{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Barnetro/hørt fra børn om hund
  • #1   9. jan Jeg hørte et lille barn forklare sin bedstemor, at skærmene på en IGP bane var så man kunne lege gemmeleg med sin hund smiley Det er da en meget hyggelig måde at se det smiley

• #2   9. jan Fra en teenager : "almindelige schæfer bruges til politiet fordi de kan se uanset om det er mørkt eller lyst, hvide schæfere bruges ikke for de kan ikke se i mørke. " smiley

• #3   9. jan #2 Haha, det var smart smiley

• #4   9. jan Hørt fra voksne :

"du skal ikke løbe fra en jagthund- så vil den jage dig".
    "du kan se det er en ægte labrador, fordi den har lang hale".

# 3 Mega.. og vigtig viden! smiley

• #5   9. jan Guuud, mon Petries mor har været Petries far utro med en lab? smiley

• #6   9. jan # 5 med mit kendskab til Petries opdrætter tænker jeg nej smiley

• #7   9. jan Haha nej smiley Det ville også være mærkeligt, hvis min kærestes far havde snydt os smiley

• #8   9. jan # 7 en smule smiley

• #9   9. jan Jeg spørger min nevø om ikke han synes Marley er sød.
    “Jo men min farmor og farfar har en kæmpestor hund der hedder Cæsar”. Ja okay.. kæmpe lokum af en grosser sennen vs en katte-agtig skødehund på 3,5 kg smiley

Ja okay ikke tro eller påstand men syntes det var sødt

• #10   9. jan Hunde med skæg er hanhunde.
    Hunde med skæg er gamle.

Har så også oplevet voksne mennesker som troede at vores sorte dværgschnauzer måtte være vores Kerry Blue Terriers hvalp smiley

• #11   9. jan "Som barn troede jeg fx, at pudler kun kunne være hundhunde"
    Det er vel sådan set rigtig nok smiley smiley

• #12   9. jan Jeg fik at vide at jeg kunne se, at min dsg var ægte fordi den havde både sorte og hvide negle

• #13   9. jan Godt nok ikke fra et barn, men barnets mor, som jeg vil mene var næsten mere grotesk, end hvis det havde været ungen, der havde sagt det;

Jeg går med Mocca i byens lokale park, da jeg ser en mor og barn (ca 4-5 år) kommer imod os. Jeg når lige at sukke lidt indvendigt da jeg grundet tidligere oplevelser med folk der har tænkt; Golden Retriever = krammebamse, lad være at spørge ejer", tænkte at jeg nu endnu engang skulle være hende den sure kælling, men nej!

For da de kommer forbi, hiver moren ungen til sig i ren panik og får fremstammet "kom her, 'navn på ungen', den viser tænder, den kan bide!"

Bonusinfo: det var en varm juli sommerdag - og ja, min hund "viste tænder" og tunge smiley

• #15   9. jan 4-5 årig dreng går med sin far og ser mig og Louie: komme gående.
    Dreng: Faaaaar, hvorfor går manden med et marsvin?

• #16   9. jan Det er ikke kun børn, men folk har forvekslet mine hunde med både katte og kaniner smiley men okay til deres forsvar er de mindre end begge dele, her sorte og har store stritører.

Jeg har med garanti hørt en masse sjovt og sødt fra børn, men nu kan jeg selvfølgelig ikke huske det.

Jeg er dog tit blevet spurgt om Lucky er Rosas mor, men det er igen ikke kun fra børn. Igen de ligner hinanden og rosa er lille bitte, så hvis lucky ikke var en hanhund kunne han da helt sikkert godt være hendes mor smiley og så er han kastreret og har jo "lang" pels, så det er svært at de at han er en hanhund smiley

• #17   9. jan Sidste weekend gik jeg med familien og Umi et dejligt sted i naturen, og andre familier er også ude at nyde det.

Mod os går et forældrepar med en mindre pige på, hvad, 7-8 år, og en stor collie. Lige idet de passerer os kigger pigen helt vildt på Umi og vender sig så mod sine forældre: "nååååårh se, er det en kat??"

