{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
613 visninger | Oprettet:

Åh hvad gør man hvalpesalg {{forumTopicSubject}}

Åh sidder med den væmmeligste følelse i maven.
Jeg har lige åbnet min dba app, og det første jeg ser er en annonce med hvalpeblandinger shistzu og chihuahua. Det billede der ligger forrets på dba findes slet ikke under annoncerne der er lavet på hvalpene.
Der er intet om hvilket køn hvalpene er.
De er 10 uger, og altså klar som i her og nu hent hvalp.
Der står intet om forældrene i annoncen, der er ingen billeder i annoncerne af forældrene, der står intet om kærligt stueopdræt, blot at hvalpene er med i det daglige og kommer udenfor,. ejerne er vil kun kommunikere på telefon eller sms på et nummer der ikke kan søges frem, der står ingen adresse, blot en by, ejer har oprettet sin profil i dag, hvor hvalpene er sat til salg.
Prisen er kun 6500, uanset hvad man mener om priser på blandingshvalpe er det under “markedsprisen” som er på de små hunde her i coronakrisen.
Alt lugter bare af at være hvalpe der er hentet hjem fra en hundefabrik, så det gør bare så ondt i maven, både for hvalpene og får dem som uden kritiske øjne køber, for med den hastighed de små hunderace hvalpe bliver solgt i pt, er de solgt hvis ikke allerede nu, så om en time eller to.
Men man kan jo ikke bevise noget og kan derved ikke gøre noget

Kommentarer på:  Åh hvad gør man hvalpesalg
  • #1   15. maj Man plejer at kunne anmelde annoncer og så kigger de nærmer på det

• #2   15. maj Ja, det gjorde jeg også, men man kan ikke bevise noget, og annoncerne er væk, de var der under en time, og brugeren findes ikke længere på dba.

• #3   15. maj Ud fra det beskrevne er der ikke umiddelbart noget, der skriger hvalpefabrik, synes jeg.

Okay, annoncen fortæller ikke rigtig noget om forældrene og om hvalpenes opvækst og man kunne måske ønske sig, at den var skrevet bedre, men det kan jo sagtens være, at opdrætteren bare venter med at fortælle de ting til han har en interesseret køber i røret.

Uanset hvad kan du ikke gøre så meget, desværre. Nogle mennesker har tendens til at glemme hjernen derhjemme, når de skal købe hund, så selvom det måske er en hvalpefabrik (eller bare ikke verdens bedste opdræt) så skal hvalpene nok blive solgt. Også selvom det gør ondt i maven på os andre, der godt kunne unde alle hvalpe at have haft den bedst mulige opvækst. Sådan er det ikke alle, der har det.

• #4   15. maj Therese det der mest skriger til mig, er kontakt mulighederne , ingen adresse, ingen søgning på telefon nummer, sammenholdt med at man har oprettet bruger samme dag, og åbenbart kun til formålet, for bruger findes ikke længere, men håber for de små du har ret

• #5   15. maj Jeg har jo ikke set annoncen og det kan godt være, at mine alarmklokker også ville ringe, hvis jeg så den smiley Men umiddelbart er der i min verden ikke noget i vejen med at oprette en profil alene med det formål at sælge en bestemt vare.

Men at hvalpene åbenbart er solgt så hurtigt, at profilen allerede er slettet igen, er da helt hul i hovedet. At impulskøbe dyr på den måde lærer jeg aldrig at forstå smiley Og det må nogle vel næsten have gjort, siden det er gået så hurtigt.

• #6   15. maj Det gør det på de små racer pt, de er håbløse at købe pt. , alle vil have hund nu. Vi har været på udkig et stykke tid, så vi har fulgt lidt med på diverse sider. Alle hvalpe er solgt eller reserveret få timer efter de er sat til salg, og vi har dårligt kunnet nok blive skrevet op til en hos Kennelerne, og de steder vi har kunnet blevet skrevet op, har tidligst været i 2021. Vi har været heldige at have nogle kontakter og fundet en lille pige som vi skal hente i pinsen, fra et sted hvor vi ved det er gode sunde veltilpassede hunde, ellers var vores, vi ønsker os hund blevet et 2-3 årrigt ønske, men det havde der jo ikke været noget at gøre ved, hellere det end købe noget man ikke er sikker på er fra noget godt.

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 5 Følgere: 16 Emner: 137 Svar: 5.912
    #7   15. maj Du kunne jo lade som om du vil købe en, og så tage ud og se dem.
    På den måde får du jo vished for hvad det er for et sted.
    Alt andet du kommer med er jo gætteri.....

• #8   15. maj Anni er fuldt på det rene med at det kun er en mavefornemmelse jeg har og ikke et bevis. Det eneste jeg har, er at det en del elementer svarer til det der advares at man skal skal være opmærksom på ved salgsannoncer.
    Det med at tage ud tør jeg ikke, for jeg ved pr erfaring at ser jeg kummerlige vilkår kan jeg ikke bare gå derfra.
    Har prøvet en gang før, hvor jeg mødte en lille hvalp alene i en staldboks uden så meget som et tæppe at ligge på. Endte med at købe hvalpen bare for at få den væk, brugte en national formue på dyrlæge på den (fred være med det), og fik den efterfølgende omplaceret i et godt hjem ( jeg skulle egentlig ikke kigge på hund, men se på en hest til nogle venners børn) Rigtig godt for hvalpen, men ikke desto mindre endte jeg jo med at være en økonomisk støtte til et grimt foretagende, og kan den dag i dag ikke blive enig med mig selv om det var dumt eller godt

• #9   15. maj Det lyder til de har taget klagen alvorligt og slettet både bruger og annoncer

Kommentér på:
Åh hvad gør man hvalpesalg

x