{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
672 visninger | Oprettet:

Anne Jackson
Anne Jackson
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 53

Flytte hjemmefra {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har brug for jeres råd.
Jeg bor stadigvæk hjemme, men har nu fundet mig en lejlighed hvor jeg skal flytte hen.
Jeg har en labrador på næsten 9 år, som er “min” selvfølgelig også mine forældres. Men det er mig som hun følger hele tiden og har det tætteste bånd med, selvom hun også er glad for mine forældre.
Mit dilemma er nu, om jeg skal tage hende med. Jeg føler jeg svigter hende, ved at flytte fra hende. Hun er min bedste ven og jeg vil have utrolig svært ved at undvære hende i det daglige. Men har det også svært ved at tage hende fra hus og have, mine forældre er hjemme langt største del af tiden. Og op i en lejlighed, hvor jeg er på arbejde en almindelig arbejdsdag. Havde tænkt på hun kunne blive “weekend-hund”, men er bange for det vil forvirre hende.
Hvad er jeres erfaring og råd?

???? Håber det hele giver mening!

Kommentarer på:  Flytte hjemmefra
  • #1   9. maj Jeg ville afgjort ikke tage hende med permanent, hun har imo bedre forhold hos dine forældre og det er hendes trygge base.

Men jeg synes bestemt godt, at hun kan komme på weekend hos dig engang imellem, det tror jeg ikke vil være problematisk, sålænge hun er stabil i sindet og hviler i sig selv.

• Isabelle
    Isabelle Hjælpe-administrator

Følger: 13 Følgere: 269 Hunde: 4 Emner: 547 Svar: 25.375
    #2   9. maj Jeg er helt enig med Skrigehunden...
    Din/jeres hund vil, er jeg sikker på, have det bedst med at blive, hvor hun er - både mht. hus og have, men også mht. at have sine mennesker omkring sig.
    DU vil også have det bedst med det, tror jeg - ikke være så afhængig af at skulle skynde dig hjem og lufte fx.

Held og lykke med dit nye liv smiley

• #3   9. maj Tak for jeres svar :).

Hvad tænker I, i forhold til det er mig som hun er mest knyttet til og følger rundt i hele huset? Jeg er så bange for hun vil føle sig svigtet ??

• #4   9. maj Jeg tror ikke, du skal være så nervøs. Hunde er rigtigt gode, til at tilpasse sig ændrede forhold.

Da jeg selv flyttede hjemmefra i sin tid, havde jeg det også utroligt svært med, at flytte fra "familiens" hund, fordi det var mig, han var mest knyttet til, og mig, der gik til træning med ham. Men han havde heller ikke haft glæde af, at flytte fra hus/have til lejlighed på anden sal.

Jeg havde ham regelmæssigt på weekend, passede ham "hjemme", hvis mine forældre skulle noget, og hentede ham også stadig til træning hver uge, og indimellem til konkurrencer eller opvisninger i weekenden. Han blev da bestemt glad, når jeg kom, men han trivedes fint med mine forældre i hverdagen generelt smiley

• #5   9. maj Jeg har selv stået i samme dilemma, da jeg flyttede hjemmefra.

Jeg kunne ikke tage hunden med, men hun havde det også helt fint hos familien, selvom hun nok mest var min hund.

Jeg passede hende dog herhjemme ved ferie og så blev hun ellers også glad, når jeg kom på besøg smiley

Tror ikke hun har følt sig svigtet, og ved min mor også passede godt på hende smiley

• Isabelle
    Isabelle Hjælpe-administrator

Følger: 13 Følgere: 269 Hunde: 4 Emner: 547 Svar: 25.375
    #6   9. maj I øvrigt tror jeg ikke, at hunde er i stand til at føle sig svigtede smiley

• #7   9. maj Louise,

Hvor tit så du så din hund???

• #8   9. maj Er du sikker på dine forældre vil lade dig tage den med?

• Hama
    Hama Online Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 219
    #9   9. maj For mange, mange, mange år smiley siden - hvor jeg stadig boede hjemme havde/fik jeg en hund, som var "min" hund 100% - jeg flyttede til en hel anden landsdel og kunne desværre ikke have den med.
    Den var vildt glad de gange jeg - med lange mellemrum kom hjem, og fulgte mig hver gang til toget sammen med min far og mor, hun sagde farvel og tog gladelig med mine forældre hjem.
    Efter 2-3 år fik jeg mulighed for at have hende - jeg var meget spændt på om hun ville med mig hjem i toget, hvor hun havde sagt "farvel" så mange gange.
    Jeg tog snoren og sagde "vil du med hjem" hun hoppede lystigt ind i toget og boede sammen med mig indtil hun blev gammel og vi måtte tage afsked.

Helt sikker på din hund vil være glad for at blive hos dine forældre, og så være hos dig når du har tid til hende feks. i weekends og ferier.

Vore hunde tilpasser sig nemt, når bare de har det trygt og godt.

• #10   9. maj Det var faktisk ikke så tit, da jeg desværre ikke boede så tæt på smiley

• #11   11. maj #8 ja, for hun er min hund. Men de er selvfølgelig også glad for hende og aktivere hende, når jeg ikke er hjemme.

#9 Det er da til at få våde øjne af, den historie!??.

Det er nok også mig som er det største problem. Jeg tuder allerede voldsomt, over jeg skal fra hende. Flytter først om 2 mdr. tanken om at skulle fra hende og mit barndomshjem er frygteligt. Jeg tuder så meget, at man skulle tro jeg havde mistet hende og flyttet til den anden side af jorden. Men hun betyder så meget for mig, hun er min bedste ven og støtte. Min evige klæbende hæmoride, der render efter mig hele tiden??.
    Har I evt. fif til hvordan jeg bedst kommer igennem det?

• #12   19. maj Jeg vil bare sige, at jeg føler meget med dig, og jeg kan virkelig sætte mig i dit sted. Jeg havde det på helt samme måde, da jeg skulle flytte hjemmefra - dog bare med mine heste. Jeg græd og græd og græd og var helt sikker på, at jeg aldrig ville klare det. Jeg skulle til København og studere, og jeg kunne jo ikke bare have to heste med. Min oplevelse var, at det var hårdest i tiden op til. Da jeg først var flyttet skete der så mange nye ting, og jeg kunne jo se, at de stadig havde det godt derhjemme og at min mor tog sig godt af dem. Måske du vil opleve det samme. Du får i hvert fald en kæmpe virtuel krammer fra mig - jeg kender virkelig følelsen smiley

Kommentér på:
Flytte hjemmefra

x