{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte træpaneller op, 4 stk i stue i et hjørne og et i gange. 800 kr.
  • Lampe, maleri 1.000 kr.
  • Skift af slange på 2 cykler 350 kr.
  • Cykelskærm er gået i stykker på forhjulet og Dynamo lygter gået ud 500 kr.
  • Afmontere BWT anlæg 650 kr.
  • hænge hylder og billeder op. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tråd nr. 18 - stort og småt i august
  • #301   22. aug Jeg tror at opdrætter går med enten Okay Åse eller Oops Åse smiley

Når parringen bliver offentliggjort, skal jeg nok løfte sløret for flere detaljer smiley Men om alt går vel, bliver min Åse født medio uge 39 og flytter dermed hjem til mig i juleferien smiley

• #302   22. aug Hvad hvis der ikke kommer tæver?

• #303   22. aug Nå men alle de lavressource familier der har svært ved at få dagligdagen til at køre rundt økonomisk pga. stigende fødevarer priser kan da nu glæde sig over de kan få billigere kaffe og chokolade... og måske spare penge i fitnesscentret...

Velfærdssamfundet blev altså ikke skabt for de rige.. smiley

• #304   22. aug Ozempic smiley smiley

• #305   22. aug #302

Så tænker jeg, at Anne ikke skal have en ..

• #306   22. aug Tillykke med Åse smiley
    Får vi snart billeder af vapsen?

• #307   22. aug Chokerende nok har Martine ret smiley

Jeg gider ikke hanner. Jeg synes overordnet set at de er klamme med deres tissemandssnask, pis på benene, når de boller ben/puder/hundesenge/you name it. Og så har jeg en tæve der går i løb 3 gange om året, så det ville aldrig fungere at bo med en han.

Corgier får generelt temmelig store kuld, gerne 8-9 stykker, så jeg satser på at der er bare én tæve. Jeg er først i køen, så der skal bare være den ene. Og ellers venter jeg på en hvalp fra en af de andre skønne tæver, jeg har kig på smiley

• #308   22. aug Lise-Lotte... det bliver vist lidt svært før parringen er gennemført smiley

Men det er også svært ikke at glæde sig på Annes vegne smiley

• #309   22. aug Lise-Lotte, parringen er ikke offentliggjort endnu (den foregik i forrige uge), så jeg er lidt i tvivl om hvad du vil få ud af billeder af et befrugtet æg smiley

Jeg håber og krydser for at hun ér drægtig smiley

• #310   22. aug Anne - Hver gang jeg venter hvalpe og selv har planer om at beholde en, har jeg mareridt om kæmpe kuld med kun hanner smiley

Det er endnu ikke sket smiley Men stammer nok fra dengang opdrætter af Bianchis far egentlig havde bestemt sig for at bruge en anden hanhund til sin tæve, men efter at have mødt Bianchi i Herning, hvor du også så hende, skrev til mig "hvorfor gå langt efter guldet, når man selv har det".

Hun brugte så sin egen han, Bianchis far, til et kuld og havde planer om at beholde en tæve og så kom der 9 hanner smiley

Jeg har heldigvis endnu ikke haft kuld med udelukkende det ene køn, jeg elsker at få en blanding smiley

• #311   22. aug En af ex´erne avlede hvalpe, da jeg boede sammen med ham. Jeg kan huske, at der kom et kuld med 10 hvalpe .. ALLE hanner smiley smiley

Der var en del opdrættere, der var misundelige, for hannerne var (dengang) langt nemmere at komme af med en tæverne smiley

• #312   22. aug Haha det er forståeligt smiley hanhunde kan være nogle svin.

• #313   22. aug Ha, ha, der var vist lige et par indlæg, som var blevet usynlige smiley

Men jeg glæder mig til at se billeder af Rullepølse Åse smiley

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 19 Emner: 1 Svar: 167
    #314   22. aug Vi lufter maveskind - er glad for at have en hund der er god til bare slappe af smiley haha.

