{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

Spondylose - erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Nellie har fået konstateret spondylose/slidgigt i ryggen. Jeg har fået røntgenbilledet men jeg ved ikke så meget om det, så jeg håbede lidt, der var nogen herinde, der ville kommentere på det?

Hun har forøvrigt fået Cartrophen og gigtmedicin som jeg afventer effekt på. Indtil videre tror jeg det virker ok, men ser det stadig lidt an. Det var i onsdags hun fik konstateret det.

Gamle søde Nellie.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spondylose - erfaringer?
  • #1   7. feb 2020 Hvilken medicin?

  • #2   7. feb 2020 Det er Galliprant.

  • #3   7. feb 2020 vores Hugo havde det. Han kunne ikke smertedækkes men han havde også HD og ad oven i. Jeg kender en dalmatiner der levede med spondylose på medicin i rigtig mange år så jeg ville være tryg ved en dygtig dyrlæge

  • #4   7. feb 2020 Diesel fik det konstateret for næsten et år siden.
    For os er kiropraktoren uundværlig.
    Han er ikke på fast smertestillende endnu.
    Vi har lige bestilt CBD olie, for at se om det gør en forskel.
    Er hun meget mærket af det?


  • #6   7. feb 2020 Isabelle- Hvilke smertestillende fik hun?

  • #7   7. feb 2020 Det var lidt spøjst faktisk. For på hendes fødselsdag den 3. januar pev hun helt vildt da jeg kom hjem og havde tydeligvis ondt. Haltede på højre forben. Hun kom til dyrlægen (ikke min faste) som mente det var noget med skulderen. Vi fik smertestillende (metacam) som ikke havde den store effekt. Så begyndte hun at halte på venstre bagben. Dyrlægen igen. Andet smertestillende (onsior). Ingen særlig effekt.
    Så tog jeg ind til min normale dyrlæge som straks så at hun havde ondt i ryggen og tog røntgen osv.

    Men jeg forstår bare ikke hvad der mon skete der i januar, for der virkede det som akutte smerter.

    Nu har hun ondt når hun rejser sig fra fx sengen som er meget blød, og så har hun løbet 6 skridt uden at sætte venstre bagben i jorden.

    Men det med bagbenet er helt klart blevet bedre, hun går fint nu. Det virker heller ikke så slemt med det med at rejse sig mere. Så jeg krydser fingre.


  • #8   7. feb 2020 Jeg var også nødt til at hæve vandskålen fordi hun ikke rigtig kunne nå derned. Men det kan hun godt nu. Så medicinen, altså Galliprant + Cartrophen, har hjulpet. Bare det hjælper nok...

  • #9   7. feb 2020 Dyrlægen sagde at laserbehandling har god effekt, så jeg overvejer at prøve det.

  • #11   7. feb 2020 Det er ikke sikkert, at det hænger sammen - altså at de smerter I oplevede i januar, stammede fra spondylosen.
    Med Aqui var symptomet i starten bare, at han havde fået hængende hale - istedet for at bære den i mindst vandret, som han altid havde gjort, og det tog en del tid, før vi nåede så langt som til at tage røngten, der kunne vise, at han havde spondylose. Han fik det konstateret for omkring 1 år siden. Får løbende cartrophen, og er på gigtmedicin (Cimalgex) og Flexadin Advanced. De sidste uger har han også fået CDB-olie med god effekt.
    Han kommer løbende til kiropraktor - han har også fået både akupunktur og laser, men intet af det havde virkning i mere end få dage.

    Det skal tilføjes at han er 13 år, så han er jo i det hele taget noget også påvirket af både svindende muskelmasse og helt almindelig alderdom.


  • #12   7. feb 2020 Jeg ved ikke - han tog også røntgen af for- og bagben for en sikkerheds skyld, og der var heldigvis ikke noget. Blodprøver også normale.

    Jeg forstår bare ikke, hvordan hun kan være kommet til skade på sådan en ret voldsom måde i de 10 minutter jeg var væk. Min kæreste sagde at han ikke lagde mærke til noget --- hvilket virker lidt underligt. Men det er nok er helt andet emne.


  • #14   7. feb 2020 Vinnie, det kan også være en diskusprolaps den fik i januar? Det ses jo ikke på røgten (ihvertfald ikke altid som minimum)

  • #15   7. feb 2020 Tjaaa ... måske? Jeg har ingen erfaring med diskusprolapser, men jeg kan jo lige læse lidt op på det.

  • #16   7. feb 2020 Altså symptomerne det kan være alt fra lammelse til "bare" smerter og nogle kan skjule det pænt godt...

Kommentér på:
Spondylose - erfaringer?

Annonce