{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forhudsrens
  • #1   21. maj 2022 Brintoverilte 3 % opløsning.

    Jeg plejede at bruge en øresprøjte.


  • #2   21. maj 2022 Vi har også altid anvendt brintoverilte. Evt fortyndet med ldt vand.
    Vær OBS på at det skummer helt vildt haha.


  • #3   21. maj 2022 Hold dilleren fri for hår smiley

  • #4   21. maj 2022 Tak for tips. Heldigvis har vi altid brintoverilte stående til bekæmpelse af utøj i planterne smiley Så fint det kan få anden brug også.
    Sprøjter I det så ind på samme måde, som der står man skal gøre med den deciderede forhudsrens? Fordi det er mere den del, jeg er lidt usikker på.

    Marley & Me, han er på det nærmeste nøgen der. Gør en del ud af at klippe pelsen i det område, men kommer ikke helt fra at skulle rense snask væk. Beklager udtrykket smiley


  • #5   21. maj 2022 Ja ind i foruden. Hold på spidsen og massér lidt.

    Hvordan og hvilket utøj bekæmper du med brintoverilte?


  • #6   21. maj 2022 Jeg bruger saltvand. Men ja, uanset hvad du bruger, er du jo nødt til at få det ind med sprøjte, bare at tørre af udefra hjælper næppe det store.

    Jeg synes det er nemmest, når hunden ligger ned, så er det til at se og komme til, sprøjter det ind, masserer lidt og så bliver han bedt om at rejse sig - vi gør det gerne udenfor, så drypper det ikke på gulvet bagefter. Det er ikke svært smiley


  • #7   21. maj 2022 Louise, jeg fortynder med vand og sprøjter planten ved eksempelvis spindemider. Ellers direkte i jorden (fortyndet) for at løsne og lufte og i øvrigt tage de der fugtelskende fluer.

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #8   21. maj 2022 Bemærk at Lene skriver : Brintoverilte 3 % opløsning og det er sikkert også det samme Louise bruger.

    Det du har til haven er sikkert på en noget højere % ? Bare så du ikke får lavet det for kraftigt.

    Om man har brugt det i mange år eller ej, så bruges det ikke længere til sårrens i det offentlige. Og jeg kan faktisk ikke huske sidst hvornår jeg har hørt nogen anbefale det til sårrens på hud. Hører det kun anbefalet til skylning af mund.

    Hvis han skal vaskes, ville jeg gøre det lunken vand eller med sæbevand (mest vand) enten med en neutralsæbe (uden parfume) Eller intimsæbe. Jo mere kemi, jo større er chancen for at ødelægge den naturlige flora og dermed skabe mulighed for flere "betændelser"

    Forhudsbetændelse kan skyldes flere ting bl.a. hormonelt (tæver i løb) Og det går som regel væk af sig selv.


  • #9   21. maj 2022 CM, det er nu 3 % smiley

    Jeg ved, hanhunde ofte får det og det som regel går væk af sig selv, men jeg synes ikke, det er videre charmerende og denne omgang er det lidt værre end før. Så nu bliver det altså renset smiley


  • #10   21. maj 2022 Og så er det bare heller ikke lækkert, når de render og drypper snask på gulvet, i sofaen og hvad har vi.


  • #11   21. maj 2022 Lige netop. I disse momenter begynder jeg nemlig at fortryde, at hunden har fået lov at være i sengen smiley

  • #12   21. maj 2022 Præcis - det er bare klamt med klamt på smiley

    Sten starter gerne dagen med, så snart han fornemmer jeg er vågen, at hoppe op i sengen, lægge sig på maven og kravle henover mig (så langt jeg jo ikke stå op og er nødt til at blive liggende med ham smiley )
    - velkommen til en stribe "snask" hele vejen henover dynen, hvis ikke der renser lidt indimellem... tæver gar altså visse fordele


  • #13   21. maj 2022 Og det lugter heller ikke for lækkert…

Kommentér på:
Forhudsrens

Annonce