{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
375 visninger | Oprettet:

Flåter og sygdomme {{forumTopicSubject}}

Hmm.... De bæster kan åbenbart sagtens slæbe rundt på flere sygdomme på én gang smiley

Så meget desto mere grund til at sikre sine hunde med godkendte præparater.

https://www.tv2lorry.dk/gribskov/1000-flaater-fra-gribskov-undersoegt-forsker-overrasket-over-haarrejsende-resultat?fbclid=IwAR3c97i1GDLuIdwpOmKsfg1F3Mr5962-RJZG82IN56m7xYGlAjjasAIK9v4

Kommentarer på:  Flåter og sygdomme
  • #1   5. sep Ja, jeg har lært lektien på den hårde måde.
    Archie kommer sig aldrig helt over hans anaplasmose. smiley Desværre
    Så jeg bruger aldrig alternative metoder til flåtbeskyttelse igen.

• #2   5. sep Åh, jeg vidste ikke at det var anaplasmose han havde smiley Det er virkelig noget skidt at rende ind i! Gittas havde det som ung, og hun ved en hel masse om at få hunden på højkant igen - hvis du mangler lidt inspiration smiley

• #3   5. sep for år tilbage havde jeg en kollega hvis hun rendte ind i en flåt der smittede hunden med både Anaplasmose, TBE og Borrelia, de kæmpede ½ år men tilsidst måtte de indse den aldrig kom sig ...

min yngste har haft Anaplasmose der satte sig på hjernen, hun fik angstanfald fra den ene dag til den anden, og er heller aldrig blevet helt den samme .. og den ælste fik Borrelia sidste år, men det er nu gået ok ...

• #4   5. sep Ville I så anbefale Nexguard og Bravecto? Det virker jo blot først, når flåten har suget hul.

• #5   5. sep Siden Honey begyndte at få Bravecto, har jeg ikke set en eneste flåt bide sig fast på hende. De kravler på hende, men bider sig ikke fast.

• #6   5. sep Jeanette: Ja. Og det med at det først virker efter de har bidt, ser bestemt ikke ud til at være rigtigt. Jeg har brugt Bravecto siden det kom frem, til mine hunde (min kat er indekat, ellers havde hun også fået en omgang), og de bliver simpelthen slet ikke bidt, når de får det, på trods af, at deres pels er fyldt med flåter, efter endt gåtur.

Derudover virker det oftest også længere, end der står i produktbeskrivelsen. Oftest er det ikke nødvendigt, at give det mere end max 2 gange årligt.

• #7   5. sep Jeg hader simpelthen de mider af et godt hjerte!

Svende får også Bravecto og får ikke flåter, der bider sig fast, når han er på de piller. De virker også længere end de tre måneder, de skriver.

Vi bor lige midt i flåt helvedet i Nordsjælland, og så længe de skide mider bærer på de voldsomme sygdomme, bliver han behandlet.

Jeg har faktisk overvejet vaccinen mod TBE til mig selv...gad vide, hvorfor den endnu ikke er udviklet til hunde smiley

• #8   5. sep Mine hunde får nu enkelte flåter, som bider sig fast - trods Bravecto. Men de dør meget hurtigt, er er bitte små når jeg piller dem af.

Men det er stadig det mest effektive jeg har prøvet til dem. Seresto halsbånd virkede fint, så længe hundene ikke soppede eller badede, men da særligt Bella elsker at bade, blev det lidt omsonst.

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 144 Svar: 6.710
    #9   5. sep Mine hunde har nu også en flåt der har bidt sig fast på trods af at de er behandlet.

Kommentér på:
Flåter og sygdomme

x