{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

Alene hjemme-udfordring {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo Elvira på 16 uger. Jeg havde taget fri de første 3,5 uge efter hun flyttede ind, og havde derefter 2 uger på deltid. Herefter gik jeg på fuld tid, dog med en ugentlig hjemmearbejdsdag, og en dag hvor jeg går kl. 13.

De øvrige 3 dage, hvor jeg kører kl. 7.15 og er hjemme igen ca. 15.30, har jeg fået genboens drenge til at kigge til hundene. Drengene kommer omkring kl. 14, og de har fået til opgave at få Elvira ud i haven for at tisse, og så ellers bare hygge, give godbidder og så smutte igen.

Det er gået fint, lige indtil i tirsdags. Jeg kommer hjem og finder en hvalp der har holdt fest. Hun har hentet nogle ligegyldige ting på forskellige værelser, bidt et par kasser i stykker og lavet lidt ballade. Onsdag kommer jeg hjem og opdager at hun har trukket nogle ting med fra spisebordet, bl.a. en karte, som hun har tygget i stykker, og som følge deraf har fået små stiksår i munden. Hun har også fået væltet et lille sidebord, smadret noget porcelæn, været i sofaen og plyndret en kasse der står i vindueskarmen. Jeg er ligeglad med de ødelagte ting!

Jeg optager lyd på hundene, når de er alene, og optageren står ude i mellemgangen, så jeg kan ikke høre hvad drengene snakker om, men jeg kan høre når der er brag, larm og en hvalp der hyler.

Jeg kan konstatere, at hun først bliver ked af det efter drengene har været her. Hun hyler, gør og så begynder hun at hærge. Jeg kan se på fodboldene i haven, at de spiller bold med hende, og her tirsdag og onsdag har hun begge dage taget en bold med ind.

Jeg er kommet frem til 2 muligheder:

1. Tage en snak med drengene om, at de ikke må spille bold eller lege noget andet “vildt” med Ellie, når de er her.

2. Bede drengene om ikke at komme mere.

Jeg hælder selv til nr. 1. Fordi de er sådan et par søde drenge, og de elsker at de har et “arbejde”. Og fordi jeg jo gerne vil at hundene kan komme ud lidt før jeg kommer hjem.

Men der er jo en risiko for, at Ellie også reagerer på at blive forladt igen. Der er intet når jeg tager afsted om morgenen, og der har heller ikke været noget de første gange drengene har kigget til dem. Så jeg tænker meget mere at det er boldspil og hyper hvalp (som ikke får tid til at falde ned, inden de går igen), end at det er selve det at de går.

Hvad ville I gøre? Drengene er 9 og 12 år, og er nogle søde, pligtopfyldende og velopdragne drenge. De får formastelige 10 kr pr gang (fastsat af deres mor) smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme-udfordring
  • #2   15. sep 2022 Når drengene ikke er ældre, ville jeg lige tage en snak med dem, det er ikke altid hjernen helt fungere i en teenage-drengehjerne smiley

  • #4   15. sep 2022 Jeg ville nok også lade drengene blive til du kommer hjem (hvis dette er muligt selvfølgelig)

    Og ellers så gå med løsning nr. 1 smiley

    Vores hund kan også finde på at reagere, hvis hun ikke når at falde ned og slappe af inden vi går fra hende smiley


  • #5   15. sep 2022 Det er en helt klassisk alder at lave løjer i som hvalp smiley
    Og det er et helt klassisk problem, du er stødt på. Drengene efterlader hende med en masse energi susende rundt i kroppen, og den flyttes så ud på omgivelserne.
    Jeg anbefaler altid kun at forlade en hvalp 1 gang hver dag, fordi adskillelsen er det sværeste, så jeg ville få drengene til at blive hos hende til du er hjemme igen.
    Hvor dejligt med så gode naboer smiley


  • #7   15. sep 2022 Jeg ville lade drengene blive, uden fodbold og så oplære dem i at give en kong at slikke på og hjælpe med at skabe ro efter hun er alene igen.

  • #8   15. sep 2022 holder med dem der foreslår at drengene kommer ½ time senere og bliver til du er hjemme..

    ellers ville jeg gå med løsning 2 ...


  • #9   15. sep 2022 Det er ikke en mulighed for dem at komme senere eller blive til jeg kommer hjem. De har deres egen hund som de skal lufte, og så skal de til fritidsaktiviteter. Så det er kl. 14 eller slet ikke smiley

    Jeg forstår ikke helt dig, Hippie, som skriver at drengene ikke er gamle nok til at være ansvarlige. Hvordan kommer du frem til den konklusion? Hvorfor tænker du at mine hunde bryder ud af haven?

    Jeg er 100% sikker på, at hvis jeg siger til dem at de ikke må spille bold eller lege vildt med Ellie, så gør de ikke det. Og jeg synes det er godt for både hunde og drenge, at drengene lige kigger forbi. Der har som sagt ikke været reaktioner fra Ellie de dage, hvor de ikke har spillet bold, men jeg kan jo ikke sige fuldstændig skråsikkert, at det er boldspillet der er årsag.

