{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
493 visninger | Oprettet:

Hjemve? {{forumTopicSubject}}

Jeg har indimellem Marliy med på besøg ved familie og venner. Ingen problemer, han er sød og nem at have med og han hygger sig. De fleste har have og hunde at snakke med. Efter nogle timer (4+) er han lidt rastløs og og søger mod døren. Ikke fordi han skal af med noget men fordi han vil hjem. Det lyser ud af ham og folk siger “nå vil du gerne til at hjem?” Ret uhøfligt smiley
Jeg har haft ham i 4 måneder så jeg tænker det er fordi han bare slapper mest at herhjemme.

Har i også hunde der er sådan? Mine andre hunde ville næsten ikke med hjem

Kommentarer på:  Hjemve?
  • #1   3. okt Atlas er på samme måde, når han er med nye steder. Ved han, at det er et sted, vi plejer at overnatte, så finder han ro og opfører sig, som han gør herhjemme. Men er vi bare på besøg, så er han altid klar til at tage hjem, før jeg er smiley . Jeg tror også, at det har noget med at kunne slappe af at gøre. Atlas er ellers ret god til at lægge sig ned og være i ro, men ikke på samme måde, som når han er hjemme.

• #2   3. okt Coco er også altid klar til at komme hjem efter nogle timer:) Selvom hun er helt hysterisk glad når vi kommer ind venner og families hjem, så er eget hjem bare bedst:)

• #3   3. okt Fuldstændig som A&Atlas beskriver det smiley Cosmo når også til et punkt, hvor han gerne bare vil hjem. Undtagen når vi er hos min mor (der er vi så også meget). Men når han er på besøg hos nogen, hvor vi ikke kommer så tit, så kan man godt mærke på ham, hvornår han ikke synes det er så spændende mere.

• #4   3. okt Bella er nærmest pinlig, når vi er andre steder smiley Hun viser på alle måder, at hun er meget, meget utilfreds med at være hvor vi er, og så snart jeg gør mine til at vi skal hjem, gakker hun helt ud smiley

Dorit er som regel svær at få med hjem, for hun er typen som kræver opmærksomhed fra alle, og det får hun, og det er jo tydeligvis federe end at tage med hjem smiley

Jeg fatter ikke hvordan mine hunde er blevet så forskellige, og alligevel så fantastiske smiley

• #5   3. okt Jamen vi bor i en bette lejlighed så jeg forstår ikke han vil hjem fra fx min veninde der bor ude på landet med skov, plæner og marker, en masse fugle og to små tæver.. det er måske for meget spændende på en gang smiley

• #6   3. okt Han er sikkert bare mættet af indtryk, og hvis han har svært ved at finde ro andre steder, vil han bare gerne hjem, så han kan få ro.

• #7   3. okt Jeg tror, det er ganske normalt.

Mine har altid syntes, at det var hyggeligt at komme på besøg, men bortset fra hos min mor hvor vi ofte overnattede, så ville de også gerne hjem igen efter nogle timer. Så ude godt men hjemme bedst.

• #8   3. okt Måske det kan hjælpe hvis du har et bur eller lignede med til ham, så han har et trygt sted, hvor han kan slappe af.

• #9   3. okt About, det har jeg godt overvejet. Eller et tæppe af hans.
    Jeg tror også at han bliver mættet. Jeg bliver selv træt og får hjemme-trang ret hurtigt så vi tager også hjem når han viser han vil.
    Vi tager fx tit ned til min mor som bor 1,5 km gåtur frem og tilbage igennem en park. Han nuller rundt i haven, tigger ost af min mor og sidder på skødet og bliver kløet. Den bedste aktivering for han sover godt bagefter

• #10   3. okt Min jackline var sådan. Jeg tog bare hendes stofbur med, så gik hun ind og lagde sig og då var der ro.

• #11   3. okt Jeg har ikke som sådan mulighed for at tage et bur med. Men et tæppe kunne måske give det samme

• #12   3. okt Jeg føler med din hund. Nogen gange er jeg også på besøg hos nogen, og pludselig vil jeg bare gerne hjeeeeem xD

• #13   3. okt Min gamle beagle var også sådan - hun blev dog ikke bare rastløst men EKSTREMT insisterende, når hun mente, vi havde været et sted længe nok.
    Det løste sig, da vi begyndte at tage hendes dyne med. Så var der ingen slinger i valsen, og når hun havde hilst, og tigget sig til det mad, hun nu engang var i stand til, så rullede hun sig sammen og sov tungt smiley

Vi overtog hende først, da hun var 3,5 år gammel, så jeg tror en del af det lå i, at hun faktisk slet ikke havde været vant til at være med rundt, før vi fik hende smiley

• #14   3. okt Baby kan godt være sådan engang i mellem.
    Jeg har altid hans bur i bilen, så han kan få det ind hvis det er nødvendigt.

Mine er altid med, alle steder det er muligt, så det er ikke så tit det sker. Men Baby kan altså godt få brug for lidt ro, og han snork sover så snart han rammer buret smiley

Kommentér på:
Hjemve?

x