{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
856 visninger | Oprettet:

Erfaring med hund og baby {{forumTopicSubject}}

Har i nogle gode råd eller har prøvet lignende?

Vi blev forældre i November, og Asterix er ovenud forelsket i det lille menneskebarn smiley Han vil være hvor hun er, hele tiden!
Og han får lov. Han er med på badeværelset når vi pusler hende, han står ved siden af når jeg bader hende, han sidder i sofaen med os, sover i sengen om natten (Emma sover i sin lift) og han kommer stadig med på værkstedet, og er en del af vores hverdag.

Han går morgentur med min mand alene, eftermiddagstur med mig og barnevognen, og aftentur alene med en af os, eller nogen dage går vi alle sammen. Vi laver søg, træner små tricks, lettere lydighed og kropskontrol - men går ikke til træning pt og har ikke planer om det før til foråret. Han spiser sin mad af enten kong, memory trainer, gulvet, eller spredt i græsset.

Han er begyndt at tisse indenfor, og det er pisse irriterende!! Og så er han blevet strid til ikke at ville høre, har glemt alt om lydighed. Stjæler, og går konsekvent i vejen, som i at hvis jeg rejser mig fra sofaen så rejser han sig og går lige ind foran mig og står og venter på hvad vej jeg skal og så går han foran mig så jeg skal sparke ham i rumpen for at drive ham fremad, for han går jo og kigger tilbage for at se om jeg følger med.. smiley

Ja træning er svaret, det er jeg klar over, men udover det? Jeg føler afmagt fordi han plejer at lystre rimligt, plejer at kunne trives med minimum af aktivering (jeg kunne ikke ret meget i slutningen af graviditeten) men pt er det squ som at have 2 børn! Og han plejer højst lige at løfte hovedet, eller måske lige lunte efter mig, hvis jeg rejser mig fra sofaen.

Når Emma sover så har han helt røde øjne og er DØDTRÆT! Så han er altså ret meget på, når hun er vågen..

Kommentarer på:  Erfaring med hund og baby
  • Jeanne J
    Jeanne J Tilmeldt:
    feb 2020

Følger: 1 Svar: 1
    #1   9. feb Vi blev forældre i september, hvor vi også oplevede, at vi for første gang havde en teenagehund med unoder (ja, vi har aldrig rigtig oplevet ulvetimer eller teenager unoder med hende før). Efter et par måneder blev alt det gamle, og vi har fået vores rolige teenagehund tilbage. Det eneste der ikke har ændret sig er, at Ellie (vores hund) fortsat elsker vores datter, selvom Ellie er blevet mere rolig omkring den nye tilværelse. smiley håber for jer, at jeres hund også blot skal vænne sig til den nye hverdag, ligesom det gjorde for os.

• #2   9. feb Kan han være overstimuleret? Lyder til der sker en masse omkring ham/for ham, så det var bare min første tanke smiley

• #3   9. feb En hund på to år begynder ikke at tisse indenfor uden grund.
    Hvad tisser han på? Hvor meget tisser han?

• #4   9. feb Malene, han letter ben op af møbler, og liftene på værkstedet.

Nej jeg mener heller ikke at det er helt normalt. Men det er ikke hver dag, og han gør det i smug, eller ihvertfald så ser vi ham ikke gøre det..
    Han tisser en go sø, men ikke sådan en "jeg ku ikke holde mig længere" tår. Og han kommer altså i haven mange gange om dagen.

Han kunne godt være overstimuleret, hmm men jeg vil næsten bare sige at han ikke er faldet til i den nye rytme, og savner ro.. han virker til at være rigtig godt tilpas når vi ikke er hjemme ??

Han får iøvrigt kalm, forebyggende.. fordi han har let ved at stresse.

• #5   9. feb Jeg tænkte også det var hans måde at vise stress på. En form for outlet.
    Ting lugter anderledes nu - I gør ting anderledes.
    Prøv at få brudt vanen ved at fjerne muligheden for at tisse indenfor, fx ved at have snor på konsekvent i en periode. Eller brug gitter til de steder han tisser. Han skal ikke have muligheden. Og så sørg for helt faste sovetider, så han får nok hvile smiley

• #6   9. feb Altså vi er heldige med en baby der sover meget, og græder meget lidt smiley

Men aftenerne kan godt være lidt urolige, og det er typisk her Asterix også er.. (irriterende). Tisseriet er dog ikke om aftenen, men i dagtimer hvor man er optaget af Emma..

Søvn får vi ihvertfald masser af.

Men ja jeg må prøve at forhindre ham i at tisse, og hvis han så gør det foran mig i snor, så må jeg jo hive ham ud i haven.

Hvad med lydigheden? Vi føler virkelig at vi skal gentage os selv 14 gange, hvor man til sidst bare bliver idiot og lukker ham ud i haven, hvor han så sidder og piver fordi han vil ind. Men han KAN pludselig ikke ligge stille når vk spiser aftensmad, han rejser sig konstant, og laver uro. Og her sover Emma som regel så det er pisse irriterende at man ikke kan få ro til at spise.

