{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nytårshold med fyrværkeri - god ide?
  • #1   25. nov 2022 I det klip der bliver vist er det da fuldstændig fjollet sat op, skal en sådan træning have effekt så skal afstanden være så stor at der kan arbejdes med hunden, det der vil bare øge hundens usikkerhed

  • #2   25. nov 2022 jeg mener heller ikke de nødvendigvis træner det de tror de gør.

    men har kun det klip naturligvis.

    min veninde synes det er en god ide.
    jeg mener det skulle trænes mere individuelt end hold.

    så vi er helt uenige men som sagt... har kun set dette klip....


  • #3   25. nov 2022 Efter 40 år som pædagog, har jeg det rigtig stramt med høje lyde. Dette klip gør mig angst, så jeg kan kun forestille mig hvordan hundene har det smiley
    Jeg kan nyde fyrværkeri, når det er langt væk. Hvorfor ikke respektere at visse hunde også har det sådan. Hvorfor SKAL de absolut elske fyrværkeri ?
    Og jo, jeg har selv haft hunde som var skrækslagne for fyrværkeri. Jeg ville da ALDRIG sætte dem i den situation som hundene i filmen er i.


  • #4   25. nov 2022 Det er da fuldstændig åndssvagt at sætte det op på den måde smiley Den ene ejer udtaler at "rammerne var rigtig gode", men samtidig blev hunden skræmt og de måtte gemme sig på toilettet....... Ej men for F der er nogen, der skal have deres lærepenge tilbage.

    Jeg kender til gengæld nogle søde og kompetente trænere og hundeejere, der er ved at starte deres eget sted op på Djursland. Det hedder Trygved Hundeakademi. Jeg ved at Nanna har været i gang med at køre noget forberende fyrværkeri-træning. Det vil jeg langt hellere anbefale smiley


  • #5   25. nov 2022 Min første tanke var, at jeg ville blive rimelig sur, hvis det foregik i nærheden af, hvor jeg bor. En ting er nytårsaften hvor vi er forberedt, men eftersom det ikke normalt er tilladt bortset fra de få dage omkring nytår, så ville det pisse mig af, hvis der pludselig var fyrværkeri adskillige gange på et tidspunkt, hvor jeg ikke var forberedt. Og jeg går ud fra, at der skal adskillige trænings gange til, hvis det overhovedet skal have en chance for at virke. Men det er jeg faktisk også lidt skeptisk overfor.



  • #6   25. nov 2022 Ja der findes virkelig gode hold rundt omkring. enig.

    måske er det er uheldigt klip?


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #7   25. nov 2022 Hvorfor skal de elske fyrværkeri. Det behøver de heller ikke men de skal være ligeglade med det.

    Det er synd for de hunde som påvirkes slemt af det. Tit er det hunde som er følsomme over for andre ting også.

    Forstår ganske enkelt ikke at det ikke er noget man tager mere højde for i avlen. Man kan træne mange ting. Avl betyder i sidste ende det hele.


  • #8   25. nov 2022 Avl spiller bestemt ind ved lydfobi.

    Det er utroligt invaliderende og der burde meget mere fokus på det.


  • #10   25. nov 2022 Det der er da opskriften på at få en angst hund. Afstanden er alt for lille, og man skal starte på et helt andet niveau, for at etablere tryghed i hundene.

  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #11   25. nov 2022 Når nogen folk der ikke aner en dyt om hunde og adfærd laver sådan et "kursus" for hr og fru Danmark i deres nyopstartede klub så skal det gå galt.

  • #12   25. nov 2022 Jeg synes det er en fremragende ide, under de rette forudsætninger

    En anden bruger herinde viste den anden dag at hun havde fyrværkeri på youtube mens hun trænede et eller andet.

    Vi bruger det også :
    En lokal ude på en gård afholder hvert år fremvisning af hans produkter af krudt.
    Og hvert år er hundene og jeg ude et par kilometer væk. Vi har allerede gået tur, og så er vi i gang med apportering (med sporline) når det starter og sørger for at lave fodersøg og lege og så kører vi hjem igen når det er færdigt.

    Skulle det blive for meget, har vi mulighed for at gøre vores træning kortere, sætte os i bilen og køre hjem.

    Men samme fodboldbane som der afskydes på er meget modig træning at det ikke går den forkerte vej.


  • #13   25. nov 2022 Jeg har altid brugt at gå tur ved skydebanen når de er er små, og jeg har ikke haft en eneste hund som har æret bange eller nervøs nutårsaften

  • #14   25. nov 2022 Jeg har desværre haft flere, der ikke kunne lide fyrværkere, nogle var bange, andre var/er vrede. Men fælles for de fleste af dem er, at de ikke var påvirkede som hvalpe / unghunde, først efter nogle år begyndte problemerne at vise sig. Dvs. at hundene kan sagtens få et rimeligt afslappet forhold til det som unge, og så alligevel rende ind i problemer senere i livet.

  • #15   25. nov 2022 Det lyder ikke helt gennemtænkt at have det så tæt på fra starten af. Ellers er ideen jo sådan set god nok.
    Vores træningsplads ligger klods op af en skydebane. Vi har en stor vold imellem vores bane og skydebanen, den dæmper skudene lidt. De fleste hunde der har trænet hos fra hvalpe af er ikke bange for skud; de er blevet vænnet til at det bare er en del af lydtapetet mens de forøvrigt laver noget der er sjovt.


  • #16   25. nov 2022 Fuldstændig tåbelig setup, som kun er med til at skabe lydangste hunde.

    Men når det så er sagt, så er det vigtig at træne, men altså ikke med flooding princippet og med to gøende schæferhunde.


  • #17   25. nov 2022 Den første hund man ser, hvis ikke den havde været så lille, var den da strøget sin vej af skræk smiley smiley

    De to gøene schæfer ser heller ikke ud til at få en god oplevelse, tænker mest de lærer "gø af fyrværkeri, så går det væk


  • #18   25. nov 2022 Jeg synes egentlig et nytårshold - eller måske mere "larm og ballade hold" er en god idé. Men hvis nogen deltagere er nødt til mere eller mindre at flygte, fordi hunden er så bange, så gør man det altså forkert.

    Jeg har haft lydangst hund, of det er ikke sjovt, så jeg prioriterede det ved valg af hund, men har også gået mange ture ved skydebanen og når der er militærøvelser, da Sten var hvalp


  • #20   26. nov 2022 Ej ej ej for mig virker det der SÅ dumt og som den direkte vej til netop at få en hund, der er bange for fyrværkeri! Jeg synes det er helt vildt urealistisk at “kræve”, at hunden ligefrem kan stå og se på fyrværkeriet. Jeg har (heldigvis) en hund, der ikke er bange for fyrværkeri, men jeg ville da aldrig decideret tage ham ud til fyrværkeri. Så er jeg sikker på, at han trods alt ville blive skræmt. Synes virkelig det virker dumt smiley Desuden er det i mine øjne alt for tæt på nytårsaften at begynde at træne det så voldsomt som de gør

  • #21   26. nov 2022 Jeg bor tæt ved millitær skydebane. Mine hunde er total ligeglad, når der skydes af på skydebanen. Walther er den eneste hund, jeg har haft, der reagerer nytårsaften. Indenfor, er han rolig og kan slappe af. Men han skal ikke ud. Laurids kan stå midt i hvor skyderiet er værst. Han er total ligeglad og opfører sig som en hvilken som helst anden dag.
    Har heldigvis aldrig haft en hund, der var bange nytårsaften


Kommentér på:
Nytårshold med fyrværkeri - god ide?

Annonce