{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
563 visninger | Oprettet:

Jeg har virkelig ikke styr på... {{forumTopicSubject}}

kloklip, efter 14 år med Viktoria der hylede op hver gang jeg fandt klosaksen frem har jeg aldrig fået lært mig at klippe kløer på hunde. Jeg kan mærke at der sidder en snert af angst for det i mig - og for pokker hvor vil jeg dog gerne have styr på det og selv kunne holde min hunds kløer smiley

Hvad indrømmer du at der ikke er styr på i dit hundehold?

Kommentarer på:  Jeg har virkelig ikke styr på...
  • #1   20. jun Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke har heeeelt styr på, hvordan jeg får min hund til at forholde sig i ro, når der er andre hunde. Jeg har ej heller helt styr at få ham til at gå pænt i snor, men min mor er heldigvis hundetræner, så der får jeg en del hjælp, og er da blevet bedre til at vide hvordan jeg skal håndtere det, når han trækker smiley

• #2   20. jun Jeg har alt for lidt styr på mine hunde når der kommer nogen smiley de gør som gale, skide irriterende smiley det gik fint da jeg kun havde 3 hunde, men nu hvor her er 7 går det helt galt, de bliver nærmest helt hysteriske bøvl

• #3   20. jun Hippie, en mor der er hundetræner, hvor skønt smiley
    Sådan en mor kunne jeg godt bruge!

Linus er heller ikke stærk i at gå pænt i snor endnu, men det bliver bedre. Han er simpelthen så impulsstyret, det besværliggør det lidt smiley

Bodil, det lyder som et skønt kaos - siger hende der ikke kan lade være med at grine når hvalpen spasser helt ud smiley smiley

• #4   20. jun Er der ikke en, der kan hjælpe dig de første gange? Måske opdrætter. Der er også mange dyrlæger, hvor man for et mindre beløb kan få hjælp.
    Hvis hunden først får en dårlig oplevelse med klosaksen, bliver det noget hø.
    Hvis det bare ikke går, så kunne du måske file/slibe istedet. Tror det hedder en dremel.

• Fubert
    Fubert Online Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Følgere: 34 Hunde: 2 Svar: 4.426
    #5   20. jun Der er en del ting der ikke er helt styr på, men det tager jeg ikke så tungt. Dog er der EN ting jeg VIRKELIG gerne vil have styr på, nemlig at gå pænt i snor når der er andre mennesker og hunde. Vi bor langt ude på landet og møder aldrig nogen når vi er ude at gå. Og, indrømmet, jeg har været ALT ALT for dårlig til at køre ind til byen for at træne det. Men så ved jeg jo hvad jeg kan give mig til ??

• #6   20. jun Lise-Lotte, jeg har faktisk godt kigget på sådan en klofil fra Oster (tror jeg nok det var), og tænkt at det måske er løsningen for os. Så det skal jeg have kigget lidt nærmere på smiley

Fubert, det er altså også vigtigt at have noget at give sig til smiley smiley

• #7   20. jun Jeg indrømmer gerne at jeg ikke har helt styr på alene hjemme træning. Selv efter 8 måneder med adfærdsbehandler på, så er der stadig meget omkring alene hjemme træning jeg ikke har styr på (seperations træning). Men vi kæmper og arbejder sammen henimod et mål. Heldigvis er jeg studerende, så kan være meget fleksibel.

• #8   20. jun Du skal helt klart have fat i en neglesliber. Andis er bedst eller måske bare en Dremmel.

• #9   20. jun Apportering.
    To jagthunde senere og ingen af dem kan det job de er købt til smiley

• #10   20. jun Med den gamle vaps var det indkald omkring andre hunde.

Med den nye er det dog på plads, men nøøøøj hvor jeg kæmper for opmærksomhed når noget dufter godt i græsset smiley Jeg håber det er hvalpe koncentrationen, men når først næsen er i jorden har jeg allerede tabt kampen

• #11   20. jun Julia: Føler med dig. Sådan er Hector også, dog mere når det handler om at gå pænt i snor. Plads kan han til hudløshed, selvom vi kun har trænet det i cirka 2 uger smiley

• #12   20. jun Jeg er decideret dårlig til at holde Cocos pels.
    Jeg var dårlig til at få hende til at være glad for at stå på bordet som lille, dårlig til at tage hensyn når hun skulle ordnes, så idag er hun rigtig ked af at stå på bord, og resultatet er at jeg undviger at sætte hende på bordet..

Men altså, vi er jo så velsignet med en relativ gammeldags schnauzerpels, så en månedlig gennemgang går an, og så er jeg altid ekstraordinær grundig, når hun skal til trimmer, så jeg ikke får skældud og trimmeren ikke skal kæmpe med pelsen.

