{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
940 visninger | Oprettet:

Hvor mange km er for meget {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg har en dejlig hvid schæfer pige (Daisy) på 1 år og 4 måneder. Vi bor i lille lejlighed uden have og går 6 km om dagen med snor, hvilket Daisy er fuldt tilfreds med. smiley
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at gå 20 km om dagen med Daisy, men spørgsmålet er om Daisy kan klare så mange km. Vi vil selvfølgelig trappe lige så stille op, så hendes krop kan vænne sig til det. smiley
Jeg har tænkt lidt om at vente til hun er 2 år så hun er fuldvoksen, men hvor mange km kan jeg ca gå med hende i hendes nuværende alder? Og kan hun klare at gå 20 km når hun er ældre? smiley
Hvor mange km går i ca om dagen med jeres hunde?
Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange km er for meget
  • #1   3. nov 2021 Om hun kan klare 20 km kommer lidt an på hvor hurtigt du vil gå dem smiley

  • #2   3. nov 2021 *Frk. Jensen* - Nu med kat Vi går normalt ret hurtigt, men Daisy stopper op næsten hele tiden for at snuse, men en tur på 3 km tager normalt 40-45 min;)

  • #3   3. nov 2021 Jeg ville ikke have nogen betænkeligheder, løs eller i lang snor og ikke på fortovet men i naturen smiley hunden vil sagtens kunne trave hurtigere en du kan gå, så farten er ikke afgørende, det afgørende er at hunden har løs line og ikke bare går i monotont tempo i kort snor.

  • #4   3. nov 2021 Bodil D Tak for input. Daisy går altid i 5 meter løs snor og alle de lange ture foregår i skoven eller på marker smiley

  • #6   4. nov 2021 Start i bare stille og roligt med at skrue op på distancen.

    En god regel er at huske hviledage og at ledbånd er 3 gange så lang tid om at kunne klare belastningen som musklerne er om at lære det.

    Vær varsom med kort snor på asfalt - men lange snore på bløde underlag = god tur.

    Du skal ikke være bange for tempoet, du kan bare gå alt det power walk du vil. Det kan din schæfer pige nemt klare.

    Hvis du kan i budgettet vil jeg anbefale at i halv årligt ser en hundemassør / kiropraktor. Det har været en kæmpe hjælp for mig til at fange ømhed, låsning og når der opstår skæve træk.

    Jeg har i en periode givet flexadin Advance. De er ret gode for deres led ved meget træning. Om de helt er pengene værd ved jeg ikke - for de er ret dyre, men jeg har følt mig tryg ved at de får lidt ekstra til at hjælpe kroppen og deres ledbånd.

    Rigtig god tur smiley

    Og lige nu hvor i er i jeres træning skal det være over flere ture med pauser i mellem, men når hun er trænet stille op kan hun nemt gå 20 km i et stræk og også 30 km.


  • #7   4. nov 2021 Isabelle Det vil blive over flere ture:)

  • #8   4. nov 2021 Ziva & Abby Tak for dit svar. Vil selvfølgelig trappe lige så stille op, og de 20 m vil være over flere ture. Det må jeg lige kig på, hvis det hjælper er det helt klart pengene værd smiley

  • #9   4. nov 2021 Der er ingen tvivl om de virker når behovet er der, spørgsmålet er om behovet egentlig er til stede eller om kosten rigeligt dækker det smiley

  • #10   4. nov 2021 Her går vi mellem 8-10 km på hverdagene fordelt på 2 turer, i weekenderne er der hvor vi vandre, altså en lang strækning,i et par timer, alt imellem 10-16 km, indtil videre i et stræk, altid i 15 meter line.
    Vi træner hver dag udover gå turer.


  • #11   5. nov 2021 Tak for alle jeres svar smiley

Kommentér på:
Hvor mange km er for meget

Annonce