{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.681 visninger | Oprettet:

At finde det bedste nye hjem {{forumTopicSubject}}

Ja, et opslag der gør ondt i hjertet.. men min Marley skal bo et andet sted end ved mig.
Jeg venter barn alene (faren er med i billedet men vi er ikke sammen) om et par måneder og Marley skal bare være nummer 1 i sin ejers liv. Jeg kan ikke have begge dele. Han er en sjov, nem, glad, kærlig og livlig hund på kun 4 år så det kan han sagtens omstille sig til i de rette hænder.
Jeg har nogle forskellige på hånden som lyder gode men åh det er svært at finde det præcis rette. Nogle der forstår hans særheder som alle væsner har, hans følsomme gemyt og bare vil knuselske ham som jeg gør.
Der er sikkert nogle af jer der har stået i min situation med at måtte omplacere. Hvordan gjorde i?

Kommentarer på:  At finde det bedste nye hjem
  • #1   4. jul ja undskyld, men hvad er han for en hund, og når du skriver følsom hvad ligger der i det ? og hvordan med børn ... og hvor i landet er vi ?

undskyld spørgsmålene, men jeg har en veninde der for et par måneder siden mistede sin hund, og den hund var omdrejningspunktet i hendes liv .. det er hunde hos hende.
    Hunden var stort set med hende overalt, altid, hun rejser ikke og tager kun med i sommerhuse hvor hunde er velkomne .. ... jeg aner ikke om hun er der nu, men din tråd går lige i maven på mig og jeg tænker match ...
    hendes afdøde hun var en king charles

• #2   4. jul Da jeg måtte omplacere Gaddafi lavede jeg et oplag i Fox gruppen.
    Jeg fik 4 henvendelser som kunne være aktuel.
    Den ene troede jeg ikke på, en sammenbragt familie med 6 børn som også var campister. Jeg var helt sikker på, at det ikke var noget for Gaddafi.

Nå, men jeg havde en plan om at besøge de 4 familier og starte med dem jeg troede mindst på og så arbejde mig frem til dem jeg havde mest tiltro til.

Det første besøg var campisterne med de mange børn, dem hvor jeg var overbevist om at de ikke skulle have Gaddafi, for der ville han ikke trives men leve i konstant stress
    Men, jeg er så enorm glad for, at jeg besøgte dem på trods af min skepsis.
    Da jeg havde været der en halv time var det afgjort at Gaddafi flyttede ind hos den.
    En mere hjertevarm familie skal man lede længe efter, en familie, hvor man tog tingene ret afslappet og uden stress.
    Han har det bare så godt hos dem.

Gaddafi er blevet Camping hund uden problemer og han elsker at campere.
    Jeg var ellers overbevist om at han ville stresse vildt meget op, men han slapper faktisk af, ligger og kigger på livet og tager sig nogle lure.

Troede også, at han ville stresse op over børnene, (jeg bryder mig ikke om børn) men det er faktisk dejlige børn som jeg godt kan lide.
    De to ældste er flyttet hjemmefra og den yngste var 9 år.
    Gaddafi har knyttet sig meget til den mindste af børnene.
    De bor på landet og har ca to km til skolebussen.
    Gaddafi og mor fylger ham til bussen. Ikke for at drengen ikke kan gå selv, men for at lufte Gaddafi.
    Og når kl er ved at nærme sig tre begynder Gaddafi at blive urolig, for så skal han hen og hente sin ven ved skolebussen.

Det jeg vil sige er, at man ikke på forhånd skal vælge folk fra kun fordi man ikke mener at de lige passer, men give dem en chance.
    Gaddafi har et meget anderledes liv end hos mig, men han stortrives i sit nye liv og med sin nye familie.

Jeg har ikke solgt ham, men foræret han væk, han var min lille ven, og jeg kan ikke sætte en pris på en ven.

