{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Importere hvalp i de her tider?
  • #1   21. feb Jeg skulle have hentet hvalp i november fra Holland. Alt var aftalt med fragtfirma, men opdrætter ændrede mening 4 dage før.

SAS Trust Forwarding var firmaet, jeg skulle have brugt.

• #2   21. feb Fedt, tak! Dem vil jeg se nærmere på.

Må jeg spørge hvad du skulle give for at få en hund hjem fra Holland?

Er btw ked af at høre at opdrætter bakkede ud, SÅ tæt på!

• #3   21. feb Uden at være helt sikker, så tror jeg det blev omkring 8000 kr.

Her er nogle af priserne. Ved også at DSV kan sørge for transport. Opdrætter havde tidligere sendt en unghund til Sydkorea via dem.

Kan ikke rigtigt huske hvordan det fungerer, men der er noget med at det var SAS, som stod for ankomsten til Kastrup, og at et andet firma stod for tingene i Holland.

Er seriøst ikke sikker, så du må ikke hænge mig op på det smiley

profilbillede
  • #4   21. feb https://www.facebook.com/groups/779215075529045
    Denne gruppe er der mange der bruger til at finde transport til deres hunde.
    Det er så særligt fra østlandene.
    Ellers kan du måske være heldig at opdrætter også er transportør eller kender et troværdigt firma.
    Jeg skal give mellem 350-500 euro for hjemtransport af min nye hund der ikke er lavet endnu.

• #5   21. feb Jeg har gav 400 euro fra barcelona til Danmark.
    Hvor kommer hvalpen fra...? For hvis det Spanien, så kan opdrætter af min hvalp godt hjælpe med oplysninger på nogle der er troværdige.

• #6   21. feb De gange vi har brugt SAS Trust Forwarding, har prisen været omkring 1000 Euros. Det er både inden og udenfor EU.
    Men ja der findes en del kurér-firmaer rundt omkring.

• #7   21. feb Hvalpen bor i Ungarn smiley

Må se på om det bliver en realitet. og i så tilfælde hvordan.

Men ja, vil også forhøre mig ved opdrætter.

• #8   21. feb Det kan blive et problem med fly da SAS ikke flyver.
    Jeg har samme problem fra Rumænien. Jeg ville gerne have en 8 ugers hvalp hjem, men det kan ikke lade sig gøre da BlueAir ikke har tilladelse til at flyve med hunde uden rabies vaccine og dermed skal være minimum 15 uger.
    Jeg ville kunne afhente i Tyskland evt, men der er heller ikke direkte fly.
    Men prøv at undersøge med både SAS og det ungarske selskab om begge muligheder i så fald. Ellers er det en registreret transportør du skal hyre.
    Men så er hvalpen 15 uger min.

• #9   21. feb Krumme
    Hvalpen er 14 uger nu, så er alligevel ved at være deroppe af.
    - Den skulle egentligt have været til USA, men det kom den så ikke alligevel, pga. covid-situationen.

Men har nemlig kigget fly, og der er ikke mange - og dem der er, er med skift undervejs.

Alternativt er at håbe det løsner lidt op når vi når ind i marts, men jeg ved stadig ikke om det vil være forsvarligt at køre selv. Der er groft sagt ikke forbud, som jeg læser det, det frarådes.

Det jeg vil være mest nervøs for er om man kan stoppe undervejs.

• #10   21. feb Du kan godt stoppe undervejs når hunden er 15 uger og rabiesvaccineret som 12 ugers. Men det er jo spørgsmålet om der lukkes op og ellers er det jo kun erhverv.
    Men du kan måske finde direkte fly til hamborg eller lign..? Og så tage afsted derfra og hjem igen.

• #11   21. feb Krumme
    Tror opdrætter har transport mulighed hun kan arrangere, så det er jo perfekt!
    - Er en kurér der kan levere fra syndungarn, og her op til DK.

Prøvede ellers at kigge fly tidligere, men synes godt nok det er trægt med muligheder i de her tider - så er jo perfekt hun kender en, hun har brugt før og som hun vil stå inde for at sende med.

Så nu venter jeg bare i spænding på at høre mere!

• #12   21. feb Vær opmærksom på.at hvis du ikke selv henter hunden, så skal du registreres som importør og hunden skal ledsages af et Intra certifikat udover EU passet, du kan se mere her.

https://www.foedevarestyrelsen.dk/Selvbetjening/Guides/Sider/Import-og-indfoersel-af-hunde-katte-og-fritter.aspx?Indgang=Dyr&

• #13   21. feb Tak Cecilie, dét vidste jeg ikke! Det vil jeg straks kigge nærmere på!! smiley

Ved du om der er forskel på papirerne, hvis jeg fx ender med at hente den i Tyskland?

• #14   21. feb I princippet ikke, men en evt. kontrol ved indrejse til Danmark vil nok betragte det som rejse med kæledyr.

• #15   21. feb Hvis man selv henter hvalpen, kan man vel i teorien "bare" skrive sit eget navn i hundens pas. Så rejser man vel min sin hund. Er der forskel på dét og så hvis hunden er fx 8 år?

• #16   21. feb Jeg ville bestemt skrive mit eget navn i passet, også hvis jeg henter den i Tyskland.
    For det gør det bare så meget nemmere. Så er det kun hvalpe og killingeerklæringen man skal have med sig.

• #17   21. feb Vi har aldrig haft andet end pas ned eget navn. Men vi hentede også sidste gang i '17.

• #18   21. feb Vi skrev også vores navn på vores 2 spanske hanner.

• #19   21. feb Super! Så er det jo ret lige til, om det bliver det ene eller andet sted smiley

Tak for Jeres hjælp!!

• #20   22. feb vi har importeret en whippet fra Italian mens alt var lukket ned. Alle de andre gange vi har importeret har vi selv hentet og det har været med fly. Denne gang endte det med at blive med en kurer som vores opdrætter havde meget tillid til. Tror vi gav ca.4000 kr. Ulempen var at hunden var ca 2 døgn undervejs, hvilket jeg syntes er meget længe for en lille hvalp. Det positive var at vi løbende hele tiden kunne følge med hvor den befandt sig og vi løbende både fik billeder og videoer smiley

• #21   22. feb Puh det er også længe at være undervejs!
    - Jeg håber den kurer her, er ligeså serviceminded med billeder undervejs!
    Men er glad for at det er en opdrætter kender og har benyttet sig af før.

Måske "min" hvalps kuldbror også skal herop, det håber jeg lidt, for så har de da hinanden undervejs! smiley

Hvis jeg kører til Kolding og henter, så skal jeg give €300 (€400 for helt hjem til mig, men for de 700kr kan jeg altså snildt lige køre til Kolding smiley )

Det er ikke galt!

Så nu venter jeg bare på at høre fra opdrætter hvordan og hvorledes med alt det praktiske - er helt spændt! Tør ikke tro på det, før han er hjemme!

Kommentér på:
Importere hvalp i de her tider?

x