{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.261 visninger | Oprettet:

Hvor ville jeg være rig - hvis jeg ikke havde hunde :-) {{forumTopicSubject}}

Kender I det, når man kigger på saldoen på bankkontoen d. 5. i måneden, og tænker "what the fuck"...?

Normalt gør jeg alt for ikke at tænke så meget over, hvor mange penge hundeinteressen egentlig koster pr måned, men når man indimellem alligevel er nødt til at regne efter, så er det lidt skræmmende.

Jeg nåede frem til at følgende var betalt siden 15/12:

Uddannelse - 5.000 kr.
Agility februar til april for to hunde - 2.600 kr.
Medicin og Flexadin til Aqui - 1.150 kr.
Ekstra agtiliy (træning, selvtræning, nørde-kursus) - 1.050 kr.
Hooperskursus - 450 kr.
Hundeskoven - 400 kr.
Kiropraktor, to hunde - 1.500 kr.

Er der noget at sige til, at man indimellem synes, der er vanvittigt meget måned tilbage i slutningen af pengene smiley

Det et vist godt, at jeg har foder hjemme til hele måneden, og at jeg ikke selv trænger (alt for meget) til at blive klippet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor ville jeg være rig - hvis jeg ikke havde hunde :-)
  • #1   6. jan 2020 Andre rejser pengene op, spiller dem op eller drikker dem op... Vi nørder hunde smiley
    Jeg regnede kun på forbruget én gang.. det tør jeg ikke igen smiley


  • #2   6. jan 2020 Det ER også helt ekstremt lige nu, synes jeg.
    Men... der er kun 3 rater tilbage af uddannelsen.
    Til april starter agility i vore egen klub, og så træner jeg gratis.
    Ooooggg fremadrettet er det forhåbentlig kun én hund af gangen, der skal til kiropraktor smiley

    Så om et par måneder tænker jeg, at jeg også kan begynde både at spille og drikke smiley


  • #3   6. jan 2020 Hvad er det for en uddannelse du nu er i gang med?

  • #4   6. jan 2020 Det er stadig Adfærdsbehandler.
    Den tager jo to hele år (og lidt mere inden vi skal til afsluttende eksamen)


  • #5   6. jan 2020 Jeg er MEGA nærrig med mine penge og det harmonerer ikke særlig godt med at være træningsminded med hundene smiley

    Jeg går selvfølgelig ikke på kompromis med dyrlæge mv, men angående træningen er jeg aaaltid i et mega dilemma! Især agility er dyrt, i forhold til, hvad jeg er vant til med lydighed.

    Jeg har købt nyt træningslegetøj for 350kr og det har taget mig flere måneder at tage mig sammen til at bruge penge på smiley AG træning giver vi også knap 1300,- for, for 6 træningsgange, 1 hund (hver 2. uge - så 3 mdr.), men det er også det værd.

    Easys træning sviger meget, lige pt. træner jeg mest selv, da han snart er klar til både færdighedsprøve 3 og sit første freestyle program, men jeg er også fristet af de der hoopers kurser!

    Og så kunne jeg godt finde på at leje hal med andre aht. forstyrrelsestræning med ham og ekstra AG med hende smiley


  • #6   6. jan 2020 LOL, min mor fortalte om regnskabet for foder til hele hundeflokken (inklusiv 4 udstationeringer som hun betaler foder for) for sidste år........ Det var ikke et tal jeg have lyst til at vide, for det var på seks cifre smiley

    (Og det var altså KUN mad, ikke noget andet smiley )


  • #7   6. jan 2020 Når jeg indimellem tager lydighed andre steder end i klubben (ude hos de private) så er jeg oppe at give lige så meget som for agility. Oj, jeg synes også det er dyrt.

    Det er også kun fordi jeg gerne ville i gang med træningen med Sheena - og at jeg samtidig fandt et sted, hvor der kan blive alene-tid til Luf - at det er blevet så dyrt i de her måneder.
    Normalt ville jeg bare træne fuld sæson i klubben, og så leje hal med et par af de andre 1-2 gange om måneden henover vinteren smiley


  • #8   6. jan 2020 Jeg synes typisk jeg giver 70-125kr pr gang til lydighed/tricks, men der er selvfølgelig også dyrere steder end det.

