{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
626 visninger | Oprettet:

Hvid løbetid? {{forumTopicSubject}}

Kenias første løbetid kom sidste år omkring maj. Hun har ikke været i løbetid siden, men i dag var en hanhund i skoven MEGET interesseret i hendes bagdel - hoppede på hende og fik LOV smiley altså indtil jeg pillede ham af igen få sekunder efter smiley

Der er intet blod at spore overhovedet (heller ikke med køkkenrulletesten), og jeg tænker nu på det der med hvid løbetid.
Har nogen af jer oplevet en sådan, og hvis ja, agerer tæven (og hanhundene) på samme måde som ved almindelig løbetid?

PS. Hanhundens ejer mente ikke, at jeg skulle gå i skoven, når min hund er i løbetid. Det er synd for hanhundeejerne nemlig. At skoven vi gik i IKKE er hundeskov var vist ligemeget. Jeg skulle holde mig til villavejene under løbetid smiley smiley

Kommentarer på:  Hvid løbetid?
  • #1   2. apr Hos min Cavalier Nanna ... har jeg ALDRIG ... som i ALDRIG ... set een eneste dråbe blod , når hun var i løbetid i de 12 år jeg havde hende .... ( heller ikke med utallige prøver med køkkenrulle )
    Jeg vidste kun hun var i løbetid ... ved at kigge i kalenderen ... hun mistede appetitten lidt ... og hanhundene synes hun var lækker ( selv Lasse var interesseret i hende , selvom han var kastreret )

Min Dyrlæge sagde de første gange , at det havde hun set flere gange før ... så det tænkte jeg aldrig over mere .

Hun blev 12 År ... fejlede aldrig noget ... og blev heller ikke steriliseret .

PS: .... Hendes løbetider kunne variere lidt ... mellem 6½ -7 måneder til 9 måneder

• #2   2. apr Vipse har altid hvid løbetid, det tydeligste er at “dutten” hæver op, og de andre hunde bliver interesserede, men ellers er det svært at se og giver bøvl når hun skal parres fordi jeg ofte først opdager det når hun er ved at være højløbsk smiley men det har ingen betydning for drægtighed smiley

• #3   2. apr Kenia har været meget grundig med at slikke sig den sidste uges tid eller to. Jeg HAR tænkt på - og tjekket for løbetid, men har slået det hen, fordi der ikke har været blod, og hanhundene ikke har virket synderligt interesserede i andet end leg.

Når I nu skriver, at Nana og Vipse kun havde/har hvide løbetider, tænker jeg, at det måske er underligt med Kenias, da den jo var helt normalt sidst.
    Hendes kønsdele er hævet en lille smule.

• #4   2. apr Jeg ved ikke om Nanna havde en "normal" løbetid første gang ... jeg fik hende først , da hun var omkring 7½ måned. ... ( hvis hun overhovedet HAVDE været i løbetid før ?? )

• #5   2. apr Tæver hæver op under løbetid, også selvom den er hvid, så kig bagtil om noget er anderledes.
    Det kan også bare være, at hun er lige ved at gå i løb. Tæver sender som regel signal til omverden når de er tæt på at starte løbetid. Det er sådan en urting.

• #6   2. apr Med Zelda så vi kun en lille bitte smule blod den første gang
    De to andre gange har vi ikke set spor af blod ikke engang med køkkenrulletesten

• #7   3. apr Jeg har aldrig før oplevet løbetid uden blod - men opførslen HAR været i retning af løbetid. Nogle hanner har vist ekstra interesse, og den lille har råbt UUUUHAdadadada - været knibsk i lange baner smiley Men da kun enkelte hanner har vist interesse, har jeg ikke følt mig overbevist om løbetid på vej. Hun ER altså heller ikke hævet mere end en smule. Men men - hendes farmor hævede heller ikke særlig meget, og Kenias tilladelse af hannen til at hoppe på hende i går, tyder jo meget på hvid løbetid.
    Jeg holder mig fra hundeskove nu smiley

• #8   3. apr Husets hanner har altid vist tydelig interesse, når der er Ca 1 måned til løb hos damerne her. Jeg tænker noget forbrunst. På den måde har vi altid vist at løbetid var på vej.
    Er du meget nysgerrig, så kan du jo få taget en progesterontest, for at se hvor hun er i cyklus. Det kunne jo også være lidt katar, der giver interessen. Kaster hun halen til siden og vipper med det hele, så er det jo nok løb.

• #9   3. apr Jeg følger lige lidt med, nu hvor der er flere, der skriver at deres hunde aldrig har blødt under løbetid. Umi er af en lille race som vel ofte kommer tidligere i løbetid, men nu er hun snart et år og jeg har ikke bemærket noget smiley

Selv med en hvid løbetid, bemærkede I så andre hormonelle ændringer? Jeg synes ikke dutten er hævet op - andet end at den har udviklet sig - og har ikke oplevet ændringer ift. humør, kræsenhed, træningsglæde, interesse fra hanhunde e.l....

• #10   3. apr #9 min tæve er en blanding på 16 kg, hun var over 1 år før hun kom i løbetid første gang.

• #11   3. apr Fünke vores de små er ikke sjældent 13-14 mdr ved første løb. De store er nu også ofte over 1 år første gang

• #12   3. apr Dejligt at vide! Jeg synes jeg hører at de små (og hende her er under 5 kg) går tidligere i løb, og så bliver man da helt undrende over, om man mon faktisk HAR overset det smiley

• #13   3. apr Nogle gør og andre ikke. Synes også man før i tiden sagde at hunde løber 2 gange om året. Kun Basenji løber 1 gang årligt. Meeeen her løber de også kun 1 gang årligt. De små altså.

• #14   6. apr som Louise skriver kan det også være noget skedekatar, det er ikke usædvanligt hos yngre tæver .. man kan vist ikke rigtig gøre noget ved det, men det er mit indtryk at de godt kan slikke sig lidt ekstra da det irriterer ... tror det kan være lige sædvanligt op til løb, som lidt efter løb ...

• #15   6. apr Jeg tror, det har været falsk alarm med den (hvide) løbetid. Efter den ivrige spaniel har der ikke været interesse fra hanhunde - andet end i at lege.

• #16   i går kl. 17:59 Den hvide løbetid er blevet rød (har jeg lige opdaget) smiley Så er det slut med at danse med Huxi og andre søde hanhunde på engen smiley

profilbillede
  • #17   i går kl. 18:29 Dejligt at det var optakt til løb og ikke katar. God fornøjelse med løbeturen smiley smiley

Jeg mistænker Avicii for at have katar, hun kommer til dyrlæge mandag smiley

• #18   i går kl. 18:37 Hvad er Aviciis symptomer?

Kommentér på:
Hvid løbetid?

x