{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
649 visninger | Oprettet:

Import af hvalp i Corona-tider {{forumTopicSubject}}

Vi står (forhåbentlig) og skal have hvalp her i sommeren. Vi har kontakt til en kennel i både Sverige og Tyskland. Jeg har søgt både på dansk, svensk og tyske sider og vil gerne være sikker på at der ikke er noget jeg har overset. Det er i øvrigt først til juli, så jeg ved at meget kan ændre sig.

Der er indrejseforbud i Sverige, gældende til 15. maj, men dette gælder ikke EU-borgere og det burde derfor ikke være et problem for os. Der er så vidt jeg ved ikke ændret på kravene fra fødevarestyrelsen om import af hvalp (altså okay, så længe hvalp er mellem 8 og 12 uger og ikke har rabies-vacc.).
Så derfor burde Sverige ikke være et problem (eller har jeg overset noget?)

Tyskland pålægger at åbne op for grænsen til Danmark d. 15. maj, så der burde heller ikke være noget, eller?

Nogen der har hørt noget eller også planlægger hvalp fra udlandet denne sommer?

Kommentarer på:  Import af hvalp i Corona-tider
  • Vitus T
    Vitus T Tilmeldt:
    apr 2020

Følger: 13 Svar: 1
    #1   11. maj hvis du har dansk pas kan du godt køre til Tyskland og Sverige også hvis du bare skal handle. jeg stod med nogle fra militæret der plejer at stå ved grænsen. og spurgte dem af ren nysgerrighed

• #2   11. maj Jeg står i den situation, at jeg har en hvalp siddende i Tyskland. Vi kører ned og henter ham på lørdag, da grænsen lige først skal åbne.
    Vi har haft kontaktet politiet, både dansk og tysk, for at høre om vi kunne hente ham inden de åbner grænserne. Og det kan man ikke, som privat person. Ellers havde vi hentet Walther for længe siden. smiley
    Den eneste måde man kan få hunden over grænsen nu, er at I står på hver sin side af grænsen, og så hjælper politiet med en overlevering.
    Men hvis du også først skal hente hvalp i juli måned, så er grænserne jo åbnet op, og så kan du jo godt hente hvalp. smiley

• Bella J
    Bella J Tilmeldt:
    okt 2019

Følger: 1 Svar: 15
    #3   12. maj Og du er sikke på grænsen åbner så alle kan køre ind og hjem uden problemer

• #4   12. maj Ja, grænsen til Sverige er åben på Sverige-siden for alle EU-borgere. Så jeg kan godt komme til Sverige og hjem igen, men svenskere kan ikke komme til Danmark, da Danmarks grænser er lukket.

Tyskland pønser på at åbne grænserne til Danmark d. 15. maj, så vidt jeg kan læse.

• #5   12. maj Sverige er ikke noget problem at komme til ihvertfald.
    Tyskland har garanteret sine grænser åbne til den tid også, de presser jo Danmark til at Åbne også.
    tror ikke det bliver et problem for dig at hente hvalp

• #7   13. maj Nej, intet er sikkert endnu.
    Men når TS først skal hente hund i juli måned, så burde grænserne være åbnet op.
    Og jeg venter spændt på at høre, hvad de beslutter, så jeg kan få hentet min hvalp. smiley

• #8   14. maj Vi har i dag overført depositum til kennelen i Sverige smiley

Så må vi finde ud af om vi kan komme og besøge dem inden. Jeg vil rigtig gerne afsted i pinsen, men opdrætter er lidt Corona-forskrækket og det respekterer vi selvfølgelig.
    Ellers følger vi med via billeder og video.

Så nu skal vi bare vente på 1. juli smiley

Kommentér på:
Import af hvalp i Corona-tider

x