{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
437 visninger | Oprettet:

Hundeskov {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spørgsmål omkirng hundeskove.
Hvis man ikke kan lide hunde og ikke bryder sig om at de kommer hen og hilser, bør man så ikke holde sig væk? Eller er det os som hundejere der skal have vores dyr i snor så snart vi ser et andet menneske?

Jeg ved godt at ikke alle mennesker kan lide hunde, meeeen, hvis man er i en hundeskov, bør det så ikke forventes at man møder kræene?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundeskov
  • #1   19. sep 2007 Jeg mener at hvis man ikke kan lide hunde, så skulle man måske holde sig fra hundeskove... Fordi de fleste hundeskove skal hunden være uden snor.

• #2   19. sep 2007 Syntes man burde holde sig væk fra en hundeskov så da den jo er til for hundenes skyld.

• #3   19. sep 2007 Hunden SKAL ikke være uden snor i en hundeskov.
    - hunden MÅ være uden snor hvis du har 100% styr på, akkurat som andre steder.

Men jo, man bør nok holde sig fra en hundeskov hvis ikke man kan lide hunde.

• #5   19. sep 2007 Man har ret til at holde sin hund ved sig og sørge for at den ikke løber hen til andre hunde og mennesker uden tilladelse.

• #6   19. sep 2007 Karen T så kan man da lige så godt lade være og have hundeskove... Man ved da godt at der er løse hunde.

~• Jeniki - Tilhænger af Tavlekræ•~ Da vi var inde i odense, stå der at hunde ikke måtte have snor på... Så det er muligt at der er forskel fra sted til sted.

• #7   19. sep 2007 Det er muligt.
    - men derfor er det alligevel dit ansvar at have 100% styr over hunden, den lov er alle steder smiley

• #8   19. sep 2007 Okay, historien går på at jeg ofte mødes med Mickey herinde fra i hundeskoven så vores vapser kan lege og hygge sig - og der har aldrig været problemer.
    Idag da vi næsten var på vej tilbage, løber hundene lidt i forvejen og leger. Da vi kommer rundt om et hjørne, står der en dame uden hund og roder i nogle buske. Samson og Mickey løber over for at hilse, og samson sætter en pote på hendes bukser (han hoppede ikke direkte op, mere sådan DAV DAV).
    Jeg kalder ham til mig, og damen råber ej for helvede og bliver hamrende sur. Jeg siger pænt undskyld og holder Samson ved mig. Men istedet for at accepterer undskyldningen, får både Samson, Mickey, Jeanett og jeg slynget i hovedet at vi har nogle lortehunde og at vi ikke skal gå med dem hvis vi ikke har styr på dem.

Begge hunde kom jo da vi kaldte, desværre var skaden sket.

• #9   19. sep 2007 ~• Jeniki - Tilhænger af Tavlekræ•~ Ja det ved jeg skam godt. Synes måske at hvis man ved at man ikke har styr på sin hund, så burde man ikke komme i hundeskove...

• #10   19. sep 2007 Natasja L
    - hun har vist intet at lave i en hundeskov den dame :o(

• #11   19. sep 2007 Natasja L havde hun ikke nogen hund med sig???? så skulle hun måske ikke lige have valgt at gå en tur i hundeskoven.

• #12   19. sep 2007 tavlekræ + cecilia L
    Det er det jeg mener. Hvalsø skove er nemlig delt op med hegn i hundeskov og "menneske"skov. Synes bare det var lige lovligt grimt af hende at blive så tosset.

• #13   19. sep 2007 Man har ikke RET til at holde sin hund hos sig og sørge for at den ikke generer andre.
    Det har man sandelig PLIGT til. Uanset om man er i hundeskov eller ej.
    Damen og andre har også RET til at være i skoven, mens hundeejerne har pligt til at sørge for at deres hunde ikke generer andre.
    Men desværre tror flertallet af danske hunde-ejere, at ALLE mennesker elsker deres hunde lige så meget som ejerne selv.

I mine øjne ville det svare til at andres børn kom og tørrede snot af i ens frakke. Hvor mange synes det ville være ok??

• #14   19. sep 2007 Berit,
    Jeg forstår dig udemærket godt, og er ikke i tvivl om at jeg skal have styr på mig hund.
    Jeg synes bare ikke der er nogen grund til at farer sådan op over det, og jeg sagde jo undskyld.

• #15   19. sep 2007 Berit

Det tror jeg bestemt ikke flertallet af danske hundeejere tror da :o)
    - men når det er en desideret hundeskov man færdes i, så må man forvente at blive mødt af hunde.
    Og hunden her blev jo også kaldt tilbage til sin ejer som undskyldte episoden.
    Måske damen skulle havde være blevet ude i den store skov udenfor hundeskoven, så var hun slupper for en pote på hende humør :o)

• #16   19. sep 2007 altså fordi det hedder hundeskov er det jo ikke ens betydende med at det kun er for hunde, det er jo ofentligt skov..... og hvis man ikke kan lide hunde har man da lige så meget ret til at komme der som menesker der kan lide hunde....

hvis man går i en hundeskov og der kommer mennesker holder man da hunden til sig og hvis folk ser ud som om at de godt kan lide hunde er det okay at hunden hilser.... det er jo ligesom hvis der kommer en hund med snor på lader man da heller ikke sin hund komme farende over til den der er i snor....

