{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Halvkvæler
  • #1   30. mar Jeg bruger halvkvæl til Elvis og jeg har sat det sådan at han lige nøjagtigt ikke kan vriste hovedet ud når det "strammes". Dvs det sidder helt løst/hænger når han har det på, og bliver kun strammet ind hvis der trækkes i snoren.

• #2   30. mar Mål hunden lige bag ørene. Så stramt skal det være når det er helt stramt. Så sikre man at hunden ikke kan komme ud af det smiley

• #3   30. mar Når Tuckers er strammet ind, så sidder det som et alm. halsbånd. Om det er korrekt brug aner jeg ikke - jeg er blot ikke interesseret i at han blive det mindste "kvalt" smiley

• #4   30. mar Mindst så stramme, at de præcis passer om hundens hals, der skal ikke kunne komme en finger imellem, gerne en anelse mindre end halsmålet, hvor halsen er tyndest, så er man helt sikker på, at hunden ikke kan smutte ud af det.

Fidusen er jo, at det er løst når hunden ikke trækkker, men når den trækker strammer det til.

• #5   30. mar Når det er løst, sidder de tit meget løst.

Thea har kun haft 1 halvkvæl.. Et rigtig flot og dyrt et! Det sad helt perfekt efter mål, når det var strammet ind, men meget løst når det ikke var strammet.
    - så en dag efter en 3 timers tur i skoven, havde vi ikke længere noget smukt halvkvæl....

• #6   30. mar Mine har aldrig tabt et halsbånd og jeg har ikke brugt andet de sidste 15 år, men det er også en ret blød og bøjelig model, som bliver nede på halsen. Jeg tror de stive af læder er mere tilbøjlige til at lave det nummer

profilbillede
  • #7   30. mar Jeg ville så aldrig lade en hund løbe løs med hverken halv eller helkvæl... min får halsbåndet af, når hun løber løs, tænk hvis der skete noget - hvis hunden løb væk, hvis den blev forskrækket fx. Så kan et halv/helkvæl altså meget nemt sidde fast i grene, og så er hunden jo fanget..

• #8   31. mar Min lab bruger kun halvkvæl, for han har så meget halshud at at fast halsbånd der ikke kan komme over hovedet ser grimt ud - enten sidder det ret højt på halsen, det sidder så løst at det falder af hvis jeg går tur med det eller også laver det indsnørring i flæsket smiley

Mine sidder så de hænger løst nederst på halsen i løs tilstand og er helt stramme om halsen uden at kvæle når det er strammet ind.

Freddy har halvkvæl på så godt som hele tiden og jeg har ikke oplevet at han har tabt et eller siddet fast i noget.
    Jeg tænker at værdien af at have et hundetegn på hunden hvis den løber væk er større end sandsynligheden for at hunden sidder fast i en gren.

• #9   31. mar Det er der jo også løsninger for, Randi smiley
    Et lille fast, som altid sidder, også når hunden er i haven, og hvor risikoen for at sidde fast er meget lille, hvis hunden skulle løbe væk:)

profilbillede
  • #10   31. mar A-S, De vil jo kun sidde fast, hvis de er så uheldige, at det er ringen, hvor snoren sættes i, som hænger fast i en gren, så halsbåndet kvæler, er det selve halsbåndet kan de uden problemer trække sig fri, sandsynligheden for det, er vist lige så stor/lille, som at hænge fast med et fast halsbånd, der alligevel skal sidde forholdsvis løst, hvis det skal sidde, hvor det er behageligt for hunden og ikke højt oppe på halsen.

Jeg har så aldrig halsbånd på mine, når de er i egen indhegnet have eller indendørs, hvor jeg ikke har et øje på dem hele tiden, jeg vil være langt mere bange for, at en underkæbe fra en af de andre hænger fast i halsbåndet under leg, end at de stikker af.
    Eller at de hænger fast i et håndtag eller lignende, når de åbner døre.

Når vi efter påske får indhegnet vores 2,3 hektar store grund, vil de i fremtiden stort set kun være løs på egen matrikel, hvor risikoen for at de stikker af er ganske minimal, så der tager jeg chancen og lader dem gå uden halsbånd hjemme 24/7.

• #11   31. mar Mine hunde er ikke i haven uden mig og nu er der ikke nogen af dem der er løbet væk, men jeg tænker at sandsynligheden for at det skulle ske vil være størst på en gåtur.
    Et fast halsbånd skal sidde ret stramt på Freddy for ikke at falde over hovedet når han snuser og det er så grimt at jeg ikke gider se på det smiley

Jeg har ingen problemer med at Freddy løber i skov og krat med halvkvæl, så det tror jeg bare vi fortsætter med.

• #12   31. mar Det skal være så stamt at du ikke kan få en finger imellem når du strammer det, men så det samtidig ikke kvæler hunden, det er den sikreste måde at gå med en hund, halsbåndet kan ikke komme af når hunden trækker baglæns på den måde.

• #13   31. mar Mine går altid med halvkvæl, men ikke for "kvæler-effektens" skyld, og ikke fordi de har tendens til at trække sig ud af dem - kun fordi jeg synes, det er så nemmet at få af og på, udover at de er pæne.
    Når mine er strammet helt ind, kan jeg sagtens få hele hånden ind under halsbåndet.
    Så det er nok lidt smag og behag smiley

• #14   31. mar Oftest går mine pænt i snor og trækker sig ikke ud, men efter Ghini for nogle år side, hoppede over hegnet til ulvene i Givskud zoo, er jeg blevet ekstra omhyggelig med, at halsbåndet under ingen omstændigheder, kan komme over hovedet, når det er strammet til.

Hvad der gik af damen må guderne vide, hun har aldrig, hverken før elller siden taget et spring over noget, hvor hun ikke vidste, hvad der var på den anden side smiley

Min søn gik med hende og reagerede heldigvis lynhurtigt, så han fik hende hevet i sikkerhed. Havde hun haft et halsbånd på, som var løsere, var hun givet blevet ulvefrokost, de stod lige under os.

Hun blev tjekket både hos dyrlæge og fys efterfølgende og havde heldigvis heller ikke pådraget sig skader på halsen.

profilbillede
Kommentér på:
Halvkvæler

x