{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
636 visninger | Oprettet:

Lupanish
Lupanish
Online Tilmeldt:
16. jan
Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 13

Sovetid {{forumTopicSubject}}

Kender I det når man bare har lyst til at gå i seng kl 20.30 og ved at det er No go, for vovse skal lige ud en sidste gang kl 22 ish for at kunne klare natten (knap 6 mdr gammel)

Så er det jeg tænker på, hvornår I andre kan tillade jer at gå i seng og hvornår jeres pelsdyr, så vækker jer om morgnen for at komme ud?

Kommentarer på:  Sovetid
  • Sara
    Sara Tilmeldt:
    feb 2021

Emner: 2 Svar: 10
    #1   16. feb Jeg skal nærmest hive min hvalp ud i løbet af formiddagen. Han kan sagtens sove 10-12 timer om natten smiley

• #2   16. feb Selv når jeg passer hund kan jeg godt gå i seng ved 20-21 tiden.

hvis hunden skal ud om natten, så må jeg jo det, og så ind og sove igen..

heldigvis elsker den hund jeg passer mest at sove smiley

• #3   16. feb Sam er ude ca.19 hver aften (i haven) det er som regel sidste gang, han kan selvfølgelig komme ud lige så tit han vil i haven, men det har altid været fast rutine for Sam at han vil ud lige efter han har spist aftensmad og så går han til ro bagefter og skal slæbes med ovenpå når vi andre går rigtigt i seng kl. 22 smiley

Skal han ydereligere ud, plejer det at være for at patruljere haven og advarer mod "farer" smiley

• #4   16. feb Min sover helst længe, og nogle dage må jeg give hende ud.. ellers kan hun let holde sig 10-12 timer..
    At jeg skal op lidt over 5 er ikke hendes kop te smiley
    Hun vil ikke gøre noget i haven på trods af 3000 m2, og det kræver minimim1,5 km tur før hun gør noget.
    Så jeg går i seng når jeg har lyst..

• #5   16. feb Min puddel kan godt holde sig, selv hvis jeg skulle falde i søvn ved 19 tiden.
    Min lille hund på knap 4 kg, skal tidligst ud og nattisse klokken 21 for ikke at vække mig om natten.
    Lige nu er vi i en god stime, uden natterenderi, men ellers kan hun godt vække mig om natten for at komme ud.

• #6   16. feb Den mindste er 3 år gammel.

• #7   16. feb Uanset hvornår vi går i seng, så skal Lobo op kl 6 smiley
    I'm det er kl 20 eller 01, det er lige meget. Lobo har sørme ikke tid til at sove længe smiley

• Jasmin M
    Jasmin M Tilmeldt:
    feb 2021

Følger: 11 Emner: 2 Svar: 10
    #8   16. feb Det er meget forskelligt. Især nu under corona, hvor der er vendt op og ned på rutiner og døgnsrytmer.
    Nu har jeg jo friheden til at gå i seng, når jeg har lyst, men jeg plejer som regel at gå den sidste runde med Nelson omkring kl 22-23, og så kan han sagtens sove til 07.30-08.30, hvilket passer mig helt fint. Har oplevet at han vågner om natten, og skal tisse. Så tager jeg ham ud på altanen, hvis det er kl lort om natten, og så tisser han på en puppy pad.

• #9   16. feb Vi går vores sidste tur kl. 21 og en halv time frem og så klarer Tucker sig fint til jeg står op - om det er kl. 7.30 til job eller 10 på fridage. Han kan altid give besked hvis han trænger, så skal han nok komme ud.

En dag jeg havde migræne gik jeg i seng kl. 19, men satte uret til at ringe kl. 23 så jeg kunne aftenlufte hunden smiley - vi får det til at virke smiley

• #10   16. feb Vi plejer at gå "nat-tisseturen" tidligst kl. 22. Nu hvor jeg er jobsøgende kan den også foregå kl. 01....

Der er bare dét at Umi er begyndt at vække mig kl. 5:30. Senest. Uanset hvad. I dag vækkede mig hun før klokken havde slået 5...

Så herhjemme følger det åbenbart ikke et pænt skema smiley

(vovsen er knap 10 måneder)

• #11   16. feb Mine hunde bliver i sengen til jeg har fået tøj på, men så skal de også ud. Og det er uanset hvad klokken er.

Sådan har det dog ikke altid været, på et tidspunkt skulle de ud lige så snart vækkeuret havde ringet, den tid savner jeg faktisk, for så kunne jeg da stå op til tiden smiley

• #12   16. feb Vi går i seng omkring kl.22-23ish og står op her i coronatiden omkring kl.8. Coco kommer ud og tisse i haven, når hun kommer ned, men 9/10 gange er det mig, der står op først smiley
    Morgenturen kan ligge alt imellem kl.5.30 og kl.11.30, det afhænger af så meget.

