{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
516 visninger | Oprettet:

samler op eller ej {{forumTopicSubject}}

uhh jeg kan blive ret så irreteret når man kommer hjem fra en go tur, og opdager at man har en fuldvoksen efterladenskab sidende i sålen på støvlerne...

jeg er selv en af dem der samler op, kunne ikke drømme om at lade det ligge.. selvfølgelig er der undtagelser, hvis vi fx er i skoven og hun sætter sig uden for sti systemet, så for den altså lov at ligge....

hvordan har i det med folk der ikke samler op og har i "regler" for hvornår i samler op


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  samler op eller ej
  • #1   17. nov 2007 hvis det ligger ved fortorvet eller i græsset ved siden af samler jeg op, men hvis vi går tur i skoven og hundene smutter ind i krattet så samler jeg ikke op eller hvis vi lufter hundene på landmandens mark, den skal vel have noget gødning *gg*

  • #2   17. nov 2007 Jeg synes det er p**** irreterende at nogle ikke samler op efter sig/sin hund..

    Jeg samler op hver gang Felix har skidt, men hvis det er helt ude i grøften hvor det er svært at komme til, så lader jeg være. Men jeg gør det altid hvis det er på vejen, eller lige i kanten hvor de fleste mennesker går.


  • #3   17. nov 2007 hvis jeg går ind mod byen samler jeg op , hvis jeg går ud af byen ( ved landevejen ) samler jeg ikke op ...

  • #4   17. nov 2007
    Her samles også op...Det gør mange andre også. Men hvad der så undre mig er , når der ligger ti-15 høm høm poder med indhold LIGE ved siden af affaldsspandene, der står rundt omkring.


  • #5   17. nov 2007 iben r - det der med at folk smider poserne kender jeg også godt her fra hvor jeg bor.

    har faktisk en gang set et program om dem der holder de statslige og komunale stier og veje rene, og det affald der var mest af , var desværre faktisk høm høm poserne..

    jeg ved ikke helt om i kender det, grn men jeg går nøsten stolt og svinger lidt med posen ind til jeg møder en skraldespand.. hehe specielt hvis jeg møder nogen på min vej, for virkelig at vise at eg er en "opsamler"


  • #6   17. nov 2007 Ja hvis bare alle ville samle deres hundes efterladenskaber op efter sig, så var der måske ikke så mange hunde hadere.
    Jeg kunne ikke drømme om at gå videre når mine hunde laver, altid samler jeg op, lige med undtagelse af skoven, hvor det får lov til at ligge.
    Det er da bare at gøre det til en vane at man altid har poser med i lommen inden man går ud af døren.


  • #7   17. nov 2007 kirsten b - ja vi har købt en lille smart taske hvor der kan lige sådan en rulle i... så har man altid poser nok...

    og hvis man så møder en der underligt nok ikke har fået en pose med, grin så kan man jo tilbyde dem en..hehe har jeg gjort en gang hod da k...t han blev flov..


  • #8   17. nov 2007 Vi kender også det med at folk bare smider poserne (med indhold......( hvis jeg selv skulle sige dert, så hellere lade høm høm'en ligge end at lade posen ligge (med indhold...)

  • #9   17. nov 2007 Hvis der er noget, der irriterer mig, så er det, at vores træningsplads bliver brugt til lufteareal af naboerne..

    Og de samler ikke op!
    Det vil sige, at man går og træner sin hund med risiko for at vade i en ordenlig hørmer...

    Os selv - vi samler ikke op må marker, men på gaden gør vi - hvor der er trafik...


  • #11   17. nov 2007 Jeg vil sige, at steder hvor der færdes andre mennesker og hunde, der bør man samle op...

    Forleden da jeg cyklede gennem byen, var der én der kom med sin hund i snor, hunden sætter sig så liiiige midt i udkørslen fra en sidevej på nogle brosten som jo også bliver brugt som fortov... Lige midt i det hele... Hun skyndte sig og trække hunden med sig og komme afsted.. Men ikke inden jeg fik spurgt om ikke hun havde tabt noget.... :O)


  • #12   17. nov 2007 marianne k - det der har vi også problemer med.. det hus vi bor i har nemlig ikke nogen have, men et komunalt areal lge op til, hus og plæne er kun adskilt af en smalt bed... og vi kan stå og kigge ud at vinduet og kigge folk i øjnene (næsten) mens de lader hunden skide på mine fine blomster.. arhhg kan blive så gal..

  • #13   17. nov 2007 Jeg har trænet min hund til kun at måtte gøre det på græs, og jeg prøver så vidt muligt at få ham til at ligge den et sted, hvor den ikke er til gene. Jeg har nemlig et dilemma. Jeg synes det er virkelig ulækkert hvis de ligger til gene på stier eller på en stor græsplæne, hvor folk går. Men samtidig er det milijømessigt utrolig mange plasticposer man når at få brugt på et år, så hvis min hund skider i en busk, eller på et lille stykke græs ved siden af en vej, hvor den ikke er til gene lader jeg den altså ligge. Hvis han skider på en græsplæne eller på fortovet, hvad sker sjældent samler jeg op, og hvis jeg har glemt pose, så går jeg altså tilbage og samler op. Vi har nogen, der går forbi vores gade med deres hund, og den skider på fortovet hver dag, og de samler ikke op. Det er så klamt. Man skal virkelig holde øje med hvor man går.