Jeg har selv tænkt om det er ulvetime han laver, og derfor er han aktiveret med hjerneopgaver inden, men har ikke haft effekt.

• #7   10. feb Tænker også umiddelbart stress og at han ikk har vænnet sig til de store omvæltninger.. Tænker ligesom Malene at i skal sørge for at han ikk kan komme til at tisse, så det for alvor bliver en vane også tror jeg at det vil tage TID generelt.. Især når han nu engang er en hund der let stresser.. Jeg tror I skal bære en del over med ham i forhold til lydighed også prøve at belønne i stedet for at "straffe" med at lukke i haven osv! Tror ihvertfald det har modsat effekt at blive irriteret på ham og lukke ham ud osv.. Også selvfølgelig træne med ham.. Det er åbenbart en svær periode for ham, så jeg tror personligt jeg ville prøve at gi lidt ekstra kærlighed/tryghed og ro samt forståelse selvom det er svært da det jo sikkert også er hårdt at ha baby..

• #8   10. feb I gør jo relativt mange ting - men hvad med relationen?
    Er I stadig bedste venner eller er han lidt i vejen?
    Jeg tror I skal finde svaret på problemerne hos jer selv og i det følelsesmæssige skridt I har tager siden baby kom til.

Han kan udmærket mærke forandringen.

• #9   10. feb CH, Ja! Vi har stadig den gode relation, han vil stadig arbejde for mig, og jeg bobler af glæde og stolthed når han gør det, og vi er generelt tæt. Vi hygger altså også sammen, det er ikke tydeligt nok her i tråden men det gør vi.

Men jeg forstår hvad du mener, at det er nok når han så bliver ulydig at vi skal arbejde endnu mere.

Det ER heldigvis ikke træls det hele, han er så sød ved Emma, og han er god til at falde til ro når hun sover, han er en puttegris hos mig om aftenen og vil bare ligge helt tæt om natten. Han klarer egentlig det her utrolig flot. Uvanerne er kommet snigende her de sidste par uger, og det ska vi ha gjort noget ved.

Jeg vil forsøge at finde en anden måde at håndtere det på, uden at ende med at lukke ham ud i haven. Hvilket heller ikke er fair, men jeg mister overskuddet sidst på dagen.

• #10   10. feb jeg tænker den nye lugt kan få ham til det.

og hans nye job. han har jo en at passe på. og måske er opgaven lidt for stor for ham. så stresser det lidt.

Jeg ville forsøge at give ham lidt fri, vise i har barnet og han ikke behøver deltage i alt og så rengøre godt de steder. måske give ham enkelte opgaver i stedet for at han er med i alt.

og så sørge for at han er stimuleret nok til at lægge sig og få en god lur. er hans kortisol niveau højt pt kan det hjælpe at tage ham i snor og bare sidde. så kan man se luften får ud af ballonen. Det er fordi kortisol holder ham i gang

• #11   13. feb Nå, der var altså en anden årsag også. Han har en blære betændelse. Der er fundet krystaller i urinen.
    Så det ska vi lige ha styr på nu.

• #12   13. feb Rigtig god - og forhåbentlig hurtig - bedring til ham smiley

• #13   13. feb Tak Bodil. Jeg håber ikke han har gået med det alt for længe.

• #14   13. feb Det forstår jeg godt, du håber.
    Krydser fingre for, at han snart får det bedre smiley

• #15   13. feb Rigtig god bedring med ham smiley

• #16   21. feb Alt er som det plejer nu, så det har været en blærebetændelse der har påvirket ham.
    Er virkelig glad for at jeg fik tjekket det.

• #17   21. feb Hvor er det dejligt at læse smiley
    Heldigt at det "bare" var blærebetændelsen.

• #18   21. feb Åh hvor skønt smiley

• #19   22. feb DEJLIGT at høre smiley

• #20   22. feb herinde gør folk tit grin med at smerter kan være årsagen. Det virkelig triste ved det er at det er det i 9 ud af 10 tilfælde.

godt du fandt årsagen som kunne løses så let smiley

• #21   22. feb HL, jeg har en hund som reagerer på smerte, og det er jeg obs på. Men altså det første (og måske naturlige) svar var for mig at det havde noget med baby at gøre. Og det har det så også men den primære årsag har været smerte.

Min mand har været syg hele ugen så jeg har ikke haft en alene tur med Asterix, kun ture med barnevogn, men igår fik vi en go lang tur på marken med træning og indkald, glæden lysteud af ham. smiley

profilbillede
  • #22   22. feb præcis du gjorde det rette

min kritik går bestemt ikke på dig og det glæder mig at han er så glad for baby:) sikke et venskab de får!

• #23   22. feb Det håber jeg, men bare de trives sammen side om side, så er jeg glad. For min skyld behøver de ikke være så tæt knyttet at det bliver usundt for Asterix at være i, eller at vores gæster risikerer at miste næsen hvis de kigger på hende.

Vi gør ihvertfald alt hvad vi kan for at være afslappede men stadig sætte regler for deres "samvær". smiley

• #24   22. feb Det skal I nok klare flot! smiley

Kommentér på:
Erfaring med hund og baby

x