{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
522 visninger | Oprettet:

Indica J
Indica J
Online Tilmeldt:
5. maj
Følgere: 4 Emner: 9 Svar: 45

SOS kit? {{forumTopicSubject}}

Hvad har i i jeres hunde førstehjælpskit derhjemme?
Og hvad anvender i tingene til?

Jeg skal jo starte forfra med sådan et, og der er sikkert noget jeg burde få anskaffet som jeg ikke vidste at jeg burde have smiley

Kommentarer på:  SOS kit?
  • #1   14. maj Har hørt at nogle har asparges, til vis hunden spiser noget skrapt så skulle det hjælpe med at det skrapte ikke skar maven op eller sådan noget.

• #2   14. maj Jeg har kun en "klip-stop" .... ( som jeg ikke har haft brug for endnu ) ....... ellers har jeg ikke noget . smiley

• #3   14. maj Jeg har aldrig haft en speciel førstehjælpskasse til hunden.
    Jeg haren Falck - førstehjælpskasse i bilen som jo indeholder det man skal bruge.
    Har ofte asparges hjemme, men de er ikke beregnet til hunden men mig selv.
    Har hunden spist noget skarpt kommer den til dyrlægen med det samme inden jeg begynder at eksperimenterer
    Havde en overgang Zolac hjemme, men det blev altid for gammel og måtte smides ud.

• #4   14. maj Jeg har selv klæbende forbinding.
    Børnestrømper, til hvis en klo skulle flække, eller de skulle få noget i poten eller skære sig (samtidig har Thea dem på når hun er i narkose)
    Jeg har zoolac til dårlig mave.
    Jeg gemmer rester af smertestillende når hundene har været i behandling.

Og så har jeg majsmel! Det er mega godt til rigtig mange ting.
    Jeg bruger det fx hvis jeg klipper for langt ei en klo, det stopper blødningen.
    Jeg bruger det også, hvis en hund har kastet op, eller er kommet til at tisse på et tæppe fx.
    Det suger og tager lugten. smiley

• #5   14. maj Gaze
    Vandskyende vat
    Pincet
    Vatrondeller
    Pean
    Glidecreme
    Termometer
    Saks
    Engangssprøjte
    Selvklæbende elastikbind
    Tensoplast
    Arnica-dråber
    Et stykke bred bændel.

Kassen har jeg købt af en veterinærsygeplejerske på et hundefrisør kursus.

Har jeg brugt det? Nej. Men den er nu rar at have.

profilbillede
  • #6   14. maj Hov jeg har da også pincetter, pean og både stor og lille saks smiley

• Isabelle
    Isabelle Hjælpe-administrator

Følger: 13 Følgere: 269 Hunde: 4 Emner: 547 Svar: 25.375
    #7   14. maj "Stop blødningen" - til lidt for grundig negleklip.
    Termometer - helt almindeligt mennesketermometer.
    Muligvis noget selvklæbende forbinding - kan ikke helt huske, om det er brugt op smiley

- Og så har jeg vist ikke mere.

• #8   14. maj Jeg har ikke en decideret førstehjælpskasse, men jeg har lidt Zoolac, Canikur, sår-spray og klip-stop liggende. Det er vist det smiley Ikke andet, men måske jeg burde have det..

• #9   14. maj Jeg fik en førstehjælpstaske af agria mener jeg det var, på en udstilling. Det er lidt som en til mennesker, med forskellige forbindinger og lign.

Så har jeg altid en zoolac eller canikur liggende.
    Og en rulle selvklæbende forbinding. Og klip stop, som jeg indtil nu kun har brugt på marsvin.

Ellers tror jeg egentligt ikke at jeg har noget liggende, for sker der noget kommer de til dyrlægen.

Jeg har loxicom stående, så de kan få et skud smertestillende, men det er egentligt bare fordi Rosa fik det nogle gange, så jeg altid havde noget stående, og den ene gang glemte jeg at sige til dyrlægen at jeg havde derhjemme, så jeg fik en ny flaske med. Den er sikkert snart for gammel.

• #10   14. maj Klorhexidin, selvklæbende bandage, termometer, zoolac, energitilskud.

• #11   14. maj Jeg købte for mange år siden en førstehjælpekuffert på nettet til ingen penge. Der var alt det sædvanlige - elastikbind, gaze, saks, pincet, desinficerende, plaster m.m. Den er siden efterfyldt med saltvandspipetter, en flåttang, selvklæbende forbinding og et udvalg af sko og ballonsko. Den bor i bilen, og skal jeg bruge noget fra den, henter jeg den i bilen.

Inde i huset har jeg klorhexidinpulver, saltvands”spray” (sårskyl med dyse fra apoteket), sårsalve, selvklæbende forbinding, vandskyende vat og mere gaze. Nå ja, og børnesokker med gummidutter under, og en håndfuld termometere.

