{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.533 visninger | Oprettet:

Totalt surrealistisk {{forumTopicSubject}}

Sidder på skadestuen på Køge sygehus og venter på gemal. Han er blevet bidt temmelig alvorligt af en af naboernes langhårede monsterkat. I vores eget soveværelse. Katten må være hoppet ind af vinduet. Perle hader den af et godt hjerte så vi vågnede ved tumult midt dobbeltsengen. Perle er også blevet bidt så jeg kommer til at ringe til dyrlægen når de åbner. Hun er ikke færdig med penicillinen fra det bid hun fik af samme kat i sidste uge på vores egen godt indhegnede mark. Kommer vist til at tage en snak med naboen om hendes kat. Det er ellers en virkelig sød nabo, men hendes kat er temmelig træls-mildt sagt ??

Kommentarer på:  Totalt surrealistisk
  • #303   21. jun Vi har en enkelt kat i nabolaget, der angriber, hvis den kan komme til det. Vi møder den heldigvis næsten udelukkende når den går med ejer på luftetur med hunden, og der holder den sig til at hvæse og stirre.
    Men den ligger en gang imellem ved jernbaneoverskæringen, og er den der (det er ikke ofte) så går jeg en anden vej - den er skingrende skør.

Ellers kan de fleste af kattene her jages væk, om end enkelte kræver en spand vand for at flytte sig.
    Der er også en enkelt der ynder at spankulere frem og tilbage foran hækken og hvæse og "råbe" af Sten, når han er ude - den kommer heldigvis ikke ind, men fuck hvor trænger den til et løs i røven.

• #304   21. jun Tja Michelle, når man ser alle trådene herinde, virker det mere som normen.

• #305   21. jun Susanne - hvor er alle de tråde? Jeg ser tråde med løse hunde der luftes af en ejer. Det er dælme langt imellem trådene om byer der bare vælter i fritlevende hunde, der render ind og ud af folks haver og huse som de nu har lyst til

• #306   21. jun Altså jeg har set EN hund her der var sluppet ud af haven, ellers er det kun katte.. Jeg har nu bestemt heller ikk set "alle de tråde"

• #307   21. jun Der er helt klart flere uansvarlige katteejere når det handler om at færdes ude uden opsyn.....

men det er jo ikke en konkurrence.
    hund vs kat.

en gang var hundeejere også sådan. så kom der en lov. og konsekvenser som ikke er nogle borgere selv idømmer hinanden, og så kom der gradvis andre boller på suppen.

rabies hjalp bla. hundeejerne på vej. hvem ved. måske covid 19 eller en anden klam kattebåren sygdom, for de er gode til den slags, kan gøre det samme for katteejere smiley

• #308   21. jun Det var i øvrigt en erektion der startede det med hundelove mm smiley Jeg har ikke gået mere ned i det end i det studie hvor der omtales. puha en skam og tab af ære! så måtte selveste kongen gribe ind smiley

her. total griner.. ned i bunden. Christian den 7.

https://videnskab.dk/kultur-samfund/muskelhunde-lov-hviler-pa-historisk-tyndt-grundlag

• #309   21. jun Hl, selvfølgelig er det ikk en konkurrence men altså der er bare flere løse katte uden følgeskab med ejer! Og selvfølgelig er der også ejere med hunde der generer andre mennesker med måden de holder hund på!

• #310   21. jun Pernille jeg tænker det er en anden end mig du skal bruge krudt på at overbevise om det rigtige i det smiley se fx mit tidligere indlæg 307

jeg er helt enig med dig

• #311   21. jun Nej, det er ikke en konkurrence - jeg finder det bare lidt komisk, at man så stædigt holder fast i, at det der med fritlevende katte ikke er mere udbredt end fritlevende hunde. Det kræver a kun et enkelt kig ud i virkeligheden for at se, at det altså ER normen, at katte render frit omkring.

Vi kan klandre hundeejere for meget, der er uansvarligheder nok at tage af - men lige det her er vist ikke så meget et fænomen blandt hundeejere.

• #312   21. jun Enig. Det er heller ikke mit indtryk at de fleste hundeejere lader deres hunde strejfe

• #313   21. jun Skal lige siges at den ene hund der var sluppet ud af haven er den eneste løse hund uden ejer jeg har set i al den tid jeg har boet ude dvs i 17år og jeg har boet i både Århus, Randers og KBH.. Så jeg kan ikk genkende det billede Susanne prøver at tegne af at det må vrimle med løse hunde uden ejer i de store byer..