Spændende med Åse.. Okay Åse... bedste navn smiley

profilbillede
  • #315   22. aug Der er ikke mange ting, som lille Åse skal kunne. Ud over at tage en færdselsprøve, stille i en IBGH1 og vinde smiley

Og når man stiller i sådan en prøve, melder man jo klar med hundens stambogsnavn. Hvilket for så vidt er ret sjovt, når man har en Crympe-hund, men som jeg forestiller mig er 10000 gange sjovere med en corgi med et lækkert stambogsnavn smiley

• #316   23. aug Jeg har kun haft hanner og har aldrig haft et "svin". smiley

• #317   23. aug Vores morgen smiley et par timer i skoven

profilbillede
  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 110 Emner: 1 Svar: 405
    #318   23. aug Vi har været til hundetræning. Første gang efter en lang sommerferie smiley
    Hundetræning er for den 6 arbejdsdag i ugen smiley
    Og jeg nyder det.
    Kommer hjem med 2 trætte hunde smiley
    Og masser af energi selv smiley
    Overvejer endda at takke nej til weekend arbejde igen bare pga 2 x 45 min hundetræning smiley
    Det er måske også lige i overkanten smiley

Hun venter på spor smiley

profilbillede
  • #319   23. aug Når hunden ikke gider at bruge sit bur trods tilvænning og træning

profilbillede
  • #320   24. aug 4 dage - 4 dyrlægebesøg. Nu gider vi ikke mere.

• #321   24. aug det lyder da også voldsomt ... med hvad har du været afsted ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 137 Emner: 32 Svar: 4.398
    #322   24. aug Det lyder hårdt - og dyrt, Susanne smiley
    Hvad har I skulle til dyrlæge med?

• #323   24. aug En af de store killinger fik forstoppelse. Så han har fået rigtig meget forskelligt for at få gang i maven. Han er endt med ren splat mave. Han wr voldsomt dehydreret. Ydermere vil han hverken drikke eller spise, så vi tvangsfodrer ham. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#324   24. aug Stakkels lille pus smiley
    God bedring med ham. Jeg håber, hans mave snart er fin igen smiley

• #325   24. aug Føler mig helt fladmast for tiden. Kan godt mærke, jeg efterhånden er højgravid: Tungere i kroppen og dårlig søvn. Samtidig har jeg en 5-årig, der ganske givet er helt normal, men som udfordrer rigtig meget for tiden, hvilket kræver en del overskud. Og synes ikke vi har styr på hans diabetes endnu, hvilket giver frustrationer.

Men men men det skal nok blive godt igen, ved jeg.

• #326   24. aug God bedring med killingen, det lyder da som en grim.omgang.

• #327   24. aug En femårig vil vel altid være en udfordring, og da især, når man selv er fladmast smiley

Hvornår har du termin?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#328   24. aug Undskyld for upassende kommentar, Ida, men ÅH hvor jeg elskede at være gravid - også højgravid - alle tre gange. Men jeg havde så heller ikke udfordringer med mine andre børn overhovedet.
    Jeg er sikker på, at det bliver godt igen og håber, du får en skøn fødsel smiley

• #329   24. aug Det er helt i orden, Isabelle. Jeg har heldigvis også haft en forholdsvis nem graviditet denne gang og heldigvis uden de store gener. Tror bare mit overskud er lidt lavt for tiden.

Lise-Lotte: Det er 30. september, så lige 5 ugers tid endnu (eller i princippet mellem 2 og 7 uger)

• #330   24. aug Det er så hårdt bare at se ham ligge og savle og ikke være interesseret i ret meget. Så lærer man at ønske de mest simple ting. At han gad spise og drikke, og at han gad gå i bakken.

Men fik da 35 ml a/d i ham i går med lidt overtalelse. Desværre har han ikke haft aff. siden i går eftermiddag.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#331   24. aug Hvis du går på arbejde, kan du heldigvis snart gå på barsel.
    Hvis du ikke går på arbejde, giver du forhåbentlig dig selv lov til at tage det meget meget roligt - ikke tænke på rent hjem og fancy middagsretter smiley Fokuser på dine behov så meget som overhovedet muligt.

