762 visninger
|
Oprettet:
Dogcoach {{forumTopicSubject}}
Jeg er på jagt efter et par gode bukser og en praktisk jakke til hundetræningen som kan klare lidt af hvert vejr
Jeg kan ret godt lide designet på Dogcoach's tøj, men priserne er ikke helt ubetydelige.
Har i erfaringer med de nyere modeller?
Er tøjet pengene værd?
Er der andre mærker jeg bør kigge på i stedet?
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 279
Jeg har brugt den hele vinteren! Og jeg elsker den
mar 2009
Følger: 74 Følgere: 123 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 144 Svar: 12.724
Jeg er super glade for dem, både deres vinter- og sommermodel.
aug 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 5 Svar: 69
Og så er det dejlig med lommer til legetøj, godbidder, bold osv. osv.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 18 Hunde: 6 Emner: 22 Svar: 1.499
sep 2017
Følgere: 407 Annoncer: 1 Emner: 182 Svar: 7.885
Kig på Arrak i stedet - billigere og meget, meget bedre.
aug 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 5 Svar: 69
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 270 Hunde: 2 Emner: 257 Svar: 8.248
Arrak bukserne er billigere og jeg har hørt fra andre at de er rigtig gode. Jeg forstår ikke hvorfor outdoor-tøj skal være SÅ dyrt... men jeg er i hvert fald glad for det
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 35 Hunde: 2 Annoncer: 8 Svar: 4.433
nov 2009
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 1.864
nov 2006
Følger: 1 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 131 Svar: 7.635
Den fra DKK minder ret meget om en DogCoach jakke, fordi det ER en DogCoach jakke, blot med DKK's valg af farve og med DKK logo
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 35 Hunde: 2 Annoncer: 8 Svar: 4.433
jul 2020
Følger: 1 Svar: 61
Har også både deres vinterjakke, og sommertrøje og vest. Vesten er for varm når vejret er almindelig sommer, så den bruger jeg sjældent. Men elsker vinterjakken - dog er jeg enig i at lynlåsen er noget hø. Den blev lynhurtigt slidt (indenfor første vinter), men jeg reklamerede, og de skrev jeg skulle få syet en ny i hos en syerske, og så betalte de regningen -helt uden vrøvl.
Jeg har tidligere haft Arrak vinterjakke og bukser. Selerne (elastik) blev hurtigt slappe, og jeg synes at jakken er alt for tung og klodset at have på - i modsætning til DogCoach jakken, som er dejlig og VIRKELIG VARM en kold vinterdag.
sep 2017
Følgere: 407 Annoncer: 1 Emner: 182 Svar: 7.885
Jeg er heller ikke super fan af Arrak-jakken, men unisex-modellen som er tilbage (og som Fünke vist har) skulle være ret lækker. Men den har så desværre samme lille lomme som DC. Jeg har pt kig på et tysk mærke, som jeg lige nu har glemt hvad hedder.
TS, hvis du skal have en billig overgangs-/sommerjakke med en fornuftig lomme, så kig på Hööks. Deres ting er ok billige, og uden tvivl bedre kvalitet end DC. Men det er fordi alt er bedre kvalitet end DC
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 270 Hunde: 2 Emner: 257 Svar: 8.248
Jeg tror også Astrid med Iroh herinde fra købte den og indrømmede at den var tungere end hun lige havde regnet med
Jeg tror jeg prøver et andet mærke næste gang, men det er ikke det værste valg man kan lave
jan 2009
Følger: 26 Følgere: 118 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 496
Men den har dejligt mange lommer dog!
Kommer fra en DogCoach vinterjakke 2.0, den havde holdt 4 vintre. Ikke uden problemer dog, så derfor skiftede jeg mærke, havde egentlig svoret at jeg aldrig skulle have DogCoach igen..
Men så købte jeg deres skaljakke og trøje fra i år, og jeg er faktisk ret glad for begge dele! Selvom jeg også synes at det er pænt pebret ift hvad man får for pengene... Har bare manglet nogle alternativer jeg også synes rent faktisk et flotte. For det må man så sige at DogCoach kan
dec 2018
Følger: 23 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 1.795
Jeg har også købt lundelufter trøjen og skaljakken.
