{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.783 visninger | Oprettet:

Skål til "udfordret" hund {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Vidste ikk lige hvad jeg skulle skrive af overskrift..

Mille er som nogle nok har læst startet på eleminationsdiæt bestående af sød kartoffel og hestekød (begge dele kogt).. Og det sød kartoffel skal koges godt ud, dvs det næsten er grov mos..
Mille har et ret stort underbid og er derfor lidt udfordret når det gælder at æde nogle ting.. Hun "skovler" maden op eller slikker det op..

Og nu til problemet:

Problemet er, at når jeg gir hende maden så kan hun ikk få det søde kartoffel op og ender blot med at skubbe det udover kanten på skålen/den dybe tallerken, ned på dækservietten og videre ned på gulvet.. Det er ligegyldigt om det er feks en dyb tallerken eller en hundeskål af stål.. Hun skal senere prøve hele hirsefrø (kogt som ris) og de vil uden tvivl også være super svære at få op for hende.. Jeg endte med at ta det hun ikk kunne få op fra skålen og hælde ud på dækservietten - det gik lidt bedre da den er af silikone og dermed ik så glat..

Jeg håber derfor at I måske kan komme med nogle gode ideer til skåle hvor det vil være nemmere at få det op, uden at det glider udover kanten (stort set det hele).. Eller ja, måske har et trick til et eller andet..

Alle forslag tages imod med kyshånd!

Selv tænkte jeg at måske en skål i silikone var en idé, men kan ikk rigtigt finde nogen udover de sammenklappelige vandskåle til når man er ude.. Den rustfrie skål vi har er iøvrigt ret dyb - men det hjælper ikke særligt plus jeg desværre er ret sikker på den er for høj - hun vil hellere spise af en dyb tallerken (Virker lidt "utryg" ved den store rustfrie skål)..

Jeg kan da næsten ikk være den eneste med dette problem.. Min gamle hund Emma gjorde det også når hun fik skånekost.. Fandt aldrig en løsning på det, men hun skulle jo heller ikk ha det hver dag som Mille skal (regner med hjemmelavet kost fremover)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skål til "udfordret" hund
Kommentér på:
Skål til "udfordret" hund

Annonce