• #332   24. aug Jeg er heldigvis gået på barsel - men en del af den har indtil videre gået med overlevering til børnehaven ift. hans diabetes - og så har jeg været lidt for aktiv i haven. Men nu kan jeg mærke, at den står på hvile fremadrettet, selvom jeg også stadig er meget Standby på børnehaven.

• #333   24. aug Men har fx fået bestilt tid til både ansigtsbehandling og frisør, så der bliver da lidt tid til selvforkælelse smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#334   24. aug For en uges tid eller to siden havde jeg rabarber på cirka 20-25 cm. Rabarberplanten satte jeg i haven i foråret.
    I dag opdager jeg så, at noget er sket med rabarberne - de er krympet smiley smiley

Vilma flipper jævnligt ud om natten over et eller andet dyr i haven. Jeg har tænkt, at det var en kat - men nu bliver jeg da i tvivl. Katte spiser næppe rabarber, men har nogen et bud på, hvilke dyr, der gør?

profilbillede
  • #335   24. aug jeg ved ikke om hare kan finde på at spise rababer blade smiley

• #336   24. aug 4 dage er blevet til 5, og i morgen skal han røntgen med kontrast. smiley

• #337   24. aug Jeg var til den lokale byfest i går. Med en af de veninder, som altid får den mest festlige side frem hos mig. Hold kæft, hvor var vi åndssvage smiley

Vi startede ellers flot ud med at spise med de fornuftige, og sad bare og hyggede. Men så stak det af da live-bandet gik på. Det var det dårligste band, og sangeren var forfærdelig. Og så var det at vi skruede op for sprutten, og vi blev virkelig festlige. Vi dinglede hjem omkring midnat, og det var absolut en god ide at gå hjem.

Jeg er ved at føle mig nogenlunde som et menneske igen nu, men det har holdt hårdt. Det er dæleme godt at det er så sjældent jeg drikker smiley

profilbillede
  • #338   24. aug jeg er træt ... vde godt jeg er heldig, 5 børnebørn hvoraf de 2 jo er kommet for hhv 14 og 11 uger siden, ca .... sommeren har været dejlig synes jeg, og den er gået med at være herhjemme og så være meget sammen med de der unger og deres forældre i forskellige sammensætninger og scenarier .... så har der været en masse "skal lige overstås" ting bl.a blev Wilma døbt i dag, en dejlig dag i det smukkeste vejr og hun opførte sig eksemplarisk..Lille Svend var jo bare baby og de 3 drenge på hhv 3½,5½ og 8½ var der gang i så de gik alle kolde på vej hjem ..

Mine "lidelser" har desværre drillet specielt mit facetsyndrom så giver enormt ondt i ryggen og maven da det trykker hele vejen rundt .. har måttet ty til morfin et par gange, har også fået nogle bid/stik som har udløst kløe over hele kroppen og har været på antihistamin for overhovedet at have lidt ro ..
    Jeg er noget træt og brugt og lettere nærtagende ... så NU om 15 timer ca så smider vi os med Oda ind i bilen og forsvinder fra DK måske i 3 uger .. så må helbredet té sig som det vil ... La vie en France .. først bjergene i Provence og så Middelhavet i området ved Sct Tropez ...

• #339   24. aug Rigtig god tur, Hanne.

Børnebørn er skønne, men den største fordel ved dem, er, at de skal leveres tilbage til forældrene efter brug smiley

• #340   24. aug Vi tog i skoven i morges og jeg har lige været på stranden i Århus med min dreng og mine søstre samt deres børn.
    Jeg er træt nu smiley
    Døjer meget med smerter i ryggen der stråler ned i benene. Men jeg vil! tage de timer i skoven hver dag.

• #341   24. aug Jeg har klippet 216 kløer på 45 minutter.
    Pakket "kufferter" til de første to hvalpe, som rejser i morgen og været en lille smuttur i nabobyen med de samme to hvalpe, så vi lige igen fik øvet det at gå i snor smiley

Jeg elsker at have hvalpe, men glæder mig også til det bliver mere hverdag igen og ikke mindst til at kunne nyde min egen lille keeper uden søskende, når den sidste hvalp er rejst om små 3 uger.