  • #14   17. nov 2007 jeg samler altid op.

  • #15   17. nov 2007 Ja jeg har samme regler som alle jer andre........i busk og krat og skoven.......så bliver det liggende........i græskanterne langs stien samler jeg op.

    Ang. de fyldte poser som folk kaster fra sig........jeg syntes der burde være mange flere skraldespande lange stierne........så tror jeg nok folk skal putte dem deri......eller de fleste gør nok :o)
    Der hvor vi boede før kunne man gå hele stisystemet igennem uden at møde en eneste skraldespand........så lader folk ski lorten ligge eller så kyler de posen ind i busken :o(
    Jeg kunne ikke drømme om at smide posen fra mig........jeg går troligt med den dampende sag i posen til jeg kommer hjem :o))


  • #16   17. nov 2007 mine regler er nogenlunde det samme som jeres.
    samler altid op på grønne områder, da jeg selv syntes det er træls at skulle springe rundt imellem lortene.
    Det eneste sted jeg lader dem ligge, er på marken og i grøftekanten.
    Det med busken hvor mange af jer lader den ligge, vil jeg godt sige at jeg som haveejer syntes, det er vildt ulækkert at gribe fat i en hundelort sammen med ukrudtet, jeg er ved at luge mellem buskene.
    en anden ting er at lorte tiltrækker dræbersnegle og dem forsøger jeg at undgå, så helst ingen hundelorte i mine buske - tak
    kender også det med træningspladsen, hvor folk lufter hunde udenfor træningstiden og ikke samler op.



  • #17   17. nov 2007 Har stået og samlet min hunds op og så taget et skridt tilbage for så at opdage jeg havde trådt i en andens hunds efterladenskaber uhm lækkert

  • #18   17. nov 2007 Connie.......ja det er jeg enig i.........jeg kunne ikke drømme om, at lade Emma besørge i folks hække og buske.........hun vil nu heller ikke.........det er altid meget omstændigt når hun skal bummelumme *GG*

  • #19   17. nov 2007 Har altid en rulle høm høm poser i jakken..

    Samler op efter Mickey, hvis det er på veje og stier, hvor folk går... Samler ikke op, hvis det er i buske, grøftekanter og marker... Natuen skal vel også ha lidt gødning smiley

    Mickey er heldigvis en lidt genert hund, åbenbart, så han har det bedst med at lave stort i bukse og ja, steder, hvor der ikke går folk.. smiley Totalt rart smiley


  • #20   17. nov 2007 Hvilket lige minder mig om at Mickey faktisk en dag, sat sig midt på gågaden i Roskilde og lagde en dej... smiley

    Frem med posen og samle op... smiley


  • #21   17. nov 2007 her den anden dag kom jeg forsent til en time fordi jeg skulle fra en skole til en anden og undervejs trådte i en... det er ikke vildt smart at lade det ligge inde i byen...

    jeg blev nødt til at gå ind og vaske min sko så godt jeg kunne før jeg overhovedet ville overveje at gå ind til min time og forpeste de andre... det er ikke vildt fedt at der ikke bliver samlet op.... ad...


  • #22   17. nov 2007 Jeg synes det er så klamt at skal springer over den ene lort efter den anden for ikke at slæbe skidtet med hjem, synes virkelig alle skulle samle det op det er da en del af at have hund...
    Kan gå med til hvis man går på en mark eller ude i skoven at nå ja så lad det ligge, men ikke inde i byen synes virkelig det er ulækkert, og hundene vil jo gerne hen og snuse i det, og man ved jo ikke hvilke sygdomme der kan være i en fremmeds hundes hunde børger...
    Det kan da ikke være så svært at samle op helt ærlig...


  • #23   17. nov 2007 Jeg tror jeg er en af de eneste i min bebyggelse, der samler op.. Og jeg fik da selv jokket i en hundelort forleden dag.. Jeg bliver bare SÅ arrig..

    Og vi får endda mulighed for at få gratis bio opløselige poser her i kommunen.. De hænger rundt omkring på standere..

    Jeg samler op, medmindre Luna sætter sig langt inde i bede, på marker eller andre områder, hvor jeg knapt selv kan kæmpe mig ind.

    Men ellers samler jeg altid op.. Og det gælder også lige meget "konsistensen" af det... Så må jeg bare bruge de flere poser..


  • #24   17. nov 2007 nu læste jeg lige i en af inlægene... at de savnede flere skraldespande...

    HELT ENIG, mangler helt klart også hos os..

    var på camping i sommerferien på als, og hele pladsen havde spredt de der standere i et jævnt lag... uh det var sku et skønt syn.... det kunne godt bruges ude i det danske land.. så kunne de hundeejere som "glemmer" hundeposen der hjemme også få samlet op..


  • #25   17. nov 2007 Vi er også stolte opsamler ;-)) Læg mærke til hvor glade folk ser ud når de ser den fyldte pose i hånden ;-)))

    Har prøvet en enkelt gang at løbe tør, men så sparkede jeg lorten ud på vejen i stedet for at lade den ligge på fortorvet.
    Men ja er vi skoven og det er udenfor stien for det lov til at ligge..
    Men udenfor vores hæk har vi en del flag... Ja vi sætter flag i når folk ikke samler op - Og det virker ;.-)) Det er utroligt som folk pludselig går over på den anden side..


Kommentér på:
samler op eller ej

Annonce