{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

12 ugers hvalp sløv tre dage efter vaccine {{forumTopicSubject}}

I onsdags fik vores 12 uger gamle Enya sin 12 ugers vaccine plus næsedråber mod kennelhoste og et generelt sundhedstjek, hvor alt var tip top bortset fra lidt rødt irritation yderst på det ene øre, som vi fik noget salve imod.
Dyrlægen sagde, at det var normalt, at hun ville blive lidt træt efter vaccinen plus nedsat appetit, og jeg behøvede ikke ringe, med mindre der var andet, og hun sov også længere lure resten af dagen, men spiste fint og var legesyg, når hun var vågen.
Om natten havde hun dårlig mave og skulle ud fire gange fra kl. 1:30 - 5:30, og var ellers frisk og glad resten af dagen. Lavede lidt skånekost om aftenen (udkogte ris med torskerogn, som hun spiste med velbehag). Frisk og glad om aftenen inden sengetid!
Her i nat sov hun fra omkring 22:30 til 7:30, før hun skulle ud og tisse, hvilket er ny rekord! Så fik hun en lille tår vand, og vi lagde os op i vores seng for at putte videre. Kl. 8 skulle hun ud og kaste op smiley hun ville ikke drikke mere vand, men bare op og sove videre, indtil jeg stod op omkring kl. 10. Hun gik med i stuen, men var ikke i hopla og legesyg, som hun normalt er, når vi står op. Det tog lidt overtalelse, før jeg fik hende til at drikke en lille tår vand, og hun ville ikke røre sine ris og torskerogn. Kun en lille klat ren torskerogn og nippe lidt til en gulerod. Hun er ikke normalt en storspiser, men hun plejer da at kunne spise lidt og drikker generelt meget vand hver dag, men kun nogle enkle, små tåre i løbet af i dag. Hun fik også lavet en fin, fast pølle efter lidt leg i morges! Hun har leget lidt og logrer med halen og gøet lidt af robotstøvsugeren, men ellers sover hun meget i dag. Er det normalt tre dage efter vaccination? Kan desværre ikke ringe til dyrlægen før mandag morgen, og jeg håber, at hun bliver mere frisk senere eller i morgen. Det er vores første egen hund, så mor her er lidt pylret, og kunne måske godt bruge nogle beroligende ord og andres erfaring. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  12 ugers hvalp sløv tre dage efter vaccine
  • #1   22. jan 2022 Husk der altid er vagtdyrlæger, som holder åbent - god bedring med hende smiley

  • #3   22. jan 2022 Update:
    Jeg ringede til vagtdyrlægen for at fortælle om det hele. Jeg sagde derefter, at jeg lige ville se det an indtil i aften.
    Lige efter prøvede jeg at give hende hendes normale foder med lidt lunt vand, og nu spiser hun løs og tager vand smiley nu har jeg det helt skidt med, at jeg ikke har tilbudt det noget før, og det bare var fordi, hun ikke gad ris. Risene er taget væk. smiley så håber jeg, hun får noget mere energi fra nu af. smiley ej, hvor jeg føler, jeg har sultet hende hele dagen. smiley


  • #4   22. jan 2022 smiley

  • #6   22. jan 2022 Godt hun er frisk igen smiley

    Jeg lærte på samme måde, at min den lille, slet ikke fungerer på skånekost. Hun vil gerne spise det (hun æder alt, og har ingen hæmninger), men hendes mave trives ikke på det. Først når hun får sit vanlige foder igen, kvikker hun op.

    Så du skal være glad for at du har lært den lektie allerede nu smiley Det kan spare dig for mange bekymringer i fremtiden. Fint at tilbyde en art skånekost, hvis hunden er dårlig, men hvis den ikke spiser, så tilbyd noget andet. Hvis maven er helt tom, giver det kvalme og kvalme giver manglende ædelyst, og så er der en ond cirkel.

    Køb nogle dåser vådfoder med ren ris og kylling (eller lam og ris) hjem, og hav dem til hvis hun en anden gang får noget.

    Krydser for at det bare var det smiley


  • #7   22. jan 2022 smiley

  • #8   22. jan 2022 Ja nu er hun helt sig selv. Man lærer noget nyt hver dag smiley smiley

Kommentér på:
12 ugers hvalp sløv tre dage efter vaccine

Annonce