Vi sad lige og regnede, ikke siden 2014 har jeg haft vores egen hvalpe alene, tidligere end de 15 uger.

• #342   24. aug Det er både hårdt og dejligt at sende hvalpene ud i den store verden smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#343   24. aug Min ældstesøn og familie kom på eftermiddagsbesøg til vafler og is. Dejligt - men alt for kort - og når jeg nu havde pølser i fryseren og diverse til salat samt nogle briocheboller, KUNNE vi jo tænde op i bålfadet og hygge lidt længere. Jeg elsker improviserede middage smiley

profilbillede
  • C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

#344   24. aug Har prøvet forklare, at vi altså stadigvæk er medium-sygemeldt til tirsdag.
    Putsch er 100% uenig og mener jeg er alt for kedelig smiley

Tør næsten godt sige vi er helt ovre det nu. Han har desværre tabt sig næsten 3kg, så det er lige fokus. Muskler på igen stille og roligt smiley

profilbillede
  • #345   24. aug Improviserede middage, spise sammen arr er bare de bedste ... elsker det også ...

Øv Pernille, hvad er der med det der stråler ned i benene ...

Nå håber der re klø-hjælp på vej ... fik ringet til vagtlægen, selvom jeg altid tænker "ej det kan du ikke ulejlige dem med" men kan ikke nå egen læge i morgen ... Er virkelig imponeret, har ikke brugt vagtlæge i mange mange år ...
    Der kom lige en resolut læge i røret, wupti video link ... billede af et af de bid jeg synes var træls og hun var ikke i tvivl det er flåt-bid (hvilket jeg mistænkte det kunne være) så nu er der hentet antibiotika til 10 dage og første pille er nede ...

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

#346   25. aug Grønt lys fra dyrlægen.

Back in business smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#347   25. aug Et af dagligdagens dilemmaer:
    På morgenturene i plantagen møder vi altid en ældre mand med en ældre labrador. Det sidste halve års tid eller måske lidt mere, har hunden "vraltet" afsted bag sin ejer. Den går mere og mere besværet - har gigt i bagbenene. For flere måneder siden kommenterede hundeveninden (der kender manden) hundens tydelige besvær med at gå. Efter flere ugers næsten daglige kommentarer, tog manden hunden til dyrlægen - og fik recept på noget smertestillende. Han mente bestemt at kunne se forskel, men vi andre ser en hund, der går langsommere og langsommere og fortsat mere og mere besværet smiley

I dag blev jeg nødt til at sige noget - ikke bare lade hundeveninden klare det. Men jeg har så svært ved at være diplomatisk, når noget føles virkelig virkelig forkert - så mine ord blev noget i retning af "jamen SE dog på din hund. Hun går ikke så langsomt og halter for sjov. Hun har jo hamrende ONDT, og det kan du simpelthen ikke byde hende!"
    Den ældre mand fik tårer i øjnene, og jeg fik dårlig samvittighed over at være så direkte.
    For ham er det måske den sidste hund, han skal have. Føj altså hvor kan jeg godt forstå, at det er råt og svært at tage beslutningen, og jeg bryder mig på ingen måde om at agere dommer over, at han ikke har taget den for længst. Jeg bryder mig bare heller ikke om at se dyr lide smiley
    Hvad faen skal jeg gøre fremover, når/hvis jeg møder manden og den stakkels gamle hund? Blande mig igen skal jeg nok ikke.

