{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

Bayvantic {{forumTopicSubject}}

Jeg har brugt Bayvantic på fire hunde gennem en del år uden problemer overhovedet. For en månedstid siden fik Vilma også en dosis - uden reaktion.
I dag fik Kenia og Vilma igen dryp ved halerod, nakke og midt på ryggen. Herefter gik vi i skoven. Vel hjemme begyndte Vilma at pive og være ret urolig. Hun gned sig op af blomserkasser, træer, møbler etc.
Jeg tjekkede "dryp-stederne" (ikke umiddelbart noget at se) - og vaskede dem med en klud. Det hjalp ikke - nærmest tværtimod.

Dyrlægen blev kontaktet. Hun anbefalede et bad med shampoo. Hvis det ikke hjalp, skulle jeg komme forbi, så Vilma kunne få en kløestillende sprøjte.

I skrivende stund - en times tid efter bad - er der ro på den lille. Nu er jeg spændt på, om problemet er helt løst - kløen helt væk.

Har andre oplevet eller hørt om reaktioner a la Vilmas? Hvis ja, vil jeg rigtig gerne høre om forløbet.

Jeg HAR læst grumme historier om nærmest brandsår efter Bayvantic, men det er der ikke tale om. Dog var det klart voldsomt ubehageligt for Vilma, så jeg vil vælge et andet flåtmiddel til hende fremover.

Kommentarer på:  Bayvantic
  • #1   1. jul PS. Vilma HADER at blive fastholdt og ter sig temmelig voldsomt, når hun bliver det - bortset fra i dag, da hun skulle bades. Hun stod så fint og roligt under hele seancen som vidste hun, at dette ville gøre hende godt smiley

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 225
    #2   1. jul Nej aldrig, jeg har brugt det i mange år. smiley

Kender mange der bruger det, og aldrig hørt om nogen form for dårlige oplevelser.

• #3   1. jul Jeg har da tit hørt om kløe eller sviden på drypstederne. Hector begyndte også at klør sig mere, efter han havde fået Bayvantic (syntes jeg), selvom han slet ikke kløede sig på Wilmas level.

Derfor skiftede jeg i samråd med dyrlægen til Bravecto. Lige så meget fordi at Bayvantic var mere af nød end af lyst fra min side. Desuden har mine forældre kat, så det er mere sikkert med Bravecto smiley

• #4   1. jul for år tilbage skulle vi sydpå, jeg gav begge hunde både Bayvantic og Advocate ... den ene fik det som du beskriver, og vi måtte vaske hende 3 dage i streg (var dyrlægens anbefaling) for at sikre alt var væk ... om det var det ene eller andet hun reagerede på, eller det at hun fik to ting samme dag ved jeg ikke, den anden reagerede overhovedet ikke..

jeg har efterfølgende brugt Bayvantic uden reaktioner ...

• #5   1. jul For en del år siden brugte jeg Bayvantic til Charlie og havde gjort det i flere år uden problemer. Men så begyndte han at reagere på det. Ikke vildt og voldsomt, men det var tydeligt at der var noget der var træls. Han blev vasket og så var alt godt igen. Siden har jeg brugt Bravecto og Nexguard.

• #6   1. jul Jeg tænker nærmere at hun har været i kontakt med en giftig plante i skoven. Mange planter kan give kløe på den måde. Alternativt insektstik, myg eller klæg.
    Når hun ikke har reageret på spot-on tidligere, lyder det underligt at hun skulle gøre det nu.

Jeg har brugt bayvantic i 10 år, på alle hunde og alle kuld. Har aldrig haft en reaktion på det.
    Det er vigtigt at fordele over flere steder, præcis som du også har gjort.

• #7   1. jul Det med roen varede ikke længe - Vilma styrtede pivende rundt igen en halv times tid efter, at jeg lavede tråden smiley
    Nu har hun fået et skud kløestillende hos dyrlægen. Det skulle virke indenfor et par timer.
    Fremover vil jeg nok give hende Nexgard Spectra.
    Jeg glemte forresten at spørge dyrlægen til, hvornår jeg kan give hende et flåtmiddel. Lige her og nu dur næppe.

• #8   1. jul Det kan selvfølgelig sagtens være det, Malene - være noget helt andet end Bayvantic.
    Nu skrev jeg "skoven", men det var sådan set mere en stor eng, vi gik på - med HØJT græs, som Vilma tonsede rundt i sammen med Kenia og en hundeven. Hun drønede rundt det samme sted i går og for nogle dage siden uden reaktioner, men selvfølgelig kan hun have været uheldig i dag.
    Jeg håber, at "Dexaject" virker, uanset hvad, Vilmas kløe/ubehag skyldes.

