #24   4. nov Kirsten - vi trækker også penge fra til forplejning til hjælperne, inden vi afregner. De fortjener virkelig noget god mad, når de sådan stiller op smiley

Ja... vi får hjem hveranden måned.
    Jeg tør slet ikke tænke på mængderne, hvis vi trak den længere tid.
    Vi bestiller altid MINDST 150 sække foder, og over 1000 poser godbidder.

I år har vi indtil videre kunnet sende lige knap 25.000 kr. til Hundesport Mod Cancer. Lidt vildt!

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 10 Emner: 46 Svar: 3.826
    #25   4. nov Jeg er med i en fodergruppe her i København, det var Louise herindefra der startede den op. Vi får en pæn rabat (350 kr for en sæk der koster 600 kr i butikker) og bestiller ca. hver 3. måned. Hvis I er en mindre gruppe kan I jo bestille lidt sjældnere så I nemmere kommer op på de 45 sække smiley

• Mophy
    Mophy Online Tilmeldt:
    nov 2016

#26   4. nov Sandt nok, Ida. Jeg må lige få undersøgt mine muligheder smiley

• #27   5. nov Så stor besparelse havde jeg ikke troet man kunne få. Så giver det sørme god mening. Men ja et stort arbejde.

Karina. Flot at i samtidig samler ind og så meget! smiley

• #28   5. nov Morphy hvor bor du? Jeg bor lidt nord for Vejle (10 km.) og jeg kunne godt være interesseret i at være med i sådan noget.

• Mophy
    Mophy Online Tilmeldt:
    nov 2016

#29   5. nov Michelle: Jeg bor på Djursland men kommer til Århus næsten dagligt. Vejle er godt nok et stykke fra, men hvis man forestiller sig at vi ikke bestiller så ofte for til gengæld at kunne købe større ind, kan det måske godt hænge sammen?

• #30   5. nov Ja det er et stykke, men jeg ved heller ikke om det kan lade sig gøre at samle nok. Men jeg er ihvertfald interesseret.
    Jeg aner dog ikke hvordan det foregår.. ?????

• #31   5. nov Jeg bor i Horsens og jeg kunne også være interesseret, kommer dog an på hvilket foder og til hvilke priser. men med 3 stk går der lidt til

• Mophy
    Mophy Online Tilmeldt:
    nov 2016

#32   5. nov Fedt fedt, måske der faktisk kunne ske noget! Jeg ved faktisk heller ikke helt hvordan det foregår, og det kommer jo også an på om vores hunde fungerer på samme mærke. Men jeg tænker da at det er værd at finde ud af?

• #33   5. nov altså for mig er det vigtigt det er kornfrit, med gode proteinkilder og der er nødt til at være flere smagsvarianter.
    Jeg fodrer med real nature, der er tit 20% så her køber jeg altid en god sjat, så får jeg 10% oven i med mit guldkort og hver 5 pose gratis, så jeg giver ca 300 kr for 12 kg.

• Mophy
    Mophy Online Tilmeldt:
    nov 2016

#34   5. nov Jeg brugte også Real Nature til min gamle, men det kom aldrig ned i dén pris. Jeg er blevet lidt lun på at prøve Wolfsblut eller Essentials, men som sagt er jeg nødt til lige at prøve det af på min hund før jeg egentlig ved hvad han er til - han er kun 13 uger, så indtil videre har vi kørt på opdrætterens foder.

• #35   5. nov Det kommer nærmest hele tiden ned til 20% og så med de 10% jeg får ekstra, fordi jeg har samlet mærker, så er det den pris alle kan få det til jo, når man regner den gratis pose rabat ud på alle poser så er det faktisk den pris man giver smiley
    men det er også 2 mærker jeg sagtens kunne være med på smiley

• Mophy
    Mophy Online Tilmeldt:
    nov 2016

#36   5. nov Ja 20% rabatten udnyttede jeg også tit, men jeg var ikke guldmedlem og jeg brugte den koldtpressede variant som desværre ikke en del af 5. pose gratis-konceptet. Men det er nu også lige meget ift. det her smiley

• #37   5. nov er det den der country variant der er koldpresset? jeg bruger wilderness nu, det var mere fordi at jeg i forvejen ved at det er billigt, så hvis jeg fx skal køre længere og bruge en masse tid på det, så skal man også have noget ud af det. men jeg er ihvertfald klar hvis det bliver en af de to mærker, til en god pris.

• Mophy
    Mophy Online Tilmeldt:
    nov 2016

#38   5. nov Jeg kan faktisk ikke huske hvad den ellers hed, ud over at det var senior-udgaven.
    Men ja, du har jo helt ret i at man også virkelig skal have noget ud af det, hvis det giver mere kørsel. Jeg får lige prøvet de to mærker på vapsen, og så kan jeg vende tilbage?

Kommentér på:
Foderringe

x