{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.491 visninger | Oprettet:

Har du brug for at snakke om dit afdøde kæledyr? {{forumTopicSubject}}

Så er denne hotline måske noget for dig!

Jeg faldt ovet dette opslag på Facebook, og syntes det er en fantastisk idé.

Der kommer tit opslag, både her og i forskellige Facebook grupper, om hvordan man kommer over tabet af et kæledyr - og det hjælper ofte at snakke om det smiley

Jeg kan godt selv føle, at det er lidt "tabu" at elske sin hund meget højt. Og jeg frygter den dag Baby skal herfra! Jeg håber hotlinen bliver permanent, for jeg kunne sagtens se mig selv bruge den..

Her er teksten fra Facebook.

"?? Hjælp til at bearbejde din sorg ??

På Roskilde Internat er vi næsten dagligt i kontakt med mennesker, der enten tidligere i deres liv eller netop nu står i sorgen over at have mistet et højt elsket kæledyr ??
Og ofte undskylder de deres sorg.

Hos os er det dog helt legalt at være ked at have mistet, eller skulle give afkald på, et skattet familiemedlem. For vi ved hvor dybe poteaftryk kæledyr sætter i vores hjerter ??

Desværre er det ikke altid at kæledyrsejere bliver mødt i deres sorg over at have mistet.
Derfor har Ålborg Universitet oprettet en hotline, der kan støtte dem der sørger.
Der kan man ringe hvis man har behov for at tale om sine tanker og følelser. Eller hvis man har brug for gode råd til hvordan man kan hjælpe andre der sørger over et dyr.

Lige nu er det en forsøgsordning, der kører frem til d. 22. maj.

Telefonnummeret er: 25 41 14 13

Du kan læse mere om hotlinen her:

https://www.cedaps.aau.dk/research/chap/Notabene/vis/det-er-ikke-unormalt-at-soerge-over-dyr.cid506133?fbclid=IwAR1J3V9eKe_jI_MBv1hWuptoLWMFxnbWPavQ3uWgEnSOhMJfVxiARzZkGIw "


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har du brug for at snakke om dit afdøde kæledyr?
Kommentér på:
Har du brug for at snakke om dit afdøde kæledyr?

Annonce