• #9   1. jul For efterhånden mange år siden oplevede jeg at Cocos sorte pels blev hvid på drypstedet og hun tydeligt kløede på området.
    Efter det har jeg brugt den der tyggepille, synes på alle måder den er at foretrække:)

• #10   1. jul Uanset hvad, tør jeg ikke bruge Bayvantic på Vilma mere.

• #11   1. jul Min første hund, Lego- reagerede på bayvantic. Blev meget rød hvor der var drypppet- ikke hul på huden, men stadiet lige inden. Og det gjorde tydeligt ondt på ham.

• #12   1. jul Desværre hjalp sprøjten ikke 100%. Vilma er ikke så urolig mere, men indimellem piver hun hjerteskærende og maser sig op af diverse smiley
    I skrivende stund leger hun med Kenia smiley
    Jeg håber på en rolig og kløefri nat smiley

• #13   1. jul du tror ikke du skal vaske flere gange ? det fik vi som sagt af vide, minimum 3 dage i streg, og hvis ikke det havde fået ro på skulle vi fortsætte ... dyrlægen dengang sagde at der nemt kunne sidde rester, og hun har jo da en del mere pels end en skotte

• #14   1. jul Det sagde dyrlægen ikke noget om - men det var ikke min vanlige, og jeg var ikke sådan vildt imponeret af hendes engagement. Men OK - det var en akuttid, så måske havde hun rigeligt at lave.

Skal jeg mon vaske Vilma igen nu - eller vente og give hende en omgang igen i morgen og i overmorgen?

• #15   1. jul med den beskrivelse du giver af at hun gnider sig og piver af og til så ville jeg vaske i dag og i morgen, jo mere du får væk jo bedre tænker jeg, og sprøjten virker jo indefra, den tager jo ikke eventuel udvendig hudirritation...
    og med en shampoo der har en beroligende virkning..

• #16   1. jul fandt min tråd fra dengang ... se hvad jeg skriver, kan se hun udover sprøjte også fik piller ,,,

https://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/550191-bayvantic__allergisk_reaktion____24_timer_til_feriekoersel__og_andet

og kan se vi fik af vide at det sidder i hudens fedtlag, så der skulle vaskes med sulfo .... først omkring de steder det er givet ..

• #17   1. jul Dyrlægen nævnte intet om piller - men nu har Vilma fået dagens andet bad. Det er lidt sødt, at hun - der er den mest hysteriske af de eurasiere, jeg har haft (mht fx negleklip) er den roligste i badesituationen. Jeg var forberedt på en KAMP - og så stod hun begge gange ligeså fint og fredeligt, mens jeg sæbede ind og skyllede af smiley

• #18   1. jul mon ikke det bare er enormt rart at få huden kølet hvis/når den er så irriteret ... det er måske det hun reagerer på ... har du ikke mulighed for at ringe i morgen formiddag og evt tale med en mere kompetent dyrlæge ... det er sgu da synd hvis der er en mere optimal behandling og hun ikke får den ..

jeg kunne heller ikke huske det med piller, men eftersom jeg skrev det dengang så må Nova jo have fået nogle ...

• #19   1. jul Hvis Vilma stadig har urolig/kløende adfærd i morgen, kontakter jeg en vagtdyrlæge. De sidste omkring to timer har der ikke været noget overhovedet, så jeg hååååber, det er overstået.

• #20   2. jul Jeg har altid antihistamin liggende for hvis de netop kommer i kontakt med noget som klør. Især på en eng kan der være alverdens dyr og planter.
    Mine har altid fået Bayvantic og Stronghold eller Advocate i jagtsæsonen (de er i direkte kontakt med ræv og jeg gider ikke skab). Det sikrer også at chancerne for at de ikke bliver immune overfor et bestemt middel er lille smiley

• #21   2. jul Hvordan går det med Vilma i dag, Isabelle?

Vi blev frarådet Bayvantic af vores dyrlæge og får nu Bravecto i stedet. Jeg er ikke kæmpe fan af gift hverken i pilleform eller spot-on, men jeg har set en hund med borrelia.. og så vælger jeg giften til hver en tid.

• #22   2. jul Vilma klager sig en smule indimellem - piver og bider sig ved haleroden.
    Jeg har været hos dyrlægen og fået piller til hende - med binyrebarkhormon. Nu ser jeg lige tiden an. Hvis hun får flere seriøse "anfald", dvs. piver mere end få sekunder, får hun en pille.

Jeg holder mig nok fra Bavnesletten indtil videre, for ja Hijacks, det kan jo sagtens være, at det er noget hér, Vilma har reageret på.