Da vi ikke havde have, lå morgenturen fast efter jeg havde taget tøj på, og jeg tog altid tøj på som det første hver morgen, netop så vi kunne komme ud.

• #13   16. feb jeg gider simpelthen ikke vækkes uden grund... Så her kommer man ud og tisse, uanset hvorfor man vækker mig! Så hvis de bare håber på jeg står op, kan de godt glemme det - Vi går i seng igen med det samme!

• #14   17. feb De seneste 4-5 år har mit ur ringet kl 3.30, så jeg har luftet hundene inden jeg er gået i seng ved 20.30-21 tiden. Så har min mand haft dem i haven inden han kommer i seng et par timer senere.

Hundene har været vant til at starte morgentur kl 4.30-5, hvilket de sagtens kunne gøre opmærksom på - også i weekender.
    Det har de heldigvis fravænnet sig, nu hvor jeg er startet uddannelse og har online undervisning.
    I starten ville de ud til vanlig tid, nu kan de vente til 6-6.30.

Er der en der pjevser i løbet af natten kommer han selvfølgelig ud i haven; om de to andre vil med, bestemmer de selv. De og jeg er heldigvis gode til at sove videre bagefter.

De er hhv 4, 5 og 5 år og lille race (en vejer ca 6 kg og de 2 andre ligger på 3 kg)
    smiley

• #15   17. feb Mine hunde sover helt igemmen

• #16   17. feb Mine sover også helt igennem. Dolly var 8 uger da hun sov fra kl 8 til kl 6 morgen. Xena lidt ældre.
    Idag hvor de er knap 7 mdr der kan de snildt holde sig 12 timer. Det er bestemt ikke altid Dolly gider ud når hun har spist dessert ved 19 tiden og er det koldt og regner om morgenen venter hun gerne til det er helt lyst ved 8 tiden, hvor jeg har været i bad osv.

• #17   17. feb Jeg gider ikke bliver vækket tidligt af en hund, så mine hunde er i skarp B-hundetræning fra den dag de flytter ind.
    Jeg har skiftende arbejdstider og nogle dage skal vi op og ud kl 5;30, andre dage kl 9

Så hvis deres sidste tur har været fx kl 23, så kan man kun komme ud kl 5, hvis man har dårlig mave og virkelig bare skal ud!

Jeg forventer at de sover 7-9 timer uanset hvornår vi går i seng og jeg gider ikke have hunde der dikterer hvornår jeg skal stå op eller gå i seng.

Med andre ord, ingen faste rutiner eller tidspunkter på det punkt herhjemme.

• #18   17. feb Manden har natarbejde, så vores døgn vender lidt skævt.
    Vi tisser inden vi går i seng, men vi kan godt gå i seng allerede kl. 18.
    Man kan tidligst hyle kl. 06.00 - og det har kostet mig et par gange, at måtte tørre op, hvis ikke jeg får fanget, at det er akut dårlig mave.
    Jeg er rimelig kontant med, at jeg gider ikke stå op om natten. Jeg er særligt punktlig med det, fordi Ziva havde blærebetændelse som hvalp, så vi har haft nogle store udfordringer med, at hun ikke kunne og senere ville holde sig.

• #19   17. feb Vores nattiser mellem kl 22 og 23. Vi står op 5:30. Dette plejer faktisk også at fungere med hvalpe, så den rutine har vi haft i mange mange år.
    Lige pt har Perle så dårlig mave så de sidste 5 nætter har jeg været i haven med hende 2-3 gange pr nat - pyyyhhhaaa det er godt nok ikke sjovt. Hun vil åbenbart have at jeg skal stå og lyse på hende med en lommelygte mens hun ski***. Sære gamle apperat smiley

• #20   17. feb Årh god bedring med hende

• #21   17. feb Åååh ja, det kender vi! smiley Det kan faktisk godt være lidt hårdt at have vaps, i nogle stunder smiley

Somregel sover vores hunde 8-10 timer før de skal ud og tisse smiley nogen gange lidt mere, nogen gange lidt mindre.
    Og de ELSKER at sove længe, og ligge og putte under den varme dyne smiley og det er mig og min mand bestemt ikke kede af! smiley

profilbillede
  • #22   19. feb Åse aftentisser mel.18-19 og står altid op ved 6 tiden, men ikke fordi hun skal tisse, hun mener bare ikke hun skal sove sit liv væk:-) Lidt træls hvis vi først er kommet i seng 24 tiden smiley

Kommentér på:
Sovetid

x