Ironisk nok får jeg virkelig ofte ros fra trimmer for at have sådan en nem hund at trimme og for at være god til at sørge for at hun er gennembørstet ved ankomst smiley

She should only know.. smiley

• #13   21. jun At få vedligeholdt Ritas evne til at gå tur inde for byskiltene og være tålmodig hvad det angår. smiley Vi bor ude på landet.

Har gjort det et par gange, at jeg er gået ind med hende, så på med retrieverlinen ved byskiltet, og gå pænt. Hun reagerer meget kraftigt på især katte og jeg bliver irriteret, når nu hun ikke plejer at trække overhovedet. Min irritation går direkte i linen på hende og så bliver hun mere urolig xD

Meeeen hun er heldigvis god til fri ved fod hele vejen ind. smiley

• #14   21. jun Gå pænt i snor er vist min achilleshæl. Inden jeg fik Penny sagde jeg at 'denne gang skal den altså lære at gå pænt i snor'. Nu har jeg så endnu en hund der trækker i snoren smiley
    Nu er jeg så blevet lidt mere stædig og har besluttet at nu skal hun altså lære det. Så nu må stakkels Clinton også finde sig i at træne 'gå pænt' smiley

• #15   21. jun Jeg har virkelig ikke styr på, at få Nimbus til at blive bag det (lave) rækværk omkring gårdspladsen.....
    De to huskyer står altid pænt og venter på, at jeg åbner lågen, og tuller ellers bare rundt derude - men Nimbus mener bestemt, at det bare er en agility-forhindring, som man kan forcere, når man har lyst til det...

Jeg har så helt sikkert heller ikke gjort nok, for at lære ham det. Under normale omstændigheder er der et højere hegn et step længere ud, og selv hvis den låge er åben, fordi der fx. er gæster på vej, så ved jeg jo godt, at han ikke løber nogen steder smiley

• #16   21. jun Jeg har virkelig ikke styr på ret meget.... Hera har haft noget større succes med at opdrage mig, end omvendt. *lol*

Mere alvorligt ...så kunne jeg godt tænke mig at hun ikke tiggede når vi har gæster ,og at hun fungerede bedre med andre hunde.

• #17   21. jun Hvor er jeg glad for at høre at jeg ikke er den eneste der ikke har styr på "tingene" smiley

Jeg vil gerne tilføje at jeg skal have styr på at få lært Linus at fokusere når vi går tur, han er så latterligt impulsstyret (mangler en emoji med himmelvendte øjne), så det skal så meget trænes.

• Isabelle
    Isabelle Hjælpe-administrator

Følger: 13 Følgere: 284 Hunde: 4 Emner: 551 Svar: 25.370
    #18   21. jun Jeg har ikke styr på klip af kløer og vaske øjne - mildt sagt. Vilma flipper fuldstændig ud, når hun bare antydningsvis fastholdes. Jeg har aldrig oplevet noget lignende med andre hvalpe, og det er faktisk lidt problematisk, fordi jeg er lidt på bar bund mht. hvad jeg skal gøre - og fordi jeg bekymres over, hvad pokker der får hende til at reagere så voldsomt smiley

• #19   21. jun jeg indrømmer gerne at jeg ikke har styr på at få Kato børstet tit nok da han decideret hader det. og indrømmer også gerne at jeg ikke har helt styr på at holde ham i ro når der kommer cykler da han reagerer meget voldsomt på dem da han er ekstremt bange for dem.

• #20   21. jun Jeg må tilslutte mig kloklip. Med lyse negle har det aldrig været et problem, men er blevet helt angst for de sorte negle.

Var kommet langt med Akoya (og mig selv), da jeg kom til at klippe lidt for langt. Hun var ikke synderligt mærket af det, men jeg har selv mistet selvtilliden helt ??

Til gengæld bruger vi også bare en sliber nu smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.192
    #21   21. jun Masser! Alt det der “haven styr på” gør absolut intet godt for mit velbefindende, så jeg bestræber mig på bare at have nogenlunde styr på de vigtigste ting i tilværelsen, og så må jeg leve med, at resten “sejler”, og det går egentlig meget fint smiley

Et par eksempler på ting, jeg absolut ikke har - og næppe nogensinde får - styr på:

Negleklip: Ingen af mine hunde bryder sig om det, og det gør jeg egentlig heller ikke. Whippernes negle klipper jeg dog selv, men Ingles har jeg for længst opgivet, så vi tropper pænt op hos dyrlægen hver tredje uge. Når jeg husker det, altså smiley

Gå pænt i snor: Basso går som regel nogenlunde pænt i snor, men mine evner rækker åbenbart ikke til at lære de to andre kunsten. Heldigvis møder vi stort set aldrig nogen, når vi går tur smiley

Hoppe op: Det gør de allesammen - helst på samme tid smiley

Og så er der selvfølgelig alle de andre ting, som jeg for længst er holdt op med at lægge mærke til smiley

Kommentér på:
Jeg har virkelig ikke styr på...

x