Overfald igen! {{forumTopicSubject}}
Jeg har modtaget et indlæg der lyder følgende:
Skrevet af *****, d. 13-11-2007
Nu er Indi blevet overfaldet IGEN! ***** og jeg trænede en sen aften i sidste uge på nogle boldbaner som ligger ved siden af hvor vi bor. Og pludselig kommer der bare en løs rotweilerblanding med en kamphundlignende tingest i hælene, stormende ind på banen lige mod stakkels Indi, som bare underkaster sig med det samme.
Det er desværre ikke første gang vi har stødt på samme hunde. Første gang var indi 6 mdr. og da sad den ene fast i struben på Indi og jeg kunne ikke få den til at slippe. For det ikke skal være løgn, så gik dens veninde (en amerikansk staffordshire terrier) pludselig også på ham og sad i ribbenene. Ejerne gjorde hverken fra eller til, så da måtte jeg slå med adskillige knytnæver i både hoved og mave på de to l...hunde.
Denne gang var det heldigvis nok at jeg skreg af dem mens jeg løb truende henimod dem.
Men simpelthen utroligt at man ikke kan gå med sin hund inde i byen hvor vi bor uden at risikere sådan noget.
Så hermed en advarsel til alle. Selvom alle ved at de hunde findes, så findes der ingen garantier for jeres område. Og ALLE andre hundemennesker end jer selv er nogle idioter. Sådan er det bare!
Jeg har givet ejerne klar besked nu. Hvis de ikke begynder at gå med deres hunde i snor, så melder jeg dem til politiet. Og så er jeg vist ret large, ik?!
Stakkels Indi er vist ok. Han løber fint og virker ikke øm, meeen han går lidt og aflaster på det ene bagben derhjemme når han står stille. Han er ikke halt, så han har sikkert lavet et dumt vrid eller lign. Han er bare altid så uheldig ham lillemanden...
Tror vi bliver nødt til at flytte på landet nu...
Stort suk herfra...
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.362
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
sep 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 6 Emner: 98 Svar: 553
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Unghunden kendte den gamle, så gætter på det er kønsmodning der har spillet ind der.
Labben overlevede efter en meget lang operation.
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
for f****** hvor er det træls med de forbandede åndssvage hundeejere, der bare fatter nada...
ja, du har været large, synes nu du skulle melde dem, da de er en kilde til frygt, ikke kun hos dig og dine hunde, men også andre...
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
-har du i øvrigt set billederne efter Karins sidste oplevelse med et overfald? For så forstår man nu nok hvorfor hun er lidt nervøs for sine hunde.
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
apr 2006
Følger: 72 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 4.190
Hvor er det dog trist læsning..... og sørgeligt det sker..... øv altså-.. jeg er lidt uden ord... for blir så gal når disse ting sker...! øv
okt 2005
Følger: 53 Følgere: 57 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.364
De skal da have lov at løbe løs.......Det er da ejeren at Indy der er dum, overhovedet at reagere mod de to.....
*christ*
P.S. - har du læst indlægget ? Hunden er ved et tidligere møde blevet overfaldet - og de samme to hunde render stadig løs.
Jeg ville sku også nødig møde sådanne to hunde i fuld udblæsning - uanset om jeg har mine hunde med eller ej. Det kan ikke passe de skal dominere et helt område.
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 239
Undskyld jeg blander mig ; Men vil I ikke nok være ærlige omkring Bullers temperament i hans profil?
I skriver om ham:
Temperament: Rolig, kærlig, glad, legesyg, vagtsom, i balance, dygtig, bare sød og smuk, meget tålmodig.
Jeg ser tit herinde på HG at folk's beskrivelser er deres hunde ikke stemmer heeeeelt overens med den beskrivelse de har af hundene i forum. Især når vi snakker racer af typen Amstaff/Dogo/etc.
Og jeg forstår godt, at der så er nogle som får et indtryk af, at disse hunde er dejlige familiehunde med almindeligt aggresivitets-niveau......