    Min agility er vidst 210kr pr gang. smiley

    Altså - jeg betaler ikke pr gang, men har bare regnet det ud, da nogen jo kører med 4 træningsgange, andre 6 eller 8 smiley


  • #10   6. jan 2020 Puha det er så dyrt at have hund, jeg sparer så heller ikke på noget, hvilket jeg godt kunne lærer..
    Jeg har så nemt ved at bruge penge på Sam, jeg køber altid snacks, kød og godbidder til Sam, når jeg er ude og handle, det er en utrolig dårlig vane, jeg har svært ved at bryde, han har masser og mangler aldrig noget..

    Jeg bruger rigtig mange penge hver måned på træning, jeg går hos en privat hundetræner og det koster pænt meget, før gik jeg 2 hold om ugen + et hold hver anden uge, det har jeg ikke haft råd til siden sidste år, så nu går jeg kun 2 hold hver anden uge, så det hver uge skiftevis er rally eller nosework hold smiley
    Jeg giver 1600 kr. for 2 hold af 5-6 omgange.

    Og så tager jeg kurser ved siden af, hvis der kommer noget spændende op, i december og denne måned har vi deltaget i "aktiv gåtur" (miljø træning og aktivering via det miljø vi har til rådighed) hos hund&harmoni, det har også kostet lidt. smiley

    Der er så mange trænings hold jeg gerne vil på, men jeg er ved at lærer og sparer, for pt har jeg ikke råd til mere træning oveni nu...

    Jeg lejer indhegninger til Sam 1-2 gange om ugen, så han kan komme løs, det koster også lidt om måneden.

    Så er Sam's sygeforsikring også ret dyr..

    Sam får jævnligt behandlinger af osteopat, det koster mellem 550 og 650 pr. gang, det er helt klart noget han ikke kan undvære!

    Men jeg elsker at have hund, men for pokker hvor ville jeg være rig uden smiley


  • #11   6. jan 2020 Vi konkurrere også i rally og løb, det bruges der også penge på, det er også meningen at vi skal konkurrere i nosework, vi har endnu ikke været til nogen nosework prøve endnu..

  • #12   6. jan 2020 I 2018 gik vi også til schweiss træning, det kostede 350 kr pr. gang

  • #13   6. jan 2020 Vanvittigt meget måned tilbage i slutningen af pengene smiley

  • #14   6. jan 2020 Åh ja her er det fast min 4000 kr om måneden på hundene. Derudover kommer der udgifter i forb. med parring, udstilling, pension etc.
    Det er en rigtig stor men selvvalgt post smiley


  • #15   6. jan 2020 Jeg havde en gang hest, det var dyre end at have 3 hunde smiley

  • #16   6. jan 2020 Ja sådan et regnskab er jeg for nærig til.
    De ting der skal være råd til er der råd til. Godt foder og dyrlæge osv.
    Men aldrig om jeg ville gi 200kr for en træningssektion. Jeg kan gå en gratis tur i skoven og min hund er fuldt ud lige så glad og velfungerende. Jeg er også ved at få det helt dårligt over konkurrence priserne. Der er virkelig ikke noget at sige til folk med alm. lønninger ikke har mulighed for at deltage.


  • #17   6. jan 2020 Ja det er skrækkeligt smiley
    1.600 kr for et særligt FVF kursus smiley
    600kr kiropraktor.
    500 foder, ved ikke hvad godbidder løber op i.
    400kr for selvtræning.
    Så nogle penge på at bruge delebil oveni.

    Det var denne måned. Tilgengæld har jeg bestemt ikke at konkurrere særlig meget i år og bruge pengene på kurser med hundene, de står begge et sted hvor de har brug for at lære nye ting: Jessie champion klasse og Avicii er kun 6 mdr så der er rigeligt at lære smiley


  • #18   6. jan 2020 Jeg synes også det er dyrt... Men jeg har også et behov for at få noget træning og lyst til at konkurrere - og det har mine hunde også (i hvert fald det første, tror de er ligeglade med konkurrencer smiley ), så herhjemme må vi jo bare punge ud..

    Jeg bliver så aldrig en af dem, der betaler 1500-3000 for et kursus, det er for meget for mig smiley


  • #19   6. jan 2020 Min osteopat tilbyder 1 til 2 gange om året et kursus med "balance og core træning" det strækker over 4 gange og koster 1400 kr, jeg har aldrig meldt til endnu fordi jeg synes det er for dyrt, men jeg gad virkelig godt med!