• #23   2. jul ville nok vaske med noget sulfo, bare ved ved haleroden ... og så derefter måske med noget beroligende shampoo.... som jeg læser hvad vi fik af vide dengang så er det vigtigt at alt der er på huden vaskes væk, ellers bliver der vel ved at optages en minimal mængde ... altså ikke jeg ved det tænker det bare ..

håber pillerne giver et skub

• #24   2. jul Nu har jeg lige haft Vilma i bad igen - desværre glemte jeg dit råd mht sulfo og brugte kun hvalpeshampoo. Hvis kløen fortsætter (jeg har også lige givet hende en pille), får området ved haleroden en omgang sulfo.

Stakkels stakkels hunde der har allergi og skal leve med jævnligt at have sådan en kløe smiley også stakkels deres mennesker. Hundepiv går, som barnegråd, lige i hjertet, og det er hæsligt, når man ikke kan hjælpe.

• #25   2. jul vil lige sige at det med sulfo ikke er mit råd, det var noget dyrlægen sagde dengang kan jeg jo læse i min gamle tråd ... tror aldrig jeg selv ville få ideen til hund og sulfo i samme bad ...

• #26   2. jul Heller ikke jeg smiley men jeg har noget parfumefri opvaskemiddel, som må være OK, hvis den lille hund (16 kg i går smiley ) stadig klør, når hun vågner.

• #27   3. jul Vilma synes at være næsten ovre kløen - der er to sekunders piv nu og da, som MÅSKE skyldes kløe, men det kan også skyldes kedsomhed eller irritation over, at Kenia ikke tillader Vilma at æde hendes mad smiley

- Og så kom jeg pludselig i tanke om noget, da vi var i skoven: På fredagens tur på Bavnesletten (stor eng) gik Vilma pludseligt skævt med hovedet og flappede først det ene øre så det andet øre ned. Der var tydeligvis et eller andet generende. Jeg tjekkede ørerne og ansigtet mv. Der var ingenting at se. Efter et minuts tid så hun normal ud igen.
    Hvorfor faen havde jeg lige glemt dét? smiley Noget kunne jo tyde på, at hun her er blevet stukket af eller har været i kontakt med noget, hun reagerede allergisk på. Måske har kløen ikke en døjt med Bayvantic at gøre.

• #28   3. jul åh det er svært ... der er jo flere planter i naturen der kan give reaktion, men har I ikke gået der ofte og hvorfor skulle hun pludselig reagerer ? ...

men det må jo være et temperamentsspørgsmål om du vil prøve Bayvantic igen, Nova har efterfølgende fået det flere gange uden reaktion...
    man kan jo have hele arsenalet af hjælpemidler klar hvis man vælger at prøve igen ... og så vaske ud ved første tegn på reaktion ...

• #29   3. jul Du kan jo også være så uheld, at Vilma ikke kan tåle brændenæller. Det har jeg hørt om før hos hunde smiley

• #30   3. jul Det nye på Bavnesletten er, at græsset nu er nærmest meterhøjt (kun LIDT overdrevet smiley ) - og hundene har en fest med at rende rundt og lege Livingstone (eller hvad de nu leger) i det smiley Vilma bliver, tænker jeg, dermed mere udsat for alverdens planter og småkravl, når hun drøner rundt i græsset.

Jeg må lige overveje, om jeg vil prøve Bayvantic igen. Fordelen, som jeg ser den, er at flåterne ikke sætter sig overhovedet, når hunden er behandlet med dette middel. Med Bravecto og andre piller, kan flåten godt sætte sig, men den dør efter noget tid.

• #31   6. jul Man skal lige være obs på hvor helt utrolig nemt kornfrø får kilet sig ind i huden, når hunde løber og leger i højt græs.
    Sidste år begyndte Coco at bide sig voldsomt i den ene pote, den hævede, pelsen faldt af og huden var rød - ALLERGI råbte dyrlægerne, men... 9år gammel? Anyways efter at have badet og nulret poten tre dage i træk nulrede jeg et kæmpe korn ud af poten og dagen efter var hun så god som ny (undtagen et lille sår).

Ift det skæve hoved: for nogle år siden oplevede jeg det samme, rystede og gik skævt, jeg tænkte ikke videre over det, et års tid efter får hun helt tydeligt et kornfrø ned i øret og skriger i smerte og går skævt med hovedet helt forkert smiley Hun kommer i narkose for at få kornet op, da det har rykket sig så langt ned i øregangen at det ikke kan ses.
    De giver lige det andet øre en omgang også med dybdegående hårrens osv og her finder de et andet korn! Sandsynligvis fra hun gik skævt første gang næsten et år før smiley

Så det der med leg i højt græs er fuldstændig slut her i huset smiley

Kommentér på:
Bayvantic

x