Ellers er revolution race altså et super alternativ.
jan 2006
Følgere: 44 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 317 Svar: 13.314
Jeg kender ikke Dogsome, men hvis du skal have en jakke til brug til hundetræning, så køb IQ Dogsports, som ganske enkel er genial. Og deres vest iøvrigt også.
Jeg har en jakke, som er købt samtidig med min hund - for 6 år siden - og selvom mine hunde har været virkelig hård ved den, holder den stadig.
Det er så afgjort den jeg har haft, der har været mest holdbar.
feb 2013
Følger: 7 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 64 Svar: 7.037
Mon ikke forskellige menneskers brug af tøjet spiller ind. Jeg slider hårdt på mit tøj. Jeg bruger fx ofte også mit hundetræningstøj når jeg arbejder på 'farmen'. Mit tøj har som regel ret hurtigt lapper, huller og flænger. Jeg slider en termokedeldragt eller en vinterjakke op på en vinter, et par vandrestøvler eller kondisko holder max 1 år. Så hvis man skulle vurdere et stykke tøjs kvalitet udelukkende ud fra hvor længe det holder til mit brug, så ville alt få prædikatet dårlig kvalitet
MIne rekordbukser er et par 4 år gamle arrak softshell vinterbusker. Jeg elsker de bukser og de må bare ikke dø for man kan ikke købe dem mere så de har mange lapper og stopninger
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 556
De medfølgende godbidslommer er IMO lige til at smide ud. De lukker hele tiden i, og det er bøvlet at bruge dem.
Legetøjslommen i ryggen er for lille og åbningen er for lille.
dec 2018
Følger: 23 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 1.795
Jeg har en vinter jakke fra 2017 hvor lynlåsen har drillet lidt efter et par sæsoner.
Det er dog ok for jeg bruger mit hundetøj meget.
I 2019 fik alle instruktørerne ( 25 stk ) i min klub en DKK ( dogcoach) vinterjakke og den har virkelig været super og er det stadig. Jeg har ikke hørt en eneste reklamation på dem.
feb 2013
Følger: 7 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 64 Svar: 7.037
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 226 Hunde: 2 Emner: 60 Svar: 3.219
Medmindre du er et sted mellem lav og medium i fedtprocent, så går den lige.
Det er deres suverænt største fejl. Nogle af modellerne er de begyndt at rette lidt ind, men der mangler noget endnu før de er der og er designet til en gennemsnitlig kvindekrop og ikke en gennemsnitlig fitness kvindekrop.
Jeg har både zip off, lyne ned i siderne og et par af de tykke og meget hårdføre.
Jeg er meget tilfreds med kvaliteten. Den sorte farve er nu efter nogle år lidt falmende og er blevet en agtig koksgrå på mine ældste. Til gengæld virker lynlås, knap og syninger stadig og der er ingen huller endnu.
Elsker deres detaljer som spændende lommer, praktisk udluftning, vandskyende på de nederste 20 cm ved vådt græs og fx på bagdelen. Deres clips til fastspænding på støvler så de virker som gaiters er virkelig smart tænkt. I zip off er hver lynlås forskellige farver, så man slipper for at bytte rundt.
(Detaljer skifter efter modeller)
Så hvis du har kroppen til dem, så 5/5 stjerner for kvalitet, kundeservice, lækre detaljer og fair pris.
Jeg har også en del af alt det andet.
aug 2007
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 8 Annoncer: 1 Emner: 467 Svar: 11.687
Parkaen (vist model 2.0) er som andre skriver virkelig dejlig varm, men hos mig synger lynlåsen også på sidste vers, og det synes jeg er lige lovlgt tidligt, for så dyr en jakke.
Jeg har også en Arrak - men som de andre siger, så er den ret tung, og ikke helt nem at bevæge sig i.
Så jeg følger lige tråden med spænding, og håber, der dukker flere gode bud op på alternativer
Dogcoach