    Jeg tror at jeg tager en snak med dem om, at de ikke må spille bold og lege vildt, og så må jeg evaluere bagefter. Hvis hun stadig reagerer, har jeg ikke andre muligheder end at lade hundene være alene indtil jeg kommer hjem - men det vil de også klare fint smiley


  • #11   15. sep 2022 En sidebemærkning til hvad? Jeg kan ikke se at du har forholdt dig til emnet. Hvad er det nu du plejer at skrive? Svar på spørgsmålet eller smut ud af tråden smiley

  • #13   15. sep 2022 Jeg har bare en interesse i, at de her drenge har en god relation til mine hunde. Det var dem der luftede Dorit da jeg var blevet opereret, og oddsene er, at jeg skal opereres igen når Ellie er gammel nok til at kunne klare en ejer på krykker i 6-8 uger. Og det ville være rigtig dejligt, hvis drengene til den tid kan tage Dorit med, og når deres forældre er med, også tage Ellie.

    Det er som sagt gået rigtig fint i 3 uger, så jeg vil gerne se om det vitterligt ér det med at blive forladt igen.

    I dag har jeg været gået 2 gange, begge gange et par timer, og der har ikke været det mindste. Men det har jo så også kun været et par timer, og ikke 7 timer første gang. Det kommer jeg til at prøve i morgen, så kan jeg prøve den tese af.


  • #15   15. sep 2022 Ellers kan de måske komme i weekender, hvor de ikke skal noget og lege med Ellie i et par timer?

  • #16   15. sep 2022 Frk Jensen, de vil helt sikkert elske at tage hende med på tur med deres egen hund, og så kan hundene hygge og tumle lidt. Og det må også blive løsningen, hvis det slet ikke kan fungere med at de kommer om eftermiddagen.

    Jeg blev opereret 5. maj, og de luftede Dorit i 2 uger. Som tak fik de løn med bonus, og så havde jeg købt en 3 kg spand Matador Mix til dem. Deres mor fortalte den anden dag, at de stadig har slik tilbage, og når de får venner på besøg, henter de spanden og deler ud, imens de fortæller at de fik den for at arbejde, og at de også fik ekstra i løn som bonus smiley Deres mor elsker at de allerede har lært, at hvis man er pligtopfyldende og gør sig umage, så betaler det sig.


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #17   15. sep 2022 Tænker det er en fin løsning at fortælle dem at de nok desværre ikke kan lege med bold med Ellie endnu.
    Måske kan du vise dem nogen rolige sjove aktiveringslege de kan lave med hende?
    (Jeg tænker noget med godbidder smiley )
    Mon ikke hun simpelthen har haft det så sjovt med drengene og er lidt oppe at køre, at det går galt. De har helt sikkert gjort det i en god mening hvis de har leget vildt med hende. smiley
    Ellers må de jo komme forbi i weekenden og spille bold med hende når du er hjemme til at hjælpe hende med at falde ned bagefter. smiley

    Det kan også være de skal give hende noget roligt at ligge med når de går igen? For lige at bryde det dårlige billede hun har fået.
    En fyldt kong eller lignende du ligger klar i fryser/køleskab de lige kan give hende når de går igen?
    Det virker jo ret afslappende for dem at tygge eller slikke.


  • #18   16. sep 2022 I dag har hundene været alene i lidt over 8 timer, og der var ingen tegn på ballade. Jeg luftede dem, og forlod så huset for at lægge et spor til lillen. Hun sagde ikke en lyd imens jeg var væk. Når drengene er gået, er hun startet med at hyle og ødelægge inden for få minutter.

    Så jeg går over og snakker med drengene i weekenden, og så tror jeg at de får til opgave at give Elvira frokost når de er her.


  • #19   12. okt 2022 Her en måned senere, tror jeg at jeg kan lave en forsigtig konklusion smiley

    Drengene kommer stadig efter skole, og lukker hundene ud for at tisse. De har samtidig fået til opgave at give Ellie frokost (som jeg stiller klar).

    Drengene ELSKER deres “job”, hundene elsker deres besøg og der er ingen stress, ingen frustreret hundehvalp og bare lykke hele vejen rundt smiley

    Når hun laver ballade, og det gør hun, er det som regel imens jeg er hjemme, og fordi hun mener at jeg burde lufte hende, lege med hende, træne hende eller andet, i stedet for trivielle ting som at gå i bad, arbejde eller være syg smiley

    Jeg holder stædigt fast i mantraet om, at jeg ikke vil behandle noget som et problem, hvis ikke det ér et problem. For ikke-problemer kan løses med små justeringer, og jeg er vild med små justeringer.

    Jeg tror egentlig at hundene ville klare sig fint uden drengene. Men alle hygger sig med den ordning, og drengene er så stolte af deres job. Så når nu alle er glade, tror jeg at jeg holder fast i det, som det er nogle måneder endnu. Så kan jeg fyre ungerne til jul, og give dem en julegave som tak for indsatsen smiley


Kommentér på:
Alene hjemme-udfordring

Annonce