• #348   25. aug Åh den er svær Isabelle, fordi man kommer i konflikt ift. empati for manden og realisme omkring hunden.
    Kan du vælge den mere nysgerrige tilgang? Spørge hvad dyrlægen sagde? Hvilket smertestillende den er på? Om dyrlægen havde andre alternativer, hvis der ikke var god virkning af det første? Om han har overvejet, at tale med dyrlægen igen, og se om der ER andre muligheder?
    Dens livskvalitet kan jo forøges væsentligt, hvis den bliver ordenligt smertedækket.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#349   25. aug Den nysgerrige tilgang er prøvet flere gange - inkl. spørgsmål til hvilket smertestillende og forståelse mht dette, da jeg jo selv havde en Lina med spondylose og lidt gigt i bagbenene for mange år siden. Hun fik dagligt smertestillende. Hende sagde jeg farvel til, da hun holdt op med at tage en daglig løbetur. Det sidste har jeg selvfølgelig ikke sagt til manden med den gigtplagede labrador. Det er nok 1-2 år siden, hans hund har taget en løbetur.
    Men god idé at spørge til, om dyrlægen har alternativer. Dog er der den lille krølle, at manden for en uges tid siden sagde, at vi nok ikke ville se hans hund "i næste uge". Han havde besluttet sig - men har så ikke kunnet gennemføre sin beslutning.
    Jeg er ked af min måde, men jeg har samtidig så uendelig ondt af den stakkels hund.

• #350   25. aug Så har du jo også været nødt til at være helt direkte. Måske det faktisk var lige det spark, han har brug for, for at kunne sige pænt farvel til sin trofaste ven? smiley

• #351   25. aug Jeg havde nok reageret som dig Isabelle. Vi har også påpeget lidt overfor naboen og hendes hold af hund. Ikke at det hjælper..... desværre.

• #352   25. aug Killingen kommer under kniven i eftermiddag, så her krydser vi alt det, vi kan. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#353   25. aug Jeg krydser med jer, Susanne smiley

Jeg håber, det kan hjælpe, Karina - og kommer til at tænke på en ældre dame, jeg engang fulgtes med en enkelt tur i en skov i Farum. Hendes lille hund var VOLDSOMT overvægtig - vraltede også afsted og var kun 3-4 år gammel smiley Mens jeg gik og spekulerede på, hvordan jeg kunne hjælpe kvinden og dermed hunden (noget med de rigtige ord fx), kom en brysk schæferejer forbi og sagde noget i retning af: "Din hund er alt alt for fed. Den dør indenfor max et år, hvis du ikke gør noget!!!"
    - Og så gik han videre, mens jeg måtte trøste en grædende kvinde - der også bad om råd til en hundeslankekur.
    Jeg kunne aldrig have sagt det så firkantet som schæfermanden - men måske var det dét, der skulle til.

• #354   25. aug Mange tak Isabelle. smiley

• #355   25. aug #353

For mig er der STOR forskel på fedme og at hunden skal herfra.
    Første tilfælde kunne jeg nok godt kommentere- det andet synes jeg ikke man sådan umiddelbart skal blande sig i.

Vi har forskellige grænser. Stod det til mig, var Moon long gone - kæresten ser anderledes på det og da det er hans hund, er det også hans ansvar.

Men da Cliff blev lidt godt i stand, kommenterede jeg det med det samme smiley

• #356   25. aug Jeg ville tilbyde at tage med til dyrlægen. Og så kunne trøste ham på vej hjem.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    feb 2024

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 26
    #357   25. aug # 347 "Hvad faen skal jeg gøre fremover, når/hvis jeg møder manden og den stakkels gamle hund?"

Det er garanteret ikke i ond mening, at han har nølet så længe med at få hunden aflivet. Jeg håber da, at du møder ham igen, så du kan få sagt undskyld for, at du fik sagt din mening så bastant. Han forstår nok godt, at du har sagt det af omsorg for hans hund, men det må alligevel gøre ondt nærmest at blive anklaget for vanrøgt. smiley

• #358   25. aug Isabelle sorry men den var også lidt direkte/hård. Jeg tror jeg ville foreslå, at turene blev kortet af. Hunden bliver ikke yngre. Det gør ingen af os. Jeg må desværre ikke sjældent tage den snak med mine kunder, og det er VIRKELIG ikke nemt. Nogle ønsker at jeg siger stop. På andre kan jeg mærke, at jeg skal gå meget forsigtigt frem, trods vi har kendt hinanden igennem flere år.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#359   25. aug Jeg vil helt sikkert undskylde for min for firkantede/hårde måde, men det ER svært at se hunden halte sig afsted længere og længere bag sin ejer. I dag var det omkring 20-30 meter smiley

Jeg må nok erkende, at hvis mine hårde ord gør, at labradoren får fred - en ende på de daglige smerter, vil jeg være glad på hendes vegne - OG trist på ejerens naturligvis.

