{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Gastro RC
  • #1   2. sep Jeg tænker der ikke er andet for end at prøve.

Hera får det, men det er mest fordi det af en eller anden årsag har god effekt på hendes forunkler. Men de gange hun har fået det mod mavebøvl har det virket hurtigt.

• #2   2. sep Hvis du oplever det ikke virker, så vil jeg anbefale dig en allergi udgave. Der er protein hydrolyseret.

Hmm, måske er forskellen at der er roe i RC

• #3   2. sep Jeg ved ikke hvad der får det til at virke, men har rigtig god erfaring med mavemad fra RC.

Vi fik det, da vores hvalp havde helt tynd mave og den var rettet op på 3 dage (sammen med zoolac)
    Nu får han en håndfuld eller to, hvis vi oplever hans afføring er meget smattet (han går og æder alt muligt på gåturerne) og allerede næste dag er maven fin igen smiley

• #4   2. sep Det er bare fordi når jeg kigger på ingredienserne minder det mig lidt om Arion, som jeg har prøvet. Så jeg tænkte på hvad der gjorder det til vet food.

• #5   2. sep Der skulle så vidt jeg husker være tilsat tarmbakterier som skulle hjælpe med at regenere maven.
    Derudover er foderet vidst hydrolyseret.

• #6   2. sep Gastroen er ikke hydrolyseret, eller jo lidt af proteinen er, men ikke som nogle af de andre varianter smiley

• #7   2. sep Jeg aner ikke hvorfor det virker , men ved bare at det virker hos Henning. Han begyndte på det i mandags sammen med zoolac fordi han havde helt flydende afføring ( sikkert pga alt det han spiser af underlige ting på gåture, i haven osv ), og allerede dagen efter var det normalt. Vi fortsætter indtil der ikke er mere, og så bliver han kørt over på hans normale tørkost igen .

• #8   2. sep Jeg tvivler dog på det er proteinerne der er problemet. Han får pt MUSH (forskellige varianter hver måned, alt fra lam til laks) og han trives på MUSH. Men jeg synes det er lidt dyrt og nogen gange savner jeg det smarte ved at kunne bruge tørfoder som belønning/foder søg osv. Men har endnu ikke fundet et eneste tørfoder som ikke slår hans mave ud. Det tætteste vi kom var Naturea Iberian Pork. Men hørte nu så mange skrive godt om RC gastro, at det nærmest må prøves.

• #9   3. sep Vi har også prøvet RC Gastro i kombination med zoolac ved løs mave, og som andre skriver, så virker det bare.
    Jeg har ikke fået gennemlæst indholdsfortegnelsen godt nok til, at kunne sammenligne med vores eget foder, men det er jo altid interessant at vide, hvad der gør forskellen.

Max var meget begejstret for Gastro, og synes det var kedeligt at skulle tilbage igen, da der ikke var mere at blande op med, men nu har han glemt alt om det og spiser fint sin egen mad.
    Da jeg tog Gastro fra til Max, blev jeg i den grad overfaldet af kattene - de var helt syge for at få tiltusket sig en smagsprøve, så der var en værre kattejammer smiley

• #10   4. sep Freja fik en slem tarmbetændelse, som faktisk var ved at tage livet af hende.
    Efterfølgende var hun på antibiotika et par gange om året, nogle gange hver tredie måned.
    For 2 år siden var der en "klog" dyrlæge som anbefalede "Gastro".
    7, 9, 13 hun har ikke haft problemer siden.
    Hvad der er i, der må jeg melde pas.
    Men det virker smiley

• #11   4. sep Åh jeg må altså prøve det, men der er bare ingen steder som har smagsgaranti hvor det kan købes (hvilket har redet pengepungen nogle gange).

• #12   4. sep Der er rigtig mange dyrlæger, der sælger Royal Canin og de har alle sammen smagsgaranti.

• #13   4. sep Petworld forhandler det og har smagsgaranti:

https://www.petworld.dk/produktsoegning/?query=gastro

• #14   4. sep Nu har Sam været på RC gastro i 5 måneder, og det kan virkelig noget!
    Han har aldrig haft en bedre mave, han får ved siden af en masse forskellig snacks og godbidder og maven har aldrig været så stabil før nu.

Hans energi niveau er fuldstændig uændret, afføring er perfekt, han skal have en lidt større mængde foder end før og pelsen får ekstra tilskud af lakse olie.

• Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

Svar: 113
    #15   4. sep Kan det være psyllium frøskaller der er forskellen?

Der er både psyllium i RC og i Specific, men ved ikke om det også er i Hills`?

Min gamle dyrlæge sagde at man bare kunne købe en pose loppefrøskaller( psyllium) og selv give en skefuld i maden han solgte også poser af det, men selvom det lyder dejlig let er vi endt med at købe specific CID hvis der er maveproblemer.

• #16   5. sep Der er forskellig ting i foderet der gør at tarmen genopretter sig, hvis hunden f.eks. har haft tarmbetændelse, samt loppefrø skaller som hjælper med at samle afføringen, det er der ikke lige frem i hills, det er bare lavet som et foder der skulle være nemmere for hunden at optage. smiley

• #17   10. sep Så blev der købt en pose og prøvet af. Desværre er det heller ikke RC gastro vi skal fodre med. Vi er nu på 10 dagen af foderet, og han har stadig blød mave. Tilgengæld skider han kun to gange om dagen, og mængden er lille på gastro, hvor på andre tørfoder skider han dagen lang kæmpe lorte. Så det er nok det tørfoder han klarer sig bedst på på trods af soft ice mave. Det var forsøget hver.

• #18   10. sep Hvad med at prøve det hydroliseret foder RC laver? smiley

• #19   10. sep Har I prøvet RC Hypoallergenic?

Det giver typisk hård mave... Eller i nogle hundes tilfælde, alm. afføring smiley

Er hans afføring testet?

• #20   21. sep Jeg bruger det til min hund da de fandt ud af han ikke kan optage proteinerne i foderet, og ved dette foder er proteinerne slået i stykker. Så han nu optager maden og får ikke slået maven i stykker. Han kan kun tåle det foder

• #21   21. sep Har du prøvet med vådfoderet? Jeg synes at det virker bedre end tørfoderet smiley

Kommentér på:
Gastro RC

x