• #314   21. jun Michelle, er du sød at vise mig, hvor jeg har skrevet det? Jeg skrev blot, at det også forekom blandt hundeejere. smiley

Men som sædvanlig finder man det nødvendigt at gå i "angrebsposition". smiley

• #315   21. jun Susanne, hvis nogen går i angrebspossition så er det da dig, som i stedet prøver at få det til at virke som om det er et kæmpe problem med hunde og ikk helt vil erkende det med katte..

• #316   21. jun Susanne - jeg går da overhovedet ikke til angreb. Jeg undrer mig over, hvorfor det er vigtigt at blive ved at sige at " det gør hunde også".
    Ingen har skrevet at ALLE katte render frit rund og generer eller at INGEN hunde hør det... blot at NORMEN er at katte render frit (endnu da).

Dertil skriver du så om alle trådene herinde om de hunde og at det derfor må være normen - jeg mangler stadig de der links til dem, for jeg har altså kun set måske en håndfuld tråde om hunde der løb frit omkring (altså bare blev lukket ud uden ejer med vilje) i alle de år jeg har været her.

• #317   21. jun Ha ha ha Pernille, nu er du sku rigtig sjov. Godt varmen kan undskylde meget. Jeg forsvarer absolut intet men lægger blot de fakta på bordet, som jeg ser dem her hos os. Men gud hvor er hg morsom som altid. smiley

• #318   21. jun Æbler og pærer..
    Det er en besynderlig præmis I sætter op, når generne fra henholdsvis kat og hund SKAL være de samme for at pointen er understreget..
    Det handler om hensynsløse ejere.. uanset hvad dyret generer med.
    Og her er der ingen, der har noget at lade andre høre..

• #319   21. jun Michelle, du må igang med at google. jeg orker det seriøst ikke, for hg. opfører sig ikke, som jeg vil have det, når jeg skal søge. Desuden er det næppe mit job. Jeg vil jo ikke "se" beviser. smiley

• #320   21. jun CH - det skal de da ikke nej... Men nu blev der jo skrevet om katte der rendte rundt i folks haver og hjem... hvortil Susanne skriver, at det gør hunde også...

Idioter er der alle steder... Men lige præcist det med fritlevende dyr er vist mest et katteproblem.

• #321   21. jun Susanne - næ, men du påstår jo de er over det hele smiley

• #322   21. jun 308 En erektion alligevel smiley

• #323   21. jun Vi har mange fritgående katte herude.
    Både som er ejet og som er vilde.
    Og jeg har aldrig hørt noget brok over fritgående katte fra nogle af naboerne.
    Jeg ved at flere foder vildkattene.
    Incl mig selv.
    Min nabo har 2 katte. Og jeg selv har 1.
    De er venner. De er os alle neutraliseret.
    Jeg har aldrig mødt en løs hund med ejer.
    Har kun mødt løse hunde uden ejer herude.
    Vi har særligt et sted hvor flere er bange for at gå forbi. Fordi der kommer 2 schæfere løbende op af deres grusvej. Meget gøende.
    Men de gør ikke noget smiley og det gør ikke mig noget. For hvis man vender sig om mod dem så løber de bare hjem igen, så mere sker der jo ikke ved det smiley
    Kattene herud er hellere ikke farlig. De løber væk når man kommer gående.

• #324   21. jun Netop min pointe CH. smiley

• #325   21. jun CH æbler og pærer vokser på to forskellige træer.

• #326   21. jun Susanne, selv hvis det foregår sådan hos jer/i din by, så er der dælme langt derfra også til at det er normen!! Plus du spekulerer i at det må være endnu værre i større byer, hvilket altså ikke er tilfældet.. Hvis problemet med hunde var så stort så ville flere her i tråden nu nok også opleve det skal du se, men "sjovt nok" så har alle modsatte opfattelse..

• #327   21. jun Enig i at Susanne jo selv starter det med at sammenligne med hunde og katte..

• #328   21. jun CF ja af alt i verden. Det er en lidt sjov historie.

nu skal der snor på udbrød kongen forarget

smiley

• #329   21. jun CH æbler og pærer vokser på to forskellige træer.

Det behøver de nu ikke.
    Der findes frugttræer, som er podet så der både vokser æbler og pære på samm træ.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 17 Emner: 56 Svar: 5.187
    #330   21. jun Susanne, nu mente jeg ikke i din by, jeg mente herindefra. Du skriver "Herinde er der da også en del med både fritgående hunde og katte". Hvem herindefra har fritgående hunde?

når vi har så mange løse hunde, så tør jeg slet ikke tænke på, hvad større byer har
    Jeg bor i en større by og vi har ingen.

Men jeg kan ikke forstå du tager det så nært at folk påpeger det er et problem med løse katte, det er jo ikke en kritik af alle katteejere.