Lige præcis den saltvandsspray fra apoteket, klorhexidinpulver, selvklæbende forbinding, sko og gaze er fuldstændig uundværligt for mig. Det kan rense sår, stoppe blødninger og pakke alt ind smiley

• #12   14. maj Klorhexidinpulver/spray, zoolack, caninur, slippery elm, probiotika, sølvspray, klip-stop osv har jeg også, men det ligger nu ikke i førstehjælpskassen.

• #13   14. maj Jeg har i mit medicinskab noget klorhexedin og zoolac.

så har jeg ud over det kartoffelmel som også bruges som klipstop

• #14   14. maj Jeg kan i øvrigt varmt anbefale zoolac til jer selv, hvis maven sådan er slået helt i stykker. Sådan en dosis på 3 ml (trykket ud i en smule toiletpapir), kan kurere selv den værste gang ræserrøv smiley

• #15   14. maj Anne, nu spørger jeg måske dumt, men hvorfor skal zoolac til en selv trykkes ud i toiletpapir ? Er det mening, at man skal tørre sig i r.... med det ?

Jeg har svært ved at se, at det skulle kunne hjælpe, men jeg kan tage fejl. Jeg troede det skulle gennem tarmene. Gad vide om man kan gøre lige sådan med hundene.

• #16   14. maj Okay, man trykker det ud i toiletpapir (som opløses nemt og hurtigt) og så SLUGER man det smiley

Hvis man er til sådan en fedtet klump snask, kan man selvfølgelig bare sluge det uden noget om.

Men jeg er vild med forslaget om at tørre sig i røven med det smiley

• #17   14. maj Jeg tror, jeg ville have rigtig svært ved at få det ned, toilet papir eller ej. smiley

Jeg kan ikke lige se for mig, at toiletpapiret ville gøre det nemmere at spise, for det er ganske rigtig noget fedtet stads.

• #18   14. maj Tægetang (den der minder om en omvendt pincet) prokolin
    Det bandage som klister sig fast og vat
    Jeg har så også et termometer, kølemåtte og halsbånd.
    Og så har jeg vådlagn (har børn så vi har et par stykker) hvis hunden er dårlig og man skal afsted med den.

• #19   14. maj #16 + #17 .... Kunne man ikke bare smøre det ud på en " tudekiks" ... og lade som om det er smøreost ??? ...... smiley smiley smiley smiley ......

• #20   14. maj Du kan prøve, Nittib, og så vende tilbage med om det glider ned smiley

• #21   14. maj #20 .... ha ha .... nu aner jeg ikke hvordan Zoolac ser ud eller kender konsistensen . Jeg / hundene har aldrig haft brug for det ....... Det var også bare en ide' .... smiley
    Ud fra det I skriver , er det vel ikke værre end honning .... det klistrer også . smiley smiley

• #22   14. maj Jeg tror at det minder mere om vaseline end honning smiley

• #23   14. maj Meget mulig, at zoolak kan kurerer racerøv. Men jeg ville brække mig.

Jeg har klorhexidin og caninur. Fik engang en førstehjælpskasse til hundene forærende. Det blev brugt til mig selv. Jeg er typen der er så klodset, at jeg oftere kommer til skade end hundene. Tror jeg har brandtæppet et eller andet sted. Det er ikke brugt endnu. Det var også med førstehjælpskassen.

• #24   15. maj selvklæbende bandage, termometer og glidecreme, zoolac, asparges, sløvende og smertestillende medicin

• Indica J
    Indica J Online Tilmeldt:
    maj 2022

Følgere: 4 Emner: 9 Svar: 45
    #25   15. maj Så fik jeg tid til at få læst tråden igennem smiley

Sikke mange gode ting i nævner, der er ret meget jeg slet ikke har tænkt på at jeg burde have. Nu må jeg så igang med at få opbygget et godt SOS kit til os herhjemme smiley

• #26   15. maj Alnok/cetirizin (antihistamin) og evt. Medrol (binyrebarkhormon), tbl. og creme, er også gode at have i kassen.

• #27   16. maj Zoolac, klorhexidin, sårsalve, sårpulver, anti-slik, "sko" til poteskader, termometer, ørerens, bandager (både selvklæbende og alm.), oppustelig halskrave, smertestillende, stop-blødning-pulver - og så er der sikkert en del andet, som jeg bare har glemt smiley

• #28   17. maj Jeg har ikke noget fast. Lige nu har jeg klorhexidin, saltvand og smertestillende- men det er ikke sådan at jeg køber nyt når jeg løber tør. Først når jeg får brug for det

Kommentér på:
SOS kit?

x