Sådan helt generelt: Hvor slemt skal det være, før I synes, det er OK at blande sig i andre folks måde at have dyr på?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#360   25. aug Hmmm Louise. Ja turene skulle afgjort kortes af, men jeg tror ikke, jeg kan foreslå det, for jeg synes jo, at hunden skal have fred. Manden fortæller i øvrigt selv, at hun har svært ved at rejse sig, når hun har ligget. Han VED, at det er tid. Åh, jeg har så ondt af dem begge smiley

Hvis jeg kendte ham (bedre), ville jeg afgjort tilbyde at tage med til dyrlægen. Måske skal jeg slet og ret spørge, om der er noget, jeg kan gøre for ham.

• #361   25. aug Isabelle ja det er virkelig en nødsituation at stå i. Både for dig, ejer og ikke mindst hund. Jeg er helt enig i, at den hund skal have fred.

• #362   25. aug Jeg ville sige undskyld over de hårde ord, hvis det blev muligt - det er jo ikke umuligt han fremover vil undgå dig nu.
    Og så vil jeg spørge om jeg kunne gøre noget for hjælpe med hundens situation - det bringer måske lidt mere tanke hos ham på at det ikke går med den hund.

Og så ville jeg passe min egen butik, hvis han siger nej. Det er et kæmpe valg at tage og fremmede skal ikke blande sig i det.

• #363   25. aug Isabelle - Man behøver ikke kende folk godt for at være der for dem smiley

Jeg tager gladeligt med bekendte til dyrlægen, hvis det er det ee har brug for smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#364   25. aug Jeg vil, som skrevet længere oppe, spørge til, om der er noget jeg kan gøre - hjælpe med. Og selvfølgelig vil jeg passe min egen butik, hvis han siger nej.
    Han ved, at det ikke går med hunden. Det frygteligt svære er at handle på det.

"og fremmede skal ikke blande sig i det"

Skal fremmede ALDRIG blande sig? Det er dét, jeg tænker en del over her og nu - men jeg lander nok på, at jeg er uenig med flertallet. Hvis jeg ser et lidende dyr, finder jeg det OK at blande sig - faktisk. Dvs jeg skal selvfølgelig ikke blande mig i, om han vælger at få aflivet sin hund eller ikke, men det er godt nok svært bare at blande sig udenom et dyr, der udsættes for daglig smerte sådan offentligt. Men altså - jeg SKULLE ikke have talt så firkantet. Det fortryder jeg inderligt, og jeg undskylder i morgen.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#365   25. aug "Jeg tager gladeligt med bekendte til dyrlægen, hvis det er det ee har brug for"

Han er ikke en bekendt. Han er en mand, jeg er på "hej" med, når vi mødes på luftetur - og som min hundelufterveninde kender. Men jeg vil spørge ham, om der er noget, jeg kan gøre smiley

• #366   25. aug Jeg var glad for dem, der fortalte mig at Dorit var klar til at tage herfra. Også dem som aldrig havde mødt hende, men som ud fra en video og en beskrivelse sagde “det er tid nu”. Jeg vaklede indtil det sekund hendes hjerte stoppede smiley

Og det hele blev sværere af, at der kun var MIG til at tage beslutningen. Der var ikke et eneste andet menneske i verden, der kunne beslutte det; kun mig. Mit pikhoved af en spasser eksmand viste præcist hvor stort et psykotisk pikhoved han kunne være, og det var sgu ikke lige dét jeg havde brug for. Men så var der mange andre søde, kærlige, ærlige og rare mennesker, som nænsomt hjalp mig på rette vej.