• Ida og Figo
    mar 2017

#331   21. jun 72% af katteejere lader deres katte løbe frit rundt.
    27% af befolkningen mener at det er et problem med løse katte.

https://www.science.ku.dk/presse/nyhedsarkiv/2018/hver-fjerde-dansker-synes-loese-katte-er-et-problem/

Jeg er med på at løse hunde kan være et stort problem og at mange ikke har ordentligt styr på deres hund når de slipper den, men jeg tror ikke ligefrem at 72% af hundeejerne lader deres hund rende som den lyster.

• #332   22. jun Jeg gætter på, at Susanne mener løse hunde - altså hunde uden snor og ikke hunde, der render frit rundt, som katte gør.

Jeg gætter også på, at Susanne refererer til de (ret mange) tråde om belastende løse hunde, der er rendt hen i hovedet på HG-hunde i snor.

Jeg mener at huske, at Susanne skriver et sted, at hun er klar over, at problemet med løse hunde ikke er lige så stort som med løse katte, men at der, ihvertfald iflg. HG, ER et problem for mange.

Ret mig, hvis jeg tager fejl smiley

• #333   22. jun #329 Jo jo men... Kan vi ikke blive enige om at det mere er undtagelsen end reglen alligevel? smiley

• #334   22. jun #332 Det tænker jeg du har en pointe i. Bestemt.

Men jeg tænker også at folk på HG generelt laver en hel del mere drama omkring løse hunde, end familien Danmark generelt gør.
    Sådan helt i almindelighed.

Og her taler jeg ikke om bidepisoder, men fru Nielsen ulydige labrador eks.

• #335   22. jun "Men jeg tænker også at folk på HG generelt laver en hel del mere drama omkring løse hunde, end familien Danmark generelt gør."

Det tænker jeg også. Hvis jeg ikke var på HG, ville jeg ikke ANE, at der var så store problemer med løse hunde smiley

PS. Sig det venligst ikke til nogen, men jeg ville heller ikke ane, at der var så store problemer med løse katte smiley

• #336   22. jun Jeg har hellere aldrig hørt der var problemer i det omfang som der skrives om herinde omkring løse hunde og katte smiley
    Det er som om problemerne herinde bliver x 100 herinde smiley

I en lille by herude. Har en dame et hunde badebassin.
    Hun fortalte at flere af nabo hundene var kommet og havde leget med hendes hund i badebassinet og der havde været en 4-5 stykker. Så var de gået hjem da ikke gad mere smiley
    Det lød absolut ikke som om at ejeren havde haft et problem med det smiley
    Det var da kun hyggeligt synes hun smiley

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 190
    #337   22. jun Pernille F ... Dertil kommer at flere med hunde har oplevet at blive fulgt efter eller direkte angrebet (Altså deres hund) når de er gået ved/på/omkring kirkegården..

Mon du bor i Randers smiley
    for det lyder meget bekendt, selvom det er et par år siden jeg boede der smiley

• #338   22. jun Det er ikke blevet meldt og det bliver det heller ikke. Vi har tænkt grundigt over det og snakket med et par andre beboere på vejen. For at sige det kort så var vi ikke det eneste sted hvor den kat var til gene. Går man rettens vej så er der jo altid en teoretisk mulighed for at udfaldet ikke er det vi ønsker; at den skal holdes inde eller aflives.
    Iflg lov og mark og vejfred er vi nu - da katteejeren er behørigt advaret - i vores gode ret til at bortskaffe dyret hvis vi ser den på vores ejendom. Og sådan bliver det. Katteejere må vide, at det er en risiko de løber når de lader deres kæledyr rende frit rundt i landskabet.
    Clinton mener heldigvis stadig at katte falder i kaninkategorien og derfor er flinke og rare og skal hilses på. Jeg nåede at gribe ham inden han nåede hen til den ellers havde han sikkert også fået et fur. Så @Søren; Lige på punktet med jagt er Clinton ikke helt rigtig 'irsk'. Han er lidt en Ferdinand når det kommer til jagt smiley Han nøjes med at jagte mus og rotter og krager. Jeg savner min gamle Daffyhund; ja, hun havde selv fået skrammer men katten havde ikke forladt soveværelset i live.

• Ida og Figo
    mar 2017

#339   22. jun Men jeg tænker også at folk på HG generelt laver en hel del mere drama omkring løse hunde, end familien Danmark generelt gør

Meget enig. Jeg kan synes det er træls når en løs hund kommer hen til min i snor, men det er da ikke noget han får traumer af.

• #340   22. jun Så der er Drama Queens her på HG? Det kan da umuligt være rigtigt! smiley

• #341   22. jun Mette godt valg og god idé at vende det med flere naboer.

