1.549 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Whippet og motion Whippet og motion

Jer med whippets - hvor meget motion er for meget motion for en voksen og sund whippet? Jeg ved at mange taler begejstret om at det er en race der ikke kræve ret megrt motion ud over at få lov at ræse igennem af og til. Men hvad hvis man fx gerne vil vandre Las os sige 15-20 km med den en dag? Eller endnu bedre habe den med på vandretur I en 14 dages tid med daglige vandringer på 10-20km. Er det for meget for racens udholdenhed eller ? På forhånd tak smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Whippet og motion
  • #1   1. feb 2022 Det vil den sagtens kunne holde til, hvis formen er i orden.
    Vi har vores med på ferier, der dog ikke er decideret vandreferier, men vi får alligevel typisk travet 10-15 kilometer om dagen og jeg har flere gange haft mine med på 20 kilometers ture. Udfordringen kan være sjask regnvejr, der står nogle af, mens andre er ligeglade.

For år tilbage havde jeg Thor min yngste søn med på en uges ferie i Nordjylland med 3 whippets, der travede vi 20-25 kilometer om dagen, de sov godt om natten smiley men var helt klar til mere efter en god nats søvn.

• #2   1. feb 2022 Og en tilføjelse, jeg vil nødigt have unge whippets, der kun får lov til at ræse igennem af og til, det skal være på daglig basis og for enkelte individer et par gange om dagen, ellers er de pestilenser at være sammen med indendørs.

Man kan ikke køre en ung whippet træt med mental aktivering, den stempler ud lang tid før, den reelt er træt i hovedet, der skal fysisk aktivitet til også, de er meget adrætte allerede i 8-9 uger alderen.

• #3   1. feb 2022 Tusind tak for svar det lyder jo virkelig som dejlige hund smiley De whippet jeg har jagt fornøjelsen af at møde har også været fantastisk søde og glade hund.

Umiddelbart tror jeg jeg har "begrænset" mig til at overveje 3 racer hvoraf whippeten er den ene. De andre to er sheltien og den islandske fårehund. Men hvilken af de 3 racer der passer bedst er svært synes jeg...

• #4   1. feb 2022 CMP - Jeg er jo ret ensporet efterhånden, for mig er der ikke andre racer jeg kan se mig selv med, det er racen for mig.

Kommer du på de her kanter er du velkommen, jeg har pt. tæver i alderen 11½, 5½, 3, knap 2 år og 12 uger

• #5   2. feb 2022 Af nysgerrighed bliver de helt rolige når de er ældre som FC over 11 eller fortsætter deres entusiasme for aktiviteter hele livet?

• #6   2. feb 2022 Ziva - Som hovedregel bliver de meget rolige som voksne, det er nok en af de racer, hvor der er størst forskel mellem aktivitetsniveauet hos hvalpe og voksne.

Mere end en ny whippetejer har fået sig en grum overraskelse, når de har fået hvalp i huset, fordi de har troet at hvalpene generelt også er mere rolige end mange andre racer.

Min gamle opdrætter sagde altid at en Whippet brænder 80% af sin livsenergi de første to år og det er ikke helt skævt.

• #7   2. feb 2022 Tusind tak for svar. Whippeten lyder virkelig som en herlig race og vi vil bestemt meget gerne takle ja tilbudet om at møde din flok Kirste H , næste gang vi er på de kanter smiley

• #8   2. feb 2022 CMP - du skriver bare en pb, når det bliver aktuelt, så finder vi ud af noget.

Og så lige et billede af mine to yngste, de er ret uimodståelige smiley

profilbillede
  • #9   2. feb 2022 Det lyder bare super smiley og hold nu op de er dejlige - de er virkelig ikke til at stå for smiley

• #10   4. feb 2022 Min whippet kan snilt gå 10-12 km om dagen (længere har hun ikke prøvet at gå endnu, hun er også kun 15 mdr.)

Og jeg har planer om at tage hende med på ture op mod 20-22 km til sommer/efterår. smiley

Whippet er heldigvis generelt en sund race smiley

profilbillede
  • #11   12. feb 2022 Tusind mange tak for svar jeres whippet ser virkelig skønne ud smiley Selvom jeg har læst hvad jeg kunne finde om racen og også møde nogle stykker - kunne jeg så måsme lokke jer tik at fortælle lidt om jeres whippets temperament. Hvordan oplever I de er i forhold til deres ejer (jeg har hørt at fra uafhængige til velcro og det synes jeg umiddelbart er et stort spring). Træning af tricks osv. Hvor meget gider de. Osv.

• #12   12. feb 2022 Ingen af mine er velcro hunde, min gamle Ghini på 11½, vil gerne vide hvor jeg er og ligge tæt, hvis jeg sidder i sofaen, men ligger det meste af tiden for sig selv. Bianchi ligger kun tæt under dynen, Tilla har slet ikke brug for nærkontakt og Daisy kommer og vil ligge på skødet 5-10 minutter engang imelle, men går så igen.
    Generelt vil de gerne vide, hvor familiemedlemmerne befinder sig, men render ikke i hælene af en og der er også forskel på om jeg bare har været et smut ude at handle eller på arbejde i mange timer.
    Har jeg blot været væk i kort tid, kommer de sjældent og hilser.

Det er flokhunde, som trives bedst med selskab af mindst en anden hund, men kan med tilvænning også lære at være alene en arbejdsdag.

I træningssammenhæng er der mange ting, der spiller ind, min oplevelse er, at har man ikke allerede lært, at en hund gør, hvad der kan betale sig, så lærer man det når man får whippet. Kun en af mine er ikke træningsegnet, hun har to ting i hovedet mad og jagt, og kan simpelthen ikke rumme mere i sit hoved, mange metoder er forsøgt smiley

Jeg er ikke selv synderligt aktiv med hensyn til træning, men flere af mine hvalpekøbere træner på hyggeplan, en enkelt dyrker rally lidt mere seriøst, startede med at bestå begynderklassen i april sidste år og er nu i ekspertklasse.

Generelt lærer de ret hurtigt nye kommandoer og vil gerne træne hvis man sørger for ikke at lave for mange gentagelser og varierer sin træning.
    De fleste af mine har været gode til problemløsning og elsker div. aktivitetsspil.

• #13   12. feb 2022 Jeg er helt enig med ovenstående og kan tilføje, at MeepMeep er rigtig god til Hoopers. Hun har (som de fleste andre whippets) et stort drive for legetøj, men hun er også super madglad.

Når vi er ude at gå med andre, kan de (uanset om MeepMeep kender dem eller ej) sagtens tage snoren og gå med hende. smiley

Kommentér på:
Whippet og motion

Annonce