• #17   19. sep 2007 lene jeg kan godt følge dig, men oftest plejer en hundeskov jo at ligge i en tilknytning til en alm. skov og f.eks. i den jeg brugte skulle man igennem hundeskoven hvis man skulle til den hvor at hundene ikke måtte gå løse..... og som sagt er de jo ikke til kun for hundene... og det er jo også kun tilladt at have din hund løs hvis du kan kalde den til dig.....

det er lidt ligesom at folk siger at dem der ikke kan have deres hund uden snor har ikke lov til at komme i en hundeskov, hvad er det for noget bulls...

• #18   19. sep 2007 det er ikke så negativt ment som det står jeg er bare lidt træt af at folk tror at bare fordi der er et skilt hvor der står at hunden må gå løs, så kan ejerne lægge hovedet i tasken sammen med snoren......

• #19   19. sep 2007 altså hvis jeg er ude og gå og der kommer en fremmed hund hen til mig og sætter poten på mine bukser, synes jeg da heller ikke det er i orden.... og hvis den evt. har beskidte poter, hvad de jo får af at gå i skoven ville jeg da nok også give ejeren en reprimande..... og som berit mer eller mindre skriver så vil vi jo heller ikke have snot fra andre børn på vores tøj vel.....*S*

• #20   19. sep 2007 Hvad har man at gøre i hundeskoven ... som er et indhegnet område ... hvis man ikke har hund?? Er sgu mere nysgerrig efter at vide, hvad hun da lavede dér når hun ikke havde hund med *GG*

Aij er man i hundeskoven skal man være forberedt på at møde hunde UDEN snor og en ejer der gør sit bedste for at følge med, hvilket IKKE altid er lige let især, hvis der er mange løse hunde ... de render jo rundt som hovedløse høns. Man skal også være forberedt på at man rent faktisk KAN blive beskidt sådan et sted så alle de der popsmarte tøser med deres hvide bukser og fine små sko bør være forberedt på en klat jord eller 2. Fatter ikke lige, hvordan nogle kan være så hjernelamme i roen og tro der er flisebelagte stier i en hundeskov??

Jeg påstår IKKE det er mere regel end en undtagelse ... siger bare .... det er, hvad man kan forvente = sund fornuft = almindelig tankevirksomhed.

• #21   19. sep 2007 i vores hundeskov er det hele ikke indhegnet kun en lille del og der kommer selvfølglig heller ikke mennesker uden hund i selve indhegningen, men hvorfor skal jeg forvente at blive beskidt hvis jeg kommer i en hundeskov.... så er det ligesom at sige at hvis du går i fætter br må du forvente at få snot på jakken....

• #22   19. sep 2007 nej det eneste jeg vil forvente det er at folk holder styr på deres hunde og børn..... det er trods alt vores ansvar...

• #23   19. sep 2007 Jeg forventer at der kommer en hund fisende i overstadig glæde og planter en godt beskidt pote et eller andet sted på mit legeme end jeg forventer at se 15 hunde gå pænt stille, roligt, på rad og række. Så kunne de ligeså godt gå tur inde på strøget. Men at hundeskoven er til for at hundene kan tosse rundt, lege med de andre hunde, holde fri for menneskernes indskrænkninger og bare være HUND. Ergo er det også at forvente at der er en hund der hopper op.
    Det er jo heller ikke alle hunde der er opdraget lige godt og ikke ved de ikke må hoppe op af folk.

• #24   19. sep 2007 nå det bliver vi vist ikke enige om, men jeg håber da ikke at jeg møder dig eller dine hunde i en hundeskov så....

• #25   19. sep 2007 Patricia: og hvis den evt. har beskidte poter, hvad de jo får af at gå i skoven ville jeg da nok også give ejeren en reprimande

Jo, en reprimade er da på sin plads, men jeg ser ingen grund til at blive direkte modbydelig.

• #26   19. sep 2007 jeg mener da heller ikke at man tager fint tøj på i skoven, og hvis der endelig kommer poter på mine bukser skal det kun være fra mine egne hunde.... jeg ville altså blive tosset hvis der kommer en en hund hen og sætter poter op af mine bukser, mine hunde får ihvertfald ikke lov til at gøre det på fremmede mennesker, der ikke selv tager initiativ til at snakke med hundene...

• #27   19. sep 2007 Lene H,

Smagte på bær i lav højde tror jeg. Lækkert, når man tænker på alle de store hanhunde der har været forbi...

• #28   19. sep 2007 natasja nej jeg mener heller ikke at man skal råbeog skrige af folk, men sige det på en pæn måde, det kan vi godt blive enige om....

• #29   19. sep 2007 Patricia,

Det er præcis det jeg mener. Jeg ved godt at min hund var gal på den da den hilste uden tilladdelse, men det jeg bliver frustreret over, er mere den måde der blev reageret på fra hendes side.
    Jeg kan sagtens forstå det er irriterende og man bliver muggen, meeen der er ingen grund til at gå op i en spids.

• #30   19. sep 2007 Hende, damen, i skoven var satme modbydelig... Hun flippede virkelig ud, og igen, hun går ind i en hundeskov, så må hun da forvente at rende ind i nogen hunde.

Og lige netop Hvalsø Hundeskov er fyldt med vandhuller og mudderhuller, så man ved at man vil møde beskidte hunde, når man går derind.

Kommentér på:
Hundeskov

Annonce