{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

Give energi og mæthed {{forumTopicSubject}}

Endnu et mave-indlæg smiley det sidste

Min hund har i den sidste uge fået hjemmelavet diet kost samt i/d vådfoder samtidig med han har været på medicin, det sluttede i fredags. Han er fortsat på kost med lav fedt% og jeg kan godt mærke han ikke er så kæk og aktiv som han plejer. Han holder ikke til de ret lange gåture og sover mere. Han har ikke symptomer på sygdommen mere og er glad og virker ikke trykket. Han virker sulten og tigger en del. Han har tabt sig en del
Hvad giver god mæthed og lidt mere pep? Kogte grøntsager er han blevet træt af

Kommentarer på:  Give energi og mæthed
  • #2   16. nov 2020 Købt I/D tørfoder og drop det hjemmelavede, det er der simpelthen ikke næring nok i.

• #4   16. nov 2020 Det hjemmelavede var fx ris, kogte grøntsager og lidt torskerogn. Kunne også være kogte grøntsager og pasta med kogt kylling

Jeg lavede klatkager i ovnen fra dåsemaden og blandede hk kylling med æg og husk og bagte det i ovnen

• #5   16. nov 2020 Har lige modtaget i/d tørkost med posten. Håber det gør lidt smiley

• #7   17. nov 2020 Jamen det var det han måtte få de første 5 dage. Jeg har efterfølgende suppleret med i/d vådkosten smiley der er selvfølgelig heller ikke så meget i. Men han fik så også de kyllinge-boller jeg lavede og så også lidt kogt kylling

• #9   17. nov 2020 Hvad giver god mæthed og lidt mere pep

Fedt

• #10   17. nov 2020 Tak jeg håber at tørkosten giver lidt mere “fylde”. Begyndte også noget Rinti vådfoder specielt til det hvor der heller ikke er så meget fedt i. Han virkede glad og frisk i morges så måske det går smiley

• #11   17. nov 2020 John, ja men det må han desværre ikke få. Han er vant til rc hvor der er en del fedt i

• #14   17. nov 2020 #11

Du spørger om mere energi, og det er helt klart fedt der giver energi.
    Blot det. smiley

• #15   17. nov 2020 Hvis det er bugspytkirtlen, den er gal med og/eller IBD, er fedt absolut no go!

Gastro Intestinal Low fat er rigtig godt til disse lidelser. smiley

• #18   17. nov 2020 Flere top lure coursing whippets lever på en kost, som er meget fedtfattig, for at forebygge bugspytkirtelbetændelse. En del myndeejere fodrer med foder som ligger omkring de 8% fedt, så snart hunden går fra hvalpe til voksenfoder

Jeg tænker derfor, at energien nok skal komme, når han igen får et fuldfoder, selv med lav fedtprocent, specielt hvis du supplerer med lidt vådt også, så han måske har lyst til at spise lidt mere.

Mon ikke det lige nu er eftervirkninger af anfaldet og den efterfølgende skånekost, som stadig kan mærkes på ham.

• #19   17. nov 2020 Helt ærligt jeg forstår simpelthen ikke spørgsmålet, TS skriver at hunden har tabt sig og virker sulten! Så giv da mere foder! Det er da egentlig ikke så svært, et godt fuldfoder med lavt fedtindhold og så meget foder hunden skal bruge for at holde vægten!

• #21   17. nov 2020 Hov ja smiley han fik taget en blodprøve som viste ubalance i bugspytkirtlen

• #22   17. nov 2020 Han får selvfølgelig den portion han skal have, men jeg kan jo ikke give ham hvad en schæfer ville spise smiley

• #23   17. nov 2020 #22 - jooo, hvis han kan æde det, skal han have det ..

• #24   17. nov 2020 Så tror jeg først han får mavekneb.

Tro mig, han er en ædedolk så han får gode portioner

• #26   17. nov 2020 Nej nu må du da lige stoppe, naturligvis kan du da give ham mere, er han sulten og taber sig, så skal han jo bare have mere, glem alt hvad der står på pakken, fyld bare på, det sker der absolut ikke noget ved, jeg forstår simpelthen ikke hvor du har den ide fra???

• #27   17. nov 2020 Hvis han er tynd og kan spise mere, så skal du sætte mængden af foder op. Du kan ikke bruge foderanbefalingerne på poserne med hundefoder til noget.
    For nogle hunde passer de, men for de fleste er den vejledende mængde enten for stor eller for lille.

Min tæve på knap 2 år får den anbefalede mængde af det tørfoder, som udgør ca. halvdelen af hendes energiindtag, resten er en blanding af vådfoder, råt og rester. Hun er en mager pind, men meget aktiv og med en høj forbrænding.

Yngste, Daisy på 7 måneder får samlet set, ca. den anbefalede mængde, hun må gerne smide et par hundrede gram, så på et tidspunkt skærer jeg lidt i mængden, men ikke nu, hvor hun stadig er i udvikling

Bianchi hendes mor på 4 får ca. halvdelen af det anbefalede, hun skal tabe sig et kilo, vægten flytter sig også nedad, men det går langsomt.

Ældste Ghini på 10, får ca. 1½ gang det anbefalede og er for alderen i perfekt kondition, var hun ung skulle hun smide nogle hundrede gram, men med hendes alder må der gerne være lidt ekstra, hvis hun ryger ind i en omgang dårlig mave eller lignende.

Blot for at illustrere, at energibehovet er forskelligt hos forskellige hunde og alder ikke nødvendigvis har nogen betydning.

• #28   17. nov 2020 Nu handler det ikke om tørkosten som jeg lige har fået men om den skånekost han har fået indtil nu smiley jeg giver ham selvfølgelig alt det han spiser. Men så meget kan der altså ikke være i den bette mave. Jeg kan jo ikke proppe det ned i halsen på ham.

• #29   17. nov 2020 Men jeg håber selvfølgelig at den tørkost og det dåsemad jeg modtog i går kan gøre at han får det han skal ha

• #30   17. nov 2020 Selv ville jeg ikke bare hælde på ham. Giv det lidt tid, han er kun lige begyndt at få ren tørkost, fra periode med skånekost, uden ret meget næring smiley

• #32   17. nov 2020 En hund, der lige har haft betændelse i bugspytkirtlen skal man bestemt ikke bare fylde på - det er vejen direkte til et nyt anfald!

Der skal startes langsomt op, eventuelt suppleres med skånekost, som han hidtil har kært på.

Husk lige i jeres svar, at det ikke er en rask hund, I rådgiver omkring.

• #33   17. nov 2020 Tak, skrighunden! Jeg passer netop på og måler hans mad op

Kommentér på:
Give energi og mæthed

x