Så Isabelle, jeg synes du skal gå med modellen med at spørge om der er noget han har brug for? Om han har nogen der kan hjælpe ham, både med beslutningen, men også med at håndtere beslutningen. Tilbyd at komme forbi til en kop kaffe med Vilma, hvis han gerne vil nusse en hun af og til smiley

• #367   25. aug *og bøvs med eksmanden*

smiley

• #368   25. aug Nej, jeg synes ikke, man skal blande sig i den her situation - du sætter det så på spidsen og spørger, om man aldrig skal blande sig, når dyr lider, og selvfølgelig skal man det i visse tilfælde. Det er en anden snak.

Men igen, jeg ville ikke gøre det her.

En lign situation: for nogle år siden, da Coco blev steriliseret, mødte jeg to gange den samme kvinde, som havde en mops. Den hund var så syg, blind, kunne ikke gå, helt grå af alderdom, osv. Hun kørte den rundt i en slidt gammel klapvogn. Men kvinden var tydeligt enormt psykisk sårbar, og denne hund var hele hendes verden. Jeg vidste, hun kom ved dyrlægen med den, (ligesom du ved "din" gamle gør med hans hund), og selvom erkendelsen var langvarig, så var der jo i sidste ende kun én vej. Og i og med at hun kom ved dyrlægen, så havde hun jo en fagprofessionel som kunne og helt sikkert også havde den samtale med hende. Hun var bare ikke klar.
    Hvorfor skulle jeg dog tilføje yderligere til den smerte og sorg - og dårlig samvittighed, som Anne beskriver så fint, at man jo får, når man står i den situation?

Nej, jeg synes ikke man skal blande sig i de her situationer. Der er andre mennesker omkring dem, der må også ligge en tillid til at de faktisk godt ved det, men det er nogle gange en lang erkendelse at komme derhen, og jeg mener ikke, det hjælper at få voksenskældud af fremmede folk på gaden i dette tilfælde. Især ikke når det er sårbare mennesker, det handler om.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    feb 2024

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 26
    #369   25. aug # 359 "Sådan helt generelt: Hvor slemt skal det være, før I synes, det er OK at blande sig i andre folks måde at have dyr på?"

Lidelse er svært at gradbøje, så det er umuligt at svare konkret på det spørgsmål. Men IMO er det ok at blande sig, når et dyr tydeligvis lider. Dog hensigtsmæssigt, hvis det gøres med lidt gefühl for dyreejeren også.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#370   26. aug Jeg har også mødt mennesker med gamle hunde i klapvogne. Selv ville jeg nok ikke vælge dette, men jeg synes, det kan være en fin fin løsning.
    I Farum gik en skøn kvinde med to corgier. Den ene var ret gammel og kunne ikke gå så langt. Derfor kom hun i klapvogn, så den unge kunne få sin lange tur smiley

• #371   26. aug smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#372   26. aug Morgenhår? Hvor? smiley Sådan ser jeg ud, når jeg HAR fået børstet håret smiley
    Kæft et skønt udtryk a la "Master of the Universe" Konrad har anlagt sig smiley

• #373   26. aug #352

Hvordan går det med killingen Susanne?

• #374   26. aug Han døde lige inden operationen. smiley

• #375   26. aug Det er jeg ked af at høre Susanne.

• #376   26. aug Radar, jeg kan give et konkret eksempel, hvor jeg blandede mig højlydt! Jeg stod og talte med en dame i 60'erne, hendes hund var urolig over at vi stod stille så længe. Den begyndte til sidste at hyle-pive og så bukkede hun sig ned som det mest normale i verden og tog fat i øret på den og vred det om. Hunden hylede af smerte, og jeg eksploderede i forargelse smiley
    Og damen var fuldstændig uforstående og kaldte mig vanvittig pga min reaktion, men jeg fortryder den bestemt ikke. Fremadrettet gjorde jeg altid et stod nummer ud at undgå hende, når jeg så hende, og fortalte gerne andre om hændelsen (hvis det gav mening ift tid og sted) - fordi jeg jo ville have hende til at indse, at det jo ikke er normalt at gøre den slags mod en hund.