Jeg elsker at have en kat smiley smiley

• #18   9. jan Jeg fandt engang en yorkshire terrier, der var stukket af hjemmefra. Jeg spurgte to drenge på 8-9 år om de vidste hvor den boede, hvorefter den ene meget alvorligt spørger: Er den nyfødt?
    Lidt svært ikke at komme til at grine smiley

• #19   9. jan Min lille nevø kaldte mine hunde for Tommy og Palle, da han var mindre. Jeg kaldte dem normalt Stormy og Perle. Det synes jeg var ret sødt smiley
    .... Perle hedder stadig Palle når vi er sammen smiley
    Nu har jeg en lille niece på snart 3 der kalder Clinton for 'bingbong' smiley

Med en af mine gamle irere - Carlson -havde jeg en dag en lidt spøjs ordveksling med en nydelig ældre herre i virkelig fint og dyrt udseende jagttøj.
    Den ældre herre: "Den er da vist ikke helt ren den der" og så pegede han på Carlson.
    Mig: "Jo, da."
    Den ældre herre: "Ruhårs må slet ikke have den farve og desuden er han for lille."
    Mig: "Det er en Irsk Terrier."
    Den ældre herre: "Naaaarhhh det da vist en race du selv har opfundet. Jeg har haft ruhårs hele livet og jeg ved meget om hunde."
    Mig smiley
    Carlson havde en mægtig fin stamtavle, var eksteriør champion og af en Irsk Terrier var han absolut til den største side smiley

• #20   9. jan Kom for nogle år siden gående med Iroh i mørket, hvor han havde sit grønne lyshalsbånd på, som lyser hele manken op. En lille dreng siger til sine forældre, idet vi passerer dem: "Se! Er det en robot?!" smiley

• #21   9. jan Jeg var i Aalborg Zoo med Barbie (lille Powder Puff) og havde hende med på toilettet. Pludselig kigger et barn fra båsen ved siden af ind under skillevæggen og siger "mor, der er lammeben ved siden af" smiley

• #22   9. jan Fra samme tur i Aalborg Zoo:
    Barbie og jeg står og kigger på lamaer ved siden af en familie, der har et barn med. Pludselig får barnet øje på Barbie, og siger "se mor, en baby-lama" smiley

• #23   9. jan Jeg ved nu ikke, om jeg synes, hun ligner hverken lammeben eller en lama smiley

profilbillede
  • Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 9 Emner: 1 Svar: 2.114
    #24   9. jan Hørt fra en voksen:

Jeg havde for nylig en forsikringsmand hjemme hos mig

Han startede med at gå en runde udenfor og kom ind og sad og regnede priser

Ham: så er der gederne
    Mig: jeg har ikke geder
    Ham: hvad med det skur der ude
    Mig: det er hestenes, de går ude hele året
    Ham: jeg synes der stod en ged i det

Her er geden

profilbillede
  • #25   9. jan Jeg har (2 forskellige gange utroligt nok) mødt en ældre herre som meget kraftfuldt, næsten aggressivt, fortalte/spurgte mig: “Ved du godt at du har en schæfer?!?”

Jeg har også i Aalborg zoo oplevet at et barn skreg bag mig “MOR MOR DER GÅR EN BJØRN!” Den stakkels mor blev ret forskrækket men det var altså bare lille Misha smiley

profilbillede
  • #26   9. jan Mange tak for den her tråd.
    Jeg har fået mange grin og det ender nok med at jeg bliver nød til at købe et nyt tastatur fordi jeg flere gange er kommet til at sprutte kaffe ud over det. smiley

• #27   9. jan Godt vi kan underholde dig Anni smiley

• #28   9. jan Der var også en dame en dame; “det er da en pekingeser, er det ikke?”

“Nej det er en japaneser”

“Jeg kender altså godt de racer!”

Okay så.. smiley

• #29   9. jan Mor mor se der er en løve!! Sagt af en lille dreng, engang jeg kom gående med min gamle hund.