    Jeg går så til hundefitness hold andre steder, her koster det 140 kr, pr. gang


  • #20   6. jan 2020 NUj, en ubehagelig tråd!
    Jeg nægter både at læse hvad i andre bruger og at regne ud, hvad jeg selv bruger på hundene smiley


  • #21   6. jan 2020 Lige nu konkurrerer jeg slet ikke med nogle af hundene, og udstiller heller ikke... Det kommer så oveni, når vi er klar til det... Giiiissssspppp....
    Har dog aldrig konkurreret vildt meget. Jeg "gider" fx. ikke gå op i en klasse, som jeg allerede har bestået smiley


  • #22   6. jan 2020 ...prøv at ha en skadet hest også -_-

    Jeg har ikke turdet regne på hvad han har kostet i dyrlæger, kiropraktor og smed siden skadens start...


  • #23   6. jan 2020 De der skader og "udredninger" har jeg også været igennem med både Lanka og Aqui. Hold nu OP det er dyrt, og hvor har jeg været glad for min sygeforsikring i de tilfælde.
    Men der er vi heldigvis ikke nu. LIge nu er det helt alm. "dagligdags" udgifter smiley


  • #24   6. jan 2020 #21 Jeg har det på samme måde. Hvis det ikke er gået 100% som jeg ville have (men stadig er bestået / kvalificeret til oprykning), siger jeg ALTID på dagen, nå, jeg tager den bare igen.

    Meeen det ender altid ud med at jeg rykker op alligevel smiley FP2 gik nogenlunde - vi havde da 4 i snit ud af 5. Men en af hans ellers rigtig stabile (svære) øvelser glippede på dagen, så jeg var ret ærgerlig, og SVOR på vi måtte tage den igen smiley

    Nu tilmelder vi snart FP3 i stedet, ups smiley


  • #25   6. jan 2020 Det er nok mest frustrationen over at have kastet x-antal tusinde kroner efter hesten og stadig ikke være sikker på at vi har fundet problemet smiley
    ...og så gir min dyrlæge endda -20% på rigtig mange ting hvis man kommer med hesten på klinikken - blandt andet røntgen og konsultation.

    Når vi så begynder at skulle ha specialbeslag fra smeden også - så løber det altså stærkt smiley


    Der er hundenes regninger alligevel temmelig meget billigere.
    Til sammenligning kostede kiropraktorbesøg til hesten 1400,-


  • #26   6. jan 2020 Haha Milla - jeg har præsteret at gå op i ekspertklassen i Rally uden overhovedet at have trænet den.
    Jeg var meldt til både lørdag og søndag til et dobbeltstævne, og så gik Lanka op og lavede 100 point i øvet klasse om lørdagen, så hun rykkede direkte op.
    Og tjaaah... så gik vi da bare op i ekspert om søndagen.
    Vi kunne jo ligesom ikke forbedre resultatet i øvet smiley


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 444
    #27   6. jan 2020 Jeg regnede ud hvad den gamle hund kostede på hele hans levetid, Han blev 10 år.
    Den nuværende har kostet mere end den gamle, og han fylder 5 år til sommer.
    Det er meget dyrt at have hund.
    Sådan er det bare. smiley


  • #28   6. jan 2020 ...at bruge penge på ens hund giver i det mindste mening...

    -men at bruge en formue på en rodbehandling?! o.O SUK!


  • #29   6. jan 2020 Ydrk... enig.. Så hellere bruge penge på hundebasserne. Jeg fortryder heller ikke én eneste øre, jeg har brugt på dem i årenes løb smiley

  • #32   7. jan 2020 Åh ja - jeg føler mig altid RIG RIG RIG, når jeg har alle vufferne omkring mig.
    Føler mig også rig, hver gang jeg lægger mig på knæ og hilser på et helt nyt hvalpehold, fyldt med de skønneste uldtotter i alle farver og udformninger.


  • #35   7. jan 2020 Jeg vil give Mophy fuldstændig ret. Hvor ville jeg være fattig hvis jeg ikke havde hund.
    De giver mig så ufattelig meget, så ville aldrig undvære dem smiley

    De penge de koster betaler jeg med glæde.


  • #36   7. jan 2020 4 heste/ponyer, 5 katte, en masse høns og så en hund, der har haft diskusprolaps. Det heldige er, at med alle de dyr, er det slet ikke muligt at tage på ferie i udlandet, så det behøver jeg slet ikke bekymre mig om, at vi ikke har råd til smiley

Kommentér på:
Hvor ville jeg være rig - hvis jeg ikke havde hunde :-)

Annonce