• #342   22. jun Hama, oh yes det gør jeg.. Er nordre kirkegård jeg omtaler.. Det er desværre noget der sker ret tit der.. Også er der nogle idioter der har sat KLAMME gryder i stor stil med kattemad inde under nogle træer på kirkegården! En ting er at man vil fodre katte og måske vilde katte, men det tiltrækker bare vildt mange rotter, mus mv og sådan noget stiller man seriøst bare IKKE på en kirkegård!

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 190
    #343   23. jun Pernille F
    ja, nordre kirkegård smiley - nu husker jeg også de bakker m.v. med kattemad smiley

• #344   23. jun #340 For meget fritid smiley

• Maria G
    Maria G Online Tilmeldt:
    okt 2018

Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 146
    #346   24. jun Det er jo fuldkommen grotesk at vi har en lovgivning der tillader katte at bide og kradse folk og fæ med potentielt livsfarlige komplikationer til følge, men hvis din hund bliver angrebet af en mindre hund og forsvarer sig, så skal den aflives. Det giver mig SÅ ondt i maven at hunde bliver buret inde i bokse, mens sagerne kører. Det er dyremishandling smiley

• #347   24. jun ja det er faktisk en grotesk pointe.... Vi bør have en lov der sidestiller katte og hunde lovmæssigt så katteejere tvinges til at tage ansvar.... som det er nu har det ene dyr frit spil mens det andet knap må løfte overlæben.... sæt på spidsen naturligvis men det er da ikke retfærdigt

• Ida og Figo
    mar 2017

#348   24. jun hvis din hund bliver angrebet af en mindre hund og forsvarer sig, så skal den aflives

Lad os nu lige holde os til fakta her. Nej en hund der forsvarer sig skal selvfølgelig ikke aflives.

• #349   24. jun næppe men min pointe i forlængelse af det indlæg er også mere at det er uretfærdigt at det kæledyr der er flest af i antal i DK ikke har en lov specifik rettet mod dette dyr.

det er ikke 1800 tallet... katteejere kan blive oplyste hvis de vil. ganske som hundeejere. Jeg kan ikke se argumentet imod at der laves en kattelov med specifikke krav til den der vælger at eje det dyr

ganske som ved den der vælger at eje en hund

men politikerne vil ikke

• Maria G
    Maria G Online Tilmeldt:
    okt 2018

#350   24. jun Lad os nu lige holde os til fakta her. Nej en hund der forsvarer sig skal selvfølgelig ikke aflives.
    Nøh, men ikke desto mindre er der flere eksempler på at det netop det er sket.

• Dorte H
    Dorte H Online Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 13 Svar: 747
    #351   24. jun 350. Maria, vil du ikke nok linke til et sted hvor man kan få de oplysninger, for jeg har ikke kunnet finde et eneste verificerbart tilfælde.

Jeg kan finde rigtig mange der påstår at det er sket, men absolut ingen an/vil dokumentere det.

• Maria G
    Maria G Online Tilmeldt:
    okt 2018

• Dorte H
    Dorte H Online Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 13 Svar: 747
    #353   24. jun Det eneste man får ud af det link, er at han skal aflives p.gr.a. en misforståelse?

Hvordan skulle det kunne verificeres at det er fordi han har bidt en lille hund der angreb ham?

• Ida og Figo
    mar 2017

#354   24. jun Øh var Valdemar ikke den hund der sprang sit halsbånd og spurtede over gaden for at angribe en lille hund der blev skambidt??

https://www.facebook.com/go.tv2.dk/posts/10154420916450205/

Det har da vist ikke ret meget med forsvar at gøre.

• #355   24. jun Jo det var. Og noget med at halsbåndet ikke kunne holde eller var i stykker eller noget og ejer vist også havde drukket.

• #356   24. jun Ganske korrekt.

Halsbåndet var nu sat forkert på.

Men stadig en trist historie, og i øvrigt en usædvanlig adfærd for en Broholmer. Har kun mødt en køns-aggressiv Broholmer og jeg har immervæk mødt mange efterhånden.

Uanset hvad, var det den der angreb og personligt havde jeg ikke kørt sagen hvis det havde været min.

• #357   24. jun "Det er jo fuldkommen grotesk at vi har en lovgivning der tillader katte at bide og kradse folk og fæ med potentielt livsfarlige komplikationer til følge"

Vi har en lovgivning der påbyder katteejere at holde deres katte på egen matrikel. Bider og kradser de UDEN for denne, må det dermed være ulovligt. Problemet er vist, at vi har en lovgivning, ingen tager synderligt alvorligt - heller ikke lovgiverne eller politiet.

Kommentér på:
Totalt surrealistisk

x