• L og hund
    L og hund Tilmeldt:
    nov 2007

Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 26
    #31   9. jan Jeg har prøvet at en mindre dreng sagde: 'nåhr en bambi' smiley Jeg smilede bare og nikkede og kiggede selv på min hollandske hyrdehund, som godt nok var unghund og ranglet, men dog stadig en hund smiley

profilbillede
  • #32   9. jan L, den med bambi har jeg også prøvet.
    Det var med en af mine Maller, også en unghund, alt for høj og meget ranglet - og så havde hun bambi farver og lignede faktisk en bambi.

• #33   9. jan “Neeeej mor, se! En ræv” smiley

profilbillede
  • L og hund
    L og hund Tilmeldt:
    nov 2007

Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 26
    #34   9. jan Anni, ej hvor skægt, de har også stort set samme bygning smiley

• #35   9. jan L, og så havde hun kæmpe ører.
    Hende kunne jeg ikke tage med på jagt, for hvis hun kom løbende ville hun nok blive skudt fordi jægerne ville tro at det var et rådyr.

• #36   9. jan Jeg hører ofte "er det en ulv?"
    Eller see moaar en ulv.
    Når jeg går med Cosmo smiley smiley

profilbillede
  • #37   9. jan Linda - den får jeg også tit.

Det sjoveste er næsten en af de voksne naboer, der bor lidt længere nede af vejen, der mente hun havde set både en struds og en ræv lige ude ved deres indkørsel som bare gik og snusede. Ræven var Poulsen og strudsen var min ene kalkun på afveje (det var synd hun ikke kiggede ud af vinduet lidt senere - for så havde hun set mit komme drønende i vores mikroskopiske Peugeot 106 og kaste mig ud af den - indfange strudsen og smide den ind på bagsædet for derefter at vende bilen og køre hjem)

• #38   9. jan Da jeg var barn, troede jeg, hunde med blå øjne var blinde. Det er nok derfor, jeg i dag synes, blå øjne ser forkert ud smiley

• #39   9. jan #38 Sofia A ... faktisk sjovt du skriver det .

For da jeg var barn ... 4 - 5 - 6 år ?? ) ... havde jeg frygtelig medlidenhed med især små børn med brune øjne..... Jeg gik simpelthen hen og krammede og aede dem .... fordi jeg jeg syntes det var så synd for dem .. for jeg troede ikke de kunne se ud af de "mørke" brune øjne de havde . ... smiley ... smiley smiley

Sorry for OT .

• #40   9. jan Hjemme-gående - Ahahahahaha! Sikke et skønt makkerpar smiley

Gætter på Politiet havde luret noget på den anmeldelse...der går en struds rundt i min indkørsel...sammen med en ræv smiley

• #41   10. jan Var lige oppe i byen og handle det sidste til aftenesmaden...
    Så kommer en far med sin søn omkring 5-6 år, så siger sønnen "se far en kanin", så siger faren "det er en hund", sønnen siger så "det liner en kanin"

Det var bare så sødt...

Det skal lige siges at kaninen var en Fransk bulldog...

• #42   10. jan Hov forresten - da min nevø (på 3) så et billede af Bertha og Bodil (kunekune grise) havde han spurgt : hvad er det? Prærieulve???

• #43   10. jan Den der med "det ligner en isbjørn" eller "se en isbjørn" hører man tit, når man har pyreneer, men en af mine venner fik en variant, som jeg synes var fin. Hun gik med sine 2 pyrer, mødte en mindre dreng som spurgte: "de to isbjørne, du har, er de rigtig levende ?"

Men jeg synes ofte, det er de voksne, der er de mest påståelige specielt i forhold til racer. Og specielt folk, der har haft hund, og derfor tror ,de ved det hele. Da Sandy var hvalp, vel ca. 4-5 måneder, havde jeg ham med på galopbanen, hvor en mand kom hen for at snakke. Han var overbevidst om, at det var en fejlfarvet newfoundlænder, jeg havde. Jeg forklarede om pyreneere osv., men jeg kunne godt høre, at han ikke var overbevidst. Det skægge ved det var, at han efterfølgende opsøgte mig et par gange i løbet af dagen for at fortælle mig, at han godt vidste, at min påstand ikke var rigtig og at min hund altså var en fejlfarvet newf. Så er man godt nok opsat på at få ret smiley

• #44   10. jan En anden morsom samtale også omkring Sandy:

Mand kommer hen og spørger ind til hunden: "Kan den lide ulve ?"