• #3   4. jul Undskyld jeg skriver som jeg skriver, men det er da ikke særlig lang tid siden at du fik/købte ham, er det? smiley

• #5   4. jul Jeg tænker i øvrigt, at det er lidt drastisk at tænke "fuck jeg er gravid, ud med hunden". Jeg tænker egentlig godt, at en 4 årig hund kan tåle ikke at være centrum i dit liv. Jeg ville i hvert fald ikke skaffe mig af med den, før baby er kommet og har været der lidt, så du kan se, om han vil trives med det smiley

• #6   4. jul Kunne det tænkes at TS ved hun ikke har overskud til begge dele?
    Nu kan jeg tilfældigvis huske at TS har berettet at hun har noget fleksjob få timer om ugen. Så ved man som regel hvad ens kapacitet er - og hvad man går ned på. Det ville ederdylme være dumt for alle parter at sætte sig i en situation man ikke har overskud til, bare lige "for at prøve det af og se".

God idé at følge mavefornemmelsen - jeg har desværre ikke stået i samme situation så kan ikke komme med gode råd.
    Men det er sgu da kun på HG at folk kan blive eddikesure over at andre stiller spørgsmål i ens tråd, og så sidder man selv i en anden og kommer med skeptiske spørgsmål, irrelevante hvis-det-var-mig råd, og dømmer andres handlinger smiley

Nogle gange skal man måske bare springe over i stedet for at give sit besyv med til alt smiley
    Over and out...

• #7   4. jul Det er nemt at vurdere og dømme andre smiley jeg har nogle skavanker og jeg bliver alenemor. Så det bliver virkelig nok for mig at skulle tage mig af det her barn smiley det var ikke planlagt, ellers havde jeg planlagt det bedre.
    Var jeg sammen med faren var det en helt anden situation.

• #9   4. jul Hanne; det ligger til racen at være lidt følsom. Forstået på den måde, at han mærker meget og bliver mættet af indtryk ret hurtigt. Ikke at han bliver stresset men han trives godt med den rolige dagligdag vi har.

Han er rigtig sød og god med børn og søger dem selv. Men jeg ønsker ikke at han skal bo i et hjem med små børn.

Cm, hvor skulle du også vide det fra smiley

• #10   4. jul Hende jeg tænker på har ikke små børn, men der kommer jævnligt børnebørn i hjemmet, hun er farmor til 6 i alderen 2,5 år til 18 år …

Hun skalselvfølgelig stole på at de kan sammen …

• #11   4. jul Hanne, det lyder da som et dejligt liv for en hund, din veninde kan tilbyde smiley

Børn på besøg er ok, bare de selvfølgelig er hundevante og gode. Børnene i min familie er vant til hunde og er derfor ligeglade med Marley. Han synes de er skønne fordi de også er rolige

• #12   5. jul Det gør mig ondt, at du skal af med Marley - men jeg synes, det er en flot og moden beslutning - at kende både egne styrker og egne begrænsninger er så uendelig vigtigt.

Hannes veninde lyder virkelig til at kunne give Marley et skønt liv smiley

• #13   5. jul hvad er han for en race ... og ca hvor i landet er du?

altså hvis jeg overhovedet skal spørge hende om han er noget for hende ... som sagt ved jeg ikke om hun er klar, og jeg ved ikke om hun vil have anden race end cavalier .. hidtil har hun sagt hun vil have cavalier igen, mens vi andre forsøger at tale hende fra det grundet racens mange lidelser, og så har hun på ingen måde 20.000 kr til hund, hun er folkepensionist...

• #14   6. jul Jeg er ked af at høre, at du ikke kan have ham mere. Håber at du finder et rigtig dejligt hjem til ham smiley

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 60 Følgere: 1008 Emner: 207 Svar: 5.958
    #15   6. jul Hanne m
    En japanese chin. Skøn race

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 60 Følgere: 1008 Emner: 207 Svar: 5.958
    #16   7. jul Sender et kæmpe kram. Det er en meget hård og tung beslutning du har truffet smiley smiley men ingen tvivl om at den er truffet af kærlighed til Marley smiley
    Det skal nok lykkes at finde et godt hjem til ham. Han er da en sød hund, og ukompliceret . Ham skal der nok være nogen der har hjerterum til smiley

Kommentér på:
At finde det bedste nye hjem

x