• #377   26. aug Tak Lise-Lotte. smiley

• #378   26. aug A-S: Jeg var også flejnet. Det er ulovligt at behandle de fleste andre levende pelskræ sådan, af en årsag.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#379   26. aug Det gør mig ondt, Susanne smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#380   26. aug Jeg havde også reageret, A-S. Det kan jeg simpelthen ikke lade være med, når mennesker udsætter dyr for lidelse.
    Jeg oplevede for ikke så længe siden en mand slå sin hund. Det kommenterede jeg - og han var ikke så langt fra at have slået mig også smiley

• #381   26. aug Det gør mig ondt, Susanne smiley

• #382   26. aug Tak Isabelle. smiley
    Han mangler til at dutte mig godmorgen. smiley

Tak. Lene.

• #383   26. aug Jeg kunne ikke falde i søvn i går aftes, og lå i omkring 2 timer, før jeg endelig faldt i søvn. så vågnede jeg kl. 1.30 og skulle tisse. Tilbage i seng, for at blive vækket en halv time senere af bump-bump-piv-piv.

Det var så min satanstilpiskat, som åbenbart syntes at jeg og/eller Ellie skulle have en levende mus leveret i soveværelset. Ellie jagtede den stakkels mus, fangede den, slap den, fangede igen osv. Langt om længe have Ellie musen i munden, og jeg styrtede ud til terrassedøren og fik smidt hund og mus ud. Jeg er ret sikker på at den overlevede, for Ellie var meget modvillig, da jeg tvang hende tilbage i seng. Katten gik rundt og opførte sig som om hun fortjente en medalje smiley

Jeg er måske en lille smule træt i dag smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#384   26. aug Maisebarnebarnet vil så gerne "træne" med Vilma.
    Vilma vil så gerne gøre det, Maise beder hende om - men hvad ER det egentlig? Vilma sætter sig, lægger sig, stiller sig med glade ører og spørgende øjne og lægger sig igen: Var det DET, du gerne ville have mig til at gøre???
    De er så umanerligt søde, de to smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#385   26. aug Jeg føler mig da helt priviligeret, Anne. Vilma nøjes med at flippe ud over nabokatte i haven rabarberspisende rådyr.

• #386   26. aug Jamen, jeg véd jo godt at lige denne tid på året er muse-himlen for piskatte smiley Og jeg plejer at spærre kattelemmen i en periode, så hun manuelt skal åben den, og det kan hun ikke samtidig med at holde styr på et levende bytte.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at piskatten selv syntes at det var en meget flot gave, men jeg ooooooorker ikke det her natterenderi. Slet ikke når det involverer at fange skadedyr i mit hus smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#387   26. aug #385 mangler et "og".

At spærre kattelemmen lyder som en god idé - eller at lukke døren til soveværelset - afhængigt selvfølgelig af, hvor Ellie sover.

• #388   26. aug Det gør mig virkelig ondt Susanne.

• #389   26. aug Tak Louise. smiley
    Det var et hårdt forløb, hvor jeg nu reflekterer over, hvad jeg ville insistere på en anden gang. smiley

• #390   26. aug Susanne ja det må være et lille lys i sorgen. At kunne tage noget med, hvis man skulle være så uheldig en anden gang.

• #391   27. aug Vi nyder bølleballadevapse på nu 4 måneder.
    Hun har så skønt et sind og er fræk og eventyrlysten, lige som jeg elsker det.
    Ungerne er også glade for hende, så flokken er på 4 hunde nu: mor og tre døtre (fra 2022, 2023 og 2025).

Derudover er vi nu 4 voksne og 3 børn i huset, da vi er flyttet sammen med et vennepar. Så hundene er næsten aldrig alene hjemme, sådan helt alene. Det nyder alle herhjemme.

profilbillede
Kommentér på:
Tråd nr. 18 - stort og småt i august

Annonce