Mig: "Øh ?"

Mand: "ja, kan den lide ulve ?"

Mig: "Han har aldrig mødt en ulv"

Mand: "Jamen, jeg mener, er de ikke lavet til at bekæmpe ulve ?"

Jeg vidste jo egentlig godt, at det var det, han mente, men det var sådan en pudsig måde, han fik spurgt på.

• #45   10. jan Har mødt flere, der helt bestemt mener, Svendes race hedder en welsh gorgi smiley Endda en moden dame, der selv havde en gorgi derhjemme smiley smiley smiley

Det lyder som en karakter fra fra fragglerne - Gorgerne: Se mor, jeg har fanget en fraggle smiley smiley

• #46   10. jan Børn spørger ALTID om Bella er politihund, for det er alle schæfere jo smiley Der er for så vidt også voksne, som tror hun er politihund, for når det er mørkt, har hun blå blink på smiley

Børn elsker Dorit (og omvendt), og de spørger altid meget interesseret til hendes korte ben og store ører. Variationer af om hun er en baby, fordi hun har så korte ben. Om hun hører godt, med så store ører. Om hun egentlig godt kan løbe stærkt. Og hvis man fortæller børn at hun er en sportsmodel, fordi hun har sænket undervogn, så synes de det er vildt sejt smiley

• #47   10. jan Vi bor på en blind vej, og skal forbi en børnehave, når vi går tur. For mange år siden havde jeg en japansk spids, og hunden og jeg på vej ud på gåtur, da vi mødte en lille pige og hendes mor på vej til børnehaven, hvor pigen udbrød: Se mor! En ræv, der ikke er blevet malet endnu! smiley

• #48   10. jan Linda, jeg forstår heller ikke at corgi kan være så svært. “Er det så’rn en gorgi/corky?” smiley smiley

Selv i racegrupperne på facebook, er der folk der ikke kan stave deres egen races navn smiley

• #49   10. jan for mange år siden lille dreng på udstilling, ser lille black Jack og udbryder narj et pindsvin....tror det var kuglefaconen og en kæmpe stritpels.....

• #50   10. jan #46 "sænket undervogn" smiley smiley ej men jeg dør!!!

• #51   10. jan Jeg er da før blevet spurgt om jeg går tur med en bamse, når jeg kommer gående med Menja smiley

Eller om hun er en sjælden hvid ræv smiley Hvilket jeg godt kan smile lidt af, for når hun ligger herhjemme og sover rullet helt sammen, så ligner hun faktisk lidt en lille polar ræv. smiley

• #52   10. jan Både børn og voksne tror jeg kommer med 3 hvalpe eller 1 mor med 2 hvalpe...
    Til det sidste må jeg så svare at den største er den yngste og at det i øvrigt er 3 hanhunde.

Når jeg kommer med ponyerne, på 82 og 85 cm., er de også ofte "føl".

• #53   10. jan #46 - den har vi også brugt...en schæfer med sænket undervogn smiley Det kan få snakken til at flyde og smilene frem hos alle, der stopper op og vil hilse på Svende smiley

#48 - Ja det er mig dæleme også en undren af de store smiley

• #54   10. jan smiley

profilbillede
  • #55   10. jan Det er edderdyleme pinligt det dér smiley smiley

...korrekturlæsning kan alligevel et eller andet smiley smiley

• #56   11. jan At maller kan ligne rådyr kan jeg godt bekræfte smiley En træningkammy og jeg stod oppe i klubhuset og kiggede ud op et hold der trænede. Pludselig så vi et rådyr allerlængst nede i bunden af pladsen. Det undrede vi os noget over der er jo hunde på pladsen og der er hegn om det meste. Et par minutter senere kom mallen og dens fører gående på stien op mod klubhuset smiley smiley smiley

Kommentér på:
Barnetro/hørt fra børn om hund

x