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 373 Svar: 14.824
God pointe - men som mange gange virker det ikke helt som om ejerne af disse hunde ser virkeligheden som den rent faktisk er.
Jeg er endnu engang glad for at jeg er flyttet på landet - og holder endnu engang fast i min beslutning om at min hund ALDRIG kommer til at møde noget "kamphundelignende" .. under nogen omstændigheder.
God bedring til Indi.
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.630
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.580
Nu sidder jeg i el-kørestol når jeg er ude og mine hunde er kun på 7-9 kg så jeg tror faktisk jeg ville tage min hund op - måske med den bagtanke at hvis de angriber/bidder mig så vil politiet (forhåbentligt) gøre noget, hvorimod hvis det er en af mine hunde så regner de det vel for et privat anliggende og hunden næsten skal være død før de gidder gøre noget.
I går var jeg i en anden dum situation, jeg havde vor yngste tæve med som er den der mest bange for skræmmende lyde. Jeg kørte på en sti og bag mig kom to indvandre drenge på knallert, da de nåede hen til mig stoppede de og sagde de ville prøve min kørestol, det sagde jeg nej til og forsøgte at køre videre, så begyndte de at cirkle omkring mig og gasse op og dytte og Liv blev mere og mere bange , det opildnede drengende endnu mere for YES hunden bliver bange. Så kom jeg vist til at sige noget ikke så pænt til dem og de kørte heldigvis videre.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 3.259
jan 2006
Følger: 41 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 691
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 71
hvis man kender sin hund ved man jo osse hvad de kan og ikke kan og så kulle sådanne ting jo ikke ske
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Jeg tror at det Nette er inde på er at de hunde netop havde overfaldet Indi en gang før (som reaktion på din "er det et overfald" og "hvem siger de gjorde noget"). Derfor blev det betragtet som overfald at de kom løbende mod dem. Og selfølgelig kan man skræmme en angribende hund væk ved at puste sig op og spille farlig. Ikke ALLE hunde, nej, men nogle. Du skal jo huske på at kamphunde ofte er avlet til at være ekstremt menneskeglade, ellers ville man ikke kunne skille dem ad i ringen når de kæmper... altså, uden selv at blive bidt i smadder
jun 2004
De selv samme hunde havde overfaldet ham før! Og de er berygtet i kvarteret.
Her taler vi om ejere der totalt har misforstået sit ansvar.
Nå - det er nu ment som et opråb. At flere hunde kommer i snor... alt andet lige.
aug 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 435
aug 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 435
jun 2004
Det må da være dem der ejer hundene.
Hverken mere eller mindre.
Men du har ret i de skal meldes
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
du skriver selv din hund er en charmetrold.. men undskyld hvis jeg nu ikke syntes den var det, skulle du så ikke gå ind og rette i din hunds profil.. ? eller har jeg fuldstændig forstået det forkert det du skrev til banditte.??
Og så lige for at komme tilbage til hvad det drejer sig om... Hvis de der ejer de løsgående hunde, ikke får dem i snor, så de ikke skaber frygt og usikkerhed blandt folk i nabolaget, så synes jeg du skal melde dem... men tanken kunne falde folk for brystet, hvis der sker et alvorligt overfald og du ikke har meldt dem tidligere og med den baggrundsviden du har om de hunde, tror jeg du og andre alligevel vil få den tanke... >> hvorfor meldte jeg/hun dem ikke dengang <<
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
Og kæft hvor bliver man træt i ansigtet over disse uansvarlige ejere !
Det er lidt af en udfordring, at udvise tålmodighed og forståelse over for både hunde og ejere...!
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.988
Hvis kræet ikke kommer,når den blir belastet af andre påvirkninger,skal den ikke være løs..
Træning og atter træning,samt at udvise ansvar er en hver hundeejers pligt..
God bedring,med Indi
Overfald igen!